Hoe het werkt als bureau - Sortlist

Bepaal het DNA van je bureau

Maak een profiel aan, voeg je eerdere projecten toe en laat je beoordelen door je klanten. Definieer het soort opportunities dat je wil ontvangen in je Voorkeuren pagina. Dit zal ervoor zorgen dat je opportunities ontvangt die bij je passen.

Afbeelding

Je ontvangt zakelijke opportunities

Duizenden bedrijven komen elke maand naar Sortlist om samen te werken met marketingbureaus. Zij beantwoorden specifieke vragen over hun behoeften. Sortlist filtert de meest serieuze aanvragen met behulp van een set geavanceerde methoden. De bureaus die het meest overeenkomen met de vereisten van de klanten worden geselecteerd en ontvangen de opportunities.

Afbeelding

Je beslist op wie je antwoord geeft

Als de opportunity niet relevant is, kun je deze afwijzen en je profiel aanpassen voor toekomstige opportunities. Als je geïnteresseerd en beschikbaar bent, kun je de klant antwoord geven door ze een bericht te sturen. Stel jezelf voor en beschrijf je bureau!

Afbeelding

Je volgt je zakelijke opportunities op

Na het accepteren van een opportunity kan je direct communiceren met de klant. Je ontvangt ook de contactgegevens van de klant en kan contact opnemen via de traditionele kanalen. De lijst van klanten waarmee je gematcht bent wordt opgeslagen zodat je deze later kan gebruiken voor toekomstige zakelijke opportunities.

Afbeelding

Word meteen aangenomen

Wanneer je een opdracht ontvangt, maak je dan klaar om jezelf te verkopen. Het is mogelijk contact op te nemen met de opdrachtgever via mail of direct een meeting te boeken via de Sortlist Intro Meeting, onze tool speciaal voor jouw eerste videocall.

<0>Gratis inschrijving.</0>


Hoe verhoog je jouw kansen om aangenomen te worden

Een paar adviezen die je helpen om je doelstellingen te bereiken!

Schrijf een duidelijk en professioneel eerste bericht

Je bericht is de eerste indruk die de klant van je krijgt. Maak er een goede van! Zorg ervoor dat je alle problemen die de klant aan de orde stelt, aanpakt en ingaat op de specifieke behoeften van de klant. Zet een kennismakingsmeeting op het programma met de klant en plan acties voor duidelijke volgende stappen. Let ten slotte op de kleine dingen: spreek de klant bij zijn naam aan, zorg ervoor dat je geen spelfouten maakt en stel de cliënt relevante vragen.

Wees een geweldige verkoper

"Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken!" In de wereld van marketingbureaus is het belangrijk om menselijk te zijn. Je verkopers zijn de eerste touch points met klanten. Klanten zijn op zoek naar geweldige professionals die in staat zijn om hun communicatie te verbeteren. Omdat ze verwachten dat je team de beste in de markt is, moet je jouw sales training en sales proces niet onderschatten. Stel de juiste vragen aan je toekomstige klanten en blijf vragen als je niet begrijpt wat hun uitdagingen zijn. Beoordeel hun behoeften en zorg ervoor dat je oplossingen hebt die passen bij hun budget en die zoveel mogelijk aan hun verwachtingen voldoen. Topverkopers besteden 90% van hun tijd aan het luisteren naar klanten en 10% van hun tijd aan het reageren op klanten.

Krijg recensies

Bureaus met 1 beoordeling worden 66% vaker aangenomen dan bureaus zonder beoordelingen. Bureaus met 3 of meer recensies worden 75% meer ingehuurd dan bureaus zonder recensies. Klanten hebben ons verteld dat beoordelingen een belangrijke factor zijn in hun beslissing over wie ze in dienst nemen. Neem de tijd om je klanten te vragen om beoordelingen te schrijven. Niemand is in 100% van de gevallen perfect. In feite heeft onderzoek aangetoond dat beoordelingen die niet 100% positief zijn, geloofwaardiger zijn.

Het opbouwen van een winnend profiel

Klanten zoeken ervaren bureaus. In je profiel laat je zien dat jouw bureau de juiste keuze is. Creëer een emotionele band met de klant door een foto van je team toe te voegen aan je bureauprofiel - en zorg ervoor dat je lachende gezichten laat zien. Toon de trackrecord van je projecten en cases die zoveel mogelijk aansluiten bij de behoeften van de klant. Zorg ervoor dat je afgeronde projecten op je profiel zet.

Geef niet op.

Veel bureaus hebben de activiteiten van hun bedrijf verdubbeld of zelfs verdrievoudigd door simpelweg consequent te reageren op verzoeken van klanten. Voor de meeste van de bureaus op Sortlist duurt het gemiddeld 5 keer voordat ze hun eerste project binnenhalen. Je kunt ook slagen door volhardend te zijn en te experimenteren om te zien wat werkt. Schrijf verschillende soorten berichten wanneer je een opportunity accepteert; bekijk je verkoopproces; negeer verzoeken die niet bij je passen - leer wat werkt voor jou.

Alexia BerrebiProjectmanager bij Agence 148

Naar mijn mening is Sortlist een soort tondel van providers, met minder problemen

Citaat Alexia Berrebi

Zijn er nog vragen?

We zijn er om je te helpen.


Het core team van Sortlist was eerder actief als Digitaal Bureau met middelgrote klanten uit de detailhandel en de farmaceutische industrie. In die tijd ontdekten we hoe moeilijk het was om bedrijven te leren kennen die onze diensten nodig konden hebben. Commerciële prospectie was niet de belangrijkste focus, hoewel we wisten dat er duizenden geweldige bedrijven in de buurt waren die we konden helpen. We vonden het jammer dat bureaus en hun klanten elkaar niet ontmoeten op basis van de relevantie van hun match. Het resulteerde in misverstanden binnen de relaties en een verlies aan prestaties. Daarom hebben we een Sortlist opgericht dat zich nu richt op relevantie en jouw bedrijf helpt om marketingbureaus te ontmoeten die het werk leveren dat aan verwachtingen voldoet.


Als service provider heb je klanten nodig. Na het aanmelden van je bureau en het invullen van je profiel op basis van jouw positionering, sturen wij je opportunities van klanten die je diensten nodig hebben. Opportunities zijn gefilterd met behulp van verschillende methoden om alleen degene te behouden die serieus lijken.


We houden van marketingbureaus, ongeacht hun omvang of expertise. Afhankelijk van hun wensen matchen we onze klanten met kleine creatieve studio's of grote advertentie netwerken. Het aantal teamleden van onze bureaus varieert van 5 tot 5000. Sommige zijn onafhankelijk, andere maken deel uit van groepen. Sommige zijn gespecialiseerd, andere zijn full-service. Sommigen denken, anderen produceren. We matchen niet met freelancers omdat we geloven dat onze klanten op zoek zijn naar teams met een collectieve ervaring en een historische continuïteit. Wij houden van expertise op topniveau, teamgeest, ongeremde creativiteit en marketinggenieën.


Middelgrote bedrijven (~10M€ omzet, ~100 werknemers) zijn meestal op zoek naar creatieve bureaus die een breed scala aan expertises aankunnen om hun merk te verzorgen. Internationale merken zijn op zoek naar zeer gespecialiseerde bureaus om te helpen bij projecten die een diepgaande expertise vereisen of naar grotere bureaus die hun jaarlijks strategisch reclamebudget kunnen beheren. We zijn ook gewend om samen te werken met NGO's die op zoek zijn naar opkomende teams om hen te helpen bij zeer creatieve campagnes. We werken meestal niet met kleine bedrijven en zelfstandigen, omdat ze geen typische klanten van onze bureaus zijn. Ze kunnen beter met freelancers werken of de doe-het-zelf oplossing kiezen als kosteneffectieve oplossing. De klanten die Sortlist gebruiken hebben verschillende profielen, maar één ding hebben ze gemeen: ze hebben een echt marketingproject in overeenkomst met hun budget.


Er is een breed scala aan budgetten, afhankelijk van het project, het bedrijf, de expertise en de verwachte kwaliteit. Het gemiddelde ligt rond de 37k€. Het budget dat aan Sortlist is toegevoegd, is slechts een schatting van de klant. We helpen altijd om een eerlijk budget te definiëren als we zien dat er moeilijkheden zijn. Maar hou er rekening mee dat het slechts een schatting is en geen definitief budget. Je bent altijd vrij om met de klant te onderhandelen zodra je hem ontmoet en denkt dat de missie ondergewaardeerd is. Je bent ook vrij om na de eerste missie de prijs te verhogen zonder ons een ander tarief te betalen.


Om je als bureau aan te melden, ga je naar die pagina en volg de stappen. Je kunt dan direct je bureauprofiel aanmaken. Na het toevoegen van je bureau, vragen we je om deel te nemen aan een van onze wekelijks georganiseerde webinars om elkaar te leren kennen.

Jouw alles-in-één marketing- en verkoopoplossing voor je bureau

Maak gratis en gemakkelijk jouw profiel aan.