Over


Define your agency's DNA

Maak een bureauprofiel aan, voeg je vorige werken toe en laat je beoordelen door je klanten. Definieer het soort opportuniteiten dat je wilt in je Voorkeuren pagina. Je ontvangt dan opportuniteiten die bij deze gegevens passen.

agency.define.imageAlt

You receive business opportunities

Duizenden bedrijven komen elke maand naar Sortlist om samen te werken met marketingbureaus. Zij beantwoorden specifieke vragen over hun behoeften. Sortlist filtert de meest serieuze aanvragen met behulp van een set geavanceerde methoden. De bureaus die het meest overeenkomen met de vereisten van de klanten worden geselecteerd en krijgen de opportuniteiten.

agency.define.imageAlt

You decide who to answer to

Als de opportuniteit niet relevant is, kun je deze weigeren en je bureauprofiel aanpassen voor toekomstige opportuniteiten. Als je geïnteresseerd en beschikbaar bent, kun je de klant antwoord geven door hem een bericht te sturen. Stel jezelf voor en beschrijf je bureau!

agency.define.imageAlt

You follow up your business opportunities

Na het accepteren van een opportuniteit, kun je direct contact opnemen met de klant. Je ontvangt ook de contactgegevens en je kunt contact opnemen via de traditionele kanalen. Je houdt altijd de lijst bij van de klanten die waarmee je gematcht bent en je kunt deze later gebruiken voor toekomstige zakelijke opportuniteiten.

agency.define.imageAlt

Get hired now!

Normaal gesproken zullen ook 2-3 andere bureaus de opportuniteit aanvaarden. De klant zal je trackrecords vergelijken en beslissen wie je best ontmoet. Verkoop jezelf! Jij en de klant werken de details uit via Sortlist messenger, over de telefoon of in persoon. Wanneer je bureau is aangenomen, laat het ons weten en verbeter je kansen om je volgende klanten voor jou te winnen.

Free registration.Pay only when you sign a new contract with a client.

Hoe verhoog je jouw kansen om aangenomen te worden

Een paar adviezen die je helpen om je doelstellingen te bereiken!

Schrijf een duidelijk en professioneel eerste bericht

Je bericht is de eerste indruk die de klant van je krijgt. Maak er een goede van! Zorg ervoor dat je alle problemen die de klant aan de orde stelt, aanpakt en ingaat op de specifieke behoeften van de klant. Zet een kennismakingsmeeting op het programma met de klant en plan acties voor duidelijke volgende stappen. Let ten slotte op de kleine dingen: spreek de klant bij zijn naam aan, zorg ervoor dat je geen spelfouten maakt en stel de cliënt relevante vragen.

Wees een geweldige verkoper

"Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken!" In de wereld van marketingbureaus is het belangrijk om menselijk te zijn. Je verkopers zijn de eerste touch points met klanten. Klanten zijn op zoek naar geweldige professionals die in staat zijn om hun communicatie te verbeteren. Omdat ze verwachten dat je team de beste in de markt is, moet je jouw sales training en sales proces niet onderschatten. Stel de juiste vragen aan je toekomstige klanten en blijf vragen als je niet begrijpt wat hun uitdagingen zijn. Beoordeel hun behoeften en zorg ervoor dat je oplossingen hebt die passen bij hun budget en die zoveel mogelijk aan hun verwachtingen voldoen. Topverkopers besteden 90% van hun tijd aan het luisteren naar klanten en 10% van hun tijd aan het reageren op klanten.

Krijg recensies

Bureaus met 1 beoordeling worden 66% vaker aangenomen dan bureaus zonder beoordelingen. Bureaus met 3 of meer recensies worden 75% meer ingehuurd dan bureaus zonder recensies. Klanten hebben ons verteld dat beoordelingen een belangrijke factor zijn in hun beslissing over wie ze in dienst nemen. Neem de tijd om je klanten te vragen om beoordelingen te schrijven. Niemand is in 100% van de gevallen perfect. In feite heeft onderzoek aangetoond dat beoordelingen die niet 100% positief zijn, geloofwaardiger zijn.

Het opbouwen van een winnend profiel

Klanten zoeken ervaren bureaus. In je profiel laat je zien dat jouw bureau de juiste keuze is. Creëer een emotionele band met de klant door een foto van je team toe te voegen aan je bureauprofiel - en zorg ervoor dat je lachende gezichten laat zien. Toon de trackrecord van je projecten en cases die zoveel mogelijk aansluiten bij de behoeften van de klant. Zorg ervoor dat je afgeronde projecten op je profiel zet.

Geef niet op.

Veel bureaus hebben de activiteiten van hun bedrijven verdubbeld of zelfs verdrievoudigd door simpelweg consequent te reageren op verzoeken van klanten. Voor een meerderheid van de bureaus op Sortlist duurt het meestal ongeveer vijf pogingen om hun eerste project binnen te halen. Je kunt ook slagen - door volhardend te zijn en te experimenteren om te zien wat werkt. Schrijf verschillende soorten berichten wanneer je solliciteert voor een opportuniteit; bekijk je verkoopproces; negeer verzoeken die niet goed lijken te passen - leer wat werkt voor jou.

Matthias StephensOprichter

Sortlist is een jonge, enthousiaste start-up met grote ambities, en dankzij het gemotiveerde team en een goed functionerend platform, verbetert Sortlist voortdu...

Lees meer
Citaat Matthias Stephens

Zijn er nog vragen?

We zijn er om je te helpen.


Het core team van Sortlist was eerder actief als Digitaal Bureau met middelgrote klanten uit de detailhandel en de farmaceutische industrie. In die tijd ontdekten we hoe moeilijk het was om bedrijven te leren kennen die onze diensten nodig konden hebben. Commerciële prospectie was niet de belangrijkste focus, hoewel we wisten dat er duizenden geweldige bedrijven in de buurt waren die we konden helpen. We vonden het jammer dat bureaus en hun klanten elkaar niet ontmoeten op basis van de relevantie van hun match. Het resulteerde in misverstanden binnen de relaties en een verlies aan prestaties. Daarom hebben we een Sortlist opgericht dat zich nu richt op relevantie en jouw bedrijf helpt om marketingbureaus te ontmoeten die het werk leveren dat aan verwachtingen voldoet.


Als dienstverlener heb je klanten nodig. Na het opgeven van je bureau en het invullen van je profiel op basis van je positionering, sturen wij je opportuniteiten van klanten die je diensten nodig hebben. Opportuniteiten zijn gefilterd met behulp van verschillende methoden om alleen degene te behouden die serieus lijken.


We houden van marketingbureaus, ongeacht hun omvang of expertise. Afhankelijk van hun wensen matchen we onze klanten met kleine creatieve studio's of grote advertentie netwerken. Het aantal teamleden van onze bureaus varieert van 5 tot 5000. Sommige zijn onafhankelijk, andere maken deel uit van groepen. Sommige zijn gespecialiseerd, andere zijn full-service. Sommigen denken, anderen produceren. We matchen niet met freelancers omdat we geloven dat onze klanten op zoek zijn naar teams met een collectieve ervaring en een historische continuïteit. Wij houden van expertise op topniveau, teamgeest, ongeremde creativiteit en marketinggenieën.


Middelgrote bedrijven (~10M€ omzet, ~100 werknemers) zijn meestal op zoek naar creatieve bureaus die een breed scala aan expertises aankunnen om hun merk te verzorgen. Internationale merken zijn op zoek naar zeer gespecialiseerde bureaus om te helpen bij projecten die een diepgaande expertise vereisen of naar grotere bureaus die hun jaarlijks strategisch reclamebudget kunnen beheren. We zijn ook gewend om samen te werken met NGO's die op zoek zijn naar opkomende teams om hen te helpen bij zeer creatieve campagnes. We werken meestal niet met kleine bedrijven en zelfstandigen, omdat ze geen typische klanten van onze bureaus zijn. Ze kunnen beter met freelancers werken of de doe-het-zelf oplossing kiezen als kosteneffectieve oplossing. De klanten die Sortlist gebruiken hebben verschillende profielen, maar één ding hebben ze gemeen: ze hebben een echt marketingproject in overeenkomst met hun budget.


Er is een breed scala aan budgetten, afhankelijk van het project, het bedrijf, de expertise en de verwachte kwaliteit. Het gemiddelde ligt rond de 37k€. Het budget dat aan Sortlist is toegevoegd, is slechts een schatting van de klant. We helpen altijd om een eerlijk budget te definiëren als we zien dat er moeilijkheden zijn. Maar hou er rekening mee dat het slechts een schatting is en geen definitief budget. Je bent altijd vrij om met de klant te onderhandelen zodra je hem ontmoet en denkt dat de missie ondergewaardeerd is. Je bent ook vrij om na de eerste missie de prijs te verhogen zonder ons een ander tarief te betalen.


Om je als bureau aan te melden, ga je naar die pagina en volg de stappen. Je kunt dan direct je bureauprofiel aanmaken. Na het toevoegen van je bureau, vragen we je om deel te nemen aan een van onze wekelijks georganiseerde webinars om elkaar te leren kennen.

Toegang tot gekwalificeerde projecten!

Wij genereren projecten en kwalificeren deze. Jij converteert ze naar klanten.