MakerStreet Design (+ 4 reviews) | Sortlist

Over


MakerStreet Design cover
MakerStreet Design logo

MakerStreet Design Amsterdam, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

MakerStreet Design is een collectief van ambitieuze agencies. Wij geloven in specialisme. Uitblinken in je eigen vakgebied. Daarom zijn wij geen full-service agency, maar een netwerk van specialistische bureaus. Full-specialism noemen we dat.

We creëren, ontwerpen en verbeteren game-changing producten, diensten en merken. We helpen organisaties met innoveren en transformeren. Voor een glanzende toekomst.

Is jouw bedrijf klaar voor het volgende niveau? Wat voor digitale en creatieve kracht je ook zoekt, wij hebben de juiste specialisten in huis. Maak kennis met Resoluut, Soda studio, Mr Koreander en Milkshake research.

4.94/5

Diensten

4 diensten aangeboden door MakerStreet Design

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Branding gaat om de perceptie van je merk. Logo, font, kleuren, slogan: het zijn allemaal uitingen. Maar branding gaat veel breder dan dat, want ook je (digitale) product en service bepalen hoe je overkomt. Wij helpen je om jouw merk op alle touchpoints tot leven te laten komen. Zowel on- als offline. Als we met een merk aan de slag gaan, dan zorgen we ervoor dat de merkbeleving in elk touchpoint voelbaar is. We kijken daarom niet alleen naar hoe je merk eruitziet, maar ook hoe je merk werkt. Hoe het klinkt. En hoe het beweegt. Dwars door alle disciplines heen dus. Research is hierbij altijd de basis. Binnen jouw organisatie, maar ook bij je doelgroep.
    Skills in Branding & Positionering (39)
    Brand Identityinteractive brandinginternational brandingglobal brandinglogo brandingimpact brandinglogo graphic designbranding graphic designindustry brandingbranding positioning+29
    Projecten in Branding & Positionering (9)
    Het nieuwe Cheaptickets.nl, multi-brand platform - Branding & Positionering
    Van A naar B naar C met Dott - Branding & Positionering
    Bol.com: de grootste shopping app van Nederland - Branding & Positionering
    De brand identity van Nxt Museum - Branding & Positionering
    Reviews in Branding & Positionering (2)
    Fiona
    karen meijer
    Klanten in Branding & Positionering (9)
    Nxt MuseumKunst & Ambacht | national
    Albert HeijnRetail |
    Hotel HubertReizen & Vrije tijd | national
    Albert HeijnRetail | national

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    We ontwerpen producten en services die lekker ogen én werken. Van e-commerce tot fintech en van e-learning tot self-service. We zijn gespecialiseerd in mobile en super handig met motion. Samen met jou vinden we altijd manieren om te innoveren of direct waarde toe te voegen.
    Skills in Ontwerp (17)
    Motion Design 3Dux writersstartup brandinggraphic packagingbranding graphic designanimation designmotion graphic designart directorUX writingStyleguide+7
    Projecten in Ontwerp (7)
    Het nieuwe Cheaptickets.nl, multi-brand platform - Ontwerp
    Van A naar B naar C met Dott - Ontwerp
    Bol.com: de grootste shopping app van Nederland - Ontwerp
    De brand identity van Nxt Museum - Ontwerp
    Review in Ontwerp (1)
    Doron Reuter
    Klanten in Ontwerp (7)
    WehkampE-commerce | national
    Nxt MuseumKunst & Ambacht | national
    Bol.comE-commerce | international
    DottVervoer | international

    Meer informatie over Ontwerp


  • Beschrijving
    Wij geloven dat een goede strategie niet abstract is, maar heel concreet wordt. Met een goed verhaal en sterk conceptontwerp. Zo maken we samen heel tastbaar waar het met jouw product of dienst naartoe moet: de stip op de horizon. Een sterke digitale strategie heeft oog voor de gebruiker, de businessdoelstellingen en wat er technisch en operationeel mogelijk is. Om die belangen mee te nemen is een goede samenwerking met de stakeholders en experts cruciaal. Alleen dan komen we tot een gezamenlijke strategie die waardevol is op alle vlakken. Een strategie die zorgt voor groei én blije gebruikers. En die twee gaan – niet geheel toevallig – vaak samen.
    Skills in Digital Strategy (29)
    global innovationStrategyDigital TransformationDesign ThinkingPrototypingProduct DesignUsability TestingDigital StrategyUser TestingService Design+19
    Projecten in Digital Strategy (7)
    Het nieuwe Cheaptickets.nl, multi-brand platform - Digital Strategy
    Van A naar B naar C met Dott - Digital Strategy
    Bol.com: de grootste shopping app van Nederland - Digital Strategy
    De brand identity van Nxt Museum - Digital Strategy
    Klanten in Digital Strategy (7)
    DottVervoer | international
    Bol.comE-commerce | international
    Nxt MuseumKunst & Ambacht | national
    Albert HeijnRetail |

    Meer informatie over Digital Strategy


  • Beschrijving
    We helpen merken met het ontdekken van hun unieke persoonlijkheid en het vertellen van hun verhaal. Van landelijke campagne tot ‘cta’ op een bestelpagina: wij maken er één overtuigende ervaring van.
    Skills in Content Strategy (20)
    tone voice documentationtext writingeditorial writingtext marketingcopywriting advertisingdigital copywritingmarketing and advertisingWebsite Copywritingcreative writingOnline Content+10
    Projecten in Content Strategy (6)
    Het nieuwe Cheaptickets.nl, multi-brand platform - Content Strategy
    Van A naar B naar C met Dott - Content Strategy
    Bol.com: de grootste shopping app van Nederland - Content Strategy
    De brand identity van Nxt Museum - Content Strategy
    Klanten in Content Strategy (6)
    CheapTickets.nlE-commerce |
    Albert HeijnRetail | national
    Hotel HubertReizen & Vrije tijd | national
    Nxt MuseumKunst & Ambacht | national

    Meer informatie over Content Strategy

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag MakerStreet Design om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

9 projecten uitgevoerd door MakerStreet Design

Het nieuwe Cheaptickets.nl, multi-brand platform
Het nieuwe Cheaptickets.nl, multi-brand platform

Project gemaakt voor CheapTickets.nl in de E-commerce industrie voor een publiek in 2020. Travix is als online travel retailer wereldwijd actief met 5 merken. In Nederland is zij met CheapTickets.nl marktleider. De nieuwe multi-brand website versterkt Travix’ positie én wereldwijde slagkracht in het complexer wordende zoek-en-boek-proces van vliegtickets. De site biedt een optimale gebruikerservaring en merkbeleving voor zowel CheapTickets.nl als de andere merken.

Branding & PositioneringContent StrategyDigital Strategy+3
Meer lezen
Van A naar B naar C met Dott
Van A naar B naar C met Dott

Project gemaakt voor Dott in de Vervoer industrie voor een B2B / B2C publiek in 2020.Dott is een micro mobility scale-up. Met haar elektrische steps kun je je gemakkelijk en snel verplaatsen binnen steden als Brussel en Parijs. Het merk onderscheidt zich in karakter, kleur en kwaliteit. En vooral met een focus op duurzaamheid en zorg voor een eerlijk gebruik van de openbare ruimte.Inmiddels rijden er al ruim 10.000 steps van Dott door Europa en behoort ze tot de top 3 aanbieders. Maar Dott timmert hard aan de weg en gaat ook e-bikes aanbieden. Alles met als doel: de nummer 1 worden in Europa.MakerStreet Design hielp deze new kid on the block met merkstrategie, naam, visuele identiteit, digital product design en de rol van product owners. Van step tot app dus. En alle touchpoints daartussen.

Branding & PositioneringContent StrategyDigital Strategy+2
Meer lezen
Bol.com: de grootste shopping app van Nederland
Bol.com: de grootste shopping app van Nederland

Project gemaakt voor Bol.com in de E-commerce industrie voor een B2B / B2C publiek in 2020. Eind 2014 lanceerde bol.com een mobiele app voor iOS en Android. Uitgebreide klantfeedback vormde de basis voor nieuwe features. Doordat de MVP gedachte leidend was, belandden designoptimalisaties onderaan de prioriteitenlijst. Medio 2017 werden we als MakerStreet Design gevraagd mee te helpen aan de ontwikkeling van een echte app experience.

Branding & PositioneringContent StrategyDigital Strategy+2
Meer lezen
De brand identity van Nxt Museum
De brand identity van Nxt Museum

Project gemaakt voor Nxt Museum in de Kunst & Ambacht industrie voor een B2C publiek in 2021.Nxt Museum is het eerste museum in Nederland dat zich volledig richt op mediakunst. Ze exposeren kunstwerken die gebruik maken van moderne technologieën van het heden en van de toekomst. Omdat kunst de tijdsgeest weerspiegelt, geloven ze dat de meest innovatieve kunst ons de mogelijkheid geeft om op de impact van technologische ontwikkelingen te reflecteren. Voor Nxt creëerden wij de strategie, identiteit en de brand voice. En brachten dit overal tot leven.

Branding & PositioneringContent StrategyDigital Strategy+2
Meer lezen
Het nieuwe wehkamp: van kopen naar ultiem shoppen
Het nieuwe wehkamp: van kopen naar ultiem shoppen

Project gemaakt voor Wehkamp in de E-commerce industrie voor een B2C publiek in 2018.Wehkamp is hét online warenhuis voor gezinnen in Nederland. Van babykleding tot wasmachines: ze kunnen hier voor alles terecht. Vorig jaar maakte het warenhuis een complete metamorfose door. Een nieuwe look-and-feel, een vernieuwde core shopping experience en een splinternieuwe check-out flow zorgden voor een sterker merk en een super conversie.

Branding & PositioneringDigital StrategyE-commerce+1
Meer lezen
De nieuwe brand voice van Albert Heijn
De nieuwe brand voice van Albert Heijn

Project gemaakt voor Albert Heijn in de Retail industrie voor een B2C publiek in 2018. Een nieuw stemgeluid in 3 weken ‘Ja natuurlijk!’ Dat was ons antwoord toen ’s lands grootste supermarktketen vroeg of we ze aan een nieuwe brand voice wilden helpen. Albert Heijn was namelijk bezig met een nieuwe merkidentiteit; eentje die zowel offline of online goed werkt. En bij zo’n nieuwe look hoorde natuurlijk een ditto brand voice – een stem die altijd herkenbaar Appie is. Oh, en of dat ook even in 3 weken tijd kon.

Branding & PositioneringContent Strategy
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag MakerStreet Design om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

75 leden in MakerStreet Design's team

MakerStreet Design cover
Neem gemakkelijk contact op met MakerStreet Design's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

MakerStreet Design heeft 6 awards gewonnen

Dutch Interactive Awards2019-09-30Service

Red Dot Design Awards2020-05-31Brand

Dutch Interactive Awards2020-09-30Brand

The Lovie Awards2020-05-31Brand

Dutch Interactive Awards2019-09-30E-commerce

Dutch Interactive Awards2018-09-30Tools


Reviews

4 reviews voor MakerStreet Design

4.94/5
(4 reviews)
FionaVP Sales & Marketing bij Safescan
ServiceBranding & Positionering
SectorSoftware & Computer Services
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
We have been selling Time and Attendance Solutions under the brand Safescan and TimeMoto. The brand has grown to be stand alone and we worked with Resoluut on a full new branding which originates from the purpose or why behind the product and solution. They have created a Brand Guide which covers all the important aspects of Branding and we now have the starting point for the new website and other collateral.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
The different perspectives and ideas of each person on the project, also the way they immerse themselves in the branding. They really feel like an extension of your own team and not that you working with an agency. They are also always open for changes, ideas and listen equally to everyone's input.

Fiona beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering
SectorSoftware & Computer Services

Doron ReuterChief Product Owner bij ING
ServiceOntwerp
SectorBanken & financiële instellingen
Team1001 - 5000
4.75/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
User research process and visual design of branded content
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Quick response times and accommodative scheduling. Flexibility in bringing the right people to the table when needed.

Doron Reuter beveelt dit bureau aan


ServiceOntwerp
SectorBanken & financiële instellingen
Team1001 - 5000

karen meijermerktaal manager bij KPN
ServiceBranding & Positionering
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Het bureau heeft mij geholpen om een nieuwe merktaal te ontwikkelen. Daarnaast word ik goed geadviseerd en wordt er altijd meegedacht.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
We hadden een doel, waar we met elkaar hard naar toe hebben gewerkt. We zijn echt een team.

karen meijer beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering

Gewerkt met MakerStreet Design?

Deel je ervaring met ons.


Contact

Contact gegevens van MakerStreet Design


Details



  • HoofdkantoorFred. Roeskestraat 99, 1076 EE Amsterdam, Netherlands