Namarama (+ 7 reviews) | Sortlist
Sortlist
Namarama cover
Namarama logo

Namarama Deventer, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.certified-flag
Own the name, win the game
Wij zijn Namarama, naamgevers. We werken op het snijvlak van marketing, psychologie en creativiteit en creëren onvergetelijke namen die blijven ‘plakken’. Al meer dan 5 jaar leveren we namen van hoge kwaliteit voor toonaangevende internationale bedrijven. Klanten zijn onder meer: ABN-AMRO, BUX, Cohedron, iFOREX, Lassie, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Subway Europe, Talpa, TUI, Westland Cheese en WestJet Airlines. Met meer dan 20 jaar ervaring als bekroonde copywriter creëren oprichter en eigenaar Floris Hülsmann en zijn team unieke namen voor bedrijven, merken, diensten, apps, producten, scholen en zelfs bruggen. Floris is auteur van het boek "Maak je naam onvergetelijk" en host 2 podcasts over naamgeving. ---- We are Namarama, creative naming agency. We work at the intersection of marketing, psychology and creativity, creating unforgettable names that really ‘stick’. We have been providing high quality names for leading international companies for over 5 years . Clients include: ABN-AMRO, BUX, Cohedron, iFOREX, Lassie, Ministry of Education, Culture and Science, Subway Europe, Talpa, TUI, Westland Cheese and WestJet Airlines. With over 20 years of experience as an award-winning copywriter, founder and owner Floris Hülsmann and his team create unique names for companies, brands, services, apps, products, schools and even bridges. Floris is also author of the book "Make your name unforgettable" and hosts 2 naming podcasts.
7 mensen in hun team
Spreekt Duits, Engels, Nederlands
11 projecten in hun portfolio
Werkt op afstand over de hele wereld
Sortlist lid sinds 2018
Opgericht in 2015
5 awards gewonnen

Diensten

1 diensten aangeboden door Namarama

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Namarama maakt ONVERGETELIJKE namen. Bedrijfsnamen. Merknamen. Productnamen. Namen voor bars en restaurants. Schoolnamen. Straatnamen. Prijswinnende namen. Handige namen. Slimme namen. En uiteraard internationale namen!
    ---
    Namarama creates UNFORGETABLE names. Company names. Brand names. Product names. Names for bars and restaurants. Names for schools. Names for streets. Award-winning names. Clever names. And of course, international names!
    Skills in Branding & Positionering (88)
    NamingBrand ArchitectureProduct NamingRebrandingBrand Namingsloganbrand architectureretail marketingmerknaamb2b branding+78
    Projecten in Branding & Positionering (11)
    GrandVision: Pearle launches a new type of stores - Branding & Positionering
    Subway new name for new Sub - Branding & Positionering
    Harborn, the new name for 'Connect Holland' - Branding & Positionering
    upMention, new name for 'Heinosoft' - Branding & Positionering
    Reviews in Branding & Positionering (7)
    Geerten Schollaart
    Daan van Montfoort
    Irma Gros
    Elja Daae
    Klanten in Branding & Positionering (11)
    ValidayLogistiek & Supply Chain | national
    CohedronManagement Consulting | national
    EncorEnergie en Olie | international
    Subway EuropeVoedsel | international

    Meer informatie over Branding & Positionering

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Namarama om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

11 projecten uitgevoerd door Namarama

GrandVision: Pearle launches a new type of stores
GrandVision: Pearle launches a new type of stores

Project gemaakt voor GrandVision in de Retail industrie voor een B2C publiek in 2022.In heel Nederland en België zie je de nieuwe opticiens verschijnen genaamd Pearle Studio. GrandVision, eigenaar van Pearle, verkocht een deel van haar EyeWish winkels en zocht naar een nieuwe naam voor de rest.-Het was een mooi traject. Wij hebben gezocht naar een naam die werkt in alle talen, vooral Engels, Nederlands en Frans. Belangrijk want de winkels zullen voornamelijk in België (tweetalig) en Nederland gevestigd zijn. Ook zochten we naar een bedrijfsnaam waar het luxere assortiment al in terug te horen is. Studio staat in het Frans voor ‘knusse moderne woonruimte’ maar ook in veel talen voor ‘atelier’. Het geeft de winkels een meer artistieke insteek die past bij de design-brillen. En last but not least, Studio is niet te overheersend naast de naam Pearle. Het is met opzet niet een hele creatieve of opvallende naam geworden.-Irma Gros, Marketing Manager bij Pearle zegt hierover:“De samenwerking met Namarama is ons zeer goed bevallen. De methode die zij hanteren werkt snel en is efficiënt. Wij waren blij met de longlists en de brand analyse. Namarama is een no-nonsense bureau met een eigen manier van werken.”________Throughout the Netherlands and Belgium you see the new opticians appearing called Pearle Studio. GrandVision, owner of Pearle, sold some of its EyeWish stores and looked for a new name for the remaining stores.-It was a great exercise. We looked for a name that works in all languages, especially English, Dutch and French. This is important because the stores will mainly be located in Belgium (bilingual) and the Netherlands. We also looked for a company name in which the more luxurious range can already be heard. Studio stands for 'cozy modern living space' in French, but also for 'atelier' in many languages. It gives the stores a more artistic approach that matches the designer glasses. And last but not least, Studio is not too overbearing next to the name Pearle. It has purposely not become a very creative or striking name.-Irma Gros, Marketing Manager at Pearle says:“We really liked the collaboration with Namarama. The method they use works quickly and is efficient. We were happy with the long lists and the brand analysis. Namarama is a no-nonsense agency with its own way of working.”

Branding & Positionering
Lees meer
Subway new name for new Sub
Subway new name for new Sub

Project gemaakt voor Subway Europe in de Voedsel industrie voor een B2C publiek in 2021.NIEUWE NAAM MET EEN VLEUGJE HUMORSubway zocht een naam voor hun nieuwe vegan ingrediënt dat dient als vervanging voor kip. Met een vleugje humor, want dat past wel bij Subway. De naam is geworden:-TASTES LIKE CHICKENOf T.L.C. een waardig zusje van de B.L.T.Je zou er zelfs Tender, Love & Care in kunnen lezen.Past goed bij een diervriendelijk product.In meer dan 10 landen (Nederland, België, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk) verkrijgbaar als alternatief voor de Chicken Teriyaki (de meest verkochte Sub van Subway).-Ga jij hem proeven?------Subway introduced a new vegan ingredient that substitutes chicken, which was in need of its own name. It could use a sprinkle of humor, which suits the Subway identity. The new name is: -TASTES LIKE CHICKENAlso known as T.L.C., the vegan equivalent of B.L.T.It could also be an abbreviation of Tender, Love and Care. Which in its turn goes well with being animal friendly.-The ingredient is available in over 10 countries (The Netherlands, Belgium, Scandinavia and the United Kingdom) as an alternatieve of Chicken Teriyake (the number one sold Sub form Subway).-Will you go & taste it?

Branding & Positionering
Lees meer
Harborn, the new name for 'Connect Holland'
Harborn, the new name for 'Connect Holland'

Project gemaakt voor Harborn Digital in de Software & Computer Services industrie voor een B2B publiek in 2022.Het Rotterdamse Connect Holland is in twintig jaar uitgegroeid van een zolderkamer naar een volwaardig digitaal bureau met internationale ambities. In een tijd waarin je voor zowel het aantrekken van nieuw talent als nieuwe klanten knap lastig kan zijn, is een duidelijke positionering een must.-Het werd Harborn. Een zeer veelzijdige naam, die op meerdere manieren past. Zo zit er niet alleen ‘geboren’ in, wat zeer van toepassing is op onze ondernemersgeest, het verwijst ook naar de haven en heeft zijn wortels in het Oud-Engelse ‘herberwe’, waar wij weer ons woord voor herberg aan danken. Een stoere klank dus, maar ook geborgen. Internationaal, maar ook eigen. Zo is Harborn de veilige haven die het wil zijn, voor medewerkers en klanten.---From a home office some 20 years ago to a full-fledged digital agency with internation ambitions, the Rotterdam-based Connect Holland was in need of a new name. It needed a clear positioning to attract new talent and new customers.-Meet Harborn. A versitile name. If you think about it, you will recognize the words 'born' (referring to the entrepreneural spirit), 'harbor' (referring to haven) and it refers to the Old-English 'herberwe' which led to the Dutch word 'herberg' (inn). -It is a tough sounding name, but also has a secure feel to it. It's an international name. And Harborn represents what the company wants to be for their employees and customers; a safe haven.

Branding & Positionering
Lees meer
upMention, new name for 'Heinosoft'
upMention, new name for 'Heinosoft'

Project gemaakt voor upMention in de Media industrie voor een B2B publiek in 2021.Heinosoft was a SEO company founded in 2000 by Hein. Hein left, the company was not doing software anymore, a new name was needed. We created it within 1 month.

Branding & Positionering
Lees meer
Encor: a name with energy
Encor: a name with energy

Project gemaakt voor Encor in de Energie en Olie industrie voor een B2B publiek.Encor is een samenstelling van Energy en Corporation.-Het bedrijf Remon heeft een behoorlijke track-record opgebouwd met boren voor warmtepompen. Maar ze doen veel meer. Met hun kennis weten ze de installateurs perfect bij te staan. Nu ze hard groeien en internationaal gaan opereren was Remon niet meer toereikend. -De naamEncor klinkt als het Franse woord Encore.Dat staat voor ‘nog’. Nog een keer. Herhaling. Toegift.Omdat Encor weet welke stappen er nodig zijn om hun klanten goed te helpen en dat keer op keer herhalen. Maar ook dat ze meer doen, nog meer dan je verwacht.-Energy is bodemenergie, aardwarmte, mensen met energie, kennis.Het woord energie komt van het Griekse Energeia, dat waarschijnlijk voor het eerst wordt gebruikt in het werk van Aristoteles.-Corporation is bedrijf, maar ook samenwerking, samen oplossingen bedenken en uitvoeren. Het woord komt oorspronkelijk uit het Latijn en betekent deel van het lichaam, onderdeel van een geheel.-Maar Cor kan ook voor core staan. De kern. Zij komen tot de kern. Zij komen letterlijk dichter bij de aardkern. Of energie is de core (business).-Kortom: ENCOR. Ontwikkeld in samenwerking met branding design agency Today.-----Previously known as Remon, the company is renowned for its heat pumps. But the company actually does more that. It outgrew it's name and since they have decided to enter the international market, it's time for a new name. -Encor is a name composed of two word: Energy and Corporation. However, it sound like the French workd Encore too. It repeatedly helps customers in a great manner. -Energy stands for thermal or soil energy. People with energy, knowledge. -Corporation is a company, but also a collaboration. We think of solutions together and implement them together. -But Cor could also refer to 'core'. The core of their business. Energy is their core) business.

Branding & Positionering
Lees meer
HOPR, de eerste online supermarkt in België
HOPR, de eerste online supermarkt in België

Lopend project voor HOPR in de E-commerce industrie voor een B2C publiek sinds 2019.In België kenden ze in 2019 nog geen Picnic, Albert of Jumbo bezorgservice. Je supermarkt thuis krijgen leek nog ver weg. Totdat deze enthousiaste ondernemer Stijn Martens besloot dat dat niet langer zo kon. Hij vroeg Namarama een pittige korte naam te bedenken waarmee hij direct de markt op kon.-Het werd Hopr, spreek uit hopper. De busjes ‘hoppen’ van adres naar adres. Ook zit er ‘shopper’ in verborgen. Hopr is jouw personal shopper. Na de eerste investeringsrondes is Hopr nu al actief in vijf steden en hopping along strong.-----There was no existing grocery delivery service in Belgium in 2019. Entrepreneur Stijn Martens decided that it was time. He asked Namarama to come up with a short, punchy name. -Meet Hopr, pronounced like 'hopper'. The delivery vans 'hop' from one address to the next. It also represents the shopper. Hopr is your personal shopper. Hopr is active in 5 cities in Belgium and hopping along strong.

Branding & Positionering
Lees meer
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Namarama om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

7 leden in Namarama's team

Namarama cover
VerhaalWe work at the intersection of marketing, psychology and creativity, creating unforgettable names that really ‘stick’. For over 5 years we have been providing high quality names for leading international companies.
Neem gemakkelijk contact op met 's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Namarama heeft 5 awards gewonnen

#2 Podcast on Apple Podcasts2019-02-01Podcasting
Archetype branding certificate2022-03-01
Best Marketing Book Nomination2018-09-01
ADCN Awards2016-12-31Copywriting
SpinAwards2017-09-01Digital excellence

Reviews

7 reviews voor Namarama

5/5
(7 reviews)
Irma GrosMarketing manager Pearle bij Pearle
ServiceBranding & Positionering
5/5


ServiceBranding & Positionering

Elja DaaeSocial Media Trainer & Speaker bij Elja Daae
ServiceBranding & Positionering
SectorMarketing & Reclame
5/5


ServiceBranding & Positionering
SectorMarketing & Reclame

Etienne KreutzerPartner bij Stendig-Advies
ServiceBranding & Positionering
5/5


ServiceBranding & Positionering

Gewerkt met Namarama?

Deel je ervaring met ons.

Een review plaatsen


Contact

Contact gegevens van Namarama

Details



  • HoofdkantoorScheepvaartstraat, Deventer, Netherlands

Namarama-twitterNamarama-facebookNamarama-linkedin
Sortlist

Building great business stories.

Sortlist is een onafhankelijk platform dat voor je op zoek gaat naar de meest relevante bureaus voor jouw project. Laat ons weten wat je zoekt, dan gaan wij aan de slag.

TwitterFacebookLinkedinInstagramYouTube
Voor klanten
  • Ontdek
  • Krijg advies
  • Zoeken
Voor bureaus
  • Hoe het werkt
  • Prijzen
  • Ik heb een bureau
Middelen
  • Blog
  • Hulp en ondersteuning
Bedrijf
  • Over
  • Contact opnemen met
  • Jobs
  • 2022 © Sortlist - Alle rechten voorbehouden
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid