De 10 Beste Content Strategy Bureaus in Nederland (2022)
Sortlist


Sortlist
Top Content Strategy agencies in Nederland
187 bureaus
Gesponsord
  • certified-flagcertified-flag
    Endeavour
    Endeavour
    Nederland
    (13)
    175 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    17 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (10)
    10 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    11 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Zware Jongens
    Zware Jongens
    Nederland
    (11)
    20 mensen in hun team
    Vanaf 3000€ per project
    4 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (6)
    35 mensen in hun team
    Vanaf 5000€ per project
    8 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    oona.agency
    oona.agency
    Nederland
    (3)
    50 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    10 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Wirelab
    Wirelab
    Nederland
    (5)
    32 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    7 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Sprints & Sneakers
    Sprints & Sneakers
    Nederland
    (0)
    45 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    4 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (16)
    8 mensen in hun team
    Vanaf 750€ per project
    18 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Higrowth
    Higrowth
    Nederland
    (8)
    6 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    6 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (7)
    7 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    5 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    youEngine
    youEngine
    Nederland
    (2)
    12 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    6 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (5)
    7 mensen in hun team
    Vanaf 2000€ per project
    3 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (12)
    23 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    3 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flag
    (5)
    25 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    13 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flag
    Crowdmedia
    Crowdmedia
    Nederland
    (2)
    21 mensen in hun team
    Vanaf 5000€ per project
    12 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flag
    Webiteers
    Webiteers
    Nederland
    (7)
    10 mensen in hun team
    Vanaf 3000€ per project
    6 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flag
    Refresj
    Refresj
    Nederland
    (8)
    12 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    3 projecten
    Bekijk profiel

Moeilijk om de juiste te vinden? Laat ons helpen

Ontvang een op maat gemaakte lijst van bureaus die aan jouw behoeften voldoen.

Wij begeleiden je naar de juiste bureaus die passen bij jouw behoeften en budget.


De beste content marketing bureaus in Nederland!

Tijd om jou content marketing een boost te geven?

Content marketing kom je overal tegen online. Elke online marketeer weet hoe belangrijk goede content creatie is voor het vindbaar maken van jouw website en uitingen. Een content marketeer weten precies wat voor content creatie er moet komen om jouw product en kanalen vindbaar te maken.

Wat is content marketing?

Content marketing bestaat eigenlijk uit de combinatie van 3 onderdelen:

  1. Content
  2. Zoekmachine optimalisatie
  3. Media

Content is de inhoud van een boodschap met welk doel dan ook. Dit is per doelgroep anders. De zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat deze content creatie ook gezocht en gevonden kan worden.

Als laatste heeft de content marketeer een plek nodig waar mensen de content kunnen vinden, een medium. Jouw eigen website of winkel bijvoorbeeld. Media zijn daarnaast belangrijk om content te promoten, een onderdeel binnen je online marketing.

Het belangrijkste is dat het met gebruik van de juiste zoekwoorden wel een goed verhaal wordt. Het creëren van een tekst moet voor de doelgroep en klanten wel aan de informatiebehoefte voldoen. Zorg dus dat jouw content creatie aansluit aan de communicatie. Dat ondersteunt een sterke marketing!

Wat doet een content marketeer?

Content marketing is een effectieve strategie voor een content marketeer. Een content marketeer is vaak onderdeel van een online marketing team of online marketing bureau, maar tegenwoordig bestaan er ook content creatie bureau's. Dit houdt onder andere de content creatie in voor bijvoorbeeld blogs of whitepapers. Het creëren van deze content is complexer dan het misschien eerst lijkt. Woordkeuzes moet je analyseren en een goede content marketeer zoekt naar kansen die concurrentie laat liggen.

Een content marketeer heeft eigenlijk een gecombineerde functie van redacteur en digitale marketeer. Door middel van de juiste taal en content creatie kan de content marketeer zorgen voor een sterke connectie met de doelgroep, en dus een een sterke online marketing. De juiste content zorgt voor de gewenste communicatie die jouw product en branding een boost kan geven. Een content creatie bureau heeft de beste content marketeer voor jou die aan de slag kan gaan met de branding en gericht op jouw doelgroep.

Een content creatie bureau inzetten?

Het starten met content marketing kost best veel tijd. Alle content schrijven volgens de optimalisatie regels zijn taken die de doelgroep naar jouw website of media gaat leiden. Een tijdrovende, maar waardevolle investering. Wij raden je daarom aan om een content marketeer in te zetten om jouw content op te zetten zodat dit volledig aansluit. De meeste content marketeers vinden dit namelijk een toffe uitdaging.

Een content marketeer kan volgens een contentkalender jouw voorzien van de juiste communicatie voor de gewenste kanalen. Ook hebben zij inzicht in de juiste afbeeldingen en infographics om te zorgen dat de nieuwe content volledig aansluit bij de interesses van jouw doelgroep.

Voordelen van het inzetten van een content marketeer

  • Meer content voor de juiste doelgroep
  • Betere vindbaarheid via zoekmachines en andere media
  • Meer zichtbaarheid, is meer branding is dus meer brand awareness

Zet content marketeers in voor storytelling

Storytelling is een opkomende tactiek binnen marketingcommunicatie. Het vertellen van geloofwaardige verhalen die relevant zijn voor de doelgroep en ervoor zorgen dat het aansluit bij de huidige gebeurtenissen. Een manier om te zorgen dat jouw klanten en doelgroep begrijpen wat er dat moment gebeurd, waardoor je een sterkere band kan creëren.

Dit is een manier van content marketing die steeds populairder word. Een goed verschreven verhaal kan zich vertalen naar nieuwe conversies. Je kan er ook advertenties in verwerken, al moet je hiermee oppassen omdat het minder geloofwaardig over kan komen. De customer staat voorop in de marketing vorm.

Vijf kenmerken van een goed verhaal

  1. De content creatie heeft een opening, midden en einde/conclusie
  2. Bevat een hoofdpersoon en een ontwikkeling in combinatie met een dilemma
  3. Het is persoonlijk, geen journalistiek bericht
  4. Het prikkelt emotie of geeft iets mee aan de customer
  5. Gebeurtenissen staan in verband met elkaar voor de doelgroep



Sortlist logo

Building great business stories.

Sortlist is een onafhankelijk platform dat voor je op zoek gaat naar de meest relevante bureaus voor jouw project. Laat ons weten wat je zoekt, dan gaan wij aan de slag.

TwitterFacebookLinkedinInstagramYouTube
Voor klanten
  • Hoe het werkt
  • Ontdek
  • Krijg advies
  • Zoeken
Voor bureaus
  • Hoe het werkt
  • Prijzen
  • Ik heb een bureau
Middelen
  • Blog
  • Hulp en ondersteuning
Bedrijf
  • Over
  • Contact opnemen met
  • Jobs
  • 2022 © Sortlist - Alle rechten voorbehouden
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid