Strategisch ontwerpbureau JA! (+ reviews) | Sortlist

Over


Strategisch ontwerpbureau JA! cover
Strategisch ontwerpbureau JA! logo

Strategisch ontwerpbureau JA! Zwolle, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

JA! is een strategisch ontwerpbureau. Dat betekent dat we het beste van een consultant en een reclamebureau hebben gecombineerd.

Met doordachte marketingstrategieën, onderscheidend visueel design én een uitgesproken visie bouwt JA! aan sterke merken voor waardevolle organisaties.

Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door Strategisch ontwerpbureau JA!

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    De kracht van verschil om het verschil te maken Niets is zo krachtig als je unieke waarde. Dat wat jou anders maakt dan alle anderen, is waarmee je een plek verovert in het hoofd en het hart van je doelgroep. Die niet te kopiëren eigenheid is dé succesfactor voor elke ambitieuze organisatie. JA! helpt organisaties bij het vinden van hun unieke waarde en die zichtbaar en voelbaar te maken voor klanten en medewerkers. Maak kennis met een nieuwe generatie merkenbouwers. Welkom bij JA!
    Skills in Branding & Positionering (5)
    BrandingBrand IdentityRebrandingBranding Strategybranding positioning
    Projecten in Branding & Positionering (5)
    Merkpositionering Noodz - Branding & Positionering
    Rebranding Kir - Diner x Bar - Branding & Positionering
    Merkpositionering Beerze Bulten - Branding & Positionering
    Positionering Cibap Next - Branding & Positionering
    Klanten in Branding & Positionering (5)
    Cibap NextOnderwijs | national
    Beerze BultenReizen & Vrije tijd | national
    KirRestaurants | regional
    StimmtInternet | national

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Project in Social media (1)
    Rebranding Kir - Diner x Bar - Social media
    Klant in Social media (1)
    KirRestaurants | regional

    Meer informatie over Social media

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Strategisch ontwerpbureau JA! om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

6 projecten uitgevoerd door Strategisch ontwerpbureau JA!

Merkpositionering Noodz
Merkpositionering Noodz

Project gemaakt voor Noodz in de E-commerce industrie voor een B2C publiek.Waarom is het zo gewoon geworden dat we producten gebruiken met allerlei onnodige toevoegingen, verpakt in een overdaad aan plastic? Iets wat zeker opgaat voor de cosmeticawereld. En hoewel we steeds meer toeleven naar een steeds duurzamere wereld blijft het toch echt lastig om de juiste keuzes te maken. Want hoe belachelijk is het eigenlijk dat de keuze voor een ‘echt goed’ cosmeticaproduct bij de consument ligt? En niet bij de producent zelf?An en Huy vinden dat het tijd is om dat te veranderen. Met de expertise van An als als tandarts en Huy als apotheker, vinden zij dat het tijd is om een merk op te richten in de mondverzorging wat ‘naakt’ is op alle fronten. Eerlijke mondverzorging met een bite. De afgelopen tijd zijn we bezig geweest met het ontwikkelen van een merkidentiteit voor Noodz. We kiezen bewust voor een uitgesproken stijl, om te breken met bestaande producten die een organic based uitstraling hebben. Organic en eerlijk kan wat ons betreft ook gewoon kleurrijk en bold zijn. Noodz is namelijk een heel goed alternatief dat gezien mag worden!

Branding & PositioneringCopywritingOntwerp+1
Meer lezen
Campagne KWF - Strijd mee #tegenKK
Campagne KWF - Strijd mee #tegenKK

Project gemaakt voor KWF Kankerbestrijding in de Non-profit industrie voor een B2C publiek. Kanker is al jaren één van de meest gebruikte scheldwoorden in Nederland.En dat terwijl woorden net als een klap in je gezicht, serieus pijn doen. En dat moet stoppen. KWF en bekende Youtubers zoals Koen Weijland, sloegen de handen ineen om schelden met dit woord tegen te gaan. Hoe? Scheld niet (meer)met kanker, zeg er iets van of geef letterlijk een “Tikkie’ terug. Op deze manier zetten we iets slechts, schelden met kanker, om in iets goeds namelijk geld voor kankeronderzoek. Inmiddels heeft de campagne landelijke aandacht gekregen (via o.a. het Jeugdjournaal, AD, NOS, Jinek, Linda) en hebben voetballers, YouTubers, en andere BN’ers zich massaal aangesloten. Ook zijn er veel aanvragen vanuit scholen en organisaties om hieraan bij te dragenIn samenwerking metOne:Nil, Het PR Bureau, Team Bundled, Stimmt en KWF

Ontwerp
Meer lezen
Rebranding Kir - Diner x Bar
Rebranding Kir - Diner x Bar

Project gemaakt voor Kir in de Restaurants industrie voor een B2C publiek.Kir behoort tot een van de meest toonaangevende restaurants in Twente. Met een kwalitatief goed restaurant en een uitgesproken interieur, werd het tijd om de huidige positionering te updaten. Een positionering die recht doet en matcht met de huidige identiteit. Aandacht is het fundament bij Kir. Het onmisbare ingrediënt dat het verschil maakt. Aandacht brengt smaak tot leven, geeft beleving en sfeer. Brengt werelden bij elkaar en zorgt ervoor dat gasten zich echt welkom voelen. Met een nieuwe uitgesproken visuele identiteit weet Kir dit ook in de positionering naar voren te brengen.

Branding & PositioneringFotografieOntwerp+1
Meer lezen
Merkpositionering Beerze Bulten
Merkpositionering Beerze Bulten

Project gemaakt voor Beerze Bulten in de Reizen & Vrije tijd industrie voor een B2C publiek.Het merk naar een hoger abstractieniveau Met de propositie ‘onvergetelijk’ tillen we het merk naar een hoger abstractieniveau. Niet de faciliteiten, de accommodaties of de service staan centraal, maar het hogere doel: samen onvergetelijke herinneringen maken. In alles wat er bij Beerze Bulten gebeurt staat die beleving van de gast centraal, of het nu gaat om de animatie, de keuken of de schoonmaak. Dit ‘onvergetelijke’ visiestatement is toe te passen op Beerze Bulten als merk op zich, maar leent zich ook uitstekend om te worden toegespitst per segment. Zo zorgen we voor consistentie en samenhang in communicatie, waarbij er wel de flexibiliteit is om per doelgroep gerichte boodschappen uit te dragen.Campagne dagrecreatie dagjebeerzebulten.nl Voor de dagrecreatie ontwikkelden we binnen het concept een eigen campagne. Via een middelenmix van outdoor, social, bannering en een gerichte landingspagina krijgen de onvergetelijke herinneringen per thema een beeld. Boodschap: een dagje Beerze Bulten blijft je bij!Beeldlagen sfeerfotografie De fotografie ondersteunt de boodschap ‘onvergetelijk’. Ook hier zijn het niet de faciliteiten die de hoofdrol spelen, maar juist de kleine momentjes die het verschil maken en daarom als herinnering bewaard blijven. Er zijn drie ‘lagen’ in het beeld te herkennen: ‘onvergetelijke’ campagnebeelden, ondersteunende sfeerfotografie met veel interactie tussen gasten en medewerkers en tenslotte feitelijke detailshots van faciliteiten, accommodaties en het vakantiepark. Werkgeversmerk werkenbijbeerzebulten.nl Het concept ‘overgetelijk’ leent zich (ook) uitstekend voor een vertaling naar het werkgeversmerk Beerze Bulten. Versta jij de kunst van het maken van onvergetelijke herinneringen? Dan heeft Beerze Bulten de leukste, leerzaamste en gezelligste werkplek voor jou! Middels specifieke templates voor vacatures, referentieverhalen en een eigen vacaturepagina werkenbijbeerzebulten.nl wordt de boodschap geladen voor zowel de vaste krachten als de (jonge) vakantiewerkers.

Branding & PositioneringCopywritingFotografie+1
Meer lezen
Positionering Cibap Next
Positionering Cibap Next

Project gemaakt voor Cibap Next in de Onderwijs industrie voor een B2B / B2C publiek. Hoe blijf je als ondernemer en professional lenig en flexibel in denken en doen? Hoe kan nieuwe creativiteit helpen bij innovatie van nieuwe producten en diensten? Om die switch te maken is creativiteit het onmisbare ingrediënt. Dé superskill van ondernemers die straks het verschil maken. Het is de missie van Cibap Next om die creativiteit te ontketenen. Samen met een projectteam van Cibap hebben we richting gegeven aan deze strategie en positionering en ontwikkelden we een concept dat recht doet aan deze identiteit. Cibap Next claimt het domein ‘nieuwe creativiteit’ en gebruikt het om de markt op te schudden.

Branding & PositioneringCopywritingOntwerp
Meer lezen
Rebranding Stimmt
Rebranding Stimmt

Project gemaakt voor Stimmt in de Internet industrie voor een B2B publiek.Tien jaar na de oprichting werd het voor internetbureau Velten Media tijd voor iets nieuws. Het bureau was in alle opzichten gegroeid: het team werd groter, dienstverlening werd complexer en opdrachtgevers werden partners, waar langdurige samenwerkingsverbanden mee gesmeed werden. Dat vroeg om een passende positionering inclusief een nieuwe naam. Eén rebranding later presenteren we: Stimmt. Digital awesomeness met de groeten uit Enschede!Wat we doen en wat we maken klopt aan alle kanten Het kiezen van de nieuwe naam was een zorgvuldig proces. Oprichter Nick Velten: “Onze klanten kennen ons als een partij die kwaliteit levert en heel gestructureerd werkt. Wat we doen en wat we maken klopt aan alle kanten. Vandaar dat de keus uiteindelijk viel op Stimmt, dat staat voor ‘klopt’ of ‘juist’. Visie en ambitie De herpositionering begon met het vaststellen van een nieuwe visie en ambitie. Daarna volgde de zoektocht naar een passende naam en visuele identiteit. In een aantal inspiratiesessies passeerde een flink aantal voorstellen de revue. Ondertussen werd ook op strategisch en visueel gebied hard gewerkt aan de nieuwe positionering. Behalve als betrouwbare partner voor opdrachtgevers moest het bureau ook worden neergezet als aantrekkelijke werkgever voor getalenteerde developers en designers.Digital awesomeness Beleving speelt een belangrijke rol in de nieuwe uitingen van Stimmt. De meerwaarde zit in de combinatie van kloppende techniek en kick ass design. We noemen het ‘digital awesomeness’, de ultieme digitale merkervaring. Als Stimmt een online platform oplevert moet dat een doorvertaling zijn van de beleving die je hebt bij een merk: of dat nu een bedrijf, festival, product of artiest is. Techniek en design zijn daar ondersteunend aan.” Het was dan ook extra belangrijk om voor Stimmt een visuele identiteit te ontwikkelen waarin die energie voelbaar is.Rock on! 🤘 In samenwerking met de designers van Velten Media werd de vormgeving uitgewerkt in concrete middelen, van gevelbelettering tot huisstijldrukwerk en natuurlijk het absolute paradepaardje: de nieuwe website. Op 1 februari 2019 werd de naamswijziging een feit. De nieuwe website ging live en het pand was de nacht ervoor voorzien van nieuwe belettering. Alle relaties kregen een kick ass introductiemailing in de brievenbus en ook in de pers kreeg de rebranding volop aandacht. De toekomst van Stimmt kan beginnen!

Branding & PositioneringCopywritingOntwerp
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Strategisch ontwerpbureau JA! om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in Strategisch ontwerpbureau JA!'s team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met Strategisch ontwerpbureau JA!'s team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Strategisch ontwerpbureau JA! heeft 0 awards gewonnen


Reviews

2 reviews voor Strategisch ontwerpbureau JA!

5/5
(2 reviews)
Nick VeltenEigenaar bij Stimmt
5/5
Onze cultuur, het team, de ervaring: op al die gebieden hebben we enorme stappen gemaakt. 
Een rebranding was echt nodig om dat uit te dragen


Gerrit-Jan HagedoornDirecteur bij Beerze Bulten
5/5
De strategische herpositionering biedt genoeg handvaten om mee verder te kunnen. We hebben nu voor onze marketing een mooie leidraad om vanuit te werken. Ik ben daarnaast zeer enthousiast over de employer branding campagne.


Contact

Contact gegevens van Strategisch ontwerpbureau JA!


Details


  • HoofdkantoorThorbeckegracht 59, 8011 VP Zwolle, Netherlands