Hoe het werkt als klant

Wij leiden u naar de bureaus die bij uw behoeften passen. Vergelijk ze en huur het juiste bureau in.

U werkt voor een bureau? Zie Sortlist voor marketingbureaus.

play_arrow

Stap 1Wij helpen u bij het bepalen van uw behoeften

Afhankelijk van uw behoeften, zullen wij u specifieke vragen stellen. Gebaseerd op uw antwoorden zal ons AI algoritme de 20 meest relevante bureaus selecteren. Een anonieme samenvatting van uw antwoorden zal naar deze relevante bureaus worden gestuurd.

Stap 2Ontdek de bureaus die reeds interesse hebben

Bureaus die geïnteresseerd en beschikbaar zijn, zullen het project accepteren. Maximaal 5 bureaus kunnen uw project accepteren en uw identiteit ontdekken. Wanneer de bureaus uw aanvraag accepteren zullen ze zich introduceren via de Sortlist messenger of via email/telefoon.

Stap 3Neem contact op met de bureaus

Bedank de bureaus voor hun interesse door ze op te bellen of een bericht te sturen. Ontmoet hen om te ontdekken wat ze u kunnen aanbieden. Aarzel niet om contact op te nemen met Sortlist voor advies en feedback.

Start een samenwerking!

Ga naar uw inbox om berichten van marketingbureaus te lezen en te beantwoorden. Bekijk profielen, voorgaande projecten en reviews. Regel uw chemistry meetings zonder tijd te verspillen en selecteer dan het marketingbureau van uw dromen!

100% gratis - Kosten worden in rekening gebracht bij de marketingbureaus die met u willen werken.

Jean Minne, CEO bij Composil Europe
Ik plaatste een project op Sortlist met een overzicht van mijn behoeften. Binnen de twee dagen namen vier bureaus contact met me op om zich voor te stellen. Ze legden me uit hoe ze werkten en ook hoe ze mijn behoeften tegemoet konden komen. Daarna heb ik het juiste bureau geselecteerd en is het proces heel snel gegaan.
Jean MinneCEO bij Composil Europe
Sylvie T'Jaeckx

Communication & Marketing Specialist bij Thomas Cook Belgium

Ik was verrast door de snelle en persoonlijke aanpak. Dankzij het stellen van de juiste vragen kwam een beter passende briefing tot stand. Dit resulteerde in een lijst van bureaus die ons perfect konden helpen. Bedankt Sortlist!
Damien Thayse

Marketing Technologist bij Softscale

Als ik Sortlist aan vrienden of klanten zou moeten aanraden, dan zou ik zeggen dat het vooral tijdbesparend is. Twee dagen na het doorsturen van mijn project op de website was alles geregeld met het juiste designbureau! Een geweldige service voor marketers. Bovenal, heel relevant!
Jean Minne

CEO bij Composil Europe

De grootste waarde van Sortlist is volgens mij de eenvoud. Voor een klant zoals Composil, die niets van de marketing wereld afweet, is het een enorm voordeel om een selectie bureaus voorgesteld te krijgen die volledig bij de communicatie behoeften én bij het budget passen.
Lees meer klantenervaringen

Nog vragen?

Wij helpen u.

  • Hoe is Sortlist ontstaan?

    keyboard_arrow_down

    Het team van Sortlist was eerder actief als digitaal bureau met middelgrote klanten uit de Retail- en Pharma-industrie. Gedurende die tijd merkten we hoe moeilijk het was om bedrijven te vinden die onze diensten nodig hadden. Onze focus lag niet op commerciële prospectie, hoewel we wisten dat er meer dan genoeg geweldige bedrijven in onze lokaliteit waren die we zonder twijfel goed van dienst konden zijn. We vonden het vooral erg jammer dat bureaus en hun klanten elkaar niet konden vinden op basis van hun diensten en behoeften. Dit resulteerde vaak in interpersoonlijke miscommunicaties en ondermaatse prestaties. Dit is de reden waarom wij Sortlist hebben opgebouwd. Bij Sortlist ligt de focus op relevantie, waardoor bedrijven zoals de uwe de kans krijgen om marketingbureaus te vinden die aan uw verwachtingen voldoen.

  • Hoe kan Sortlist mijn bedrijf helpen?

    keyboard_arrow_down

    Als bedrijf moet u zeker uw producten promoten en een sterk merk opbouwen. Het spectrum van marketing expertises is vandaag de dag groter dan ooit, dit inbegrepen digitale expertises. Het is dus noodzakelijk om gespecialiseerde partners te vinden om zo een boeiende ervaring te kunnen voorzien voor uw klanten. U wilt natuurlijk de beste teams van creatief talent inhuren en niet diegenen die het meest zichtbaar zijn op Google of die uw vrienden het beste kennen. Na het doorvoeren van een gratis project op Sortlist, zal een toegewijde expert u de juiste vragen stellen en op die manier een aantal agentschappen kiezen die relevant zijn voor u. Maximaal 5 van deze agentschappen zullen dan contact met u opnemen. Op deze manier gaat u uren besparen aan research en het zal u vooral ook het risico besparen van het nemen van de verkeerde beslissing.

  • Welke bedrijven melden zich aan op Sortlist?

    keyboard_arrow_down

    Middelgrote bedrijven (~ € 10M omzet, ~ 100 werknemers) zijn meestal op zoek naar creatieve bureaus die hun merk met tal van expertises op de schouders kunnen nemen. Internationale merken zoeken naar zeer gespecialiseerde bureaus om te helpen bij projecten waarvoor een deskundige expertise nodig is, of ze zijn op zoek naar grotere bureaus die het beheer van hun strategische jaarbudget op zich kunnen nemen. We werken ook vaak met NGO's die op zoek zijn naar groeiende teams om hen te helpen met zeer creatieve campagnes. We werken meestal niet met kleinere bedrijven of met zelfstandigen omdat ze geen gebruikelijke klanten zijn van onze bureaus. Zij komen beter tot hun recht met freelancers of met de (nog voordeligere) 'doe-het-zelf' methode. De klanten die Sortlist gebruiken, hebben heel verschillende profielen. Toch hebben ze één ding gemeen: ze hebben allemaal een reëel marketing project met budget.

  • Welke bureaus zijn er in de selectie?

    keyboard_arrow_down

    Wij houden van bureaus, ongeacht hun grootte of expertise. Afhankelijk van de behoeften van onze klanten, 'matchen' wij hen met kleine creatieve studio's of met grote reclamebureaus. Het aantal teamleden per marketingbureau varieert tussen de 5 en 5000. Sommige zijn onafhankelijk, andere maken deel uit van een groep. Sommige zijn gespecialiseerd, andere zijn full-service. Sommige denken en andere produceren. We 'matchen' niet met freelancers, aangezien we weten dat onze klanten op zoek zijn naar teams met collectieve ervaring en historische continuïteit. Wij houden van deskundigheid op hoog niveau, teamspirit, onbeperkte creativiteit en marketing genius.

  • Hoe duur is het?

    keyboard_arrow_down

    Welnu, het is helemaal gratis voor bedrijven. Waarom? Omdat de uiteindelijke en de meest relevante bureaus (max. 5) een admin fee aan ons betalen om het project te kunnen aanvaarden, dit als ze het gevoel hebben dat ze goed bij uw project passen. Wij zijn een soort super-gekwalificeerde 'lead generator' voor hen. Op die manier zorgen we ervoor, dat we ons op de relevantie van de match richten en kunnen we bovendien eventuele wrijving aan de vraagzijde beperken. Wij begrijpen dat u natuurlijk niet teveel wilt betalen ;-). We hebben ook premium aanbiedingen voor bedrijven die een meer gestructureerd selectieproces verlangen. Via de aankoop van een aangepaste 'long-list' kunt u ontdekken welke 15 bureaus het meest overeenkomen met uw behoeften en kunt u hun rangschikking op 10 selectiecriteria bekijken. De Advertising Pitch omvat de aangepaste long-list. Van de 15 bureaus in de long-list kunt u er 4 uitkiezen die voor u aan een campagne gaan werken en deze aan uw team zullen pitchen. De Advertising Pitch wordt altijd door één van onze lokale partners georganiseerd die al meer dan 20-jaar ervaring heeft in adverteren.

  • Welke informatie heb ik nodig om een project te starten?

    keyboard_arrow_down

    Alles wat u nodig hebt om aan een project te beginnen is... een project! Onze deskundige kan u helpen met het bepalen van uw exacte behoeften en het vastleggen van het juiste budget. Wij doen veel moeite om onze bedrijven tevreden te stellen en houden ervan als dit serieus genomen wordt ;-). Hoe dan ook, het online posten van een project is snel en eenvoudig. Wij vragen u enkel 'wat', 'waar', 'hoeveel' en 'wie'. Hierna neemt onze expert het over om samen met u een nieuwe ervaring op te bouwen.

  • Wat is de gemiddelde grootte van een budget?

    keyboard_arrow_down

    Er is ongetwijfeld een breed scala aan budgetten. Het budget is afhankelijk van het project, het bedrijf, de expertise en de verwachte kwaliteit. Houdt wel rekening met het volgende: 'If you pay nuts, you get monkeys'... Het budget, zoals gedefinieerd op Sortlist, is een medium dat de juiste ambities met de juiste expertises combineert. Dit betekent niet dat u miljoenen moet uitgeven om kwaliteit te verkrijgen, het betekent wel dat bureaus talent in uren verkopen en talent heeft natuurlijk zo zijn prijs. De beste bureaus zullen niet instemmen met projecten die volledig ondergewaardeerd zijn, blijf daarvan bewust ;-)! De deskundigen van Sortlist staan altijd klaar om u te helpen met het vastleggen van een budget, aarzel dus niet om ons te contacteren.

Laat ons u voorstellen aan de beste bureaus voor uw project

Van webdesign tot reclamebureaus: wij houden rekening met ál uw criteria en stellen u voor aan de meest passende bureaus. U vergelijkt de voorstellen dan zelf en maakt de beste keuze.

Ik heb een bureau nodig

100% gratis - Kosten worden in rekening gebracht bij de marketingbureaus die met u willen werken.