Tom Orrow (+ 5 reviews) | Sortlist

Over


Tom Orrow cover
Tom Orrow logo

Tom Orrow Amsterdam, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Tom Orrow helpt bij het bedenken, bouwen, vermarkten en optimaliseren van online platformen

Heb je een idee voor een nieuw platform of al een compleet uitgedacht concept? Misschien heb je behoefte aan een flinke groei-boost voor je platform? Of wil je optimaliseren op basis van klantdata? Dan ben je toe aan Tom Orrow. Want wij zijn er voor alles dat met online platformen te maken heeft, van het bedenken tot en met de optimalisatie. Samen brengen we jouw gebruiker, jouw merk en jouw business bij elkaar en laten we jouw platform groeien.


Diensten

4 diensten aangeboden door Tom Orrow

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Digital Strategy bestaat bij ons uit 4 onderdelen die we apart of in een pakket kunnen aanbieden.
 INSIGHTS & OPPORTUNITIES Kansen zien en deze matchen met de ambitie van je onderneming. Dat is cruciaal voor het succes van jouw platform. Als je begrijpt wat relevant is voor jouw klanten én wat jou als merk of bedrijf daarin drijft, kun je voor de lange termijn het verschil maken. In de markt en voor je business. Samen vinden we de sweet spots voor jouw platform!

 Die sweets spots geven richting aan je platform strategie en concept. PLATFORM STRATEGY & CONCEPT De gebruiker centraal, daar begint het mee. Om vervolgens het verschil te maken, door in je klantpropositie óók een eigen merkpositie te claimen. Want dat is waarmee je je gebruikers raakt en aan je bindt. En met een businessmodel dat daarop aansluit, brengen we jouw merk, jouw gebruiker en jouw business bij elkaar. In een concreet gedefinieerd, gevalideerd en gevisualiseerd platform-concept, waarmee je ook je collega’s, de directie en investeerders overtuigt.
 Met dit concrete concept in handen, kan je zo door naar de development van je platform. En ook daar kunnen we je bij helpen. DIGITAL GROWTH STRATEGY Heb je al een draaiend platform en wil je een snelle groeiboost, met minimale middelen? En ook testen wat werkt en wat niet? Wij helpen je bij je digitale marketingstrategie en hoe je je A/B-testing, SEA, SEO en CRM het beste kunt inzetten, om snel te kunnen groeien. PLATFORM OPTIMISATON Je platform is nooit af. Je blijft leren en verbeteringen zien. Maar grotere stappen hebben extra aandacht of specialisatie nodig. Heb je dat net niet in huis? Onze Optimisation Managers helpen de brug te slaan tussen jouw business en IT-ers. Ze snappen beiden en zorgen dat jouw platform nog beter presteert.
    Skills in Digital Strategy (19)
    Digital TransformationDigital MarketingNative AdvertisingCommunicatiestrategieMerkstrategieDigital RoadmapDigital CampaignStrategic MarketingUser JourneyUser Experience Design+9
    Projecten in Digital Strategy (5)
    Online shoppen in je stad - Digital Strategy
    De oplossing voor jouw gezondheidsklacht - Digital Strategy
    Online bestellen voor iedereen een feestje - Digital Strategy
    Meer conversie door een betere customer experience - Digital Strategy
    Reviews in Digital Strategy (2)
    Eveline aendekerk
    Marjolein Groot
    Klanten in Digital Strategy (5)
    WPG MediaUitgeverij | national
    LibrisUitgeverij | national
    CPNBUitgeverij | national
    CurefinderZorginstellingen | national

    Meer informatie over Digital Strategy


  • Beschrijving
    Transitie van webwinkel naar platform Webwinkels bestaan niet enkel meer uit het verzorgen van transacties. Veel webwinkels voegen content, diensten en interactieve mogelijkheden toe om waarde toe voegen op die transacties. Of anders gezegd: webwinkels voegen relevantie toe om op langere termijn hun klanten te blijven binden en worden steeds meer platformen. Wij snappen deze ontwikkeling en realiseren met klanten die onderscheidende propositie waarmee klanten ook blijven terugkomen. We ontwikkelen het nieuwe concept met behulp van Business Design, valideren deze en zorgen voor de implementatie. Dit doen we vanuit de klantbehoeften en voegen naar het merkperspectief aan toe om zo de juiste features te creëren die het concept laten leven. Daarbij zorgen we voor groei met het neerzetten van een stevig(er) merk, de juiste communicatie en de juiste digitale marketingstrategie. Ons team kent een ruime achtergrond in de e-tail en retail en weet vanuit een omni-channel perspectief ook de juiste brug te slaan tussen het online platform en de lokale winkels.
    Skills in E-commerce (11)
    SEOE-commerceSEARetaile-commerce developmentwebwinkelsetailConversie optimalisatieOmnichannelProduct owner+1
    Projecten in E-commerce (5)
    Online shoppen in je stad - E-commerce
    De oplossing voor jouw gezondheidsklacht - E-commerce
    Online bestellen voor iedereen een feestje - E-commerce
    Meer conversie door een betere customer experience - E-commerce
    Klanten in E-commerce (5)
    CurefinderZorginstellingen | national
    Lokaal IdeaalRetail | national
    CPNBUitgeverij | national
    LibrisUitgeverij | national

    Meer informatie over E-commerce


  • Beschrijving
    Heb je een nieuw platform? Of is je platform toe aan de volgende stap? Alleen performance en digital marketing zijn dan niet genoeg. Een sterke merkervaring en herkenbare brand identity zijn de basis om te kunnen groeien en je marktpositie te verstevigen. Samen ontdekken we waar je merk voor staat en wat je verhaal is, voor engagement met je doelgroep.
    Skills in Branding & Positionering (23)
    AdvertisingBrandingVisual IdentityLogo DesignBrand StrategyCommunication StrategyBrand IdentityPositioningCreationRebranding+13
    Projecten in Branding & Positionering (3)
    Online shoppen in je stad - Branding & Positionering
    Beleggen voor niet-beleggers bij Semmie - Branding & Positionering
    Het komt allemaal samen bij NLZIET - Branding & Positionering
    Review in Branding & Positionering (1)
    René van der Vlist
    Klanten in Branding & Positionering (3)
    SemmieBanken & financiële instellingen | national
    Lokaal IdeaalRetail | national
    NLZIETMedia | national

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    Bouwen aan naamsbekendheid en traffic naar je platform? Dat gaat bij ons hand in hand met merkbeleving, engagement en conversie óp je platform. Samen bepalen we wat er nodig is om te groeien en ontwikkelen we een ijzersterk communicatieconcept. Om uit te rollen binnen én buiten je platform, voor een opvallend en effectief campagne-offensief.
    Skills in Reclame (15)
    Radiosaneffiereclame campagnemerk identiteitcommercialsbannerscampaignsCreatiemedia+5
    Projecten in Reclame (3)
    Online shoppen in je stad - Reclame
    Beleggen voor niet-beleggers bij Semmie - Reclame
    Het komt allemaal samen bij NLZIET - Reclame
    Klanten in Reclame (3)
    Lokaal IdeaalRetail | national
    SemmieBanken & financiële instellingen | national
    NLZIETMedia | national

    Meer informatie over Reclame

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Tom Orrow om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

7 projecten uitgevoerd door Tom Orrow

Online shoppen in je stad
Online shoppen in je stad

Project gemaakt voor Lokaal Ideaal in de Retail industrie voor een B2C publiek.Samen met deze prachtige start-up doorlopen we ons Platform Programma, van idee tot bouw tot lancering.Wat was ons startpunt?De commercieel en passie-gedreven ondernemers Maarten Zijlstra en Meynald Weerman klopten bij Tom Orrow aan, met de ambitie om een online platform op te zetten dat mensen weer meer laat shoppen bij de lokale winkelier. Wat hebben we voor Lokaal Ideaal gedaan?Wij voelen ons bij Tom Orrow aangesproken door de ambitie om de lokale winkelier te steunen en behouden. Daarom zijn we passend bij ons samenwerkingsmodel [https://tom-orrow.wdc.app/#samenwerkingsmodel] een partnerschap met Lokaal Ideaal aangegaan, dat is gebaseerd op samen investeren en samen groeien. Met onder andere design thinking-methodieken en merkgedreven technieken, hebben we gezamenlijk duidelijke inzichten, een heldere ambitie en de belangrijkste kansen voor het platform geformuleerd. Op basis hiervan hebben we het initiële idee verder gebracht door het te vertalen naar een concreet en gevisualiseerd platformconcept, dat inspeelt op je herkenning en vertrouwde gewoontes van shoppen bij je favoriete lokale winkels. Lokaal Ideaal kannibaliseert niet op het ‘fysieke shoppen’, maar is er voor die momenten waarop je even geen tijd of zin hebt om de stad in te gaan. In het verlengde daarvan hebben we ook de merkpositionering ontwikkeld, de brand identity en het Visual en UX-design van het platform. We voeren nu de regie over de ontwikkeling van het platform en werken ondertussen aan het introductieplan. We verzorgen de conceptontwikkeling van de lokale bekendheidscampagnes, en rollen data-gedreven campagne-activiteiten uit met een test & learn planning.En het resultaat?We zitten middenin de uitrol van de live-gang. Maar het eerste effect is achter de schermen al binnen: het eigen team, de financierders en de gemeenten geloven in het platformconcept en de vertaling van deze naar het daadwerkelijke platform. De afgelopen maanden hebben we er nieuwe financiering mee binnen gehaald en nu zijn we klaar voor de verdere doorontwikkeling.

Branding & PositioneringDigital StrategyE-commerce+1
Meer lezen
De oplossing voor jouw gezondheidsklacht
De oplossing voor jouw gezondheidsklacht

Project gemaakt voor Curefinder in de Zorginstellingen industrie voor een B2C publiek in 2020.Wat was ons startpunt?Commercieel ondernemer Marjolein de Groot (voormalig Sales een Commercial Director bij bol.com en Treatwell.nl) klopte bij Tom Orrow aan met het idee voor een heel nieuw platform, dat de consument een-op-een verbindt met behandelaren in de complementaire of alternatieve gezondheidszorg.Wat hebben we voor Curefinder gedaan?We dragen graag bij aan goede ideeën die Nederland gezonder maken. Daarom zijn we passend bij ons samenwerkingsmodel [https://tom-orrow.wdc.app/#samenwerkingsmodel], een partnerschap met Marjolein aangegaan, dat is gebaseerd op samen investeren en samen groeien. Tijdens de eerste fasen van samen investeren hebben we onder meer ontdekt dat het vinden van de juiste behandeling voor je gezondheidsklacht niet gemakkelijk is. En hebben we met elkaar een platformconcept ontwikkeld dat daar een oplossing voor gaat bieden!En het resultaat?Onderdeel van het concept is ook het verdienmodel, dat de basis was voor een eerste aanzet van de Business Case: de te verwachten kosten en opbrengsten. Deze eerste inschatting is voor ons beiden voldoende reden om in volle overtuiging de volgende stap te zetten: samen investeren we in het valideren van het concept in de markt. Zijn de reacties van de klantgroepen positief en blijkt er inderdaad voldoende potentie, dan zijn we klaar voor de uitrol.

Digital StrategyE-commerce
Meer lezen
Beleggen voor niet-beleggers bij Semmie
Beleggen voor niet-beleggers bij Semmie

Project gemaakt voor Semmie in de Banken & financiële instellingen industrie voor een B2C publiek.Wat was ons startpunt?Semmie was een geheel nieuw beleggingsplatform, waarmee ze de wereld van het beleggen openbreken. Dat doen ze door het makkelijker en toegankelijker te maken voor beginnende beleggers.Wat hebben we voor Semmie gedaan?Semmie zet als eerste 100% online beleggingsplatform de wereld van het beleggen op z’n kop. Deze disruptieve manier van denken, vroeg om een disruptieve campagne. We gebruikten een onconventionele tone-of-voice om niet-beleggers aan te spreken met een online conversiecampagne. Hierin worden de meest voorkomende vooroordelen rondom beleggen op ludieke wijze ontkracht door Sem Jr. van Berkel, de founder van Semmie. Naast de introductiecampagne waren we ook verantwoordelijk voor growth hacking en een edm-campagne om meer inleg te genereren onder bestaande klanten.En het resultaat?Dankzij de slimme uitrol van de campagne, growth hacking en edms op de bestaande klantenbase, zorgde Tom Orrow voor heel wat conversie. Semmie is nu een bekende challenger in de beleggingsmarkt en heeft een flinke groeispurt doorgemaakt.

Branding & PositioneringReclame
Meer lezen
Online bestellen voor iedereen een feestje
Online bestellen voor iedereen een feestje

Project gemaakt voor CPNB in de Uitgeverij industrie voor een B2B / B2C publiek.Wat was ons startpunt?De CPNB levert promotiematerialen en geschenken aan boekhandels en bibliotheken ter ondersteuning van haar campagnes (bijv. de Boekenweek). Het proces van bestellen en uitleveren was inefficiënt, onder andere door een aantal verouderde systemen. Ook had de CPNB de wens om de customer experience voor haar klanten te verbeteren. Wat hebben we voor de CPNB gedaan?Met een multidisciplinair team vanuit de CPNB en Tom Orrow hebben we alle processen in kaart gebracht, maar ook de ervaringen van klanten en medewerkers. Dit hebben we aangevuld met een IT- en financieel assessment. Op basis van de verkregen inzichten hebben we verschillende scenario’s uitgewerkt voor het verbeteren van de efficiency en customer experience binnen het bestelproces.De voor de hand liggende oplossing was het vernieuwen van de bestaande webshop, wat een hoge investering zou vergen. Gelukkig vonden een veel efficiëntere oplossing door gebruik te maken van vertrouwde partijen in de markt: het Centraal Boekenhuis en NBD Biblion. Door met hen samen te werken kunnen boekhandelaren en bibliotheken nu in de voor hen bekende systemen ook de producten van de CPNB bestellen! Een historisch moment, dat heeft geleid tot veel tevreden klanten van de CPNB. En dat met een doorlooptijd van slechts 5 maanden.En het resultaat?Na de eerste bestelperiode via het nieuwe proces waren de reacties van klanten lovend. De customer experience is dus enorm verbeterd. Daarnaast is het proces niet alleen efficiënter geworden maar ook veel goedkoper. Met als belangrijkste resultaat dat de CPNB zich weer op haar kernactiviteiten kan richten: leesbevordering en boekbezit promoten. Een innovatie die goed is voor de klanten én voor de business van de CPNB. Precies waar wij altijd naar op zoek zijn.

Digital StrategyE-commerce
Meer lezen
Het komt allemaal samen bij NLZIET
Het komt allemaal samen bij NLZIET

Project gemaakt voor NLZIET in de Media industrie voor een B2C publiek.Wat was ons startpunt?Steeds meer mensen kennen het streamingplatform NLZIET, maar weten niet goed wát NLZIET precies onderscheidt van de concurrentie. Tijd voor een nieuwe merkpositionering én een merkcampagne om dit over de bühne te brengen.Wat hebben we voor NLZIET gedaan?We dachten eerst de merkstrategie uit: NLZIET brengt alle Nederlandse zenders én kijkend Nederland samen in één app. Hier vind je Nederlandse zenders, krijg je gepersonaliseerde kijktips en zie je ook welke programma’s er nu leven bij je medelanders. Hier komt het allemaal samen. Met deze nieuwe positionering, ontwikkelden we een eerste merkcampagne die NLZIET stevig neerzet als het streamingplatform dat ongelooflijk veel te bieden heeft. Niet alleen alle Nederlandse zenders maar vooral ook wat hun content bij je losmaakt. Bovendien loopt NLZIET over van handige functionaliteiten. NLZIET is dus het platform van ‘en, en, en…’.En het resultaat?De eerste campagne binnen de nieuwe positionering ging live met een tv-commercial EN een radiocommercial EN online video’s EN display banners. EN dat zorgde voor veel zichtbaarheid EN heel wat nieuwe abonnees.

Branding & PositioneringReclame
Meer lezen
Meer conversie door een betere customer experience
Meer conversie door een betere customer experience

Project gemaakt voor Libris in de Uitgeverij industrie voor een B2C publiek.Wat was ons startpunt?Libris.nl is de online boekhandel die samen met haar 180 boekwinkels boeken, e-boeken en audioboeken verkoopt in heel Nederland en België. Het online platform was toe aan een professionaliseringsslag. Libris vroeg ons advies en begeleiding bij het optimaliseren van de artikelpagina en daarnaast de check-out op libris.nl en in de boekwinkels aan te pakken.Wat hebben we voor Libris.nl gedaan?De centrale vraag was: wat beweegt de (potentiële) klant online in combinatie met een van de boekhandels in de buurt? Hiervoor hebben we samen met Libris de wensen en nieuwe plannen gedefinieerd, wat uiteindelijk resulteerde in wireframes, ontwerpen, een nieuwe check-out flow en een technische briefing. Vervolgens startte de developmentfase, waarbij met een agile aanpak nieuwe ontwerpen werden opgeleverd, getest en geaccordeerd.En het resultaat?Na de livegang van de nieuwe artikelpagina en de check-out begin november 2020, was er direct een stijgende lijn te zien in de online verkopen. De check-out converteert 20% meer in de maanden november en december dan in diezelfde periode in 2019. Wat de check-out verder uniek maakt, is de introductie van de ‘geen-haast’ bestelling. Een mooie, slimme keuze van Libris.nl, want zo kies je voor efficiënte en milieuvriendelijke bezorging door de lokale boekhandel bij jou in de buurt.

Digital StrategyE-commerce
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Tom Orrow om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

15 leden in Tom Orrow's team

Tom Orrow cover
Neem gemakkelijk contact op met Tom Orrow's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Tom Orrow heeft 0 awards gewonnen


Reviews

5 reviews voor Tom Orrow

4.8/5
(5 reviews)
Ilse van der ZeeMarketing manager bij WPG Kindermedia
SectorUitgeverij
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Voor ons platform kinderboeken.nl hebben wij samen met Tom Orrow de customer journey doorlopen en aan de hand daarvan een enorme verbeterslag door kunnen voeren.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Bij Tom Orrow werken bevlogen mensen met veel kennis. Door samen het traject te doorlopen kom je tot het beste resultaat.

Ilse van der Zee beveelt dit bureau aan


SectorUitgeverij

Eveline aendekerk Directeur bij Stichting CPNB
ServiceDigital Strategy
SectorRetail
Team11 - 50
4.75/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Het bureau heeft geholpen het kernproces te verschuiven naar twee samenwerkingspartners.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Het meedenken en de scherpte daarin en de snelheid die erin gebracht werd door het bureau.
Zijn er verbeterpunten?
1 onderdeel bleef wat achter qua communicatie over planning.

Eveline aendekerk beveelt dit bureau aan


ServiceDigital Strategy
SectorRetail
Team11 - 50

Marjolein GrootFounder Curefinder bij Health Hunters BV
ServiceDigital Strategy
SectorE-commerce
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Tom Orrow heeft geholpen een nieuw en innovatief concept uit te denken en te werken voor het vinden en boeken van coaches en therapeuten buiten de reguliere zorg. Hierbij hebben we gekeken naar de behoeften van de consument en de behandelaar, de customer journey van beide groepen, persona's en hebben we gekeken naar een mogelijk business model.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Het enthousiasme van het team en de belief in het toekomstige platform.

Marjolein Groot beveelt dit bureau aan


ServiceDigital Strategy
SectorE-commerce


Contact

Contact gegevens van Tom Orrow


Details



  • HoofdkantoorGeneraal Vetterstraat 77-E, 1059 BT Amsterdam, Netherlands