Bright8 (+ 5 reviews) | Sortlist

Over


Bright8 cover
Bright8 logo

Bright8 Haarlem, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Bright8 is een creatief fullservice marketing- en PR-bureau. Van strategie tot PR tot de creatie van content en onderscheidende campagnes; wij kunnen het allemaal. Met onze in-house studio creëren we zelf wat we nodig hebben om de ontwikkelde strategieën om te zetten in slimme, heldere campagnes.

We zijn al meer dan 15 jaar actief in verschillende branches en hebben veel ervaring en kennis opgedaan in travel, lifestyle, retail, industrie en goede doelen.

Onze missie is om te zorgen dat elke klant optimaal wordt ondersteund. Met kennis, ervaring en talent brengen wij synergie in het gehele marketing- en PR-proces. Van strategie tot creatie en executie; wij zorgen dat alle doelstellingen op een doortastende manier behaald worden. Bright8 koppelt het eigen belang aan het belang van de klant, waardoor de klant een onlosmakelijk onderdeel is van het behaalde succes.

Bright8 is een klein team van marketing- en PR-professionals dat snel aan het groeien is om een optimale combinatie van diensten en service te kunnen bieden. We zijn een boutique marketing- en PR-bureau voor travel, lifestyle en business-to-business merken die behoefte hebben aan hoge kwaliteit strategie, creatie, campagnes en PR. 

 

Bright8 is a creative full service marketing and PR agency. From strategy to PR and the execution of content and stand-out campaigns; we can cater to all your needs. With our in-house studio, we take full control of the creation process and execute what we need to turn the developed strategies into smart, distinct campaigns.

We have been around in the travel industry for over 15 years. Besides that, we have 11 years of experience and knowledge in many different sectors, varying from lifestyle to retail.

Our mission is to make sure we can fully support every client. With knowledge, experience and talent we create synergy between the entire marketing and PR process. From strategy to creation and execution; we make sure that all the objectives are fully met. We connect our own goals with that of the client, making sure that the client is an integral part of what we achieve.

Bright8 consists of a small team of marketing and PR professionals. Our team is growing fast to sustain our ambition of delivering top-quality campaigns and the highest standard of service.


Diensten

4 diensten aangeboden door Bright8

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Je wil gezien worden, opvallen binnen jouw doelgroep, eruit springen en onthouden worden; een merkstrategie zorgt daar allemaal voor. En gelukkig voor jou, weten wij precies hoe we daarvoor moeten zorgen. We zijn echte research helden, en analyseren met alle liefde alle data die nodig is. Hierna weten we zeker dat jouw merkpositionering en strategie overeenkomen met wat je te bieden hebt aan jouw doelgroep en diens specifieke eisen. Deze USP is simpel en duidelijk verwoord en zal ervoor zorgen dat je altijd jouw doelgroep bereikt. Vervolgens motiveren we onze bevindingen nog eens en vatten we de positionering samen, kernachtig in een paar alinea’s. En – als dat nodig is – doen we dat ook voor de merkmissie en de visie op de toekomst.
    Skills in Branding & Positionering (8)
    brand buildingStrategieMerkpositioneringpositionerenBrandingMarketingMerkstrategie
    Projecten in Branding & Positionering (10)
    Bouwen aan de bedrijfsidentiteit van MolGen - Branding & Positionering
    Marketingstrategie op de groei voor DUTCH WASTE - Branding & Positionering
    @HOME in Curaçao: Convenient working & living - Branding & Positionering
    StreetFood: Meer maaltijden, minder verspilling - Branding & Positionering
    Klanten in Branding & Positionering (10)
    Kverneland GroupLandbouw | national
    Curaçao Tourist BoardMarketing & Reclame | international
    Zwitserland ToerismeMedia | national
    Curaçao Tourist BoardReizen & Vrije tijd | international

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    Bij ons is public relations altijd geïntrigeerd in het gehele communicatieplan. Wij geloven in een vruchtbare synergie tussen marketing en PR, en in beide vakgebieden hebben we jarenlange ervaring. Dus, of het nu gaat om een project of een jaarlijks plan voor de PR, serieuze zaken of een droomvakantie, wij zorgen ervoor dat de PR en het marketingdeel elkaar aanvullen en versterken.
    Skills in Public Relations (PR) (12)
    earnedpersberichtCrisis PRfree publicitytravel prpitchenmedianetwerkSocial MediaMarketingOnline PR+2
    Projecten in Public Relations (PR) (8)
    @HOME in Curaçao: Convenient working & living - Public Relations (PR)
    Navigating Curaçao through COVID-19 - Public Relations (PR)
    StreetFood: Meer maaltijden, minder verspilling - Public Relations (PR)
    Campagne voor professionals in de reisbranche - Public Relations (PR)
    Reviews in Public Relations (PR) (2)
    Muryad de Bruin
    Kristiina Talisainen
    Klanten in Public Relations (PR) (8)
    Curaçao Tourist BoardReizen & Vrije tijd | international
    Kverneland GroupLandbouw | national
    Curaçao Tourist BoardMarketing & Reclame | international
    Curaçao Tourist BoardReizen & Vrije tijd | international

    Meer informatie over Public Relations (PR)


  • Beschrijving
    Graphic design is een geweldig middel om een verhaal te vertellen en perfect om jouw boodschap over te brengen. Wij zorgen ervoor dat elk visueel detail past binnen het creatieve concept, dat het opvalt en aantrekkelijk is voor de doelgroep. We weten wat werkt en hebben ervaring in elke discipline van graphic design, zowel online als offline. Van online banners tot billboards en posts op social media: jouw communicatie zal fris en uniek zijn en de aandacht trekken. - Logo design - Marketingmateriaal op papier: flyers, posters, business cards - Marketing voor buiten - Content voor social media - Online banners
    Skills in Ontwerp (17)
    DesignHuisstijlBrand BookVideoWebsiteContentMerkidentiteitConceptenCreatieOut of Home+7
    Projecten in Ontwerp (13)
    Bouwen aan de bedrijfsidentiteit van MolGen - Ontwerp
    Marketingstrategie op de groei voor DUTCH WASTE - Ontwerp
    @HOME in Curaçao: Convenient working & living - Ontwerp
    Navigating Curaçao through COVID-19 - Ontwerp
    Klanten in Ontwerp (13)
    Vijverberg Project ManagementManagement Consulting |
    Curaçao Tourist BoardReizen & Vrije tijd | international
    Zwitserland ToerismeMedia | national
    Curaçao Tourist BoardMarketing & Reclame | international

    Meer informatie over Ontwerp


  • Beschrijving
    Vaak hebben merken alle onderdelen die nodig zijn om de juiste dingen te communiceren, maar weten ze niet hoe ze het samen moeten brengen. De communicatie raakt versplinterd en onduidelijk terwijl de concurrent met een sterkere boodschap de doelgroep wél weet te bereiken. Zonde, en niet nodig! Onze expertise in strategie, branding en marketing zal ervoor zorgen dat al die losse onderdelen een geheel vormen. We zorgen voor concrete inzichten en een frisse blik op zaken waar je zelf niet uit komt en we bepalen een duidelijke, effectieve richting voor jouw bedrijf. Werknemers zullen de kern van de boodschap begrijpen en alle neuzen gaan dezelfde kant op.
    Skills in Digital Strategy (6)
    digital advertisementWebsiteDigital MarketingSEAOnline MarketingSEO
    Projecten in Digital Strategy (5)
    Marketingstrategie op de groei voor DUTCH WASTE - Digital Strategy
    @HOME in Curaçao: Convenient working & living - Digital Strategy
    Hypertargeting Recovery Campagne voor Zwitserland - Digital Strategy
    Marketing & PR voor Curaçao Tourist Board - Digital Strategy
    Review in Digital Strategy (1)
    Priska Renold
    Klanten in Digital Strategy (5)
    Zwitserland ToerismeMedia | national
    DUTCH WASTE Collectors & CleaningIndustriële Goederen en Diensten | national
    Curaçao Tourist BoardReizen & Vrije tijd | international
    Zwitserland toerismeReizen & Vrije tijd |

    Meer informatie over Digital Strategy

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Bright8 om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

15 projecten uitgevoerd door Bright8

Bouwen aan de bedrijfsidentiteit van MolGen
Bouwen aan de bedrijfsidentiteit van MolGen

Project gemaakt voor MolGen in de Farmaceuten & Biotech industrie voor een B2B publiek. Ontwikkeling corporate identity en campagnes MolGen is een jong, dynamisch en snelgroeiend bedrijf, actief op het gebied van moleculaire biologie en gespecialiseerd in de technologie om DNA/RNA te zuiveren uit materialen. Op de internationale markt is MolGen leverancier van deze innovatieve technologie, die is bestemd voor mens- en dierdiagnostiek, de landbouw en biotech-industrie. Op dit moment is MolGen zeer actief op het gebied van extractiechemie en apparatuur om de COVID-19 testcapaciteit op te schalen.

Branding & PositioneringOntwerpWebsite Creatie
Meer lezen
Marketingstrategie op de groei voor DUTCH WASTE
Marketingstrategie op de groei voor DUTCH WASTE

Project gemaakt voor DUTCH WASTE Collectors & Cleaning in de Industriële Goederen en Diensten industrie voor een B2B / B2C publiek.Bij DUTCH WASTE zijn ze experts op het gebied van maritieme en industriële reiniging en het inzamelen en verwerken van afvalstoffen. Jarenlange ervaring en expertise in het complexe milieuvakgebied worden ingezet om voor iedere klant de juiste oplossing te bieden. DUTCH WASTE groeide de laatste jaren flink door overnames en daarmee werd het team ook steeds groter.Met een nieuwe naam en logo waren de eerste stappen voor meer naamsbekendheid al door DUTCH WASTE gezet, maar het nieuwe merk was nog onvoldoende geladen en niet opnieuw in de markt gezet. Zaak voor ons dus om aan de slag te gaan om het merk aan te laten sluiten bij een concrete marketingstrategie om zo de ingezette groei van de afgelopen jaren in 2021 door te kunnen zetten.

Branding & PositioneringDigital StrategyOntwerp+1
Meer lezen
@HOME in Curaçao: Convenient working & living
@HOME in Curaçao: Convenient working & living

Project gemaakt voor Curaçao Tourist Board in de Reizen & Vrije tijd industrie voor een B2C publiek. Werken op afstand is het nieuwe normaal geworden Meer dan de helft van de mensen werkt tegenwoordig op afstand en steeds meer bedrijven zeggen in de toekomst werknemers vanuit huis of op afstand te laten werken. De manier van werken is door de pandemie compleet veranderd. De overheid van Curaçao en het Curaçao Tourist Board hebben deze kans met beide handen aangegrepen en daarom het @HOME in Curaçao programma geïntroduceerd.Dit initiatief verwelkomt reizigers van over de hele wereld voor een tijdelijk ‘home away from home’. De doelgroepen die met dit programma makkelijk toegang krijgen tot Curaçao zijn: remote workers, overwinteraars en investeerders. Voor @HOME in Curaçao hebben we de naam, het logo, de website, PR-campagnes en content ontworpen die aansluit op elk van deze doelgroepen.

Branding & PositioneringDigital StrategyOntwerp+2
Meer lezen
Navigating Curaçao through COVID-19
Navigating Curaçao through COVID-19

Project gemaakt voor Curaçao Tourist Board in de Reizen & Vrije tijd industrie voor een B2B / B2C publiek.Since the COVID-19 outbreak in March 2020, Bright8 has been working with the Curaçao Tourist Board to support the tourist sector in Curaçao as much as possible. Below you will find a timeline of all the project and campaigns so far:

Content StrategyCopywritingFilm+6
Meer lezen
StreetFood: Meer maaltijden, minder verspilling
StreetFood: Meer maaltijden, minder verspilling

Project gemaakt voor HVO Querido in de Zorginstellingen industrie voor een B2B / B2C publiek.StreetFood is een initiatief van StreetSmart, georganiseerd door HVO Querido, dat jaarlijks in november en december geld ophaalt bij honderd Amsterdamse horecaondernemers voor mensen die dat nodig hebben, zoals dak- en thuislozen en gezinnen in nood. De deelnemende restaurants vragen hun gasten om één euro extra op de rekening te mogen zetten voor dit goede doel. Door de coronamaatregelen is dit helaas niet mogelijk aankomende periode. Daarom is dit alternatief bedacht. StreetSmart, organized by HVO Querido, raises money every year in November and December from a hundred Amsterdam hospitality entrepreneurs for people who need it, such as the homeless and families in need. The participating restaurants ask their guests if they may put one extra euro on the bill for this charity. Unfortunately due to the corona measures this isn’t possible this year. So an alternative was devised; StreetFood.

Branding & PositioneringOntwerpPublic Relations (PR)+1
Meer lezen
Merkpositionering & strategie voor Kverneland
Merkpositionering & strategie voor Kverneland

Project gemaakt voor Kverneland Group in de Landbouw industrie voor een B2B / B2C publiek.Voor de Kverneland Group hebben we voor een specifieke productgroep een positionering en strategie opgesteld. Kverneland Group is een van marktleiders in het ontwikkelen, produceren en distribueren van machines en diensten voor de landbouw. Een van die machines is de Kverneland Disc Spreader, een succesnummer uit het Kverneland portfolio van producten voor gewasverzorging. Maar hoe blijf je in deze internationale omgeving vooruit lopen? En hoe behoud je die leidende positie? Kverneland is one of the leaders in developing, producing and distributing agricultural machinery and services. One of those machines is the Kverneland Disc Spreader, which has been a successful product group within the Kverneland crop care portfolio. How can they remain top of mind for farmers? How can they keep their #1 position as a disc spreader provider? Leave it up to our team to figure that out.

Branding & PositioneringContent Strategy
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Bright8 om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in Bright8's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met Bright8's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Bright8 heeft 0 awards gewonnen


Reviews

5 reviews voor Bright8

4.7/5
(5 reviews)
Jouke van der SchorsManaging Director bij Vijverberg
SectorManagement Consulting
Team11 - 50
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Wij hebben onze volledige marketing geoutsourced aan Bright8. Wij zijn gestart met het ontwikkelen van een marketingstrategie. Vanuit deze strategie heeft Bright8 onze website ontwikkeld. Nu werken wij aan online campagnes.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Het is een echte samenwerking. Bright8 denkt actief mee over de doelen achter de communicatie. Bright8 heeft veel kennis en ervaring op het gebied van online campagnes. Ze nemen je mee aan de hand om daar samen keuzes in te maken. Met name het wekelijks monitoren en bijsturen van lopende online campagnes op basis van resultaten is prettig.

Jouke van der Schors beveelt dit bureau aan


SectorManagement Consulting
Team11 - 50

Kristiina Talisainenproject manager of travel trade bij Visit Estonia
ServicePublic Relations (PR)
Team11 - 50
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
To create a bit of a buzz around our destination, to help launch and introduce the destination to Dutch travel trade
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
The effortless communication and very quick reacting to any of our requests and needs
Zijn er verbeterpunten?
the fresh employee did not perhaps get the point, but picked up very quickly

Kristiina Talisainen beveelt dit bureau aan


ServicePublic Relations (PR)
Team11 - 50

Priska RenoldMarketing Manager bij Schweiz Tourismus
ServiceDigital Strategy
SectorReizen & Vrije tijd
3.75/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
hyper-targeted digital campaign. Bright8 developed the tactics with us, created the visuals and did the media buying
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
There was a lot of energy and enthusiasm in the cooperation, both really wanted the campaign to succeed

Priska Renold beveelt dit bureau aan


ServiceDigital Strategy
SectorReizen & Vrije tijd


Contact

Contact gegevens van Bright8


Details



  • HoofdkantoorHendrik Figeeweg 3G, 2031 BJ Haarlem, Netherlands