Hoe het werkt voor een marketingbureau

Hoe we business opportuniteiten voor uw bureau aantrekken en evalueren.

U zoekt een marketingbureau? Zie hoe het werkt voor een klant!

Stap 1Bepaal het DNA van uw bureau

Maak een profiel voor uw bureau aan, voeg werkvoorbeelden toe en krijg reviews van klanten. Omschrijf het type van opportuniteiten die u graag zou willen in uw voorkeurspagina. U zal opportuniteiten ontvangen die op deze informatie aansluiten.

Stap 2U ontvangt business opportuniteiten

Duizenden bedrijven komen elke maand naar Sortlist om marketingbureaus in te huren. Ze beantwoorden specifieke vragen over hun behoeften. Door middel van geavanceerde methodes maakt Sortlist een selectie van de meest serieuze aanvragen. De marketingbureaus die het beste op de vereisten van de klant aansluiten worden geselecteerd en ontvangen de opportuniteit.

Stap 3U beslist met wie u contact opneemt en wanneer

Als het aanbod niet relevant is, kunt u het afwijzen en het profiel voor uw marketingbureau aanpassen voor toekomstige business opportuniteiten. Als u geïnteresseerd en beschikbaar bent, kunt u direct contact opnemen met de klant door een bericht te sturen. U betaald alleen wanneer u met de klant wilt praten (Lees meer over het Betaal per Opportuniteit systeem)

Stap 4Uw business opportuniteiten nagaan

Nadat u een aanbod hebt aangenomen, kunt u direct met de klant communiceren via Sortlist messenger. U ontvangt ook de contactinformatie en kunt contact opnemen via de traditionele kanalen. U behoudt altijd een lijst van de klanten waarmee u gematcht heeft. U kunt deze lijst later voor toekomstige bedrijfskansen gebruiken.

Wordt aangenomen - en laat het ons weten!

Normaal gesproken accepteren 2 tot 3 andere marketingbureaus de opportuniteit ook. De klant vergelijkt de bureaus en beslist wie ze willen ontmoeten. Verkoop uzelf goed! U en de klant zullen de details verder kunnen bespreken via Sortlist messenger, over de telefoon of in persoon. Laat ons het weten als uw marketingbureau is aangenomen, zo verbetert u uw kansen voor het inwinnen van nieuwe klanten.

Nu beginnen!

GRATIS REGISTRATIE. Betaal enkel wanneer u zich aanmeldt voor een relevante opportuniteit.

Cedric Faltin Creative Director bij Alpaga Studio
De eerste positieve ervaring die wij met Sortlist hadden, was met Softscale. Ik heb het project aanvaard en een korte tekst gestuurd om hen te overtuigen. Dit werkte blijkbaar, want de CEO van Softscale belde me direct op. We hebben kort aan de telefoon gehangen en elkaar daarna ontmoet.
Cedric FaltinCreative Director bij Alpaga Studio
Evelien Olaerts

Communications Advisor bij RCA Group

Sortlist bespaart je bureau veel tijd. Je krijgt direct alle informatie over het bedrijf (budget, briefing, namen van klanten, enz.) zodat het proces vlot en eenvoudig verloopt. We krijgen regelmatig opportuniteiten aangeboden en hebben al meerdere projecten toegewezen gekregen.
Guy Geerts

Managing Director bij Canal Web

De markt kennende, wist ik dat er behoefte was aan iets wat structuur en continuïteit kon bieden. Ik denk dat het nieuwe aanbod van Sortlist deze vraag in de markt vervuld.
Manuel Noirfalise

Co-Founder van BluBird

Ik ben zeer tevreden met deze tool, het is eenvoudig te gebruiken en voldoende gedetailleerd om een weloverwogen beslissing te nemen over het al dan niet aanvaarden van een project. Tegen een redelijke prijs word ik in contact gezet met kwalitatieve leads, zodat ik meer tijd met hen kan doorbrengen in plaats van te prospecteren.
Lees meer klantenervaringen
Hoe u uw kansen vergroot om aangeworven te worden

Wat advies om u te helpen uw doelen na te streven!

Schrijf duidelijke en professionele berichten

Uw bericht is de eerste indruk die de klant van u krijgt. Zorg ervoor, dat dit een goede indruk is! Spreek de thema's aan die de klant beschrijft en speel in op hun specifieke wensen. Maak een chemistry meeting met de klant en plan acties voor duidelijke vervolgstappen. Ten laatste, let op de kleine dingen; adresseer de klant bij zijn of haar naam, maak geen spelfouten en stel relevante vragen.

Wees een fantastische verkoper

"Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk!" In de wereld van marketingbureaus is het menselijke wat telt. Uw verkoopteam is het eerste contactpunt voor klanten. Klanten zoeken naar een professioneel team dat hun communicatie kan verbeteren. Ze verwachten dat uw team een van de besten in de markt is! Onderschat daarom niet uw verkooptraining en verkoopproces. Stel uw toekomstige klanten de juiste vragen en vraag na wanneer u niet helemaal begrijpt wat hun uitdagingen zijn. Evalueer hun benodigdheden en verzeker dat u oplossingen kunt aanbieden die niet alleen bij hun budget passen, maar ook aan hun verwachtingen voldoen. De beste verkooppersonen brengen 90% van hun tijd door met 'luisteren naar', en 10% met 'reageren op' de klant.

Krijg reviews

Marketingbureaus met 1 review worden 66% vaker ingehuurd dan marketingbureaus zonder reviews. Marketingbureaus met 3 of meer reviews worden 75% vaker ingehuurd dan marketingbureaus zonder reviews. Klanten hebben ons verteld dat reviews een grote rol spelen in hun beslissing over wie in te huren. Neem de tijd om reviews bij uw klanten aan te vragen. En geen angst, niemand is altijd 100% perfect. Trouwens, marktonderzoek heeft aangetoond dat reviews die niet 100% positief zijn, geloofwaardiger werken.

Bouw een winnend profiel op.

Klanten zoeken naar ervaren marketingbureaus. In uw profiel laat u zien u dat uw marketingbureau de juiste is. Door een foto van uw team of uw marketingbureau aan uw profiel toe te voegen, maakt u een emotionele connectie met de klant. Laat vrolijke gezichten zien :-)! Toon uw trackrecord met projecten en cases die goed passen bij de behoeften van de klant. Zorg ervoor dat u voltooide projecten aan uw profiel toevoegt.

Geef niet op!

Door consequent te reageren op de verzoeken van klanten, hebben veel marketingbureaus hun omzet verdubbeld of zelfs verdriedubbeld. Het merendeel van de marketingbureaus op Sortlist heeft meestal vijf pogingen nodig om hun eerste aanwerving in te winnen. U kunt hier ook in slagen - door vasthoudend te zijn en te experimenteren met diverse methodes om te zien wat werkt. Schrijf verschillende soorten berichten wanneer u zich aanmeldt voor een opportuniteit; bekijk uw verkoopproces nog een keer; laat aanvragen die niet goed lijken te passen buiten beschouwing - leer wat voor u werkt.

Nog vragen?

Wij helpen u.

  • Hoe is Sortlist ontstaan?

    Het Sortlist team was eerder actief als digitaal marketingbureau met middelgrote klanten uit de Retail- en Pharma-industrie. Gedurende die tijd kostte het ons veel energie om klanten te vinden. We hebben van alles geprobeerd, zoals bijvoorbeeld netwerk evenementen of -en dit is het ergste van alles- organisaties cold callen die helemaal geen behoefte aan ons hadden... We hebben ontdekt hoe moeilijk commerciële prospectie is voor kleine marketingbureaus met een focus op creativiteit. Ook leerden we, dat foutieve pogingen veel tijd kunnen verspillen. Daarom besloten we een geautomatiseerd acquisitieproces op te bouwen voor het genereren van online leads die onze diensten echt konden gebruiken. Het product is enorm gegroeid en nu hebben we het platform naar andere marketingbureaus geopend.

  • Hoe kan het mijn bureau helpen?

    Als dienstverlener hebt u klanten nodig. Na het voltooien van uw profiel in overeenstemming met uw positionering, sturen wij u opportuniteiten voor klanten die uw diensten nodig hebben. Met behulp van geavanceerde methodes hebben we een selectie van opportuniteiten gemaakt zodat enkel serieuze projecten overblijven.

  • Welk soort marketingbureau zoekt u?

    Wij houden van marketingbureaus, ongeacht hun grootte of expertise. Afhankelijk van de behoeften van onze klanten, 'matchen' wij hen met kleine creatieve studio's of met grote reclamebureaus. Het aantal teamleden per marketingbureau varieert tussen de 5 en 5000. Sommige zijn onafhankelijk, andere maken deel uit van een groep. Sommige zijn gespecialiseerd, andere zijn full-service. Sommige denken en andere produceren. We 'matchen' niet met freelancers, aangezien we weten dat onze klanten op zoek zijn naar teams met collectieve ervaring en historische continuïteit. Wij houden van deskundigheid op hoog niveau, teamspirit, onbeperkte creativiteit en marketing genius.

  • Wat soort klanten plaatsen projecten?

    Middelgrote bedrijven (~ 10 M€ omzet, ~ 100 werknemers) zijn meestal op zoek naar creatieve bureaus die hun merk met tal van expertises op de schouders kunnen nemen. Internationale merken zoeken naar zeer gespecialiseerde marketingbureaus om te helpen bij projecten waarvoor een deskundige expertise nodig is, of ze zijn op zoek naar grotere marketingbureaus die het beheer van hun strategische jaarbudget op zich kunnen nemen. We werken ook vaak met NGO's die op zoek zijn naar groeiende teams om hen te helpen met zeer creatieve campagnes. We werken meestal niet met kleinere bedrijven of met zelfstandigen omdat ze geen gebruikelijke klanten zijn van onze marketingbureaus. Zij komen beter tot hun recht met freelancers of met de (nog voordeligere) 'doe-het-zelf' methode. De klanten die Sortlist gebruiken, hebben heel verschillende profielen. Toch hebben ze één ding gemeen: ze hebben allemaal een reëel marketing project met budget.

  • Hoe duur is het?

    De aanmelding kost marketingbureaus niets. U kunt een profiel op het platform opbouwen en zo uw eerste opportuniteit krijgen. Om een opportuniteit te kunnen accepteren, betaalt u een admin fee voor de kosten van onze diensten (de vraag tot stand brengen, de juiste opportuniteiten selecteren en het kiezen van uw marketingbureau). Bent u zeker van uw zaak en wilt u een serieuze investering in ons acquisitie kanaal maken? Dan kunt u zich ook voor een plan aanmelden dat meer zichtbaarheid en functies biedt en een grotere kans op matches voor opportuniteiten geeft. Meer informatie op de tarievenpagina.

  • Wat is de gemiddelde grootte van een budget?

    Er is een breed scala aan budgetten. Het budget is afhankelijk van het project, het bedrijf, de verlangde deskundigheid en de verwachte kwaliteit. Het globale gemiddelde is rond de €37d. Het bedrag dat op Sortlist wordt aangegeven is een schatting van de klant. Wij staan altijd gereed om te helpen met het samenstellen van een redelijk budget, mocht dat nodig zijn. Vergeet niet, dat het om een schatting gaat en niet om een definitief budget. Het staat u natuurlijk vrij om met de klant te onderhandelen, als u ziet dat het project hoger gewaardeerd zou moeten worden. Het staat u ook vrij om na de eerste opdracht bij te verkopen zonder ons verdere vergoedingen te betalen.

  • Hoe kan ik me als marketingbureau aanmelden?

    Om uw marketingbureau aan te melden, ga op die pagina en volg de stappen. Daarna kunt u direct een profiel aanmaken voor uw marketingbureau. Zodra u het profiel voltooid hebt, vragen we u om deel te nemen aan één van onze webinars zodat we elkaar beter kunnen leren kennen.

Verkrijg toegang tot gekwalificeerde opportuniteiten!

Wij zorgen voor kwalitatieve bedrijfsopportuniteiten. U zet ze om in langdurige klanten.

Ontvang opportuniteiten!

Gratis registratie. Betaal alleen wanneer u zich aanmeldt voor een relevante opportuniteit