Beste PR Bureaus in Nederland125 marketingbureaus
Sorteren:Op gesponsord

Aanbieders schrijven zich in voor een lidmaatschap om binnen onze lijst geplaatst te worden. De optie 'Op gesponsord' sorteert de lijst op deze lidmaatschappen, van hoog naar laag. Aanbieders die betalen voor plaatsingen kunnen worden geïdentificeerd door het SL blue vlag op hun listing card.

Op het aantal klantbeoordelingen

Op basis van het aantal reviews sorteren, van hoog naar laag.

Op het aantal projecten

Sorteren op het aantal werken, de meeste tot de minste.

Op teamgrootte

Op basis van het aantal teamleden sorteren, van hoog naar laag.

Op rating

Sorteren op rating, van hoog naar laag.

HomePublic Relations (PR)PR Bureaus in NederlandPR Bureaus in Nederland

Wil jij ook op deze lijst staan? Bereik duizenden bedrijven die aan het zoeken zijn naar bureaus in jouw branche.

Zet mijn marketingbureau op de lijst

Wat kan een PR bedrijf voor jou betekenen?

Voordat je een PR bedrijf inschakelt, is het handig om te weten waaruit de werkzaamheden van zo’n bedrijf bestaan. Een PR bureau houdt zich hoofdzakelijk bezig met de klantrelatie. Het gaat hier niet om de relatie tussen klanten onderling, maar om de relatie tussen jouw onderneming en de klanten. PR bureaus zorgen ervoor dat jij niet op gespannen voet leeft met je klanten. Overigens richt een PR bedrijf zich niet alleen maar tot de klanten. Ook het onderhouden van een relatie met de media en invloedrijke personen behoort namelijk tot de werkzaamheden van een PR bedrijf.

Hoe ontwikkelt een PR bureau relaties?

Een PR bedrijf focust zich dus voornamelijk tot de relaties met klanten, media en invloedrijke personen. Dit doen zij onder meer door geregeld in de publiciteit te treden. Dit is een tactiek die veel PR bedrijven gebruiken. Zo kan een PR bureau nieuwe zaken binnen jouw bedrijf in communiceren via online media. Zij versturen bijvoorbeeld een persbericht aan een lokale journalist die er vervolgens aandacht aan besteedt op de website van het medium waarvoor hij werkt. Een PR bedrijf gebruikt echter ook regelmatig een persconferentie om relaties te ontwikkelen. In dit geval gaat het vooral om relaties met de media. Deze media zijn echter een goede doorvoersluis om informatie bij jouw klanten te krijgen.

Enkele zaken die je zullen inspireren

Een mooie selectie nieuwste creaties van onze marketingbureaus

Gregory van der Wiel, a successful entrepreneur
Gregory van der Wiel, a successful entrepreneurDoor Counter ContentAnderen
Campaign about biodiversity: Maak grijs groener
Campaign about biodiversity: Maak grijs groenerDoor Counter ContentNon-profit
Eventbrite ‘Smartphone usage in Nightlife’
Eventbrite ‘Smartphone usage in Nightlife’Door Counter ContentEntertainment & Events
Campaign to promote the lease e-bike
Campaign to promote the lease e-bikeDoor Counter ContentAuto
ALD Automotive (car leasing), introducing e-bikes
ALD Automotive (car leasing), introducing e-bikesDoor Counter ContentAuto
Hardt Hyperloop ‘HyperSummit’
Hardt Hyperloop ‘HyperSummit’Door Counter ContentVervoer
Jean MinneCEO bij Composil Europe

Ik plaatste een project op Sortlist met een overzicht van mijn behoeften. Binnen de twee dagen namen vier bureaus contact met me op om zich voor te stellen. Ze ...

Lees meer
Jean Minne bespreekt ervaringen
Uitstekend
Gebaseerd op 430 beoordelingenTrustpilot