Onze Marketing Handleidingen

Uitgebreide handleidingen en tips om aan de slag te gaan met marketing.

Welke technologische trends zullen je marketing beïnvloeden in 2020?

Welke technologische trends zullen je marketing beïnvloeden in 2020?

24 mei 2020 ∙ 5 minuten lezen

De digitale marketingsector is voortdurend in beweging en heeft de afgelopen tien jaar een sterke toename gekend. We merken dat sommige trends bepalend zijn voor strategieën op het gebied van digitale marketing. Sommige zijn al enkele jaren populair, terwijl andere meer recent zijn. Welke trends  hebben invloed op je marketing in 2020? Waarom is technologie […]

Door Sarah Madimba
-
Trending
Waarom Contentmarketing wel kan leiden tot ROI

Waarom Contentmarketing wel kan leiden tot ROI

19 mei 2020 ∙ 6 minuten lezen

Je marketingmanager heeft je gevraagd om een blogpost te schrijven. Het is een fantastisch artikel en het is gepubliceerd op jouw website. Maar er is een probleem: je weet niet met zekerheid of dat het gelezen wordt en een verschil maakt. Hoe weet je nu dat jouw blogpost een succes was? Te veel bedrijven doen […]

Door Sarah Madimba
-
Content Marketing
Waarom CRM en Marketingautomatisering elkaar versterken

Waarom CRM en Marketingautomatisering elkaar versterken

19 mei 2020 ∙ 6 minuten lezen

Het beste van twee werelden hebben is het gevoel dat je krijgt als de marketingautomatiseringssoftware en CRM van je bedrijf naast elkaar werken. Maar het gaat er niet alleen om hoeveel makkelijker het je werk maakt. Wanneer de twee software samenwerken, zal jouw bedrijf meer MQL’s converteren naar SQL’s en meer omzet maken. In feite […]

Door Kim Van Henten
-
Marketing Automation
Wat is Trustpilot en hoe profiteer jij er mee?

Wat is Trustpilot en hoe profiteer jij er mee?

17 mei 2020 ∙ 7 minuten lezen

Trustpilot is een bekende software voor zowel gewone internetgebruikers als kleine en grote bedrijven, aangezien alle partijen er baat bij hebben. Leer in dit artikel meer over wat Trustpilot precies is, wat het voor jouw bedrijf kan betekenen en hoe je dit verder kunt optimaliseren om meer uit je business en je klanten te halen.  […]

Door Koen Ras
5,00/5
Sales
Employer Branding: waarom jouw groei ervan afhangt

Employer Branding: waarom jouw groei ervan afhangt

17 mei 2020 ∙ 3 minuten lezen

Wat is Employer Branding? Het concept van Employer Branding is in de jaren negentig van de vorige eeuw in Groot-Brittannië ontstaan en heeft zich sindsdien over alle continenten verspreid. Employer Branding weerspiegelt de persoonlijkheid en de waarden die het bedrijf uitdraagt aan zijn werknemers. Haar partners en klanten kunnen erdoor worden beïnvloed. Dit is het […]

Door Sarah Madimba
-
Branding
10 tips om jouw e-commerce te optimaliseren

10 tips om jouw e-commerce te optimaliseren

13 mei 2020 ∙ 5 minuten lezen

Om online verkoop te genereren is het belangrijk om een goede e-commerce site te hebben. Het gaat hier niet alleen om een eenvoudig verkoopplatform. Het moet goed doordacht zijn en ontworpen om het verkoopproces te optimaliseren. Hier zijn enkele tips om toe te passen bij het creëren van jouw e-commerce. 1. Zorg zowel voor het […]

Door Sarah Madimba
-
E-Commerce
arrow_back
arrow_forward

Trending

3 artikels

Plus d’articles en Trendingarrow_forward

Werkt u in een agentschap?

Sluit je aan bij onze grote kenniskring.

E-Commerce

4 artikels

10 tips om jouw e-commerce te optimaliseren

10 tips om jouw e-commerce te optimaliseren

13 mei 2020 ∙ 5 minuten lezen

Om online verkoop te genereren is het belangrijk om een goede e-commerce site te hebben. Het gaat hier niet alleen om een eenvoudig verkoopplatform. Het moet goed doordacht zijn en ontworpen om het verkoopproces te optimaliseren. Hier zijn enkele tips om toe te passen bij het creëren van jouw e-commerce. 1. Zorg zowel voor het […]

Door Sarah Madimba
-
E-Commerce
E-commerce groeit verder

E-commerce groeit verder

24 april 2020 ∙ 6 minuten lezen

Om een e-commerce initiatief te doen slagen, heeft een organisatie een ander type manager nodig. Een echte e-commerce manager. Een e-commerce manager is een belangrijk onderdeel van het web-team. De groei van de omzet en de verwachte verkoop hangen immers hoofdzakelijk van dit team af. Besluit daarom niet te snel wie deze functie zich kan […]

Door Kim Van Henten
-
E-Commerce
De 7 Belangrijkste E-commerce Trends Voor 2020

De 7 Belangrijkste E-commerce Trends Voor 2020

22 januari 2020 ∙ 7 minuten lezen

Wist je dat Bpost 480.000 pakjes per dag behandelt? Een stijging van 20% tegenover een jaar geleden. Belgen spenderen online dan ook gemiddeld 1.000 euro per jaar. E-commerce groeit sneller dan eender welke andere sector ter wereld. En daar liggen heel wat kansen voor jouw bedrijf. Lees verder en ontdek de belangrijkste e-commerce trends voor […]

Door Tobias Verbruggen
-
E-Commerce
15 tips om jouw omzet in e-commerce te verhogen

15 tips om jouw omzet in e-commerce te verhogen

24 maart 2020 ∙ 8 minuten lezen

Je webshop draait alweer een tijdje mee en alles verloopt eigenlijk prima. Toch heb je het gevoel dat je niet alles uit je webshop hebt gehaald. Maar wat kan je hier aan doen om dit te veranderen? En hoe kan je dit gevoel weghalen en de omzet van je webshop maximaal verhogen? Dit is voor […]

Door Kim Van Henten
-
E-Commerce
Plus d’articles en E-Commercearrow_forward

Advertising

4 artikels

Employer Branding: waarom jouw groei ervan afhangt

Employer Branding: waarom jouw groei ervan afhangt

17 mei 2020 ∙ 3 minuten lezen

Wat is Employer Branding? Het concept van Employer Branding is in de jaren negentig van de vorige eeuw in Groot-Brittannië ontstaan en heeft zich sindsdien over alle continenten verspreid. Employer Branding weerspiegelt de persoonlijkheid en de waarden die het bedrijf uitdraagt aan zijn werknemers. Haar partners en klanten kunnen erdoor worden beïnvloed. Dit is het […]

Door Sarah Madimba
-
Branding
Wat is een moodboard en hoe bouw je er een?

Wat is een moodboard en hoe bouw je er een?

30 april 2020 ∙ 4 minuten lezen

Het ontwerpen van een inspiratiebord, of een moodboard om het anders te verwoorden, is een van de leukste stappen in de creatie van een merk. Het is de plek waar je al je creativiteit kwijt kan en waar de eerste stenen van je merkidentiteit worden gelegd. Een  moodboard zal emoties, waarden en een missie vastleggen […]

Door Kim Van Henten
-
Branding
Merkbelofte: de kracht van het nakomen van je woord

Merkbelofte: de kracht van het nakomen van je woord

21 april 2020 ∙ 8 minuten lezen

We hebben allemaal wel eens de pijn van een gebroken belofte gevoeld. In de bedrijfswereld kan een gebroken merkbelofte voldoende zijn om je hele organisatie in te laten storten. Immers, als je klanten niet in jou geloven of in wat je verkoopt, hoe kunnen ze zich dan op hun gemak voelen bij het overhandigen van […]

Door Kim Van Henten
-
Branding
Merkstrategie: een samenwerkingsproces van zinvolle groei en transformatie

Merkstrategie: een samenwerkingsproces van zinvolle groei en transformatie

16 april 2020 ∙ 9 minuten lezen

Als het gaat om het hebben van een merkstrategie, is het niet genoeg om alleen maar een paar opsommingen te hebben van wat je wilt doen. Merken hebben vandaag de dag zowel een grondig begrip als een een gedetailleerd overzicht nodig van wat hun strategieën zullen zijn. Waarom? Hoe gedetailleerder je in je merkstrategie bent, […]

Door Kim Van Henten
-
Branding
Plus d’articles en Advertisingarrow_forward

Design

4 artikels

Breek door op nieuwe markten met Disruptive Innovation

Breek door op nieuwe markten met Disruptive Innovation

1 mei 2020 ∙ 6 minuten lezen

Wat is disruptive innovation? Innovatie is een belangrijk onderdeel van een groeiende economie. Het is normaal dat eens in de zoveel tijd een evolutie plaatsvindt. Zo is het voor onze maatschappij bijvoorbeeld ondenkbaar om een leven voor te stellen zonder technologie, ook al bestaat het internet nog maar 25 jaar. Het is belangrijk om te […]

Door Florence Claasen
-
Product Design
Wat is Design thinking precies?

Wat is Design thinking precies?

30 april 2020 ∙ 4 minuten lezen

Design Thinking is een methode die het mogelijk maakt om veel problemen onder ogen te  komen en innovatieve oplossingen te ontwikkelen, maar het wordt ook gebruikt om bedrijven te helpen zichzelf opnieuw uit te vinden. Met andere woorden is design thinking een drijvende kracht achter innovatie en wordt tegenwoordig door een groot aantal organisaties die […]

Door Sarah Madimba
5,00/5
Design
9 goede redenen waarom jouw website aan een redesign toe is

9 goede redenen waarom jouw website aan een redesign toe is

19 november 2019 ∙ 13 minuten lezen

Maandagochtend kom je vol enthousiasme op kantoor aan. Nadat je op je vaste plek geïnstalleerd bent , start je met je wekelijkse concurrentieanalyse. En dan start de tragedie: je stuit op de gloednieuwe website van je grootste concurrent. Deze website ziet er goed uit, past bij de hedendaagse trends. De klanten/consumenten waar je concurrent en […]

Door Elise Venbrux
-
Web Design
Het Grafisch Charter: De geheime recepten van Spotify, Uber en Yelp

Het Grafisch Charter: De geheime recepten van Spotify, Uber en Yelp

27 november 2019 ∙ 9 minuten lezen

Een grafisch charter geeft een duidelijk kader voor de visuele identiteit die een merk wilt communiceren: logo’s, kleuren, lettertypes, afbeeldingen en iconografie, website, verpakking…. Het is misschien een tijdrovend werkje, maar wel noodzakelijk, zoals zal worden aangetoond in de voorbeelden hieronder. Waarom heb je een grafisch charter nodig? De identiteit van een merk is de […]

Door Kim Van Henten
-
Graphic Design
Plus d’articles en Designarrow_forward

Web & Software Development

4 artikels

Is de QR-code in 2020 terug van weggeweest?

Is de QR-code in 2020 terug van weggeweest?

8 mei 2020 ∙ 6 minuten lezen

We zijn de QR-code een tijdje uit het oog verloren, maar in 2020 is het terug van weggeweest. Het werd beschouwd als één van de meest veelbelovende technologieën van de toekomst, maar in 2013 werd tot grote spijt de QR-code doodverklaard. Het grote probleem was dat je verschillende applicaties nodig had om te scannen. Ook […]

Door Florence Claasen
-
Web Developement
Gratis software om een website te maken

Gratis software om een website te maken

14 april 2020 ∙ 6 minuten lezen

Je kent vast enkele programma’s die je helpen om zowel mooie als inhoudelijk goede websites te ontwikkelen, maar er zijn zoveel verschillende keuzes. Welke optie is nu het beste voor jouw bedrijf? Er zijn veel platformen die gespecialiseerd in sitehosting en webdesign. Er is een gigantisch aanbod aan tools die ter beschikking voor je staan. […]

Door Florence Claasen
-
Web & Software Development
Het belang van een goede hosting

Het belang van een goede hosting

17 februari 2020 ∙ 6 minuten lezen

Een goede hosting maakt of kraakt je omzet. Wanneer je omzet stagneert kan één van de oorzaken zelfs een slechte hosting zijn! Een goede hosting is dus enorm belangrijk. In dit artikel lees je het belang van een goede hosting en krijg je 3 tips bij het kiezen van een goede hosting. Een goede organische […]

Door Kim Van Henten
-
Web & Software Development
Optimaliseer je business met mobiele applicaties

Optimaliseer je business met mobiele applicaties

21 februari 2020 ∙ 7 minuten lezen

Het percentage smartphonegebruikers op het internet is aanzienlijk genoeg dat Google een ‘Mobile First Index’ is gaan hanteren sinds juli 2019 om de gebruikerservaring voor mobiele gebruikers te verbeteren. Dit deden ze omdat meer dan de helft van de gebruikers Google via een smartphone bezochten, een percentage dat steevast blijft groeien. Een grote reden voor deze groei […]

Door Koen Ras
-
Mobile Developement
Plus d’articles en Web & Software Developmentarrow_forward

Marketing

4 artikels

Waarom Contentmarketing wel kan leiden tot ROI

Waarom Contentmarketing wel kan leiden tot ROI

19 mei 2020 ∙ 6 minuten lezen

Je marketingmanager heeft je gevraagd om een blogpost te schrijven. Het is een fantastisch artikel en het is gepubliceerd op jouw website. Maar er is een probleem: je weet niet met zekerheid of dat het gelezen wordt en een verschil maakt. Hoe weet je nu dat jouw blogpost een succes was? Te veel bedrijven doen […]

Door Sarah Madimba
-
Content Marketing
Waarom CRM en Marketingautomatisering elkaar versterken

Waarom CRM en Marketingautomatisering elkaar versterken

19 mei 2020 ∙ 6 minuten lezen

Het beste van twee werelden hebben is het gevoel dat je krijgt als de marketingautomatiseringssoftware en CRM van je bedrijf naast elkaar werken. Maar het gaat er niet alleen om hoeveel makkelijker het je werk maakt. Wanneer de twee software samenwerken, zal jouw bedrijf meer MQL’s converteren naar SQL’s en meer omzet maken. In feite […]

Door Kim Van Henten
-
Marketing Automation
Wat is Trustpilot en hoe profiteer jij er mee?

Wat is Trustpilot en hoe profiteer jij er mee?

17 mei 2020 ∙ 7 minuten lezen

Trustpilot is een bekende software voor zowel gewone internetgebruikers als kleine en grote bedrijven, aangezien alle partijen er baat bij hebben. Leer in dit artikel meer over wat Trustpilot precies is, wat het voor jouw bedrijf kan betekenen en hoe je dit verder kunt optimaliseren om meer uit je business en je klanten te halen.  […]

Door Koen Ras
5,00/5
Sales
Het verschil tussen inbound en outbound marketing

Het verschil tussen inbound en outbound marketing

8 mei 2020 ∙ 7 minuten lezen

De gemiddelde persoon wordt dagelijks blootgesteld aan tienduizenden reclamecampagnes. De strijd om op te vallen en het merk te worden dat een potentiële klant zich herinnert, is moeilijker dan ooit. Om dit te bereiken zijn er meerdere routes en strategieën om de meest effectieve campagne voor elke klant te creëren, en hier vinden we twee […]

Door Kim Van Henten
-
Sales
Plus d’articles en Marketingarrow_forward
L'histoire de Sortlist

Sortlist permet d’acheter plus efficacement auprès des fournisseurs avec un effort minimum.

La numérisation a laissé le monde des affaires dans un état de changement sans précédent, avec un pouvoir qui est passé de l’offre à la demande. Les acheteurs, tout comme vous, sont maintenant en charge.

C’est exactement la mission de Sortlist: nous vous aidons à garder le contrôle et à commencer votre voyage en étant entourés de professionnels de confiance au bon moment.