De 10 Beste Social Media Bureaus in Nederland (2022)
Sortlist


Sortlist
Top Social Media experts in Nederland
507 bureaus
Gesponsord
  • certified-flagcertified-flag
    Online Bazen
    Online Bazen
    Nederland
    (22)
    14 mensen in hun team
    Vanaf 3000€ per project
    15 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    mProvement
    mProvement
    Nederland
    (5)
    8 mensen in hun team
    Vanaf 3000€ per project
    18 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Endeavour
    Endeavour
    Nederland
    (13)
    175 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    10 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Greymen&Co
    Greymen&Co
    Nederland
    (10)
    40 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    9 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (5)
    20 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    11 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Smaac
    Smaac
    Nederland
    (9)
    11 mensen in hun team
    Vanaf 5000€ per project
    6 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    oona.agency
    oona.agency
    Nederland
    (3)
    50 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    11 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (10)
    10 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    3 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Wirelab
    Wirelab
    Nederland
    (5)
    32 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    7 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (6)
    35 mensen in hun team
    Vanaf 5000€ per project
    6 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Sprints & Sneakers
    Sprints & Sneakers
    Nederland
    (0)
    45 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    5 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Promoguy.nl
    Promoguy.nl
    Nederland
    (24)
    8 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    20 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    (16)
    8 mensen in hun team
    Vanaf 750€ per project
    16 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    C2B
    C2B
    Nederland
    (5)
    160 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    10 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    Higrowth
    Higrowth
    Nederland
    (8)
    6 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    5 projecten
    Bekijk profiel
  • certified-flagcertified-flag
    youEngine
    youEngine
    Nederland
    (2)
    12 mensen in hun team
    Vanaf 1000€ per project
    8 projecten
    Bekijk profiel

Moeilijk om de juiste te vinden? Laat ons helpen

Ontvang een op maat gemaakte lijst van bureaus die aan jouw behoeften voldoen.

Wij begeleiden je naar de juiste bureaus die passen bij jouw behoeften en budget.


Succes behalen met jouw social media?

Zo doe je dat!

Alles draait om zichtbaar zijn voor jouw doelgroep. Houdt jouw potentiële klanten op de hoogte van jouw laatste ontwikkelingen of nieuwste deals via social media! Social media is niet meer weg te denken tegenwoordig. Het gaat veel verder dan posts, denk aan engagement en bereik. Sortlist helpt je graag met het vinden van het juiste social media marketing bureau.

Wat is social media marketing?

Om te weten hoe social media marketing werkt, moet je weten wat de zogenoemde social media kanalen zijn. Social media is een verzamelnaam voor alle online platformen die ervoor kunnen zorgen dat er interactie is tussen gebruikers. Op deze verschillende social media kanalen is er interactie door middel van afbeeldingen, video's en/of tekst.

Via welke social media kanalen ga jij communiceren?

Het gebruik van social media en social media marketing groeit wereldwijd snel. Het is toch belangrijk het overzicht te bewaren om jouw product het beste te communiceren met de doelgroep, betaald of niet. Social advertising is namelijk niet meer weg te denken! Kijk vooral of je in kan zetten op verschillende social media kanalen om je online marketing sterker te maken.

Twitter voor de zakelijke diensten en contacten zeker een goed kanaal. Kijk daarom goed per social media kanaal of het aansluit met jouw duidelijke doelstelling. Zorg ook ervoor dat je weet op welke social media kanalen jouw potentiële klanten zitten om alleen tijd aan relevante content te besteden en naamsbekendheid op te bouwen.

Tijd en moeite stoppen in een contentstrategie zonder potentiële klanten op jouw social media kanalen zal niet zorgen voor de juiste engagement. Maak jouw social media marketing sterker en doe onderzoek! Haal het meeste uit jouw bereik op social media kanalen.

De belangrijkste social media platforms om op te focussen

Instagram

De app die we allemaal wel hebben! Het is een vrij gemakkelijke app om te gebruiken voor onder andere social media advertising en een social media campagnes. Veel influencers worden op Instagram ingezet. Doordat zij originele content gaan maken worden de volgers zo enthousiast dat zij producten zullen kopen, een slimme manier van adverteren.

Instagram geeft net als vele kanalen een intern overzicht is het makkelijk om je doelstellingen in te zien. Hashtags worden op instagram veel gebruikt om producten en merken te promoten. Ook bij andere zaken als een win-actie worden de hashtags vaak gebruikt. Een makkelijk social media platform om posts te maken die jouw doelgroep aanspreekt en daarin kan betrekken.

Facebook

Op Facebook worden veel posts geplaatst met vooral tekst of video's. Facebook wordt ook gebruikt om de doelgroep te betrekken door middel van exclusieve groepen op basis van verschillende interesses en discussies kunnen makkelijk worden gestart onder de verschillende berichten. Gelukkig is dit social media kanaal al een veel gebruikt onderdeel van online marketing voor velen!

Voor bedrijven is het overzichtelijk om deze discussies te volgen en vragen te beantwoorden onder posts. Deze engagement en interactie met potentiële klanten is een groot voordeel van Facebook! Posts hebben vaak een link naar eigen website, bijvoorbeeld blogs.

Ook word ook hier veel gebruik gemaakt adverteren, maar ook van social selling door bedrijven. De kunst is dat het de advertenties lijken op een normale posts. Doordat je hier iets wat meer informatie kwijt kan dan bij bijvoorbeeld Instagram, liggen hier kansen voor jouw campagne.

Pinterest

Binnen Pinterest wordt social advertising vooral ingezet door middel van plaatjes en korte video's. Deze manier van advertising is nog niet bij veel bedrijven bekend. Hier posten vooral creatieve bedrijven, en dat is slim aangezien de doelgroep hier zeker te vinden is.

Een advertentie valt binnen dit kanaal vaak niet op tussen de vele beelden. Het is dus van belang dat je sterkte en originele content kan creëren. Een campagne met bijvoorbeeld een influencer is hier vooral op het gebied van fashion te zien.

LinkedIn

LinkedIn is een vrij nieuw onderdeel van de online marketing strategie. content en posts zijn hier vaak professioneel en formeel. LinkedIn campagnes zijn vrij nieuw voor de social marketing strategie in deze tijd. Advertenties op LinkedIn hebben hier vaak als doelstelling om bijvoorbeeld een e mailadres te genereren of meer informatie te geven over andere werkzaamheden of onderzoeken.

De kans dat het leidt naar conversies is bij LinkedIn kleiner dan bij andere kanalen als Instagram shopping. De doelgroep van is hier vooral opzoek naar het uitbreiden van het (professionele) netwerk en kennis maar zeker de moeite waard. Het is belangrijk dat jouw LinkedIn posts andere helpt om zo de interactie te krijgen die jij wilt.

Snapchat

Snapchat is bij de jongere doelgroepen enorm bekend en populair. Ook zien steeds meer bedrijven de voordelen ervan in en willen hier hun doelgroep bereiken.

Met verschillende tools kun je binnen Snapchat ook een advertentie opzetten. Het gaat hier vooral om video's die door middel van een call-to-action knop of een swipe-up zullen leiden naar een eigen webpagina.

Youtube

Youtube is het platform voor video's! Velen gebruiken dit voor video's te kijken in hun vrije tijd van bijvoorbeeld een bekend iemand. Namen als Monica Geuze & Enzo Knol hebben hier hun beroep zelfs van gemaakt.

Bedrijven kunnen hier video's op plaatsen om bijvoorbeeld uitleg over hun diensten te geven of juist een kijkje achter de schermen te geven. Deze manier van content is belangrijk voor de customer journey.

Je kan het tegenwoordig bijna vergelijken met het gebruik van een televisiereclame. Hier kan je alleen al veel gerichter inzetten op jouw eigen doelgroep. Prima keuze dus voor social advertising maar misschien wel in een latere, of zelfs laatste fase van social media marketing!

Zet duidelijke doelen!

Veelgebruikte goals voor social media marketing zijn je merkbekendheid laten groeien, leads en sales genereren en engagement verbeteren. Hoe houdt je een analyse over jouw campagnes en posts zonder hier duidelijke doelstellingen aan te hangen. Betrokkenheid en interactie kan lastig te analyseren zijn voor de kanalen.

Alle kanalen hebben voor bedrijven vaak een platform waar ze jouw cijfers in bijhouden. De platforms laten hierin dingen zien als aantal likes, shares en comments. Welke stappen hebben jouw volgers nog meer gemaakt om bijvoorbeeld over te gaan in conversie? Probeer je goal zo concreet mogelijk te maken en maak onderscheid van de verschillende media kanalen.

Leer je markt kennen met social listening

Social media marketing gaat om het bereiken van jouw doelgroep online. Je kan online juist zorgen voor een complete customer journey. Gebruik daarom social listening tools om je markt goed in de gaten te houden. Social listening gaat om het monitoren van online conversaties.

Wat is het doel van het monitoren?
  • Ontdek trends en ontwikkelingen, en speel hierop in met jouw contentstrategie
  • Analyseer de reputatie van jouw bedrijf
  • Het meten van de impact van je social media strategie
  • Het ontdekken van kansen voor verbinding met je doelgroepen
  • Activiteiten van concurrenten in de gaten houden

Waarom social media advertising?

Door creatieve content zal het voor followers vaak voelen alsof ze naar een post van een bekende kijken. Het staat allemaal centraal bij online advertising, maar er zijn nog vele andere manieren. Bedrijven maken veel gebruik van de nieuwe manier van adverteren en campagnes. Ook het social shopping is hier een onderdeel van.

5 Voordelen van social advertising
  1. Het bereik van social media kanalen is groot
  2. Wek interesse bij potentiële klanten en win bijvoorbeeld e-mailadres van een klant
  3. Bereik je online doelgroep met social media advertising
  4. Social advertising is makkelijk meetbaar
  5. Campagnes kunnen tussendoor aangepast en verbeterd worden

Wat is een social media strategie?

Een strategie is een plan is een plan en beschrijving hoe jij jouw goal gaat behalen op social media. Er staat hier per doelstelling beschreven welke stappen en acties er nodig zijn om dit te behalen. Vaak ziet een strategie er op het eerste oog heel overweldigend uit, maar als je eenmaal begint word het steeds aangepaste met nieuwe duidelijke targets.

Het beste is dat elk social media kanaal een eigen strategie heeft. Zo haal je het meeste uit je social media marketing. Deze social media strategie is gebaseerd op de specifieke doelgroep voor dat social media platform. Nieuwe content op deze social media kanalen is belangrijk omdat dit jouw doelgroep aanspreekt en zo over kan gaan tot conversie.

Wat zijn de voordelen van social media marketing voor de customer journey?

Door middel van een goede online marketing strategie kan je onder andere een campagne en contentstrategie bepalen. Dit geeft duidelijke doelstellingen voor jouw en zorgt ervoor dat de social media campagne bij jouw bedrijf past.

Je zal zien dat sterke content jouw online platforms meer naamsbekendheid en merkbekendheid creëren en daarmee ook interesse bij potentiële klanten.

Social media marketing helpt de betrokkenheid en interesses op een hoger niveau te tillen van jouw bestaande klanten, maar dus ook nieuwe aantal volgers. Door verschillende tools te gebruiken kan je specifieker adverteren en binnen no time heb je een sterker bereik.

Waarom social media marketing uitbesteden?

Uiteraard gaat hier veel tijd inzitten. Een social media marketing bureau helpt jou hier graag mee! Het uitbesteden van social media marketing moet je echt zien als een investering.

Aangezien de social media platformen zich continue ontwikkelen met nieuwe tools is het belangrijk om altijd up-to-date te blijven om jouw strategie maar ook jouw content hierop aan te passen.

Vele bedrijven vinden het lastig om een complete strategie op te zetten, mede omdat ze simpelweg de kennis er gewoon niet voor hebben. Hierdoor zie je soms dingen over het hoofd waardoor jouw doelstellingen lastiger te behalen zijn. Social advertising is niet iets wat je zomaar even doet.

Voordelen van social media bureau

Een media bureau is altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en maken jouw social media klaar voor de volgende stap. Het is tenslotte wat zij hele dagen doen! Ook laten zij jou zien hoe zij aan jouw doelstellingen werken en welke acties zij maken om dit te behalen.

Doordat zij constant analyses bijhouden van jou social media, weten zij hoe de doelstelling te bereiken is en met welke acties. Binnen online marketing is het constant analyseren super belangrijk. Ook hebben zij veel inzichten in de nieuwe updates van specifieke kanalen waardoor je misschien kleine aanpassingen in jouw strategie moet toepassen.

Volledige social media uit handen geven en jouw doelgroep bereiken, klinkt goed toch? Behaal jouw doelstelling, gebruik social media marketing!

Altijd op de hoogte van de social media marketing trends

Elk jaar word er veel geschreven over de nieuwste trends van het afgelopen jaar. Dit is niet voor niks. Social media anno 2022 focust zich onder andere op algoritmes, wat bepaalt wat voor content elke volger ziet.

Door hier goed op in te spelen kan je sterke engagement ontwikkelen met jouw volgers en customer. Social media marketing kost tijd en is vaak ook complex om als extra taak erbij te hebben.

Laat Sortlist jou helpen!

En door de hulp van Sortlist zal gemakkelijk de ideale partner in Nederland gevonden worden voor jouw social media doelen. Hoe werkt social media marketing en hoe kan ik ermee beginnen? De juiste bureaus weten hier alles van. Schrijf je in en start met social media marketing! Wij denken graag met je mee.



Sortlist logo

Building great business stories.

Sortlist is een onafhankelijk platform dat voor je op zoek gaat naar de meest relevante bureaus voor jouw project. Laat ons weten wat je zoekt, dan gaan wij aan de slag.

TwitterFacebookLinkedinInstagramYouTube
Voor klanten
  • Hoe het werkt
  • Ontdek
  • Krijg advies
  • Zoeken
Voor bureaus
  • Hoe het werkt
  • Prijzen
  • Ik heb een bureau
Middelen
  • Blog
  • Hulp en ondersteuning
Bedrijf
  • Over
  • Contact opnemen met
  • Jobs
  • 2022 © Sortlist - Alle rechten voorbehouden
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid