Hoe het werkt voor een bureau
Hoe wij zakelijke opportunities voor je bureau aantrekken en kwalificeren. Ben je op zoek naar een bureau?
Bepaal het DNA van je bureau
Maak een profiel aan, voeg je eerdere projecten toe en laat je beoordelen door je klanten. Definieer het soort opportunities dat je wil ontvangen in je Voorkeuren pagina. Dit zal ervoor zorgen dat je opportunities ontvangt die bij je passen.
Je ontvangt zakelijke opportunities
Duizenden bedrijven komen elke maand naar Sortlist om samen te werken met marketingbureaus. Zij beantwoorden specifieke vragen over hun behoeften. Sortlist filtert de meest serieuze aanvragen met behulp van een set geavanceerde methoden. De bureaus die het meest overeenkomen met de vereisten van de klanten worden geselecteerd en ontvangen de opportunities.
Je beslist op wie je antwoord geeft
Als de opportunity niet relevant is, kun je deze afwijzen en je profiel aanpassen voor toekomstige opportunities. Als je geïnteresseerd en beschikbaar bent, kun je de klant antwoord geven door ze een bericht te sturen. Stel jezelf voor en beschrijf je bureau!
Je volgt je zakelijke opportunities op
Na het accepteren van een opportunity kan je direct communiceren met de klant. Je ontvangt ook de contactgegevens van de klant en kan contact opnemen via de traditionele kanalen. De lijst van klanten waarmee je gematcht bent wordt opgeslagen zodat je deze later kan gebruiken voor toekomstige zakelijke opportunities.
Word meteen aangenomen
Wanneer je een opdracht ontvangt, maak je dan klaar om jezelf te verkopen. Het is mogelijk contact op te nemen met de opdrachtgever via mail of direct een meeting te boeken via de Sortlist Intro Meeting, onze tool speciaal voor jouw eerste videocall.
<0>Gratis inschrijving.</0>
Hoe verhoog je jouw kansen om aangenomen te worden
Een paar adviezen die je helpen om je doelstellingen te bereiken!
Schrijf een duidelijk en professioneel eerste bericht
Je bericht is de eerste indruk die de klant van je krijgt. Maak er een goede van! Zorg ervoor dat je alle problemen die de klant aan de orde stelt, aanpakt en ingaat op de specifieke behoeften van de klant. Zet een kennismakingsmeeting op het programma met de klant en plan acties voor duidelijke volgende stappen. Let ten slotte op de kleine dingen: spreek de klant bij zijn naam aan, zorg ervoor dat je geen spelfouten maakt en stel de cliënt relevante vragen.
Wees een geweldige verkoper
"Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken!" In de wereld van marketingbureaus is het belangrijk om menselijk te zijn. Je verkopers zijn de eerste touch points met klanten. Klanten zijn op zoek naar geweldige professionals die in staat zijn om hun communicatie te verbeteren. Omdat ze verwachten dat je team de beste in de markt is, moet je jouw sales training en sales proces niet onderschatten. Stel de juiste vragen aan je toekomstige klanten en blijf vragen als je niet begrijpt wat hun uitdagingen zijn. Beoordeel hun behoeften en zorg ervoor dat je oplossingen hebt die passen bij hun budget en die zoveel mogelijk aan hun verwachtingen voldoen. Topverkopers besteden 90% van hun tijd aan het luisteren naar klanten en 10% van hun tijd aan het reageren op klanten.
Krijg recensies
Bureaus met 1 beoordeling worden 66% vaker aangenomen dan bureaus zonder beoordelingen. Bureaus met 3 of meer recensies worden 75% meer ingehuurd dan bureaus zonder recensies. Klanten hebben ons verteld dat beoordelingen een belangrijke factor zijn in hun beslissing over wie ze in dienst nemen. Neem de tijd om je klanten te vragen om beoordelingen te schrijven. Niemand is in 100% van de gevallen perfect. In feite heeft onderzoek aangetoond dat beoordelingen die niet 100% positief zijn, geloofwaardiger zijn.
Het opbouwen van een winnend profiel
Klanten zoeken ervaren bureaus. In je profiel laat je zien dat jouw bureau de juiste keuze is. Creëer een emotionele band met de klant door een foto van je team toe te voegen aan je bureauprofiel - en zorg ervoor dat je lachende gezichten laat zien. Toon de trackrecord van je projecten en cases die zoveel mogelijk aansluiten bij de behoeften van de klant. Zorg ervoor dat je afgeronde projecten op je profiel zet.
Geef niet op.
Veel bureaus hebben de activiteiten van hun bedrijf verdubbeld of zelfs verdrievoudigd door simpelweg consequent te reageren op verzoeken van klanten. Voor de meeste van de bureaus op Sortlist duurt het gemiddeld 5 keer voordat ze hun eerste project binnenhalen. Je kunt ook slagen door volhardend te zijn en te experimenteren om te zien wat werkt. Schrijf verschillende soorten berichten wanneer je een opportunity accepteert; bekijk je verkoopproces; negeer verzoeken die niet bij je passen - leer wat werkt voor jou.
Naar mijn mening is Sortlist een soort tondel van providers, met minder problemen
Zijn er nog vragen?
We zijn er om je te helpen.
Jouw alles-in-één marketing- en verkoopoplossing voor je bureau
Maak gratis en gemakkelijk jouw profiel aan.