BlewScreen

Bureau expert in Gaming, Mobile App

Profiel geverifieerd door zijn eigenaar

Contact BlewScreen
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
() reviews)
BlewScreen

Over BlewScreen

Op dit bureau is al aanspraak gemaakt door zijn eigenaar

Beschrijving
  • BlewScreen – NL

    Onafhankelijke Nederlandse game studio die zich bezighoudt met Serious Games, Digitale games met fysieke componenten en Mobile Games. Onze games kunnen gevonden worden in musea, exposities, workshops, online en zelfs in een klaslokaal. Wij zijn multidisciplinair in dat we gamification ook kunnen toepassen in elke vorm. Zoals ook permanente installaties in de openbare ruimte.

    Een paar van onze sterktepunten liggen in:
    – Games die meerdere zintuigen aanspreken: games die je aan kan raken
    – Serious games met een fun factor die zorgen dat informatie blijft hangen
    – Er is een game-gefundeerde oplossing voor alles en elke leeftijdsgroep



    BlewScreen – ENG

    Independent Dutch game studio making Serious Games, Digital Games with physical components and Mobile Games. Our games can be found in museums, expo’s, workshops, online and even in the classroom. We are multidiscliplinairy in that we can also apply gamification in any form, including permanent outdoor installation.

    Some of our company strenghts are:
    – Games that apply to more senses: games you can touch
    – Serious games with a fun factor that makes information stick
    – There is a game-based solution for everything and for any age group

     

Prijzen of Nominaties
stars
Dutch Game Award - nominatie
2019
Best Serious Game
stars
Dutch Game Award - nominatie
2014
Best Applied Game Design
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
() reviews)

Talen

nl
de
en
fr

Sociale media

Aangeboden diensten

Wij zijn actief in verschillende sectoren.

Gaming
Vraag info aan
Mobile App
Vraag info aan

Geïnteresseerd in onze diensten? Neem nu contact met ons op!

Contact BlewScreen

Informatie over het bureau

2

Diensten

0

Reviews

7

Projecten

2

Teamleden

Voorgaande projecten

Bekijk de laatste projecten die voor onze klanten gerealiseerd zijn
7 werk geüpload
  • Varen met de kogge / Sailing with the kog

    Varen met de kogge / Sailing with the kog

    april 2019
    april 2019

    Varen met de kogge / Sailing with the kog

    Varen met de kogge is een spannende serious game waar spelers van alle leeftijden varen met een middeleeuwse kogge vanaf de Zuiderzee over de IJssel. Het doel is om binnen de beschikbare tijd de vracht van de kogge af te leveren in Kampen. Dit kan de enkele speler alleen doen of leuker nog: samen met iemand anders. Ieder heeft dan zijn eigen taak in de game. Natuurlijk moet er gestuurd worden om obstakels te ontwijken en vracht op te pakken. Maar met hulp van een tweede speler kan makkelijker: de kogge versneld of vertraagd worden, vragen in de game beantwoord worden en de speciale acties op de kogge uitgevoerd worden. De snelheid van de kogge bepalen kan de spelers een betere tijd opleveren en dus meer punten. Hetzelfde geldt voor het goed beantwoorden van de historische vragen en voor de speciale taken op het schip zoals: tuigage herstellen, het roer vrijmaken en aanleggen in Kampen.

    Spelers leren op een snelle en leuke manier de geschiedenis digitaal kennen door de game te spelen.

    Varen met de kogge is te ervaren in het Nederlands, Engels en Duits in Batavialand, samen met andere installaties rondom de Hanze handelsroutes. 
    https://www.batavialand.nl/

    Meer over het project is te vinden op: https://www.blewscreen.com/portfolio-item/varen-met-de-kogge/

    Gaming
    3D
    Ontwerp
    Boschplay

    Boschplay

    april 2019
    april 2019

    Boschplay

    Twee keer genomineerd voor een Dutch Game Award binnen de categoriën: Best Serious Game en Best Applied Game Design.

    Voor de game Boschplay maken deelnemers hun eigen game karakter waar ze mee kunnen gamen. Van papier of ander materiaal wordt een game karakter ontworpen die met de hand beeld voor beeld geanimeerd kan worden met verschillende acties. Met behulp van een webcam worden deze animaties opgeslagen en in de speciale avatar editor bewerkt tot een functioneel game karakter. Hierna kan het karakter met zijn verschillende animaties in de game geplaatst worden. Dan kunnen vier spelers verdeeld in twee teams het tegelijkertijd tegen elkaar opnemen in de gamewereld.

    De game is geïnspireerd op het thema van de 7 hoofdzonden van Jeroen Bosch. De spelers moeten zich door de cirkel van de 7 hoofdzonden heen werken om alsnog hun plek in de hemel te kunnen veroveren. Elke hoofdzonde heeft zijn eigen obstakels en eigenaardigheden, bijvoorbeeld tijdens Vraatzucht het door de level heen eten en tijdens Lust het aan elkaar blijven kleven van de game karakters. Door welke hoofdzonden spelers zullen moeten wordt willekeurig bepaald aan het begin van de spelsessie door welke poort zich voor hen opent. Ze moeten zorgen dat ze binnen de gegeven tijd het einddoel hebben gehaald. Ook al spelen ze tegen een ander team zullen ze op bepaalde momenten samen moeten werken om verder te kunnen komen. Om een volgende hoofdzonde te kunnen betreden moeten de spelers aflaatbrieven pakken. Het team dat de meeste aflaatbrieven heeft weten te bemachtigen mag zichzelf ook de winnaar noemen.

    Meer over het project is te vinden op: https://www.blewscreen.com/portfolio-item/boschplay/

    Gaming
    Ontwerp
    Kruip in de huid van

    Kruip in de huid van

    april 2019
    april 2019

    Kruip in de huid van

    Wil je meer weten over het Noordzeekanaalgebied en het werk dat daar gedaan wordt? Je kan zelfs in de huid kruipen van de verschillende beroepen die er te vinden zijn. En er dan ook nog een selfie maken die je kan bewaren. Met de installatie “Kruip in de huid van” is dit mogelijk.

    Binnen de expositie van SHIP hoef je alleen maar voor een scherm te gaan staan en je ziet jezelf in werkkleding staan die het Noordzeekanaalgebied typeren. Maar de kledingstukken die je aan hebt komen niet met elkaar overeen. Daarom moet je zorgen dat het gehele tenue klopt bij het juiste het beroep waar je jezelf in zou willen zien.

    Als je dat gelukt is mag je een leuke pose aannemen en een foto wordt gemaakt. Deze foto ontvang je via mail en is te delen op verschillende social media kanalen.”Kruip in de huid van” is een dress-up game met jezelf als paspop.

    Voel jij je al een beetje een duiker of een medewerker van de toekomst?

    Als je dat nog niet weet dan moet je zeker een keertje een kijkje gaan nemen bij SHIP in IJmuiden  ship-info.nl/

    Meer over het project is te vinden op: https://www.blewscreen.com/portfolio-item/ship-kruip-in-de-huid-van/

    Gaming
    3D
    OntspoorT013

    OntspoorT013

    april 2019
    april 2019

    OntspoorT013

    Ga terug naar de jaren 80 van de vorige eeuw, toen de Spoorzone in Tilburg nog de NS Hoofdwerkplaats was. De gebruiker wordt in een fictief sabotage-verhaal gezogen, maar komt daarnaast ook meer te weten over de echte Hoofdwerkplaats en wat voor werk er door mensen gedaan werd. In het tijdsbeeld van een echte mannen wereld en hard werken neemt het verhaal al snel een spannende wending. De speler zal er achter komen dat er een saboteur actief is in de Hoofdwerkplaats en het is aan de gebruiker om erachter te komen wie deze saboteur is. Door puzzels op te lossen bij verschillende locaties komt de speler steeds een stap dichter bij de dader.

    In deze transmediale app-beleving zal de speler op locatie gebruik maken van de mobiele applicatie, waarmee hij te maken zal krijgen met waargebeurde gebeurtenissen, plekken en beroepen. Het verhaal binnen de app heeft aanknopingspunten binnen verschillende social media die vanuit de app te benaderen zijn. Dit zijn stempels uit de tijd die karakters van de app hebben nagelaten vanuit het verleden.

    Tijdens de release op 24 september 2017 binnen het programma van de European Social Innovation Week is de app officieel uitgegeven samen met oud-medewerkers van die hier toen ook echt gewerkt hadden. De Hoofdwerkplaats was een stad in een stad met zijn eigen cultuur, waar deze mensen trots op waren.

    De app die geheel gratis te downloaden en te gebruiken blijft is te downloaden op: OntspoorT013 google Play Store

    Gaming
    Mobile App
    Ontwerp
    Vensters op het verleden

    Vensters op het verleden

    april 2019
    april 2019

    Vensters op het verleden

    Vensters op het verleden geeft bezoekers van het Castellum Hoge Woerd een blik op het heden en verleden. Vanuit de Poorttorens van het huidige Castellum, nagebouwd op de fundamenten van een echt oud Romeinse Castellum, kijken bezoekers uit over de omgeving en de binnenplaats. Op beweegbare touchscreens is via een camera de huidige omgeving te zien, met daarin aangegeven waar 2000 jaar geleden een belangrijke plekken waren voor mensen die er woonden.Met druk op de knop veranderd de omgeving van het heden in de omgeving van vroeger. De oude belangrijke plekken hebben vorm gekregen en de omgeving bevat ook veel levendigheid. Bijvoorbeeld waar tegenwoordig buiten het Castellum alleen een fundament te zien is staat op het scherm nu een intact rokend Romeins badhuis met een markt er naast.

    En waar nu mensen wonen stroomde vroeger de Rijn, waar boten bij het Castelllum aanmeerden. Over al deze plekken is dan op de schermen ook het een en ander na te lezen als je de plek aanraakt.
    Bezoekers werpen zo een blik op het verleden in contrast met het heden. De historische beleving van het Castellum gaat zo buiten zijn eigen muren.

    Vensters op het verleden is te ervaren in Castellum Hoge Woerd, in alle 4 de poorttorens van het Castellum
    castellumhogewoerd.nl

    Gaming
    3D
    Ontwerp
    Jump the dip

    Jump the dip

    april 2019
    april 2019

    Jump the dip

     

    Jump the dip breekt het ijs tussen beursbezoekers en standhouders. Doordat bezoekers de game spelen raken zij eerder in gesprek met standhouders over het onderwerp van het welzijn van recent bevallen koeien.

    De game is gemaakt voor de beurzen Landbouwdagen Intensieve Veehouderij waar Elanco onder andere hun product Imrestor presenteerde. Door middel van een toegankelijke game die veehouders en andere bezoekers speelden werd de noodzaak van het zo goed mogelijk overbruggen van de dip van de “vital 90 days” aangekaart.

    De speler moet stuk voor stuk de koeien over hun dip helpen. Dit doet hij door via quicktime events op het juiste moment een Imrestor behandeling te pakken en met volle kracht over de dip heen te springen. Als hem dit niet goed lukt belandt de koe al zielig loeiend in de dip.

    Aan het einde van de game krijgt de bezoeker te zien hoe hij het gedaan heeft. Dan kan hij het nog eens proberen om zijn score te verbeteren of in gesprek gaan met de bemanning van de beursstand.

    DIM - Energizer en Rekenmodule

    DIM - Energizer en Rekenmodule

    april 2019
    april 2019

    DIM - Energizer en Rekenmodule

    DIM ENERGIE IN DE KLAS

    Bewegen is belangrijk voor iedereen, vooral voor kinderen. Als kinderen ook in de klas meer zouden bewegen dan kunnen ze er geestelijke en lichamelijk weer tegenaan. Ze zouden er ook beter door kunnen leren. Dit gebeurt binnen DIM op twee manieren: met de Energizer en Move your brain.

    De Energizer van DIM is een bewegingsgame waar kinderen op school met de hele klas samen in een sessie constant bewegen met een gezamenlijk doel. Ze moeten de “Blob” elke sessie steeds verder zien te krijgen door het level dat ze spelen. Voor elk van de levels geldt : hoe meer afgelegde meters binnen de tijd die ze hebben, hoe beter het ze het die keer gedaan hebben. Die progressie wordt voor elke sessie ook opgeslagen.

    Move your brain is een reken-game waar de hele klas samen gaat rekenen. Kinderen doen dit met zijn allen samen, maar rekenen voor zichzelf. Meerdere bewegingen komen aan bod waarbij tijd ook een belangrijke rol speelt. Met zijn allen voeren de kinderen bewegingen uit waarmee ze de som zichtbaar maken. Zonder te stoppen met bewegen, in hun hoofd rekenend, moeten ze ook de antwoorden zichtbaar maken. Hierna moeten ze dan individueel antwoorden door de juiste bewegingen te maken.

    Bandjes met sensoren om de polsen van de kinderen meten welke bewegingen ze maken. Of het nu in de Energizer is of Move your brain: elke actie een eigen intensieve beweging die gemaakt moet worden om verder te komen. Na elke sessie kan de docent nalezen hoe er gerekend of gespeeld is door zowel de klas als geheel als de individuele leerling. Aan deze resultaten is ook een wetenschappelijk onderzoek gekoppeld naar de verhouding van schoolprestaties en bewegen in de klas. Mogelijk is het mengen van bewegen en leren een verfrissende uitkomst voor steeds meer schoolklassen.

    Je hoeft niet altijd naar buiten te gaan om even op te frissen, dat doen we nu meteen in de klas en leren hoef je niet altijd zittend te doen. Als je niet stil zit dan zit je hoofd ook zeker niet stil!

    https://www.blewscreen.com/portfolio-item/dim-energie-in-de-klas/

    Gaming
    Ontwerp
    Innovatie

Klantenreviews

Bekijk de laatste reviews van onze klanten

review(s) geplaatst

Totaal beoordelingen

0/5
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar

Laat ons u voorstellen aan de beste bureaus voor uw project

Van webdesign tot reclamebureaus: wij houden rekening met ál uw criteria en stellen u voor aan de meest passende bureaus. U vergelijkt de voorstellen dan zelf en maakt de beste keuze.

Vind mijn bureau

100% gratis - Kosten worden in rekening gebracht bij de marketingbureaus die met u willen werken.