Boerenjongens (+ 4 reviews) | Sortlist

Over


Boerenjongens cover
Boerenjongens logo

Boerenjongens Stadsgewest Haaglanden, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Boerenjongens is een creatief communicatiebureau in Rotterdam. Met een team enthousiastelingen - gespecialiseerd in (interne en externe) communicatie, vormgeving en ontwerpen - werken wij al meer dan 10 jaar voor de meest uiteenlopende klanten.

We doen er alles aan om samen hét perfecte ei voor jouw uitdaging te leggen. Een ei? Ja, een ei ja. Dat is al onze kennis, kunde en enthousiasme gecombineerd tot een passende oplossing voor jou. Met dat ei willen wij het verhaal van jouw merk zo goed mogelijk vertellen. Jouw verhaal is namelijk de motor van ons werk en we zullen dit dan ook altijd zo creatief en passend mogelijk vertalen in het eindresultaat.

Benieuwd hoe wij dat doen? Voor een (virtueel) kopje koffie ben je altijd welkom!

4.88/5

Diensten

3 diensten aangeboden door Boerenjongens

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Wat, waarom en hoe? Jouw verhaal is belangrijk en die willen wij graag aan de wereld vertellen! We nemen je eerst mee op ontdekkingsreis. Een reis om achter de kracht en de kern van jouw organisatie te komen. We organiseren een ‘waarom-wat-hoe-sessie’ waarin we je het hemd van het lijf vragen. Deze sessie zorgt voor helderheid. Niet alleen voor ons, maar ook voor jou. Een goed verhaal Met praatjes vul je geen gaatjes. Daarom kun je maar beter een goed verhaal hebben. De uitkomst van de ‘waarom-wat-hoe-sessie’ vormt de basis voor een corporate verhaal. Het vormt je visie, missie, je onderscheidende vermogen, kernwaarden en zorgt ervoor dat de beloften van je product/dienst centraal staan. Een goed en eerlijk verhaal zorgt voor een (h)echte relatie met je doelgroep en het verbindt alle onderdelen uit het communicatieplan tot een duidelijk geheel. Draagvlak Bij een sterk merk staan alle neuzen dezelfde kant op. Het is dan ook belangrijk om het corporate verhaal te toetsen bij iedereen die voor je organisatie belangrijk is. We nemen gerichte interviews af bij medewerkers, collega’s en bij vaste klanten, maar we doen ook groepssessies om het kernverhaal van je organisatie te achterhalen. Het doel is om het verhaal in de organisatie te verankeren. Strategie Wanneer gaan we wat communiceren en aan wie gaan we dat doen? Dat hangt af van de doelen die we willen bereiken en het budget dat beschikbaar is. Hiermee bepalen we een scenario die perfect bij je organisatie past. Brand- en corporate Identity Een sterke identiteit vertelt veel over je product of organisatie zonder dat je veel uit hoeft te leggen. Aan de hand van beeldtaal en tone-of-voice creëren wij een merk-DNA. Dit blijft altijd een proces van schetsen maar vooral ook veel schrappen. Tijdens deze stap brengen wij jouw merk visueel in kaart. We creëren een passende huisstijl waar jij gelukkig van wordt en waar jouw doelgroep jouw merk in herkent.
    Skills in Branding & Positionering (17)
    WebdesignBrandingWebsite DevelopmentOffline & Online BrandingBranding Strategycommunicationcreative graphic designmultimedia designvormgevingStrategie+7
    Projecten in Branding & Positionering (9)
    Westland Woont Duurzaam - Branding & Positionering
    Resilient The Hague - Branding & Positionering
    Een sterk verhaal voor Hamifleurs - Branding & Positionering
    Biodiversiteit is de toekomst - Branding & Positionering
    Reviews in Branding & Positionering (2)
    Andries van Vugt
    Loes Klop
    Klanten in Branding & Positionering (9)
    Holstein FlowersRetail | international
    Tata SteelIndustriële Goederen en Diensten | international
    BASFLandbouw | international
    World Animal ProtectionNon-profit | international

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    Een website is goed ontworpen wanneer deze erin slaagt de corporate identity uit te dragen én functioneel goed werkt. Gelukkig hebben wij onze creatieve kern versterkt met programmeurs die alles weten over: SEO, user intelligence, responsive danwel adaptive, etc. Zo kunnen wij je het hele pakket bieden om online extra op te vallen. We werken daarnaast ook nog aan de ontwikkeling van apps, social media en digitale nieuwsbrieven.
    Skills in Website Creatie (14)
    JavascriptjQueryAJAXOn-Page SEOWebdevelopmentresponsive websitesNodeJSangular jsmeteorjsPHP (Laravel)+4
    Projecten in Website Creatie (4)
    Westland Woont Duurzaam - Website Creatie
    Resilient The Hague - Website Creatie
    Samen sterk voor groen - Website Creatie
    Branding voor Prominent Tomatoes - Website Creatie
    Klanten in Website Creatie (4)
    Resilient The HagueOverheid | national
    Prominent TomatoesLandbouw | international
    Dutch Green Building CouncilArchitectuur & Planning | international
    Gemeente WestlandNon-profit | regional

    Meer informatie over Website Creatie


  • Beschrijving
    Een fris ontwerp kunt jouw merk onderscheiden van de concurrent. Mensen zijn visueel ingesteld en zullen dan ook sneller kijken naar video of beeldmateriaal. Vanuit onze creativiteit zorgen wij dat jouw huisstijl, communicatiemiddelen en overig ontwerpwerk zo goed mogelijk aansluit bij jouw corporate identity en wensen. Dit doen wij op beide online en offline niveau. Drukwerk is namelijk nog niet afgeschreven. Gelukkig maar, want we zijn er persoonlijk gek op. Brochures, flyers, magazines, jaarverslagen, noem het maar op. Het zijn effectieve middelen om je merk mee uit te dragen. Sterker nog, er zijn crossmediale tools, zoals Layar, waarmee je een koppeling kunt maken met informatie die online staat.
    Skills in Ontwerp (31)
    foldersStandBanneringSignLeafletmailingcorporate brochureweb designlogo designposters+21
    Projecten in Ontwerp (8)
    Resilient The Hague - Ontwerp
    Een sterk verhaal voor Hamifleurs - Ontwerp
    Biodiversiteit is de toekomst - Ontwerp
    Samen sterk voor groen - Ontwerp
    Klanten in Ontwerp (8)
    Tata SteelIndustriële Goederen en Diensten | international
    Holstein FlowersRetail | international
    BASFLandbouw | international
    World Animal ProtectionNon-profit | international

    Meer informatie over Ontwerp

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Boerenjongens om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

9 projecten uitgevoerd door Boerenjongens

Westland Woont Duurzaam
Westland Woont Duurzaam

Project gemaakt voor Gemeente Westland in de Non-profit industrie voor een B2B / B2C publiek in 2021.Hoe enthousiasmeer je bewoners om duurzame investeringen te maken en hoe inspireer je bedrijven in het Westland om meer aan duurzaamheid en de energietransitie te denken? Een vraag waar wij graag onze hersenen over laten kraken. Onze oplossing? De bewonerscampage ‘Hoe dan?!’ via het platform WestlandWoontDuurzaam [https://westlandwoontduurzaam.nl/]. Hier worden bewoners én bedrijven uit het Westland geïnformeerd en geïnspireerd om duurzamer te wonen en werken. Zo werkt iedereen collectief aan de energietransitie en verduurzaming van het Westland. Voor deze campagne ontwikkelde wij een volledige communicatieplan (inclusief strategie), bijpassende huisstijl, website (design & content) en creëerden wij een social mediacampagne op Facebook en Instagram.

Branding & PositioneringCopywritingSocial media+1
Meer lezen
Resilient The Hague
Resilient The Hague

Project gemaakt voor Resilient The Hague in de Overheid industrie voor een B2B / B2C publiek.Hoe blijf je als stad in topvorm? Interessante kwestie. Normaal ga je daarvoor naar de sportschool. Gelukkig is er voor de stad zoiets als het 100 Resilient Cities programma. Daar traint o.a. Den Haag (ook Rotterdam is van de partij) om veerkrachtig en sterker te worden. Het hoofd te bieden aan klimaatverandering, cybercriminaliteit en andere ‘bedreigingen’ waar we mee te maken krijgen; daar gaat het om. Samen met Hague [https://hague.company/], communicatiespecialisten uit Den Haag, zijn we begonnen om zoveel mogelijk Hagenaren te enthousiasmeren om met ideeën te komen die de stad sterker kunnen maken.We hebben hiervoor samen met Urrebuk [https://urrebuk.nl/] (animatie- en filmmakers) een informatieve animatie gemaakt, met Bart Chabot als voice-over. Ook is er een digitaal magazine [https://resilientthehague.digitaal-magazine.nl/nl_NL/6183/88175/cover.html] en website gerealiseerd met daarin interessante content zoals een videoreportage over zonnepanelen op het stadion van ADO Den Haag.

Branding & PositioneringFilmFotografie+2
Meer lezen
Een sterk verhaal voor Hamifleurs
Een sterk verhaal voor Hamifleurs

Project gemaakt voor Hamifleurs in de Retail industrie voor een B2B / B2C publiek.Hamifleurs [https://www.hamifleurs.nl/site/nl] vroeg aan ons of wij de volledige huisstijl een frisse opknapbeurt wilden geven. Een grote opdracht waar Boerenjongens hard aan gewerkt heeft. Een combinatie van passie, bloemen en een verhaal bracht ons tot deze uiting. Hamifleurs heeft een volledig nieuwe uitstraling gekregen en staat nu als een ster in de markt en straalt haar passie vol zelfvertrouwen uit. Om deze huisstijl een gezicht te geven hebben wij een video gecreëerd die je meeneemt in het verhaal. Een kijkje achter de schermen van Hamifleurs geeft je een gevoel bij de creatie van de huisstijl en hun passie. Het verhaal precies in beeld gebracht in de vorm van een corporate movie.Met de nieuwe huisstijl creëerden wij ook een hele reeks communicatiemiddelen. Van correspondentiereeks tot brandstoryboekjes. Zelfs de nieuwe werkkleding werd door ons ontworpen. De nieuwe huisstijl is doorgevoerd in alle middelen die Hamifleurs gebruikt, zo zijn zij opvallend voor iedereen. Heb jij de nieuwe Hamifleurs vrachtwagens al over de snelweg zien rijden? Of het busje? Let goed op en wie weet komt hij binnenkort wel voorbij!Misschien wel het leukste onderdeel van deze opdracht: het corporate beeld. Met samenwerking van Jeroen Murre [http://www.jeroenmurre.nl/] en de werknemers creëerden wij een beeld dat bij het verhaal van Hamifleurs én haar klanten past. Het verhaal van de klant staat voor Hamifleurs centraal. Zij doen er alles voor om de wens van de klant werkelijkheid te maken. Of het nu voor een bruiloft is, of een prachtige bos bloemen voor je geliefde Hamifleurs doet er alles aan de bloemen zo mooi mogelijk te maken.

Branding & PositioneringFilmFotografie+1
Meer lezen
Biodiversiteit is de toekomst
Biodiversiteit is de toekomst

Project gemaakt voor BASF in de Landbouw industrie voor een B2B publiek in 2019.Moderne landbouw en biodiversiteit gaan hand in hand, alleen weten veel mensen nog niet hoe. Om dit uit te leggen hebben we voor BASF een explanimation gemaakt welke het je duidelijk vertelt. In samenwerking met Urrebuk [https://urrebuk.nl/] en de stem van Michiel Hoving (die je misschien wel kent van Varkendje Rund!) Luister naar het verhaal van boer Bas en leer wat jij kunt doen om de biodiversiteit te versterken! De natuur zal je dankbaar zijn!

3DBranding & PositioneringFilm+2
Meer lezen
Samen sterk voor groen
Samen sterk voor groen

Project gemaakt voor Dutch Green Building Council in de Architectuur & Planning industrie voor een B2B / B2C publiek.De wereld is op reis naar een schonere wereld en dit zal ook de manier waarop we bouwen en wonen moeten veranderen. Daar was iedereen het over eens en dit heeft ertoe geleid dat in 2008 het Dutch Green Building Council is opgericht. Bedoeld om kennis, netwerken en certificering een aanjagende rol te laten vervullen om van duurzaam bouwen in Nederland een gewoonte te maken. Een mooie club met een mooi doel. Met - niet heel verrassend - een mooie opdracht voor ons! Aan Boerenjongens om de corprate story én -identity eens op te frissen. Herkenbaar gemaakt door simpelheid in de vorm van recyclen en kleurgebruik. Naast de nieuwe corporate identity hebben wij ook een nieuwe website én magazine ontwikkeld die perfect aansluiten bij het nieuwe verhaal van DGBC.

Branding & PositioneringOntwerpWeb Applicatie+1
Meer lezen
Een hondenleven in Spanje
Een hondenleven in Spanje

Project gemaakt voor World Animal Protection in de Non-profit industrie voor een B2C publiek in 2017.‘Galgo’s’, zo worden de honden in Spanje genoemd die voor de jacht worden ingezet. Het zijn prachtige Spaanse windhonden, waarvan het lot tragisch is. Aan het einde van het jachtseizoen zijn veel galgo’s overbodig geworden en worden er jaarlijks tienduizenden op brute wijze gedumpt of vermoord. Meestal opgeknoopt aan een boom of in een put gegooid. Het is onvoorstelbaar dat dit nu nog steeds gebeurd. WAP [https://www.worldanimalprotection.nl/] (World Animal Protection) is een campagne gestart om het publiek bekend te maken met deze praktijken zodat we er met z’n allen iets tegen kunnen ondernemen. WAP vroeg ons voor het concept en de visualisatie. Samen met illustrator Ferdy Remijn [http://www.ferdyremijn.com/] bedachten we een pakkend beeld als spil voor de campagne. Met Urrebuk [https://urrebuk.nl/] (animatie en video) ontwikkelden we een drietal korte animaties die het rotleven van de galgo’s kort en krachtig onder onze aandacht brengt. In 2017 heeft het WAP met meer dan 100.000 Nederlandse handtekeningen een sterk signaal kunnen afgeven in Spanje. Wij hopen echt dat dit zinloze leed snel stopt!

Branding & PositioneringFilmFotografie+2
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Boerenjongens om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

13 leden in Boerenjongens's team

Boerenjongens cover
Neem gemakkelijk contact op met Boerenjongens's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Boerenjongens heeft 0 awards gewonnen


Reviews

4 reviews voor Boerenjongens

4.88/5
(4 reviews)
Nanda JansenDirecteur bij Regenius
SectorPersoneelszaken
4.5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Website optimaliseren en marktbenadering
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Nieuwe ideeën maken om jezelf te presenteren.
Zijn er verbeterpunten?
Alleen de snelheid voor aanpassingen op de website kan wat verbeterd. Hiervoor zijn jullie afhankelijk van een andere partij.

Nanda Jansen beveelt dit bureau aan


SectorPersoneelszaken

Andries van VugtEigenaar / founder bij Organiq
ServiceBranding & Positionering
SectorSoftware & Computer Services
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Boerenjongens hebben voor ons de online vormgeving opgepakt en een campagne bedacht met als doel om jongeren te enthousiasmeren en te testen voor de isolatiesector
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Boerenjongens ging meteen aan de slag met de doelgroep centraal stellen en onderzoek doen. Al vrij vlot kwamen daar hele mooie ontwerpen uit die ook positief werden ontvangen door de doelgroep. De gefundeerde creativiteit en krachtige designs waren heel gaaf om ze zien groeien.
Zijn er verbeterpunten?
In dit proces hebben wij niet echt iets aan te merken op de werkwijze en levering.

Andries van Vugt beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering
SectorSoftware & Computer Services

Loes KlopMarketeer bij Hamifleurs
ServiceBranding & Positionering
SectorAnderen
Team201 - 500
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Een nieuwe branding voor ons bedrijf ontwikkelen, van strategie t/m productie van de middelen.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
De creativiteit en energie die Boerenjongens met zich meebracht!
Zijn er verbeterpunten?
Belangrijk dat de planning goed aangepast wordt als er iets tussen komt.

Loes Klop beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering
SectorAnderen
Team201 - 500

Gewerkt met Boerenjongens?

Deel je ervaring met ons.


Contact

Contact gegevens van Boerenjongens


Details



  • HoofdkantoorOostplein 224A, 3063 CE Rotterdam, Netherlands