Hoe het werkt voor een marketingbureau

Hoe we business opportuniteiten voor uw bureau aantrekken en evalueren.

U zoekt een marketingbureau? Zie hoe het werkt voor een klant!

Stap 1Bepaal het DNA van uw bureau

Maak een profiel voor uw bureau aan, voeg werkvoorbeelden toe en wordt beoordeeld door klanten. Omschrijf het type van opportuniteiten die u graag zou willen in uw voorkeurspagina. U zal opportuniteiten ontvangen die op deze informatie aansluiten.

Stap 2U ontvangt business opportuniteiten

Cliënten gaan naar Sortlist om marketingbureaus aan te werven. Zij beantwoorden specifieke vragen over hun benodigdheden en maken een samenvatting Sortlist kijkt alle projecten na: echte mensen, echte business, echte behoeften. De marketingbureaus die Het beste bij De wensen van De cliënt passen worden geselecteerd en zullen De samenvatting ontvangen.

Stap 3U beslist met wie u contact opneemt en wanneer

Als het aanbod niet relevant is, kunt u het afwijzen en het profiel voor uw marketingbureau aanpassen voor toekomstige business opportuniteiten. Als u geïnteresseerd en beschikbaar bent, kunt u de cliënt direct contacteren door hem een bericht te sturen. U betaald enkel wanneer u met de klant wilt praten (Lees meer over het Betaal per opportuniteit systeem)

Stap 4Uw business opportuniteiten nagaan

Nadat u een aanbod hebt aangenomen, kunt u direct met de cliënt communiceren via Sortlist messenger. U ontvangt ook de contactinformatie van de cliënt, gebruik traditionele contactkanalen om u voor te stellen. U behoudt altijd een lijst van de klanten waarmee u gematcht heeft. U kunt deze lijst later voor toekomstige business opportuniteiten gebruiken.

Wordt aangenomen - en laat het ons weten!

Normaal gesproken accepteren 2-3 andere marketingbureaus de opportuniteit ook. de klant vergelijkt de track records en beslist wie ze willen ontmoeten. Focus op het verkopen van uzelf! U en de klant bespreken de details via de Sortlist messenger, over de telefoon of in persoon. Laat het ons weten wanneer uw marketingbureau is aangenomen, zo verbeterd u uw kansen voor het inwinnen van nieuwe klanten.

Nu beginnen!

GRATIS REGISTRATIE. Betaal enkel wanneer u zich aanmeldt voor een relevante opportuniteit.

Cedric Faltin Creative Director bij Alpaga Studio
De eerste positieve ervaring dat we met Sortlist hadden was met Softscale. Ik heb het project aanvaard en een kleine tekst geschreven om hen te overtuigen. Blijkbaar was ik overtuigend aangezien de CEO van Softscale heeft me opgebeld, we grapte rond op de telefoon en dan we ontmoette.
Cedric FaltinCreative Director bij Alpaga Studio
Evelien Olaerts

Communications Advisor bij RCA Group

Sortlist bespaart je bureau heel veel tijd. Je krijgt direct volledige informatie over het bedrijf (budget, briefing, namen van klanten,...) zodat het proces zeer vlot verloopt. We krijgen regelmatig opportuniteiten aangeboden en hebben al meerdere projecten toegewezen gekregen.
Guy Geerts

Managing Director bij Canal Web

De markt kennende, was er zeker de behoefte aan iets dat wat structuur of milde continuïteit hier aan kon toevoegen. Ik geloof dat het nieuwe voorstel van Sortlist een antwoord is op deze behoefte.
Manuel Noirfalise

Co-Founder van BluBird

Ik ben zeer tevreden met deze tool: eenvoudig te gebruiken en voldoende gedetailleerd; zodat ik een weloverwogen beslissing kan nemen over het al dan niet aanvaarden van een project. Tegen een redelijke prijs word ik in contact gezet met kwalitatieve leads zodat ik meer tijd met hen kan doorbrengen in plaats van te prospecteren.
Lees meer getuigenissen.
Hoe u uw kansen vergroot om aangeworven te worden

Wat advies om u te helpen uw doelen na te streven!

Schrijf duidelijke en professionele berichten

Uw bericht is de eerste indruk die de cliënt van u krijgt. Zorg ervoor, dat dit een goede indruk is! Verzeker uzelf, dat u de thema's behandeld die de cliënt aangesproken heeft en speel in op hun specifieke wensen. Spreek een meeting af met de cliënt en plan acties voor duidelijke vervolgstappen. Ten laatste, let op de kleine dingen; adresseer de cliënt bij zijn naam, maak geen spelfouten en stel relevante vragen.

Wees een fantastische verkoper

"Je krijgt nooit een tweede kans voor de eerste indruk!" In de wereld van marketingbureaus is het menselijke wat telt. Uw verkoopteam is het eerste contactpunt voor cliënten. Cliënten zoeken naar een professional team dat hun communicatie kan verbeteren. Ze verwachten dat uw team één van de beste teams in de markt is, onderschat daarom uw verkoop training en zo ook uw verkoop proces niet. Stel de juiste vragen aan uw toekomstige cliënten en vraag na wanneer u niet helemaal begrijpt wat hun uitdagingen zijn. Evalueer hun benodigdheden en verzeker dat u oplossingen aanbiedt die bij hun budget passen en zo veel als mogelijk aan hun verwachtingen voldoen. De beste verkooppersonen brengen 90% van hun tijd door met het luisteren naar, en 10% met het reageren op hun cliënten.

Krijg beoordelingen

Marketingbureaus met 1 beoordeling worden 66% vaker aangeworven dan Marketingbureaus zonder beoordelingen. Marketingbureaus met 3 of meer beoordelingen worden 75% vaker aangeworven dan Marketingbureaus zonder beoordelingen. Cliënten hebben ons verteld dat beoordelingen een grote rol spelen in hun beslissing over wie in te huren. Neem de tijd om uw cliënten om reviews te vragen. Niemand kan 100% van de tijd perfect zijn. Trouwens, marktonderzoek heeft aangetoond dat beoordelingen die niet 100% positief zijn geloofwaardiger werken.

Bouw een winnend profiel op.

Cliënten zoeken naar ervaren marketingbureaus. Uw profiel is waar u aantoont dat uw marketingbureau de juiste is. Door een foto van uw team of uw marketingbureau aan uw profiel toe te voegen, maakt u een emotionele connectie met de cliënt - en zorg ervoor vrolijke gezichten te laten zien. Toon uw trackrecord met projecten en zaken die passen bij de wensen van de cliënt. Zorg ervoor dat u voltooide projecten aan Uw profiel toevoegt.

Geef niet op!

Veel marketingbureaus hebben de omvang van hun handel verdubbeld of zelfs verdriedubbeld, alleen maar door consistent te reageren op de verzoeken van klanten. Het merendeel van de marketingbureaus op Sortlist heeft meestal vijf pogingen nodig om hun eerste aanwerving in te winnen. U kunt hier ook in slagen - door vasthoudend te zijn en te experimenteren met diverse methodes om te zien wat werkt. Schrijf verschillende soorten berichten wanneer u zich aanmeldt voor een opportuniteit; bekijk uw verkoopproces nog een keer; laat aanvragen die niet goed lijken te passen buiten beschouwing - leer wat voor u werkt.

Nog vragen?

Wij helpen u.

  • Waarom hebt u Sortlist ontwikkeld?

    Het kernteam van Sortlist was eerder actief als een digitaal marketingbureau met middelgrote klanten uit de Retail- en Pharma-industrie. Gedurende die tijd verbruikten we veel energie om klanten te vinden en hebben we van alles geprobeerd, zoals netwerk evenementen of -het allerergste- het cold callen van organisaties die ons helemaal niet nodig hadden... We hebben ontdekt hoe moeilijk commerciële prospectie is voor kleine marketingbureau's met een focus op creativiteit. Ook hebben we begrepen, dat het veel tijd kan verspillen als het op de verkeerde manier gedaan wordt. Daarom hebben we een geautomatiseerd acquisitieproces opgebouwd voor het genereren van online leads die onze diensten echt konden gebruiken. Het product is enorm gegroeid en nu hebben we het platform naar andere marketingbureau's geopend.

  • Hoe kan het mijn bureau helpen?

    Als dienstverlener hebt u klanten nodig om te leveren. Na het voltooien van uw profiel volgens uw positionering, sturen wij u opportuniteiten van klanten die uw diensten nodig hebben. Alle opportuniteiten zijn geverifieerd door de telefoon. U ontvangt een brief dat we hebben geschreven direct in uw inbox.

  • Welk soort marketingbureau zoekt u?

    Wij houden van marketing bureaus, ongeacht hun grootte of expertise. Afhankelijk van de wensen van onze klanten, 'matchen' wij hen met kleine creatieve studio's of met grote reclame-netwerken. Het aantal team leden per agentschap varieert tussen 5 en 5000. Sommigen zijn onafhankelijk, anderen maken deel uit van groepen. Sommigen zijn gespecialiseerd, anderen zijn full-service. Sommigen denken en andere maken. We 'matchen' niet met freelancers aangezien wij geloven dat onze klanten op zoek zijn naar teams met collectieve ervaring en historische continuïteit. Wij houden van hoog-niveau deskundigheid, team spirit, ongebreidelde creativiteit en marketing genialiteit.

  • Wat soort klanten sturen project in het algemeen?

    Middelgrote bedrijven (~ 10 M€ omzet, ~ 100 werknemers) zijn meestal op zoek naar creatieve marketingbureau's die kunnen instaan voor tal van expertises voor hun merk. Internationale merken zijn meestal op zoek naar zeer gespecialiseerde marketingbureau's om te helpen bij projecten waarvoor een gespecialiseerde expertise nodig is, of ze zijn op zoek naar grotere marketingbureau's die het beheer van hun jaarlijkse strategische marketingbudget op zich kunnen nemen. We werken ook vaak met niet-gouvernementele organisaties die op zoek zijn naar groeiende teams om hen te helpen met zeer creatieve campagnes. We werken meestal niet met kleinere bedrijven of met zelfstandigen, aangezien ze geen gebruikelijke klanten zijn van onze marketingbureau's. Ze komen beter tot hun recht met freelancers of met de (nog voordeligere) doe-het-zelf methode. De klanten die Sortlist gebruiken, hebben heel verschillende profielen. Toch hebben ze één ding gemeen: ze hebben een echt marketing project met budget.

  • Hoe duur is het?

    Solliciteren als agentschap is gratis. U kunt uw profiel op het platform bouwen en uw eerste opportuniteit krijgen. Om een opportuniteit te kunnen accepteren, betaalt u een administratieve vergoeding voor de kosten van onze diensten (de opportuniteit werd per telefoon gecontrolleerd, het schrijven van de briefing, de selectie van agentschap). Als u wilt, kunt u ook een plan nemen dat meer functies, meer zichtbaarheid en kortingen op uw opportuniteiten biedt. Meer informatie op de prijzenpagina.

  • Wat zijn de typische budgetten van de projecten?

    afhankelijk van het project, het bedrijf, de vakbekwaamheid en de verwachte kwaliteit is er een breed scala aan budgetten. het globale gemiddelde is rond de €37d. het bedrag dat in de briefing geschreven staat is een door de klant aangegeven budget. Wij staan hem altijd te hulp om een geschikt budget te vinden, wanneer we kunnen zien dat hij moeilijkheden heeft. Vergeet niet, dat het om een declaratie gaat en niet om een definitief budget. Het staat u vrij om met de klant te onderhandelen wanneer u hem ontmoet, als u denkt dat de opdracht hoger gewaardeerd zou moeten worden. Het staat u ook vrij om na de eerste opdracht bij te verkopen zonder ons verdere vergoedingen te betalen.

  • Hoe kan ik als een agentschap solliciteren?

    Om als bureau te solliciteren, ga op die pagina en volg de stappen. Daarna kunt u direct een agentschapsprofiel maken. Na het maken van uw agentschappsprofiel, vragen we u om deel te nemen aan één van onze webinar en kennis te maken.

Nu toegang tot gekwalificeerde opportuniteiten!

Wij trekken business opportuniteiten aan en evalueren ze. U zet ze om in langdurige klanten.

Begin opportuniteiten te ontvangen

Gratis registratie. Betaal alleen wanneer u zich aanmeldt voor een relevante opportuniteit