Over


Koek cover
Koek logo

Koek Uden, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.
17 mensen in hun team
Spreekt Engels, Nederlands
12 projecten in hun portfolio
1 samenwerkingsverbanden begonnen op Sortlist
Werkt op afstand over de hele wereld
Sortlist lid sinds 2018
Opgericht in 2014
1 award gewonnen
4.44/5

Diensten

4 diensten aangeboden door Koek

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving

    The major part of the products we design and develop are progressive web applications. We believe web applications are the future for almost every business that wants to grow it's presence online or develop their business internally....

    Skills in Web Applicatie (47)
    web graphic designwebsite wireframesweb basedwebdesign ontwerponline ecommercegraphic and web designGraphic DesignWebdesignSEOContent Strategy+37
    Projecten in Web Applicatie (11)
    ICTU prototype - Web Applicatie
    Pitchbaar prototype - Web Applicatie
    Corporate Website - Web Applicatie
    Onboarding Website & Web App (NL) - Web Applicatie
    Reviews in Web Applicatie (2)
    Geert Polmans
    Rolf de Jong
    Klanten in Web Applicatie (11)
    ICTUSoftware & Computer Services | national
    Ratio CaseSoftware & Computer Services | national
    RevinoWijn & Sterke Dranken | international
    Change=Vastgoed | national

    Meer informatie over Web Applicatie


  • Beschrijving

    The major part of the products we design and develop are progressive web applications. 70% of our clients didn’t know they wanted a web app instead of a website! Basically, the distinction between the two is relative....

    Skills in Website Creatie (38)
    Web DevelopmentGraphic DesignWebdesignSEOContent StrategyContent MarketingMarketingVisual IdentityWebsite DesignWebsite Marketing+28
    Projecten in Website Creatie (11)
    ICTU prototype - Website Creatie
    Pitchbaar prototype - Website Creatie
    Corporate Website - Website Creatie
    Onboarding Website & Web App (NL) - Website Creatie
    Reviews in Website Creatie (4)
    Erik Prinsen
    Geert Bekker
    Bas boorsma
    Nathalie versluis
    Klanten in Website Creatie (11)
    BrandersEntertainment & Events | international
    Ratio CaseSoftware & Computer Services | national
    RevinoWijn & Sterke Dranken | international
    Change=Vastgoed | national

    Meer informatie over Website Creatie


  • Beschrijving

    Koek is, in the core of it's business, specialised in the field of UX and UI design. Over the years we've done bigger and smaller UX projects which (most of the time) have the goal to improve conversion, retention or loyalty rates....

    Skills in Ergonomie (UX / UI) (16)
    App DevelopmentInteraction DesignApplicationWeb application developmentweb app designmarketing designui uxconversion optimisationUX Optimizationux experts+6
    Projecten in Ergonomie (UX / UI) (10)
    ICTU prototype - Ergonomie (UX / UI)
    Pitchbaar prototype - Ergonomie (UX / UI)
    Corporate Website - Ergonomie (UX / UI)
    Onboarding Website & Web App (NL) - Ergonomie (UX / UI)
    Klanten in Ergonomie (UX / UI) (10)
    Change=Vastgoed | national
    Branders - 21 CasinoEntertainment & Events | international
    KeyWeOnderwijs | national
    BrandersEntertainment & Events | international

    Meer informatie over Ergonomie (UX / UI)


  • Beschrijving

    To determine a deliberate and well-thought out brand strategy, it is important to gather the right expertises. In a branding hackathon we determine the strategy after which we need to find structure and consistency in execution. We do this by developing a brandbook which brings consistency and ease ...

    Skills in Branding & Positionering (50)
    branding graphic designlogo brandingglobal brandingbrand elementsgraphic design advertisingadvertising campaingsarchitecture brandingbrand creationbusiness strategygraphic advertising+40
    Projecten in Branding & Positionering (12)
    ICTU prototype - Branding & Positionering
    Pitchbaar prototype - Branding & Positionering
    Corporate Website - Branding & Positionering
    Juicebox Hero Brand Design - Branding & Positionering
    Review in Branding & Positionering (1)
    Haiko
    Klanten in Branding & Positionering (12)
    Job JourneyPersoneelszaken | national
    RevinoWijn & Sterke Dranken | international
    OersoepDranken | national
    Change=Vastgoed | national

    Meer informatie over Branding & Positionering

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Koek om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

12 projecten uitgevoerd door Koek

ICTU prototype
ICTU prototype

Project gemaakt voor ICTU in de Software & Computer Services industrie voor een B2B / B2C publiek.UitdagingHet ontwerpen van een begrijpelijk en nuttig overzicht van gegevensuitwisselingen binnen organisaties van de overheid.ResultaatNa diverse tests met Nederlandse burgers hebben onze programmeurs het prototype vertaald naar een solide weboplossing.Met behulp van Design Thinking en co-creatie in een multidisciplinair team is een ‘ready to test’ prototype ontworpen. Dit prototype geeft inzage in welke gegevens er gedeeld worden tussen overheidsorganisaties bij een bepaalde gebeurtenis. Bijvoorbeeld bij het krijgen van een boete of het doorgeven van een verhuizing.Design thinking in de praktijkOmdat de materie zeer complex was en de brug naar de belevingswereld van de burger nog wagenwijd openstond, hebben we besloten om het prototype incrementeel op te bouwen. We verdeelden het project in drie stappen. Eerst zouden we ons focussen op een duidelijke navigatiestructuur. Zo zouden burgers niet het gevoel krijgen dat ze in een doolhof beland waren, maar stapje voor stapje de ruimte krijgen om de getoonde informatie in zich op te nemen. Daarna gingen we ons focussen op het begrip van de informatie, zodat burgers snappen dat er gegevens uitgewisseld worden bij de overheid en waarom dat gebeurt. Tot slot was ons doel om burgers in hun kracht te zetten wanneer zij te maken krijgen met een probleem op het gebied van gegevensuitwisselingen.Om deze stappen in een flink tempo uit te voeren hebben we besloten om Design Thinking loops te maken. Deze zagen er als volgt uit:Hackathon time.Aan het begin van een Design Thinking loop kwam de task force* bij elkaar om de vorige bevindingen met elkaar te delen. Op basis van die input werden ideeën gekweekt en uitgewerkt in schetsen zodat er aan het einde van de hackathon knopen doorgehakt konden worden. Zo konden we binnen een dag met een flinke dosis energie, enthousiasme, en van tijd tot tijd ook wat droge humor, een sterke fundering bouwen die de rest van de werkzaamheden binnen de Design Thinking loop zou dragen. De ontwerpfaseBepakt met verse input en gewapend met het pantservoertuig van de huisstijlen: de Rijkshuisstijl, brachten onze UX designers zichzelf in mentale zelfquarantaine om een interactief prototype te bouwen. Natuurlijk zou dit prototype volledig aan de eisen voldoen die opgesteld waren in de hackathon. Vervolgens schakelden we onze vrienden van Ockham B.V. in om eens goed naar de content van het prototype te kijken. De tekst moest namelijk enerzijds waarheidsgetrouw zijn, maar anderzijds ook begrijpelijk voor de gemiddelde burger. Een flinke kluif dus, maar keer op keer werd deze puzzel toch opgelost. Testen en analyserenOp dit punt van de design loop staat er een prototype klaar voor gebruik. Maar is deze klaar om de wereld te veroveren? Om deze vraag te beantwoorden hebben we Nederlandse burgers uitgenodigd om samen de effectiviteit van het prototype te bepalen. In een interview van ongeveer een uur werden vragen gesteld en opdrachten uitgevoerd om problematische zaken met precisie te kunnen pinpointen. Dat werkte als een trein. Binnen twee werkdagen hadden we voldoende informatie verzameld om nieuwe stappen in de goede richting te zetten. Verwerk de bevindingen en herhaal het procesDe resultaten van de test fungeerden dus als een beginpunt voor de volgende stap die we gingen zetten. De vervolgstappen op de bevindingen varieerden enorm: Van het veranderen van een icoon tot de conclusie dat we hele pagina’s opnieuw zouden moeten ontwerpen. Dat laatste punt werd weer vrolijk door het hele proces gehaald. Eerst moest onderzocht worden hoe de invulling van zo’n scherm beter aansluit bij de belevingswereld van de gemiddelde burger, daarna konden we dit in het prototype verwerken en tot slot werd getest of burgers de pagina ook daadwerkelijk beter begrepen (een geluk voor ons: het antwoord was: ja!). Op deze manier herhaalden we het Design Thinking proces totdat we besloten dat het ontworpen overzicht begrijpelijk en nuttig genoeg was.DeliverablesNa drie Design Thinking loops, vier prototypes en een zij-onderzoek naar het personaliseren van data in de oplossing, kwamen we tot de conclusie dat we het eindpunt hadden bereikt. Het is ons gelukt om een compact maar begrijpelijk overzicht te maken van gegevensuitwisselingen tussen overheidsorganisaties. Sommige participanten voelden opluchting toen ze onze oplossing vergeleken met andere overheidswebsites. “Deze informatie is een stuk overzichtelijker”.De kers op de taart was het vertalen van het ‘ready to test’ prototype naar een geprogrammeerde variant. Binnen recordtijd hebben onze developers ervoor gezorgd dat alle functionaliteiten werken in een webomgeving. Goed werk, heren!Nu het eindpunt van dit project bereikt is, kunnen we alleen nog maar wachten op de beslissing of ons prototype binnenkort toegevoegd wordt aan het online assortiment van de overheid. Fingers crossed! En, in de tussentijd zijn we natuurlijk weer beschikbaar voor andere uitdagingen. Daag jij ons uit?*De task force bestond uit de volgende mensen. Goeroes op het gebied van overheid en data: Marjan en Paul van Ockham B.V., context expert Arjan van United Knowledge, project manager Luciën van ICTU en UX designers Sunny, Luc and Manon van Koek. Dank voor de sterke samenwerking!

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Web Applicatie+1
Meer lezen
Pitchbaar prototype
Pitchbaar prototype

Project gemaakt voor Job Journey in de Personeelszaken industrie voor een B2B publiek.Waarom?Bij Job Journey geloven ze in het verbinden van mensen met als eindresultaat het optimaal benutten van je eigen en elkaars talenten. Hiervoor ontwikkelen zij een tool die de medewerkers van een bedrijf de kans geeft om hun eigen loopbaan te verrijken en daar zelf de navigator in te zijn. Vervolgens worden de vaardigheden van deze verschillende medewerkers duidelijk, wat de basis vormt voor het talent-matching concept.Hoe?We zijn middels een hackathon dit concept gaan uitwerken. Op basis van de huidige tool zijn we samen met Job Journey op zoek gegaan naar een betere, mooiere, en fijnere vorm dat het doel beter dient. Tijdens de Hackathon zijn we gaan kijken naar waar de verbetermogelijkheden liggen en zijn we het UX concept anders gaan benaderen. Het belangrijkste uitgangspunt voor dat laatste: persoonlijke ontwikkeling is niet zakelijk. Door elementen uit games toe te voegen en de app een warm karakter te geven proberen we de juiste omgeving te creëren waar mensen met hun eigen ontwikkeling bezig kunnen zijn.Wat?Uit de hackathon kwam een design richting en een UX concept wat we daarna hebben uit kunnen werken tot het prototype. Dit prototype dient meerdere doelen; we kunnen met potentiële gebruikers gaan testen, maar het is ook een fijne presentatievorm voor Job Journey tijdens gesprekken met potentiële partners.

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Web Applicatie+1
Meer lezen
Corporate Website
Corporate Website

Project gemaakt voor Wadium in de Accounting industrie voor een B2B publiek in 2020.ChallengeImproved user friendly interface and online presence for payrolling software.ResultA complete new brand identity with a new website and logo. And on top of that we are developing the web app for the payrolling software itself. Hackathon and processFor the development of Wadium several Hackathons took place. First we established the why, how and what of the brand with the Golden Circle model. After the session we developed a fitting brand identity, captured it in a brand book and translated it to a new website design.In the second Hackathon, to get a basic understanding, we immersed ourselves into the complex world of administrative work. With this back in our minds we started the design process. Next steps forwardTo get better collaboration with Wadium we are going to assemble an agile team together..To be continued...

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Web Applicatie+1
Meer lezen
Juicebox Hero Brand Design
Juicebox Hero Brand Design

Project gemaakt voor Oersoep in de Dranken industrie voor een B2C publiek in 2020.ChallengeA new label and “hero” for the Oersoep’s summer beer Juice box.ResultA vivid underwater universe where the mighty Koektopus empowers the juice from the juice box to fuel his fish army.In combination with a juice box, Oersoep wanted a “hero”. For this cause, we tried various concepts with different stories. An octopus as the “hero” became the best idea. It’s a summer brew and a bright and vibrant reef that lets you dream of the seaside.The Juicebox Hero is a sour pale ale. It’s fresh and fruity flavor reflects the mark.We create more than just web apps. Whatever gets our creative hearts pumping. We have been inspired by Oersoep to make our own beer: Koekwaus. Swing by our office to get a bottle!

Branding & Positionering
Meer lezen
Onboarding Website & Web App (NL)
Onboarding Website & Web App (NL)

Project gemaakt voor Change= in de Vastgoed industrie voor een B2C publiek in 2020.ChallengeEen website en app ontwikkelen waarmee de Change= community bedient kan worden.ResultBueprint - Website - AppWat is Change=?Change= biedt hoogwaardige studio’s voor werkende en jonge bewoners met een modern en flexibel woonconcept. Ze faciliteren bewoners niet alleen door een bredere reeks diensten, maar Change= is ook een community manager, beheerder en platform/leden organisatie. Kortom, het wonen van de toekomst. Om een nieuw concept neer te zetten met als hoger doel de onboarding van potentiële bewoners, leden en partners te verhogen zijn wij samen met Change= terug gegaan naar de tekentafel. We proberen dat doel te bereiken door met name meer sfeer te laten zien, minder woorden te gebruiken en de website een moderner design te geven. In de toekomst willen we met name de ambassadeurs aan het woord laten middels sfeervolle video’s en verhalen, om zo hun beleving te vertalen.ProcesWe zijn gestart met een blueprint, omdat we te maken hebben met redesign. Met de droom om mensen beter te kunnen onboarden en naar de app te brengen waar ze alle diensten van Change= aan kunnen, moet je eerst alle touchpoints weten. Touchpoints zijn momenten waarop een gebruiker interactie heeft met de organisatie. Om inzichten te vergaren is blueprinting een enorme versneller. Deze inzichten vertalen zich na een briefing voor het redesign. Vervolgens zijn we verder gegaan met UX en contentstrategie voor alle soorten gebruikers. Hoe spreken we de gebruikers aan en hoe sturen we ze naar de juiste plek? We kwamen op het inzicht dat de website en app in elkaar over moeten gaan, aangezien de website helpt met het converteren van nieuwe leden/bewoners. De app zullen gebruikers namelijk na hun inschrijving als lid of bewoner sneller gaan gebruiken, omdat zij de app al hebben en er eerder al een zachte landing hebben gehad. De website wordt daarmee een belangrijk conversie kanaal richting de app. En dat proces van onboarden moet natuurlijk naadloos zijn!De 3 belangrijkste touchpoints; de website, app en de fysieke omgeving willen we als één laten voelen. Deze uniforme beleving is het hoogst haalbare doel, iets wat Koek en Change= in de toekomst samen willen verkennen. Een betere brug, meer conversie naar de app en B2B partners die de site voor de juiste informatie kunnen bezoeken is het resultaat van dit alles. Uit de blueprint kwam het inzicht om alle touchpoints uniform te laten voelen. Het ontwikkelen van de Change=app voor de bewoners en de PRO website met namen voor de leden is dan ook de volgende stap. Binnenkort meer hierover.

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Web Applicatie+1
Meer lezen
E-learning Platform
E-learning Platform

Project gemaakt voor KeyWe in de Onderwijs industrie voor een B2B publiek in 2020.ChallengeInnovative learning during work.ResultAn interactive learning platform that allows one to work on personal development while at work.During a hackathon with KeyWe, we defined what is most important to their platform. From this point, we start to build a minimum viable product. For this product to perform optimally, it contains the minimum requirements.Meanwhile, the Koek team uses the KeyWe app during training sessions. This is how we test our product. This provides us with valuable insights that we can apply in the development of the learning platform. Also, we can continuously improve the User Experience. Applying these insights to the platform leads to the best possible results for the user experienceCombine learning and working was the motive behind the app for KeyWe. The web app can be used to work on personal development while at work in an interactive way. Within the web app users can see tasks that they can perform while at work. After completing a task it can be checked off within the app.

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Web Applicatie+1
Meer lezen
Casino Framework
Casino Framework

Project gemaakt voor Branders in de Entertainment & Events industrie voor een B2C publiek in 2020.ChallengeDevelop a scalable branding proposition and optimizing the overall gaming experience for all players.ResultFive fascinating online casinos. Each casino has a different player base which means a different branding and styling approach is required.In design sprints with our client Branders we redesigned and rebranded Slot Planet, Fruity Casa, 21 Casino, Casilando and Play Grand Casino. Next, we developed a framework on which we built all five casinos. The result? Five stunning casinos! Read more about the process beneath. Hackathon Time!For all of the five brands we created a separate, bigger project. For all five projects we traveled to Malta with a part of our team to conduct our classic Hackathons. For steps were used in these hackathons:Strategic ConceptWe start with thinking through the strategic concepts behind the app or website. Things that are important to discuss in this phase are the target audience, what they prefer and how we can serve them in the best possible way. User Experience DesignIn the meantime we think through a user friendly and accessible flow in wireframes. Besides, the brand proposition is translated to a tailor made online experience for the target audience.Redesign and rebrandingHere it all comes down to creating the perfect tone of voice and creating the perfect visual identity for the casino. When the UX-team has the flow of the app ready and all the screens thought out, the designers can start adding the paint. One casino frameworkSlot planet was the first casino on which we brought together the visual designs and wireframes. This is where we can start making the first casino work!With future development of another 4 casinos in mind, we created a custom made framework on which all 5 casinos could be built. The idea is that we created a centralized place which makes research and development faster. This creates a fast paced environment where high quality is still retained.With this foundation, we can easily develop all five brands using our framework as an important foundation. Every optimisation in one place, will directly be optimised in the other casinos at the same time. Something that comes in quite handy in rapidly changing digital markets. Continuous developmentA major part for long term success is continuous development. We believe that after creating an app, the actual work has only started. This is the point where we start emerging ourselves into the world of the users of the casino’s. The purpose: creating an even more user friendly and fitting app. How?Data analysis and user testingWhat are common tendencies, where do players struggle to find their favoured games, which push messages do they value the most, or where in the sign up flow can we make the product more convenient? Just three out of the hundreds of cases we work on every day!This is where the real impact on the most important KPI’s comes from. We look through the eyes of the end-user. No way they will ever choose for another casino!Key ingredients for success- Collaboration with the client on location (to create the perfect foundation)- Empathy: trust each other in the process to fully focus on the users needs.- Proactive thinking and being creative!

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Web Applicatie+1
Meer lezen
Online Casino
Online Casino

Project gemaakt voor Branders - 21 Casino in de Entertainment & Events industrie voor een B2C publiek in 2020.ChallengeTo build a fascinating high-end online casino in the world of iGaming for experienced players.ResultA web app that profoundly meets the needs of the more seasoned players who have seen it all.21 casino is one of the five iGaming products we have built for Branders Ltd., our customer. A little overview of our journey with Branders to a full, up and running online casino.21 Casino is a high-class, regal casino that is designed to hold the thrill of gambling for the seasoned player. A professional, high-class casino for regular "power users" is the general feeling. The real life imagery used in the web app, makes the overall style more appealing to this community of players.As we do with all of our projects for Branders, we began this project with a hackathon to thoroughly think about the strategy. First of all, for brand creation and to discover the needs of the end users, we used inspiring exercises. We believe that you can come up with the best possible product when you deeply know the users of the app. In order for technical development to start, the designs and user flow were created.Continuous developmentEvery day, the desires and actions of users change. That is why, to keep up with these changes, we use Continuous Development. Years after the development of the MVP, the web app is still being optimized. To offer the best product on the market, continuous research, user experience improvements and other ways to make users more comfortable with the web app are needed.

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Web Applicatie+1
Meer lezen
Traders Platform
Traders Platform

Project gemaakt voor Revino in de Wijn & Sterke Dranken industrie voor een B2B publiek in 2021.ChallengeA location to link authentic wine growers with wine buyers from all over the world.ResultAn online wine platform created in a garden located in the heart of the Belgian Ardennes. A backyard in the Belgian Ardennes!Yes! Literally. Bas and Nathalie, the founders of the platform, had this dream for a while and gave us the opportunity to stay and work in their backyard for 14 days, creating this platform from scratch. We strongly believe in a close cooperation with our customers to quickly get a good picture of the goal, the idea, the market and the target group, something that is important to create a unique brand, an appealing campaign and a matching web app.The experience of a discovery session, hackathon and the development in the open and fresh Ardennes gave us just that extra power to get the maximum out of these 2 weeks. Some coffee, internet and our laptops is all we need. So eh, hackathon on Mars soon, Elon Musk?We are proud to introduce the outcome of this exciting challenge. Take a look at our video and get a feel of how this kind of “open air creation” does the trick. DeliverablesThe most important deliverables for this trip are the result of our core building blocks [https://www.koek.nl/building-blocks]. A revino Brandbook and brand videoWe actually cannot imagine developing great online products without developing a brandbook first. This strong and authentic guideline makes things so efficient, consistent and easy. Wondering what a Brandbook looks like? Check it out here [https://www.koek.nl/brandbook]. Great designsIn fact, creating great visual designs for the web app is the next step after creating a brand book. We like to think about it this way: a great design gives users that unconscious feeling of connection to your brand. It feels trustworthy and provides a lot of ‘sticky’ power. Well thought out go-to-market strategy. The platform to connect authentic wine growers with wine buyers from all over the world. These growers and traders first must become members of the platform. That’s why we’ve created a marketing and sales campaign that stimulates the perfect customer journey for the onboarding of new members. A fascinating web app. We love creating fascinating web apps. In the end, it's all about a great and delightful product. Our UX designers and developers have collaborated to create this perfect web application that makes it easy and attractive for members to register and connect with each other through the Revino platform. How we did itWe have used our well-known methods to make this happen. We conducted an discovery session and a hackathon to obtain quality deliverables. All of this in just 14 daysSo to come to these deliverables quickly but also qualitatively, we did a discovery session and a hackathon. All of this in just two weeks! Discovery sessionBefore starting the development of a perfect online product, you want to determine the common goals when the project is a success. We do this with Key Success factors and Key performance indicators. Also, some serious questions and challenges about the initial idea will be tackled here. There is always a lot you haven’t thought about yet! The hackathonWhere the magic happens. This where the final product and brand is actually being “built”. We use creative techniques to come up with a brand identity, based on which our designers start sketching the first screens. In the meantime, our UX-designers and strategist think about the business model, marketing strategy and the structure of the eventual web app. Design sprintThe next step: the design sprint. All the collected results of the hackathon are put into one logical product. UX designers and developers jointly create a Design system. After this the developers get to developing the final product. The 14 days have flown by and there it is, the Revino web app. We call it an MVP, a minimally viable product. Not all details are taken into account, but the product does what it is supposed to do; bonding winegrowers and buyers together in a well-designed application.Continuous developmentRevino is a typical Continuous Development project. Once the MVP is launched, the ‘real’ work starts. Here are some of the next steps and product iterations: * Marketing activities to create exposure and gather new members for the platform. * Research regarding first time behaviour of users. * Improvements based on first findings of the working product. * Add new features that help the product reach it’s goals.

Branding & PositioneringWeb ApplicatieWebsite Creatie
Meer lezen
Web Applicatie Transport (NL)
Web Applicatie Transport (NL)

Project gemaakt voor MKG Koeriers in de Vervoer industrie voor een B2B publiek in 2020. Challenge Improved the online presence with a compelling user interface. Result A fascinating and neat new web app with an interface that is designed to increase conversion. With a purely optimised homepage, users can immediately ask for a personalised tender. Handy when looking for specialised transport! MKG Koeriers is not a classical transportation company. They are equipped to provide special transports. From conditioned transport to overnight quick transports. Check our website www.koek.nl/mkg-koeriers for imagery of the app!

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Web Applicatie+1
Meer lezen
Payrolling Software
Payrolling Software

Project gemaakt voor Wadium in de Software & Computer Services industrie voor een B2B publiek in 2020.ChallengeDevelop a new modern - user friendly interface for payrolling software.ResultAn MVP which is easy to use and has a modern feeling to it. Moreover, the app can be used by multinationals which makes it uniqueProcessDuring our collaboration with Wadium, we came up with a concept that we worked out as an MVP. It was important the product contained a couple of must haves. It had to feel modern and intuitive and also it shouldn’t feel like standard corporate software. The end product is a user-friendly payrolling app that has a modern feel and is definitely not a ‘standard software app’. The app is different because it can also be used by multinationals. The app supports international payrolling, so an international organization can do all of its payrolling business in one location. We started with a hackathon and the next steps were designing and prototyping. We immersed ourselves in the complex world of administrative work to get a basic understanding of how it works. With this information, we started the design process. For good usability of the app we consulted our UX masters. Wadium was one of our first customers where we made several different versions of prototypes. After a couple of iterations and reviews about the look and feel we came up with a concept and started with the development of the app.Next step? Showing demos to potential customers and continue developing.

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Ontwerp+2
Meer lezen
Software Interface
Software Interface

Project gemaakt voor Ratio Case in de Software & Computer Services industrie voor een B2B publiek in 2020.De ChallengeHet realiseren van een slim concept tot een aansprekende interface.Het ResultaatHet Minimum Viable Product van een web app met een aantrekkelijke interface en feilloze gebruikerservaring. Over Ratio caseDe app dient als middel om inzicht te geven in complexe systemen doormiddel van een specificatietaal. Koek heeft gezorgd voor de front-end visuals en deze omgetoverd naar een app die intuïtief goed werkt voor eindgebruikers.De kansDe wens was simpel: zelf een interface onderhouden in de Ratio-app. De juiste vraag aan het adres van Koek. De oplevering? Een app waarbij de volledige gebruikersbeleving en het ontwerp van de interface een make over krijgen. De oplevering bestaat uit zowel een visueel als een digitaal Design system, een systeem waarmee het eenvoudig consistentie in design is door te brengen door de gehele applicatie. Wat daaruit rolt is een volledige werkende web app met een sterke UX-ontwerp en interface design. ProcesOm dit alles tot een succes te maken is het natuurlijk van belang om alles te leren over de high-tech systeemontwikkeling. Dit doen we door middel van onderdompel sessies die wij “discovery sessies” noemen. Hierin ontdekken we de wereld van onze klanten, een essentieel onderdeel om uiteindelijk een goed werkend product te ontwikkelen. Het vervolg is een hackathon van 2 dagen waarin de volledige app opnieuw wordt ingericht. Hiervoor kijken we bijvoorbeeld naar andere software die eindgebruikers regelmatig gebruiken. Op basis van observaties zoekt een designer naar de juiste visuele stijl om een neutrale interface te vinden die wel modern oogt en zich kan onderscheiden op het gebied van gemak ten opzichte van andere software producten in de branche. Nadat het visuele ontwerp klaar staat wordt vervolgens de ontwikkeling gestart. Dit is een continu proces van het verbeteren van performance en visuele stijl. Na vier weken ontwikkelen met de klant op locatie staat de nieuwe app klaar.VervolgWanneer de app in gebruik wordt genomen, wordt onderzocht of de aannames die eerder zijn gedaan ook echt kloppen en of de eindgebruikers de producten ervaren zoals dat verwacht werd. Daarna is het kwestie van doorontwikkelen.

Branding & PositioneringErgonomie (UX / UI)Web Applicatie+1
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Koek om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in Koek's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met Koek's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Koek was toegewezen 1 keer

Rising Star Award Nomination2020-11-30


Reviews

8 reviews voor Koek

4.44/5
(8 reviews)
Geert BekkerDirector at CWR Systems B.V.
ServiceWebsite Creatie
SectorReizen & Vrije tijd
Team1 - 2
4.25/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

To build a fresh and independent website

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

I was able to indicate my ideas and Koek anticipated them

Zijn er verbeterpunten?

In the meantime we reached a good level, we understand each other. So I am satisfied and don't need improvements in our relation. Improvements about our website will always remain, that's the way it goes!

Geert Bekker beveelt dit bureau aan


ServiceWebsite Creatie
SectorReizen & Vrije tijd
Team1 - 2

Rolf de JongChief product officer (CPO) at Wadium B.V.
ServiceWeb Applicatie
SectorSoftware & Computer Services
Team11 - 50
4.75/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

Design, create and evolve a very user-friendly app for our flexible and lightning fast salary processing engine using the latest technical possibilities.

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

The culture within the company. Fresh, creative and transparent, but very structured and professional.

Zijn er verbeterpunten?

It is already in the DNA of the company that she continues to look for improvement ...

Rolf de Jong beveelt dit bureau aan


ServiceWeb Applicatie
SectorSoftware & Computer Services
Team11 - 50

HaikoFounder at Candour
ServiceBranding & Positionering
SectorKleding & Accessoires
4.25/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

The agency helped us in creating our brand book to establish a strong foundation for our brand's future plans

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

The in-real-life brainstorms were great, flexibility in scheduling was good too

Haiko beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering
SectorKleding & Accessoires

Bas VoermanFounder Revino at Revino
SectorE-commerce
4.25/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

Building the most unique wineplatform!!!

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

Koek is a very professional company with lot’s of technology and specialist.

Bas Voerman beveelt dit bureau aan


SectorE-commerce

Geert PolmansHead of Product at Branders
ServiceWeb Applicatie
SectorEntertainment & Events
Team11 - 50
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

To create a web app that can make a difference, in a heavily contested market.

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

Koek will work to get you the web app you didn't know you needed. Their creative team will always try to find the best solution for everything.

Zijn er verbeterpunten?

Perfect communication does not exist, so as with most people/companies, this is something that can always be worked on.

Geert Polmans beveelt dit bureau aan


ServiceWeb Applicatie
SectorEntertainment & Events
Team11 - 50

Erik PrinsenManager Operations at MKG Koeriers BV
ServiceWebsite Creatie
SectorLogistiek & Supply Chain
Team51 - 200
4.5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

Verbeteren van onze website (content en illustraties).

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

Snelheid van opleveren van aanpassingen.

Erik Prinsen beveelt dit bureau aan


ServiceWebsite Creatie
SectorLogistiek & Supply Chain
Team51 - 200

Bas boorsmachief innovation officer at Change=
ServiceWebsite Creatie
SectorVastgoed
Team11 - 50
4.25/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

To build several websites, landing pages and an app that would vastly enhance our ability to communicate with potential residents, our current residents while forging an online platform for the social activities we organize and advertize them.

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

Create and dynamic collaboration, humor not being excluded.

Zijn er verbeterpunten?

To be more clear up front what you can and cannot deliver and what items are a definite maybe

Bas boorsma beveelt dit bureau aan


ServiceWebsite Creatie
SectorVastgoed
Team11 - 50

Nathalie versluisCo founder Revino at Revino
ServiceWebsite Creatie
SectorInternet
Team1 - 10
4.25/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

The collaboration is an international wine platform

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

The personal and adequate contact. I learned a lot from the team.

Zijn er verbeterpunten?

There is always space for improvement! Without improvement there is no progress.

Nathalie versluis beveelt dit bureau aan


ServiceWebsite Creatie
SectorInternet
Team1 - 10

Contact

Contact gegevens van Koek


Details



  • HoofdkantoorLiessentstraat, Uden, Netherlands

  • Kennedyplein 204, 5611 ZT Eindhoven, Netherlands

  • Joop Geesinkweg 313, 1096 AW Amsterdam, Netherlands

Sortlist logo

Sortlist is een onafhankelijk platform dat voor je op zoek gaat naar de meest relevante bureaus voor jouw project. Laat ons weten wat je zoekt, dan gaan wij aan de slag.

TwitterFacebookLinkedinInstagramYouTube
Sortlist
Voor klanten
Voor bureaus
  • 2021 © Sortlist | 
  • Alle rechten voorbehouden
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Hulpcentrum
  • Landen
  • Talen