Deep Dive in Gaming Development in 2021

Het kiezen van de juiste instantie voor zijn gaming project

Vind mijn bureau

Duurt 3 minuten. 100% gratis

HomeGaming

Coca-Cola, Nike, Adidas, Louis Vuitton... tal van bekende merken integreren momenteel gaming in hun marketing- en brandingstrategie. Deze aanpak heeft inderdaad onbetwistbare voordelen, met name wat de zichtbaarheid betreft. Dus waarom zou u zich niet wagen aan dit avontuur dat zeer winstgevend kan zijn voor uw merk?

Om het welslagen van uw project te verzekeren en uw taak zo gemakkelijk mogelijk te maken, kunt u zich natuurlijk heel goed laten begeleiden door een kansspelbureau. Sortlist kan u helpen de juiste provider te vinden.

Ontdek de beste prestaties van onze gaming agentschappen.

Wat moet je weten over gamen?

Gaming: definitie

Zoals de naam duidelijk aangeeft, wordt gamen eenvoudigweg gedefinieerd als het spelen van videospelletjes. En dat is of het nu op een computer, een tablet, een smartphone of een console is. Dit anglicisme verwijst echter ook naar de wereld van de videospelletjes in het algemeen: creatie, tegeldemaking, verkoop, beroepspraktijk, evenementen...

Dit concept, dat de laatste jaren zeer trendy is geworden, is in ieder geval een echt succes. Het brengt een grote gemeenschap van enthousiastelingen en gamers over de hele wereld samen. Deze rage kan worden verklaard door de explosie van sociale netwerken zoals Twitch, YouTube Gaming, Twitter en Reddit. Ook de technologische vooruitgang - augmented reality, kunstmatige intelligentie, enz. - heeft het mogelijk gemaakt een nieuw soort spelervaring te creëren. - Ook de technologische vooruitgang - augmented reality, kunstmatige intelligentie, enz. - heeft bijgedragen tot de ontwikkeling van deze bloeiende sector.

Videospelletjes komen op de tweede plaats na sociale netwerken wat internetgebruik betreft.

Inzicht in de concepten van cloudgaming, PC-gaming en consolegaming

Tegenwoordig hebben gamers de keuze uit verschillende media om videospelletjes te spelen. Afhankelijk van hun voorkeuren en hun budget, hebben zij drie opties voor hun praktijk:

  • PC-gaming: het spel wordt gespeeld op een computer, of het nu een PC-gamer is of niet.
  • Console gaming: Gamers gebruiken een console zoals de PlayStation 5, Nintendo Switch of Xbox One X.
  • Cloud gaming: het spel wordt online gespeeld

Deze laatste optie, die algemeen wordt voorgesteld als de toekomst van videospelletjes, vereist alleen een goede internetverbinding en een scherm. Net als bij muziek en film ligt de toekomst van de sector in streaming. Daarom worden er steeds meer aanbiedingen op dit gebied gedaan: Google Stadia, xCloud, PlayStation Now...

Er zij op gewezen dat de reus van de sociale netwerken, Facebook, onlangs ook zijn cloud-gamingplatform heeft gelanceerd. Deze dienst is geïntegreerd in het navigatiemenu en is toegankelijk via de speciale applicatie en via een webbrowser.

Social gaming, een hefboom van groot belang voor digitale marketing

Om een buzz te creëren op het internet, vooral op sociale netwerken, kiezen merken meestal voor social gaming. In feite is social gaming een interactief minispel dat online toegankelijk is. Met een competitief of coöperatief karakter, vraagt het om het netwerk van de speler. Het is een beetje verslavend en doet een beroep op verschillende spelers die samenwerken of elkaar tegenwerken om een welomschreven doel te bereiken.

In vergelijking met toepassingen zoals wedstrijden en quizzen is dit spelmodel een belangrijk e-marketinginstrument voor merken. Niet voor niets, want zo kan over een merk worden gepraat zonder reclame en zonder exorbitante kosten. Bovendien is het minder opdringerig dan reclame.

Bovendien maakt de sociale kracht van dit spelmodel het mogelijk een gekwalificeerd doelpubliek te verkrijgen. Bovendien kan het merk de genegenheid van het publiek winnen via een platform dat door het publiek wordt gewaardeerd.

Drie elementen in het bijzonder hebben bijgedragen tot de vooruitgang van social gaming:

  • De democratisering van het spel
  • De ontwikkeling van sociale netwerken
  • De uitbreiding van mobiele toestellen zoals smartphones en tablets

Enkele van de bekendste sociale spellen zijn Candy Crush, Farm Ville, City Ville, Angry Birds Friends en Texas Holdem Poker.

Goede redenen om te gokken

School van strategen, gaming heeft vele voordelen:

  • Verbetert de leesvaardigheid
  • Optimaliseert ruimtelijke vaardigheden en motorische reflexen
  • Verbetert de oog-hand coördinatie
  • Ontwikkelt kritisch denken en improvisatievaardigheden
  • Leert middelen efficiënter te beheren
  • Werkt aan doorzettingsvermogen
  • Geeft de mogelijkheid om te socialiseren en ontwikkelt teamgeest en kameraadschap

Bovendien kunnen sommige videospelletjes helpen bij het afvallen. Deze hobby, die op elke leeftijd nuttig is, kan ook de concentratie, de aandacht, het geheugen en het richtingsgevoel verbeteren. Bovendien zorgt het voor een betere algemene cultuur. Veel spellen maken immers gebruik van echte gebeurtenissen, plaatsen en personages in hun verhalen.

Wat zijn de banen in verband met gokken?

Zoals gezegd bestrijkt gaming verschillende gebieden: public relations, programmering, motion design, digitale animatie... Het biedt dus een grote verscheidenheid aan banen die vooral jong talent aanspreken.

De banen die inherent zijn aan online sport of esports

League of Legends wereldkampioenschap, FIFA 18 of Coca-Cola eCopa toernooi, Overwatch wereldbeker Vandaag zijn sportcompetities een echte rage, zowel bij geëngageerde gemeenschappen van fans en spelers als bij merken.

De beroepen die inherent zijn aan onlinesport worden steeds diverser en gevarieerder:

  • Sportcoach
  • Pro gamer
  • Streamer
  • Esport organisator
  • esport project manager
  • Etc.

Banen in verband met videospelletjes

Bij het creëren, ontwikkelen en beheren van videospelletjes is een aantal professionals met speciale vaardigheden betrokken:

  • Video game ontwerper
  • Level ontwerper
  • 2D en 3D animator
  • Karakter ontwerper
  • Geluidsontwerper
  • 3D Modelleur
  • Programmeur of spelontwikkelaar
  • Hoofdontwikkelaar
  • Video game tester
  • Product Manager
  • Project Manager
  • Virtual Reality Ontwerper
  • VR regisseur
  • Etc.

Bij kansspelen zijn dus vele actoren betrokken met wie u kunt samenwerken om een project op te zetten dat gunstig is voor uw merkimago.

Vind uw kansspelbureau op Sortlist.

Waarom gaming integreren in uw merkstrategie?

Als steeds meer grote merken nu gaming in hun marketing- en brandingstrategieën opnemen, dan is dat omdat zij er veel bij te winnen hebben. Het is dus in uw eigen belang om te beginnen. Vooral omdat de voordelen van deze aanpak meervoudig zijn.

Creëer interactie met uw doelgroep

Gamen is populair bij miljoenen mensen over de hele wereld. Het maakt niet uit in welke branche u actief bent, uw klanten kunnen geïnteresseerd zijn in videospelletjes. Zij zullen uw aanpak op prijs stellen.

Door dit concept te gebruiken in uw marketing- en brandingstrategieën, kunt u beter communiceren met uw doelgroep. Inderdaad, u wisselt rond een onderwerp dat boeit en de interesse van uw publiek wekt. Bovendien kunt u het spel gebruiken in verschillende initiatieven van allerlei aard: gaming, professionele training, gezondheid, teamwork, onderwijs...

Videospelletjes bieden vermaak en interactie en maken een dynamischere communicatie met verschillende doelgroepen mogelijk. Zo kunt u uw publiek betrekken bij gemeenschappelijke waarden. Door te vertrouwen op social gaming kunt u zelfs uw engagement verhogen terwijl u interacties tussen uw merk en uw klantengemeenschap motiveert.

Klantentrouw opbouwen

De videogamewereld kan u inspireren bij de uitvoering van uw strategie voor klantenbinding. U kunt inderdaad speltechnieken integreren in uw abonnementen en getrouwheidsprogramma's. Uitdagingen, beloningen, vooruitgang..., u hebt keuze te over wat betreft de manier waarop u loyaliteit kunt opbouwen onder uw bestaande klantenbestand.

Gaming stelt u in staat uw publiek te vermaken en tegelijkertijd hun betrokkenheid bij uw merk te versterken. Bovendien geeft het u de mogelijkheid om de gemeenschap die u hebt opgebouwd te animeren en de interactie van uw publiek met uw merk aan te moedigen. Bovendien bevordert u het gevoel van eigenaarschap van uw publiek ten opzichte van uw merk en verhoogt u hun betrokkenheid.

Vergroot uw zichtbaarheid en breid uw publiek uit

Door spelcodes te integreren in uw digitale strategie, branding en marketing, verbetert u uw zichtbaarheid, vooral op sociale netwerken. In feite gaat uw publiek verder dan uw klantengemeenschap. Door de juiste aanpak kunt u zelfs een groter publiek bereiken. Net als de gemeenschappen van geëngageerde en zeer actieve gamers op het web en hun directe en indirecte entourage.

Mond-tot-mondreclame en het delen van informatie via sociale netwerken kunnen de zichtbaarheid van uw merk aanzienlijk vergroten. Beter nog, het kan u helpen het conversiepercentage van uw digitale marketingcampagne te verbeteren. U kunt dan uw prospect- of klantenbestand kwalificeren en profiteren van een beter publiek.

Vergroot de naamsbekendheid via gaming

Als uw aanbod - product en/of dienst - erin geslaagd is de harten van uw klanten, spelers en beïnvloeders te veroveren, zullen zij er zeker over praten met de mensen om hen heen. Zij worden dan bij wijze van spreken uw merkambassadeurs. Zij nodigen hun kring uit om meer over u te weten te komen en om de producten of diensten te ontdekken die zij hebben aanbevolen.

Door gebruik te maken van gamingtechnieken kunt u werken aan de aantrekkelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van uw merk. Op die manier kunt u een aantrekkelijk en innovatief merkimago opbouwen en vestigen. Dit zal je natuurlijk ook helpen om meer en meer erkenning te krijgen.

Vind de beste kansspelbureaus in uw regio op Sortlist.

Hoe gebruik je gaming om marketing- en brandingstrategieën te ontwikkelen?

Gamersgemeenschappen op sociale netwerken zijn even divers en uitgebreid als geëngageerd en actief: ze vertegenwoordigen potentiële klanten voor uw merk. Om hun interesse in uw teken en uw aanbod te wekken, moet u gaming gebruiken in uw marketing- en brandingstrategieën.

Maak een videospel

Om een aantrekkelijker imago aan uw merk te geven, hebt u de mogelijkheid om uw eigen spel te ontwikkelen. Uw klanten en andere consumenten zien immers hun interesse wanneer u zelf uw spelletjes ontwikkelt. In het bijzonder als zij een origineel concept onthullen en hen gratis amusement garanderen. Vanuit dit oogpunt is het beter om een mobiel spel te maken en idealiter een sociaal spel dat de wind in de zeilen heeft op sociale netwerken.

Het spreekt vanzelf dat je, alvorens aan het avontuur te beginnen, eerst moet bepalen welk soort videospelletjes je wilt ontwerpen. Door uw klantengegevens en trends te analyseren, kunt u kiezen uit een breed scala aan mogelijkheden:

  • Avontuur
  • Reflectie
  • Simulatie en strategie
  • Sport
  • Platform
  • Etc.

In ieder geval rijst de vraag: hoe maak je een spel? Je hebt meestal twee opties. Enerzijds kunt u gebruik maken van de diensten van een game agency of een video game studio. Anderzijds is er niets dat u ervan weerhoudt software te gebruiken om een spel te maken. In dit geval kunt u bijvoorbeeld Game Develop gebruiken, een uitgever van videospelletjes die zeer gemakkelijk te gebruiken is.

Voor de promotie van uw trendy game zijn sociale netwerken zoals Twitch of YouTube Gaming bijzonder doeltreffend. U kunt ook samenwerken met beïnvloeders uit de gemeenschap om uw spel in de schijnwerpers te zetten.

Uw spel moet een gemakkelijke en aangename navigatie bieden aan zijn gebruikers. Het moet ook naar uw beeld zijn en uw waarden weerspiegelen. U moet ook bijzondere aandacht besteden aan het universum, het scenario en de kwaliteit van de graphics van uw spel.

Plaatsing in het spel en reclame

Productplaatsingen en reclame hebben ook hun plaats in de spelsector. Zij maken de spelwereld veel realistischer en aangenamer. Natuurlijk verwachten spelers dat uw merkaanwezigheid in het spel een directe relatie heeft met het spel. En dit, of het nu in de context is van een merkintegratie in het spel of een in-game reclameoperatie.

Hoe dan ook, deze advertentie-integraties stellen u in staat een meer gericht publiek te bereiken. Bovendien kunnen duizenden spelers op een natuurlijke manier met uw merk interageren. Zo wint u nieuwe consumenten en bouwt u aan klantenbinding.

Veel merken hebben gebruik gemaakt van deze methoden voor integratie in games:

  • Honda USA in Car Town
  • Mac Donald in Farm Ville
  • Marc Jacob en Valentino in Animal Crossing
  • Star Wars in Fortnite
  • Metro in InFAMOUS 2
  • Ikea in SIMS 2
  • Etc.

Sponsoring en partnerschap

Steeds meer merken investeren nu in beïnvloedingsmarketing bij gaming. Inderdaad, of het nu in de vorm van sponsoring of samenwerking is, zij willen er het beste van maken.

Sponsoring is dus van groot belang in de bloeiende esportsector. Het aantal sponsorschappen blijft exponentieel groeien. In feite zijn de overeenkomsten tussen merken, zowel endemische als niet-endemische, en esportcompetities en -teams legio:

  • Nike en de Chinese Pro League of Legends...
  • Coca-Cola en de Overwatch League
  • Samsung en het Gen G team. van League of Legends
  • Etc.

Het partnerschap wordt vooral gesloten tussen merken en "gaming influencers". Zij zijn zeer aanwezig op sociale netwerken, hebben een groot publiek en hebben een belangrijke impact op hun gemeenschap van abonnees. Of het nu gaat om bloggers, pro-gamers of Let's play, deze influencers kunnen ook verschillende andere onderwerpen dan videogames aansnijden die hun volgers bezighouden en interesseren. Dit geeft je heel wat speelruimte om je partners te vinden.

Niettemin, of je nu in contact komt met micro-influencers of grote gaming influencers, je moet ze op de juiste manier belonen. De aan te bieden beloningen moeten uiteraard in overeenstemming zijn met het bereik van de influencer. Goodies, geschenk, vaste vergoeding, vroege toegang stoom sleutel...U kunt kiezen uit verschillende opties die kunnen worden gecumuleerd.

Organiseer een spelevenement

Een gaming-evenement zal waarschijnlijk de belangstelling wekken van gaming-gemeenschappen. Om uw communicatiedoelstellingen te bereiken, is het dus een goed idee om er een te organiseren. Lancering van uw trendy game, esport toernooi, aankondiging van een sponsorschap of gaming partnerschap... Wat de reden voor het gaming event ook is, het stelt u in staat uw merk bekend te maken bij een breder publiek.

Wedstrijden kunnen ook belangstelling wekken voor uw merk. Daarom kan het interessant zijn om er enkele te plannen wanneer u uw gaming event houdt. Door hun verschillende voordelen vormen zij immers een zeer populaire marketinghefboom:

  • Uitstekende kans om je gemeenschap te vergroten door viraliteit...
  • Toezeggingen van zijn publiek genereren
  • Verzamelen van interessante gegevens
  • Maak van uw publiek merkambassadeurs
  • Werven en kwalificeren van prospects

Bovendien moet u weten dat er verschillende wedstrijdmechanismen zijn voor de animatie van uw gemeenschap. Quiz, blinde test, persoonlijkheidstest, speurtocht...heb je keuze te over.

Vind snel en gemakkelijk een betrouwbaar kansspelbureau op ons platform.

Wat is het nut van het gebruik van een gaming agentschap voor uw project?

Zijn spelcodes opgenomen in uw marketing- en merkstrategieën? In dat geval is het sterk aan te bevelen om samen te werken met een bureau dat hierin is gespecialiseerd om het succes van uw project te verzekeren. Hoe dan ook, het is in uw belang een beroep te doen op een betrouwbaar bureau dat zich onderscheidt door zijn professionalisme, de voortreffelijkheid van zijn prestaties en zijn vermogen om een dienst aan te bieden die binnen uw budget past.

Profiteer van de expertise van een spelspecialist

Creatie van een spel naar uw beeld, organisatie van een gaming event, u in contact brengen met een gaming influencer, advergame... Wat uw project ook is, een kansspelbureau kan u helpen bij de realisatie ervan. Zij beschikt immers over de nodige know-how en ervaring om het succes van uw aanpak te verzekeren.

Een kansspelbureau dat gespecialiseerd is in kansspelen, stelt u ook in staat te profiteren van een kwalitatief en op maat gemaakt resultaat. Zij kan inderdaad bijzondere belangstelling tonen voor uw specifieke verzoeken. Zij heeft aandacht voor uw behoeften en garandeert u over het algemeen een dienstverlening die aan uw verwachtingen beantwoordt.

Tijd besparen

Door een beroep te doen op een kansspelbureau kunt u zeker tijd winnen bij de realisatie van uw project. In feite stelt het u een team van professionals ter beschikking die tijdig de taken kunnen uitvoeren die specifieke vaardigheden vereisen.

Door een beroep te doen op een evenementenbureau, een communicatiebureau of een videospelletjesstudio, kunt u ook rekenen op het advies van een spelspecialist. Bovendien, aangezien de spelspecialist alles voor zijn rekening neemt, vereenvoudigt u het leven van uw marketingteam, dat zich kan concentreren op andere belangrijke taken.

Enkele zaken die je zullen inspireren

Een mooie selectie van de laatste creaties van onze bureaus

Fanta - Are you game?
Fanta - Are you game?Door BBSVoedsel
Louis Vuitton - Jeu de l'oie
Louis Vuitton - Jeu de l'oieDoor BBSLuxe Goederen en Juwelen
Gucci Beauty - Face-o-matic - Filtre Instagram
Gucci Beauty - Face-o-matic - Filtre InstagramDoor BBSLuxe Goederen en Juwelen
Balenciaga - I LOVE YOU - Filtre Instagram
Balenciaga - I LOVE YOU - Filtre InstagramDoor BBSLuxe Goederen en Juwelen
🐊 You set the pace - Storm 96 Lo  - Filtre Snap🐊
🐊 You set the pace - Storm 96 Lo - Filtre Snap🐊Door BBSKleding & Accessoires
Gucci Beauty - Guilty Love - Filtre Instagram
Gucci Beauty - Guilty Love - Filtre InstagramDoor BBSLuxe Goederen en Juwelen

Duizenden bedrijven maken gebruik van Sortlist

ZespriAmazonHasbroMtvUnileverFordYamahaKpmgCoca colaLinkedinBmw

Andere onderwerpen die je zouden kunnen interesseren

ReclameContent StrategyErgonomie (UX / UI)Digital StrategyFilmMotion DesignOntwerpWeb ApplicatieSocial mediaE-commerce3DOnline AdvertisingE-mailMedia PlanningSEOEvenementInnovatieWeb analytics / Big dataFotografieWebsite CreatiePublic Relations (PR)CopywritingMobile AppBranding & PositioneringData Consulting

Ontdek de beste Gaming bureaus in Nederland

Wat is frustrerender dan niet kunnen vinden wat je zoekt? Op Sortlist is daar geen sprake van. Van grote steden tot kleine dorpjes, wij hebben meer dan 80.000 marketingbureaus wereldwijd!

Zie Gaming bureaus

Werk je bij een marketingbureau?

Sluit je aan bij de grootste community van experts

Word nu lid
Aansluiten bij Sortlist als marketingbureau
Uitstekend
Gebaseerd op 430 beoordelingenTrustpilot

Vaak gestelde vragen

Hoe vind ik een kansspelbureau op Sortlist?

Om een kansspelbureau op Sortlist te vinden, moet u de volgende stappen volgen:

  • Bepaal de behoeften van uw project door het daartoe bestemde formulier in te vullen.
  • Zoek de relevante kansspelbureaus die aan uw eisen voldoen
  • Selecteer uw favoriete agentschappen
  • Neem contact met hen op
  • Vergelijk ontvangen aanbiedingen
  • Vergelijk het werken met het bureau dat je beviel.

Neem in ieder geval contact op met andere kansspelinstanties om hen van uw besluit op de hoogte te brengen.

Pas op! Zodra u zich heeft aangemeld bij een agentschap, is Sortlist niet verantwoordelijk voor wat er ook maar gebeurt tijdens de duur van uw contract.

Hoe kom ik in contact met een kansspelbureau van Sortlist?

Om in contact te komen met een kansspelbureau van Sortlist, hoeft u hen alleen maar een bericht te sturen. Vul daarvoor gewoon het contactformulier in.

Welke informatie heb ik nodig om mijn kansspelbureau Sortlist te vinden?

Het enige wat u hoeft door te geven wanneer u op zoek bent naar een agentschap voor kansspelen van Sortlist, zijn de details van uw project. In feite vragen wij u de wat, waar, hoeveel en wie vragen te beantwoorden. Merk op dat onze briefing uit 11 vragen bestaat.

Alle actuele trends
in onze blogs…

Sortlist, voor alles wat je nodig hebt!

Maak je zoektocht makkelijker en vind het perfecte bureau.

Vind mijn bureau
Blader door de marketingbureaus van Sortlist