Ons agentschap is geselecteerd in de top 26y Sortlist - Ontdek onze portfolio

Over


BlewScreen cover
BlewScreen logo

BlewScreen Tilburg, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

BlewScreen – NL

Onafhankelijke Nederlandse game studio die zich bezighoudt met Serious Games, Digitale games met fysieke componenten en Mobile Games. Onze games kunnen gevonden worden in musea, exposities, workshops, online en zelfs in een klaslokaal. Wij zijn multidisciplinair in dat we gamification ook kunnen toepassen in elke vorm. Zoals ook permanente installaties in de openbare ruimte.

Een paar van onze sterktepunten liggen in:
– Games die meerdere zintuigen aanspreken: games die je aan kan raken
– Serious games met een fun factor die zorgen dat informatie blijft hangen
– Er is een game-gefundeerde oplossing voor alles en elke leeftijdsgroep



BlewScreen – ENG

Independent Dutch game studio making Serious Games, Digital Games with physical components and Mobile Games. Our games can be found in museums, expo’s, workshops, online and even in the classroom. We are multidiscliplinairy in that we can also apply gamification in any form, including permanent outdoor installation.

Some of our company strenghts are:
– Games that apply to more senses: games you can touch
– Serious games with a fun factor that makes information stick
– There is a game-based solution for everything and for any age group

 

Nog geen reviewsWees de eerste om er een te schrijven
Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door BlewScreen

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Gaming (34)
    video gamesSerious GamingAdvergameInteractionGame DevelopmentInteractive ExperiencesSerious GameGame ConceptsGame DesignGame Platforms+24
    Projecten in Gaming (6)
    Varen met de kogge / Sailing with the kog - Gaming
    Boschplay - Gaming
    Kruip in de huid van - Gaming
    OntspoorT013 - Gaming
    Klanten in Gaming (6)
    Provincie Noord-HollandOverheid | regional
    XpexMarketing & Reclame | national
    Diverse klantenAnderen | regional
    CojectsAnderen | regional

    Meer informatie over Gaming


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Mobile App (23)
    GameGamingGamificationAndroid GamingiOS GamingSerious GamingGame DevelopmentSerious GameGame ConceptsGame Design+13
    Project in Mobile App (1)
    OntspoorT013 - Mobile App
    Klant in Mobile App (1)
    ZuidlijnOverheid | regional

    Meer informatie over Mobile App

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag BlewScreen om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

6 projecten uitgevoerd door BlewScreen

Varen met de kogge / Sailing with the kog
Varen met de kogge / Sailing with the kog

Project gemaakt voor Xpex in de Marketing & Reclame industrie voor een B2B publiek in 2018.Varen met de kogge is een spannende serious game waar spelers van alle leeftijden varen met een middeleeuwse kogge vanaf de Zuiderzee over de IJssel. Het doel is om binnen de beschikbare tijd de vracht van de kogge af te leveren in Kampen. Dit kan de enkele speler alleen doen of leuker nog: samen met iemand anders. Ieder heeft dan zijn eigen taak in de game. Natuurlijk moet er gestuurd worden om obstakels te ontwijken en vracht op te pakken. Maar met hulp van een tweede speler kan makkelijker: de kogge versneld of vertraagd worden, vragen in de game beantwoord worden en de speciale acties op de kogge uitgevoerd worden. De snelheid van de kogge bepalen kan de spelers een betere tijd opleveren en dus meer punten. Hetzelfde geldt voor het goed beantwoorden van de historische vragen en voor de speciale taken op het schip zoals: tuigage herstellen, het roer vrijmaken en aanleggen in Kampen.Spelers leren op een snelle en leuke manier de geschiedenis digitaal kennen door de game te spelen.Varen met de kogge is te ervaren in het Nederlands, Engels en Duits in Batavialand, samen met andere installaties rondom de Hanze handelsroutes. https://www.batavialand.nl/Meer over het project is te vinden op: https://www.blewscreen.com/portfolio-item/varen-met-de-kogge/

3DGamingOntwerp
Meer lezen
Boschplay
Boschplay

Project gemaakt voor Diverse klanten in de Anderen industrie voor een B2B / B2C publiek in 2013.Twee keer genomineerd voor een Dutch Game Award binnen de categoriën: Best Serious Game en Best Applied Game Design.Voor de game Boschplay maken deelnemers hun eigen game karakter waar ze mee kunnen gamen. Van papier of ander materiaal wordt een game karakter ontworpen die met de hand beeld voor beeld geanimeerd kan worden met verschillende acties. Met behulp van een webcam worden deze animaties opgeslagen en in de speciale avatar editor bewerkt tot een functioneel game karakter. Hierna kan het karakter met zijn verschillende animaties in de game geplaatst worden. Dan kunnen vier spelers verdeeld in twee teams het tegelijkertijd tegen elkaar opnemen in de gamewereld.De game is geïnspireerd op het thema van de 7 hoofdzonden van Jeroen Bosch. De spelers moeten zich door de cirkel van de 7 hoofdzonden heen werken om alsnog hun plek in de hemel te kunnen veroveren. Elke hoofdzonde heeft zijn eigen obstakels en eigenaardigheden, bijvoorbeeld tijdens Vraatzucht het door de level heen eten en tijdens Lust het aan elkaar blijven kleven van de game karakters. Door welke hoofdzonden spelers zullen moeten wordt willekeurig bepaald aan het begin van de spelsessie door welke poort zich voor hen opent. Ze moeten zorgen dat ze binnen de gegeven tijd het einddoel hebben gehaald. Ook al spelen ze tegen een ander team zullen ze op bepaalde momenten samen moeten werken om verder te kunnen komen. Om een volgende hoofdzonde te kunnen betreden moeten de spelers aflaatbrieven pakken. Het team dat de meeste aflaatbrieven heeft weten te bemachtigen mag zichzelf ook de winnaar noemen.Meer over het project is te vinden op: https://www.blewscreen.com/portfolio-item/boschplay/

GamingOntwerp
Meer lezen
Kruip in de huid van
Kruip in de huid van

Project gemaakt voor Provincie Noord-Holland in de Overheid industrie voor een B2C publiek in 2017.Wil je meer weten over het Noordzeekanaalgebied en het werk dat daar gedaan wordt? Je kan zelfs in de huid kruipen van de verschillende beroepen die er te vinden zijn. En er dan ook nog een selfie maken die je kan bewaren. Met de installatie “Kruip in de huid van” is dit mogelijk.Binnen de expositie van SHIP hoef je alleen maar voor een scherm te gaan staan en je ziet jezelf in werkkleding staan die het Noordzeekanaalgebied typeren. Maar de kledingstukken die je aan hebt komen niet met elkaar overeen. Daarom moet je zorgen dat het gehele tenue klopt bij het juiste het beroep waar je jezelf in zou willen zien.Als je dat gelukt is mag je een leuke pose aannemen en een foto wordt gemaakt. Deze foto ontvang je via mail en is te delen op verschillende social media kanalen.”Kruip in de huid van” is een dress-up game met jezelf als paspop.Voel jij je al een beetje een duiker of een medewerker van de toekomst?Als je dat nog niet weet dan moet je zeker een keertje een kijkje gaan nemen bij SHIP in IJmuiden ship-info.nl/ [https://ship-info.nl/]Meer over het project is te vinden op: https://www.blewscreen.com/portfolio-item/ship-kruip-in-de-huid-van/

3DGaming
Meer lezen
OntspoorT013
OntspoorT013

Project gemaakt voor Zuidlijn in de Overheid industrie voor een B2C publiek. Ga terug naar de jaren 80 van de vorige eeuw, toen de Spoorzone in Tilburg nog de NS Hoofdwerkplaats was. De gebruiker wordt in een fictief sabotage-verhaal gezogen, maar komt daarnaast ook meer te weten over de echte Hoofdwerkplaats en wat voor werk er door mensen gedaan werd. In het tijdsbeeld van een echte mannen wereld en hard werken neemt het verhaal al snel een spannende wending. De speler zal er achter komen dat er een saboteur actief is in de Hoofdwerkplaats en het is aan de gebruiker om erachter te komen wie deze saboteur is. Door puzzels op te lossen bij verschillende locaties komt de speler steeds een stap dichter bij de dader.In deze transmediale app-beleving zal de speler op locatie gebruik maken van de mobiele applicatie, waarmee hij te maken zal krijgen met waargebeurde gebeurtenissen, plekken en beroepen. Het verhaal binnen de app heeft aanknopingspunten binnen verschillende social media die vanuit de app te benaderen zijn. Dit zijn stempels uit de tijd die karakters van de app hebben nagelaten vanuit het verleden. Tijdens de release op 24 september 2017 binnen het programma van de European Social Innovation Week is de app officieel uitgegeven samen met oud-medewerkers van die hier toen ook echt gewerkt hadden. De Hoofdwerkplaats was een stad in een stad met zijn eigen cultuur, waar deze mensen trots op waren.De app die geheel gratis te downloaden en te gebruiken blijft is te downloaden op: OntspoorT013 google Play Store [https://play.google.com/store/apps/details?id=com.DefaultCompany.SpoortochtNew&hl=en]

GamingMobile AppOntwerp
Meer lezen
Vensters op het verleden
Vensters op het verleden

Project gemaakt voor Gemeente Utrecht in de Overheid industrie voor een B2B / B2C publiek. Vensters op het verleden geeft bezoekers van het Castellum Hoge Woerd een blik op het heden en verleden. Vanuit de Poorttorens van het huidige Castellum, nagebouwd op de fundamenten van een echt oud Romeinse Castellum, kijken bezoekers uit over de omgeving en de binnenplaats. Op beweegbare touchscreens is via een camera de huidige omgeving te zien, met daarin aangegeven waar 2000 jaar geleden een belangrijke plekken waren voor mensen die er woonden.Met druk op de knop veranderd de omgeving van het heden in de omgeving van vroeger. De oude belangrijke plekken hebben vorm gekregen en de omgeving bevat ook veel levendigheid. Bijvoorbeeld waar tegenwoordig buiten het Castellum alleen een fundament te zien is staat op het scherm nu een intact rokend Romeins badhuis met een markt er naast. En waar nu mensen wonen stroomde vroeger de Rijn, waar boten bij het Castelllum aanmeerden. Over al deze plekken is dan op de schermen ook het een en ander na te lezen als je de plek aanraakt.Bezoekers werpen zo een blik op het verleden in contrast met het heden. De historische beleving van het Castellum gaat zo buiten zijn eigen muren.Vensters op het verleden is te ervaren in Castellum Hoge Woerd, in alle 4 de poorttorens van het Castellumcastellumhogewoerd.nl [http://www.castellumhogewoerd.nl/]

3DGamingOntwerp
Meer lezen
DIM - Energizer en Rekenmodule
DIM - Energizer en Rekenmodule

Project gemaakt voor Cojects in de Anderen industrie voor een B2B / B2C publiek. DIM ENERGIE IN DE KLAS Bewegen is belangrijk voor iedereen, vooral voor kinderen. Als kinderen ook in de klas meer zouden bewegen dan kunnen ze er geestelijke en lichamelijk weer tegenaan. Ze zouden er ook beter door kunnen leren. Dit gebeurt binnen DIM op twee manieren: met de Energizer en Move your brain.De Energizer van DIM is een bewegingsgame waar kinderen op school met de hele klas samen in een sessie constant bewegen met een gezamenlijk doel. Ze moeten de “Blob” elke sessie steeds verder zien te krijgen door het level dat ze spelen. Voor elk van de levels geldt : hoe meer afgelegde meters binnen de tijd die ze hebben, hoe beter het ze het die keer gedaan hebben. Die progressie wordt voor elke sessie ook opgeslagen.Move your brain is een reken-game waar de hele klas samen gaat rekenen. Kinderen doen dit met zijn allen samen, maar rekenen voor zichzelf. Meerdere bewegingen komen aan bod waarbij tijd ook een belangrijke rol speelt. Met zijn allen voeren de kinderen bewegingen uit waarmee ze de som zichtbaar maken. Zonder te stoppen met bewegen, in hun hoofd rekenend, moeten ze ook de antwoorden zichtbaar maken. Hierna moeten ze dan individueel antwoorden door de juiste bewegingen te maken.Bandjes met sensoren om de polsen van de kinderen meten welke bewegingen ze maken. Of het nu in de Energizer is of Move your brain: elke actie een eigen intensieve beweging die gemaakt moet worden om verder te komen. Na elke sessie kan de docent nalezen hoe er gerekend of gespeeld is door zowel de klas als geheel als de individuele leerling. Aan deze resultaten is ook een wetenschappelijk onderzoek gekoppeld naar de verhouding van schoolprestaties en bewegen in de klas. Mogelijk is het mengen van bewegen en leren een verfrissende uitkomst voor steeds meer schoolklassen.Je hoeft niet altijd naar buiten te gaan om even op te frissen, dat doen we nu meteen in de klas en leren hoef je niet altijd zittend te doen. Als je niet stil zit dan zit je hoofd ook zeker niet stil!https://www.blewscreen.com/portfolio-item/dim-energie-in-de-klas/

GamingInnovatieOntwerp
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag BlewScreen om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in BlewScreen's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met BlewScreen's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

BlewScreen heeft 2 awards gewonnen

Dutch Game Award - nominatie2019-03-31Best Serious Game
Dutch Game Award - nominatie2014-03-31Best Applied Game Design

Reviews

Nog geen review voor BlewScreen


Contact

Contact gegevens van BlewScreen


Details


  • HoofdkantoorNS-Plein 15, 5014 DA Tilburg, Netherlands