B2B leads
Sales & Customer Success

5 trends om uw gerichte B2B-leads een boost te geven

5,00/5(1)

B2B lead generation is een belangrijk proces als het gaat om het vergroten van uw naamsbekendheid en omzet. Hier in dit bericht leest u over B2B lead generation, B2B gerichte leads en de trends om uw B2B-leads te stimuleren.

Uiteindelijk zou de kennis u helpen meer hoogwaardige gerichte leads te genereren met een hoger conversiepotentieel. 

Wat is B2B lead generation?

Het proces van het identificeren en aantrekken van de perfecte klanten voor uw goederen of diensten en hen vervolgens verleiden tot een aankoop staat bekend als B2B lead generation. Het is een cruciale taak voor teams die werken in B2B verkoop en marketing.

Er zijn methoden en strategieën die u kunt gebruiken om uw gerichte B2B lead generation te verhogen. We zullen dat behandelen na meer uitleg over B2B-leads. 

Wat zijn B2B-leads?

B2B-leads, zoals gebruikt in B2B-lead generation, verwijzen naar degenen die zijn geïdentificeerd als mogelijke klanten voor uw bedrijf. U kunt ze classificeren als mensen die waarschijnlijk baat zouden hebben bij uw producten of diensten.

Bij het genereren van B2B-leads zijn er twee soorten B2B-leads:

Marketing-gekwalificeerde leads (MQL’s)

Marketing-qualified leads (MQL’s) zijn gerichte leads waarvan wordt aangenomen dat ze hoogstwaarschijnlijk betalende klanten zullen worden.

De kwalificatie is gebaseerd op de mate van betrokkenheid van de MQL bij de marketinginitiatieven van uw bedrijf.

Zij kunnen een pagina op uw website meerdere malen bezoeken, zich inschrijven voor uw nieuwsbrief, uw webinars bijwonen, een reeks inhoud van uw websitedownloaden, enz.

Voor verkoop gekwalificeerde leads (SQL’s)

Voor verkoop gekwalificeerde leads (SQL’s) zijn de MQL’s die door de trechter zijn gevorderd en worden beschouwd als klaar voor interactie met uw verkoopteam.

De lead moet hebben aangetoond de goederen of diensten van uw bedrijf te willen kopen om in aanmerking te komen als SQL.

Zij kunnen u via verschillende kanalen benaderen voor verkooponderhandelingen of u om meer informatie vragen over uw producten of diensten.

Nu weet u over de B2B gerichte lead generation en kwalitatieve leads. Het genereren van gerichte leads is een uitdagende taak voor B2B-marketeers en verkopers.

We zullen u nu echter leren hoe u meer gerichte leads kunt genereren op basis van de nieuwste trends. Niemand weet waar zijn leads vandaan komen, zelfs de grote spelers in de sector niet.

Toch zei 45% van de deelnemers in een wereldwijd onderzoek onder B2B-marketingdeskundigen dat webinars het meest efficiënte kanaal zijn voor het creëren van top-of-the-funnel vraag.

Met 35% van de respondenten kwamen virtuele evenementen en digitale ervaringen op de tweede plaats, en video’s vormden de top drie met 27%.

Er kan dus worden vastgesteld dat, hoewel het moeilijk is om specifiek te zeggen waar de B2B-leads vandaan komen, het webinars, virtueleevenementen en videomarketing kunnen zijn die de leads onder uw doelgroep kunnen aantrekken.

Daarom is het slim als u de focus van uw inspanningen verandert naar deze strategieën. Daarnaast zijn hier enkele digitale lead generation trends om te implementeren in uw B2B bedrijf:

Geavanceerd spraakgestuurd zoeken

Voice search wordt al populair door de groei van de digitale transformatie en de onvermijdelijke verandering van de voorkeuren van mensen.

Mensen gebruiken de stemzoekfunctie om hun favoriete nummer te zoeken, vragen te stellen, grappige grappen te vragen, de naam te vragen van een nummer dat in een bar wordt gedraaid, een routebeschrijving op te vragen, enz. 

Iedereen heeft een telefoon of een laptop, wat betekent dat ze toegang hebben tot Siri of Alexa of wat voor spraakgestuurde assistenten dan ook.

Omdat praten met deze assistenten veel gemakkelijker en minder tijdrovend is dan het intikken van zoekopdrachten, krijgen mensen liever wat ze nodig hebben door een eenvoudige zoekopdracht met hun stem.

Wat zou er in zo’n nieuwe situatie gebeuren als uw website niet is geoptimaliseerd voor voice search, denkt u? Waar. Al uw inspanningen voor B2B lead generation zullen tevergeefs zijn. 

Net zoals het optimaliseren van zoekresultaten voor tekst belangrijk is, is het optimaliseren van zoekresultaten voor spraak ook cruciaal. Bijgevolg kan voice search optimalisatie een belangrijke rol spelen in uw B2B lead generation strategie.

Hier zijn twee SEO-strategieën die u kunt toepassen om uw website te optimaliseren voor voice search:

  • Alt-tekst voor afbeeldingen toevoegen: Google kan nu alleen teksten lezen en kan uw afbeeldingen niet herkennen als u er geen Alt-teksten voor toevoegt. Het toevoegen van Alt-tekst kan uw afbeeldingen leesbaar maken, waardoor de post die de afbeelding bevat kan opduiken in de zoekresultaten wanneer iemand iets zoekt met behulp van voice search. 
  • Gebruik Long-Tail Keywords: mensen zeggen meestal niet alleen maar woorden tegen hun voice search assistenten als ze willen zoeken. In plaats daarvan gebruiken ze zinnen en vragen. Daarom is het beter als u long-tail keywords gebruikt als focus keywords in uw website content. Bovendien kunt u sommige koppen van uw blogberichten veranderen in vragen.

Ondersteuning in real time

Een trending strategie van marketing en B2B gerichte lead generatie is conversationele marketing of conversationele handel. En, een geweldige manier om conversationele marketing te doen is via live chat.

Het ondersteuningssysteem van uw website kan de manier zijn waarop u een prospect kunt genereren en een klantreis voor hen kunt starten. Een efficiënt ondersteuningssysteem kan een van de onderdelen zijn van effectieve landingspagina’s die potentiële klanten kunnen brengen.

Stel dat uw website uw producten en diensten goed genoeg presenteert, maar dat er toch mensen zijn die meer informatie nodig hebben. Wat ze doen is u bereiken via live chat.

En daar moet u of uw support expert hun problemen oplossen en hun vragen beantwoorden op een goede communicatieve manier die hun aandacht trekt en hen betrekt.

En real-time ondersteuning hoeft niet beperkt te blijven tot live chat. Met een zakelijk telefoonsysteem kunt u uw websitebezoekers u rechtstreeks laten bellen. Dit zal uw B2B-leads stimuleren en ook het verkoopproces versnellen zodat u sneller deals kunt sluiten.

Gegevensanalyse

Nogmaals, we leven in het digitaletransformatietijdperk en er zijn veel nieuwe technologieën om te gebruiken. Een van deze technologieën is machine learning die je helpt met het uitvoeren van een voorspellende analyse van historische gegevens die relevant zijn voor je doelgroep.

Het kan u ook helpen met demografische segmentatie omdat u waardevolle informatie kunt krijgen met behulp van machine learning. Machinelearning werkt met statistische modellering en gegevensanalyse op basis van gegevens uit het verleden om het toekomstige gedrag van uw doelpubliek te voorspellen. 

Laten we de lucht klaren met een voorbeeld. Het is u vast wel eens overkomen dat u zoekt naar een bepaald product van een bepaald merk en dat u later overal op uw sociale media, YouTube en elke andere online ruimte waar u een activiteit verricht, relevante advertenties ziet van datzelfde product.

Zo werkt machine learning. De gegevens van je online gedrag worden opgeslagen, geanalyseerd en vervolgens gezien als je interesses. Je blijft dus dingen zien die relevant zijn voor die gegevens in de online wereld. 

U kunt perfect gebruik maken van deze technologie bij het genereren van B2B target leads. Vergeet niet om hierover met uw ITteam te praten en gebruik de gegevens van uw publiek bij de lancering van uw volgende marketingcampagne.

Het gaat erom dat u met elk teamlid van zowel het IT- als het marketingteam op één lijn blijft. De gemakkelijkste manier om dit te doen is natuurlijk het gebruik van een project management tool. 

Podcasts

Podcasting is een andere nieuwe trend om je B2B-leads een boost te geven. Podcasts worden tegenwoordig over het algemeen erg populair. Podcasts zijn populair omdat het geweldige manieren zijn om relaties op te bouwen, ook al is er eigenlijk geen dialoog tussen de podcastproducent en het publiek.

Als uw bedrijf nog niet is begonnen met het maken van podcasts, is het misschien nu tijd als u meer leads wilt hebben. Merken die hun eigen podcasts produceren hebben een grote kans om dieper in contact te komen met hun publiek en meer gekwalificeerdeleads te krijgen.

Klanten kunnen meer te weten komen over de persoonlijkheden van de personen achter hun favoriete bedrijven door te luisteren naar podcasts, die doorgaans meer ontspannen en ongecompliceerd zijn dan traditionele contentmarketing activiteiten.

U kunt verschillende marketingstrategieën gebruiken om uw podcast onder de aandacht te brengen. Door de content van uw merk op te nemen, kunnen luisteraars meer te weten komen over uw diensten en goederen.

Deze integratie kan gemakkelijk worden bereikt door samen te werken, verwijzingen te maken of afleveringen te delen op verschillende platforms. Voordat u de content van uw podcast ontwikkelt, is het raadzaam uw podcast te noemen naar de sleutelwoorden waarvoor u bekend wilt staan.

En gebruik altijd een softwaretool voor inhoudskalenders die functies biedt zoals samenwerking, automatisering, visualisering van de workflow, geavanceerde analyses, enz.

Sociale media

Aan welk social media platform kun je denken bij het creëren van strategieën voor B2B lead generation? Waar. LinkedIn is het populairste platform voor B2B marketeers en kan veel B2B-leads naar uw bedrijf brengen.

Statistieken tonen aan dat LinkedIn bijna zeven keer zoveel B2B-leads genereert als elk ander platform, namelijk meer dan 80%.

Bovendien wordt LinkedIn door meer dan 91% van de marketing executives gebruikt om uitstekende professionele content te promoten. Uit een recente studie blijkt dat 63% van de kleine B2B marketeers minstens wekelijks inhoud op LinkedIn plaatsen.

Daarom moet u LinkedIn echt overwegen voor uw B2B-lead strategieën. Maak inhoud van goede kwaliteit voor uw LinkedIn-kanaal en deel de laatste updates van uw bedrijf met uw connecties.

U kunt ook Linkedin advertenties gebruiken om gerichte leads te genereren.

Dit zou potentiële B2B-leads geïnteresseerd maken in uw bedrijf, zodat ze u waarschijnlijk zullen bereiken voor verdere samenwerking. Dit is hoe u gemakkelijk gerichte leads kunt genereren met behulp van Linkedin.

Tot slot

In deze post hebben we 5 trends behandeld om uw B2B-leads te stimuleren en u kunt een van hen kiezen waarvan u denkt dat ze succesvol kunnen zijn met betrekking tot uw bedrijf. Of, als je ze al probeert, kun je overwegen ze te optimaliseren en ze effectiever en efficiënter te maken.

Bedenk hoe u leads genereert en zorg ervoor dat uw doelstellingen dit weerspiegelen wanneer u uw B2B-marketingplan aanpast in het licht van de bovengenoemde digitale trends.

Vervolgens kunt u op basis van de huidige en vroegere prestaties deze benchmarks en statistieken gebruiken om een schriftelijk marketingplan op te stellen. Wens u veel succes!

Dit artikel werd geschreven door Parichehr Parsi van Nifty.

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email