Project gemaakt voor Lokaal Ideaal in de Retail industrie voor een B2C publiek.Samen met deze prachtige start-up doorlopen we ons Platform Programma, van idee tot bouw tot lancering.
Project gemaakt voor Curefinder in de Zorginstellingen industrie voor een B2C publiek in 2020.Wat was ons startpunt?Commercieel ondernemer Marjolein de Groot (voormalig Sales een Commercial Director bij bol.com en Treatwell.nl) klopte bij Tom Orrow aan met het idee voor een heel nieuw platform, dat de consument een-op-een verbindt met behandelaren in de complementaire of alternatieve gezondheidszorg.Wat hebben we voor Curefinder gedaan?We dragen graag bij aan goede ideeën die Nederland gezonder maken. Daarom zijn we passend bij ons samenwerkingsmodel, een partnerschap met Marjolein aangegaan, dat is gebaseerd op samen investeren en samen groeien. Tijdens de eerste fasen van samen investeren hebben we onder meer ontdekt dat het vinden van de juiste behandeling voor je gezondheidsklacht niet gemakkelijk is. En hebben we met elkaar een platformconcept ontwikkeld dat daar een oplossing voor gaat bieden!En het resultaat?Onderdeel van het concept is ook het verdienmodel, dat de basis was voor een eerste aanzet van de Business Case: de te verwachten kosten en opbrengsten. Deze eerste inschatting is voor ons beiden voldoende reden om in volle overtuiging de volgende stap te zetten: samen investeren we in het valideren van het concept in de markt. Zijn de reacties van de klantgroepen positief en blijkt er inderdaad voldoende potentie, dan zijn we klaar voor de uitrol.
Project gemaakt voor Semmie in de Banken & financiële instellingen industrie voor een B2C publiek.Wat was ons startpunt?Semmie was een geheel nieuw beleggingsplatform, waarmee ze de wereld van het beleggen openbreken. Dat doen ze door het makkelijker en toegankelijker te maken voor beginnende beleggers.Wat hebben we voor Semmie gedaan?Semmie zet als eerste 100% online beleggingsplatform de wereld van het beleggen op z’n kop. Deze disruptieve manier van denken, vroeg om een disruptieve campagne. We gebruikten een onconventionele tone-of-voice om niet-beleggers aan te spreken met een online conversiecampagne. Hierin worden de meest voorkomende vooroordelen rondom beleggen op ludieke wijze ontkracht door Sem Jr. van Berkel, de founder van Semmie. Naast de introductiecampagne waren we ook verantwoordelijk voor growth hacking en een edm-campagne om meer inleg te genereren onder bestaande klanten.En het resultaat?Dankzij de slimme uitrol van de campagne, growth hacking en edms op de bestaande klantenbase, zorgde Tom Orrow voor heel wat conversie. Semmie is nu een bekende challenger in de beleggingsmarkt en heeft een flinke groeispurt doorgemaakt.
Project gemaakt voor CPNB in de Uitgeverij industrie voor een B2B / B2C publiek.Wat was ons startpunt?De CPNB levert promotiematerialen en geschenken aan boekhandels en bibliotheken ter ondersteuning van haar campagnes (bijv. de Boekenweek). Het proces van bestellen en uitleveren was inefficiënt, onder andere door een aantal verouderde systemen. Ook had de CPNB de wens om de customer experience voor haar klanten te verbeteren. Wat hebben we voor de CPNB gedaan?Met een multidisciplinair team vanuit de CPNB en Tom Orrow hebben we alle processen in kaart gebracht, maar ook de ervaringen van klanten en medewerkers. Dit hebben we aangevuld met een IT- en financieel assessment. Op basis van de verkregen inzichten hebben we verschillende scenario’s uitgewerkt voor het verbeteren van de efficiency en customer experience binnen het bestelproces.De voor de hand liggende oplossing was het vernieuwen van de bestaande webshop, wat een hoge investering zou vergen. Gelukkig vonden een veel efficiëntere oplossing door gebruik te maken van vertrouwde partijen in de markt: het Centraal Boekenhuis en NBD Biblion. Door met hen samen te werken kunnen boekhandelaren en bibliotheken nu in de voor hen bekende systemen ook de producten van de CPNB bestellen! Een historisch moment, dat heeft geleid tot veel tevreden klanten van de CPNB. En dat met een doorlooptijd van slechts 5 maanden.En het resultaat?Na de eerste bestelperiode via het nieuwe proces waren de reacties van klanten lovend. De customer experience is dus enorm verbeterd. Daarnaast is het proces niet alleen efficiënter geworden maar ook veel goedkoper. Met als belangrijkste resultaat dat de CPNB zich weer op haar kernactiviteiten kan richten: leesbevordering en boekbezit promoten. Een innovatie die goed is voor de klanten én voor de business van de CPNB. Precies waar wij altijd naar op zoek zijn.
Project gemaakt voor NLZIET in de Media industrie voor een B2C publiek.Wat was ons startpunt?Steeds meer mensen kennen het streamingplatform NLZIET, maar weten niet goed wát NLZIET precies onderscheidt van de concurrentie. Tijd voor een nieuwe merkpositionering én een merkcampagne om dit over de bühne te brengen.Wat hebben we voor NLZIET gedaan?We dachten eerst de merkstrategie uit: NLZIET brengt alle Nederlandse zenders én kijkend Nederland samen in één app. Hier vind je Nederlandse zenders, krijg je gepersonaliseerde kijktips en zie je ook welke programma’s er nu leven bij je medelanders. Hier komt het allemaal samen. Met deze nieuwe positionering, ontwikkelden we een eerste merkcampagne die NLZIET stevig neerzet als het streamingplatform dat ongelooflijk veel te bieden heeft. Niet alleen alle Nederlandse zenders maar vooral ook wat hun content bij je losmaakt. Bovendien loopt NLZIET over van handige functionaliteiten. NLZIET is dus het platform van ‘en, en, en…’.En het resultaat?De eerste campagne binnen de nieuwe positionering ging live met een tv-commercial EN een radiocommercial EN online video’s EN display banners. EN dat zorgde voor veel zichtbaarheid EN heel wat nieuwe abonnees.
Project gemaakt voor Libris in de Uitgeverij industrie voor een B2C publiek.Wat was ons startpunt?Libris.nl is de online boekhandel die samen met haar 180 boekwinkels boeken, e-boeken en audioboeken verkoopt in heel Nederland en België. Het online platform was toe aan een professionaliseringsslag. Libris vroeg ons advies en begeleiding bij het optimaliseren van de artikelpagina en daarnaast de check-out op libris.nl en in de boekwinkels aan te pakken.Wat hebben we voor Libris.nl gedaan?De centrale vraag was: wat beweegt de (potentiële) klant online in combinatie met een van de boekhandels in de buurt? Hiervoor hebben we samen met Libris de wensen en nieuwe plannen gedefinieerd, wat uiteindelijk resulteerde in wireframes, ontwerpen, een nieuwe check-out flow en een technische briefing. Vervolgens startte de developmentfase, waarbij met een agile aanpak nieuwe ontwerpen werden opgeleverd, getest en geaccordeerd.En het resultaat?Na de livegang van de nieuwe artikelpagina en de check-out begin november 2020, was er direct een stijgende lijn te zien in de online verkopen. De check-out converteert 20% meer in de maanden november en december dan in diezelfde periode in 2019. Wat de check-out verder uniek maakt, is de introductie van de ‘geen-haast’ bestelling. Een mooie, slimme keuze van Libris.nl, want zo kies je voor efficiënte en milieuvriendelijke bezorging door de lokale boekhandel bij jou in de buurt.
Ilse van der Zee beveelt dit bureau aan
Eveline aendekerk beveelt dit bureau aan
Marjolein Groot beveelt dit bureau aan
Deel je ervaring met ons.
Details
Sortlist is een onafhankelijk platform dat voor je op zoek gaat naar de meest relevante bureaus voor jouw project. Laat ons weten wat je zoekt, dan gaan wij aan de slag.