Zware Jongens (+ 10 reviews) | Sortlist

Over


Zware Jongens cover
Zware Jongens logo

Zware Jongens Amsterdam, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Zware Jongens operates across the full spectrum of concept, strategy, and design. Founded in 2014 by two ‘concept veterans’, the boutique firm has since expanded its bases in the lowlands into a group of fearless makers and doers around the world. We aim at connecting our breadth of creative services with our diverse client family; big and small, local and international – whether in the sectors of lifestyle, culture, hospitality, or beyond.

Services include: Research, Positioning, Concepting, Ideation, Naming, Branding, Creative Direction, Graphic & Interactive, Packaging, Products, Architecture, Interiors, Spaces, Communication, ...

Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door Zware Jongens

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Stacks of experience on brand strategy and branding for companies big and small; local and international.
    Skills in Branding & Positionering (19)
    Graphic DesignBrand PositioningCopywritingBrand ArchitectureCorporate IdentityStorytellingVisual IdentityStrategySpatial DesignBrand Strategy+9
    Projecten in Branding & Positionering (8)
    A fresh vision for optical retail - Branding & Positionering
    A different take on greatness - Branding & Positionering
    A dose of healthy change - Branding & Positionering
    A reimagination of takeaway - Branding & Positionering
    Reviews in Branding & Positionering (2)
    toon haverals
    Jan Bouw
    Klanten in Branding & Positionering (8)
    KerelDranken | international
    StoneableArchitectuur & Planning | international
    YouAnderen | international
    Van DijckRetail | regional

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    From graphics to editorial to digital work & spatial concepts.
    Skills in Ontwerp (22)
    interior designBrandingVisual Identities & BrandingSignageArt DirectionRetail DesignBrand IdentityEditorial DesignPackaging DesignHospitality+12
    Projecten in Ontwerp (6)
    A dose of healthy change - Ontwerp
    A reimagination of takeaway - Ontwerp
    A redefinition of nature - Ontwerp
    A beer that says it all - Ontwerp
    Review in Ontwerp (1)
    Karolien Emmers
    Klanten in Ontwerp (6)
    StoneableArchitectuur & Planning | international
    Chinese Box ClubRestaurants | national
    Van DijckRetail | regional
    YouAnderen | international

    Meer informatie over Ontwerp

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Zware Jongens om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

8 projecten uitgevoerd door Zware Jongens

A fresh vision for optical retail
A fresh vision for optical retail

Project gemaakt voor Hons in de Kleding & Accessoires industrie voor een B2C publiek.Light, bright, dynamic, and serene: Our concept & design for independent optician Optiek Hons proves that there is still unexplored terrain in the field.Through beautiful mirror panelling, clever grid-design, select materialisation, and a heightened consideration for how to enhance the experience of visiting the optician – the result presents an all-new vision for retail in the optical field.We envisioned a new experience for going to the optician, creating a sanctuary for the clients. Revealing many unexplored potentials of the field’s relation to space and its use along the way, the new Optiek Hons store contemplates the questions of how we see ourselves, and how others see us.Accompanying the physical space is a new brand identity, reflecting this same duality of ‘to see and be seen’ by utilizing multiple perspectives in photography and introducing a fresh typeface that takes inspiration from eye tests. With grown-up colours that mix utility and zeitgeist, the overall effect is a bright and enticing new look for Optiek Hons.Cath a glimpse: here. [https://www.lsnglobal.com/news/article/26866/optiek-hons-inside-out-store-elevates-optical-retail]

3DBranding & Positionering
Meer lezen
A different take on greatness
A different take on greatness

Project gemaakt voor V160 in de Sport industrie voor een B2B publiek.Our client provides the highest standard in veterinary care, founded on the highest level of attention and diagnostics. Their premium client roster includes multiple Grand Prix and Gold medal winners around the world.We wanted to make the seldom recognised part of our client's role more recognizable, as it plays an important role and has an enormous impact on the life & success of a horse and its team.Catch a glimpse: https://worldbranddesign.com/zware-jongens-brands-world-stage-sport-horse-veterinarians/ More info: Feel free to contact us.

Branding & Positionering
Meer lezen
A dose of healthy change
A dose of healthy change

Project gemaakt voor Van Dijck in de Retail industrie voor een B2C publiek.We revamped the classic chemist experience – with its cold atmosphere and distance between the pharmacist and guest. Every element from the signage, atmosphere, customer service and of course the product range, is intended to facilitate healing in the guest as soon as they encounter the space.It is designed to make people feel positive about spending time in it.Catch a glimpse: https://www.dezeen.com/2017/01/17/zware-jongens-design-open-plan-welcoming-belgium-pharmacy-interiors-medical/ More info: Feel free to contact us.

3DBranding & PositioneringInnovatie+1
Meer lezen
A reimagination of takeaway
A reimagination of takeaway

Project gemaakt voor Chinese Box Club in de Restaurants industrie voor een B2C publiek.With bright punches of colour, light and wording, this branding and design project gives takeaway food in the Deliveroo era a unique sense of experience and authenticity; a triumph in reimagining and bringing new life to an age-old concept.Catch a glimpse:https://www.we-heart.com/2019/10/01/chinese-box-club-weert-zware-jongens/ More info: Feel free to contact us.

3DBranding & PositioneringCopywriting+2
Meer lezen
A redefinition of nature
A redefinition of nature

Project gemaakt voor Stoneable in de Architectuur & Planning industrie voor een B2B publiek.We wanted to create something premium and creative, going against the grain of the market and appealing to architects & designers, who are a notoriously critical audience to engage with. That’s why ‘Nature redefined’ was selected as our proposition. It explains the essence of the product and it’s an invitation to redefine possibilities and pushing boundaries.Catch a glimpse: https://worldbranddesign.com/zware-jongens-redefines-nature/ More info: Feel free to contact us.

Branding & PositioneringContent StrategyCopywriting+5
Meer lezen
A beer that says it all
A beer that says it all

Project gemaakt voor Kerel in de Dranken industrie voor een B2C publiek.We crafted a new beer brand from scratch for this international brewery. The initial job involved brand strategy, positioning, naming, experience design, packaging, branding, etc. As well as marketing communication initiatives. This project won top class international awards.Catch a glimpse:https://www.packagingoftheworld.com/2017/11/kerel.html [https://www.sortlist.com/agency/zware-jongens]More info: Feel free to contact us.

3DBranding & PositioneringContent Strategy+9
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Zware Jongens om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

20 leden in Zware Jongens's team

Zware Jongens cover
Neem gemakkelijk contact op met Zware Jongens's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Zware Jongens heeft 10 awards gewonnen

Dezeen Awards, Longlisted2021-07-31Small Retail Interior

World Beer Awards, Silver2021-08-31Label Design
World Beer Awards, Silver2021-08-31New Launch
World Beer Awards, Silver2021-08-31Best Bottle Range
Highest Customer Satisfaction Award Nomination2020-11-30Client Experience

Best Restaurant Design2012-04-30Interior Design
World's Best Beer Design2018-11-30Packaging

Best Fast Casual Concept Nomination2018-10-31Concept

Best Hospitality Concept2017-07-31Experience

Red Dot Award2015-04-30Branding

Reviews

10 reviews voor Zware Jongens

4.83/5
(10 reviews)
Michel HonsOwner bij Hons Optiek
5/5
“Wij maken voor jou de knapste optiekzaak", ik herinner me jullie woorden nog alsof het gisteren was. Deze droom is intussen werkelijkheid geworden, dankzij Zware Jongens! Destijds kreeg ik de eerste renders te zien, en dacht … “tja mooi, fantastisch ... op ‘plaatje’…”. Maar niets is minder waar; ‘the real thing’ is adembenemend, beter zelfs nog dan dat ‘plaatje’! Een verademing om mijn vak in uit te oefenen; een verademing voor mijn klanten! Jullie goede communicatie, kordate opvolging en ijzersterke visie zijn maar enkele aspecten van jullie perfect uitgestippelde parcours! Als ik terugkijk naar het complete dossier & traject ben ik nog steeds onder de indruk van de gelaagdheid en detaillering in jullie werk. Amai! Van start tot finish en aftercare, jullie verzorgen alles! Topconcept, topvoorstelling, duidelijke plannen, helder uitgestippeld traject, de vele alternatieven. Niets is jullie teveel om het 'even na te kijken'. Service ten top, om nog maar te zwijgen over jullie messcherpe inzichten, visionaire ideeën en gevoel voor smaak. “Een droom om mee te werken”, zou ik zeggen. Ik ben dan ook uiterst trots op deze realisatie (van concept tot interieur tot branding) en zou die trots graag met jullie delen. Jullie zijn altijd meestal bescheiden en opereren ‘onder de radar’, maar jullie mogen stuk voor stuk trots zijn. Wat een team zeg. Ik ben dan ook echt blij dat ook jullie ‘carte blanche’ & ruimte gaf. Dat geeft de beste resultaten. Ieder zijn vak; schoenmaker blijf bij je leest. Ik zal jullie naam zeker delen en weet jullie te vinden bij toekomstige opportuniteiten. Team Zware Jongens, grote dank! Koningen! Toppers! Creatievelingen! Artiesten! We love you! Een uiterst tevreden klant.


toon haveralsCEO bij LIFE.be
ServiceBranding & Positionering
SectorBouw
Team11 - 50
4.25/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
branding aligneren met evolutie van bedrijf na reorganisatie
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
creatieve wokrshops/ goed voorbereide presentaties

toon haverals beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering
SectorBouw
Team11 - 50

Jan BouwDirecteur bij Infodation B.V.
ServiceBranding & Positionering
SectorSoftware & Computer Services
Team51 - 200
4/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Het buro heeft geholpen met het komen tot een aanpak van herpositionering en rebranding
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
De pragmatische aanpak, waarbij korte communicatielijnen van toepassing zijn en het geheel toch professioneel verloop
Zijn er verbeterpunten?
De project (bege)leiders zijn relatief jong en onervaren. Deze iets meer bewust maken van proactief en ontzorgend handelen zou de samenwerkingservaring ten goede komen

Jan Bouw beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering
SectorSoftware & Computer Services
Team51 - 200


Contact

Contact gegevens van Zware Jongens


Details


  • HoofdkantoorAmsterdam, Netherlands

  • Antwerp, Belgium