Performance Department (+ reviews) | Sortlist

Over


Performance Department cover
Performance Department logo

Performance Department Amsterdam, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Wij zijn Performance Department: een Amsterdams online marketingbureau dat groei realiseert door jouw verhaal, dienst of product bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen. En dat doen we door jouw onderneming een gezicht en een verhaal te geven. Een verhaal dat mensen raakt, vastpakt en aanzet tot actie. In welke sector je ook actief bent. Wij zorgen dat jouw verhaal wordt verteld, gezien en zorgt voor groei. 

'We deliver'​, is dan ook onze lijfspreuk. We houden namelijk niet van praatjes. Wel van concrete resultaten. En die concrete resultaten halen we door de volgende diensten voor jouw onderneming in te zetten:

  • Strategie
  • SEO
  • SEA
  • Content(marketing)
  • Social Media
  • Website-development

Steekwoordsgewijs lijkt het alsof we ons met maar vijf zaken bezighouden, maar elke dienst kan ook weer opgesplitst worden in losse diensten. Zo zijn onze SEO-diensten onder te verdelen in techniek en linkearning, bestaat content uit copywritingcontentmarketing en visueel en wordt onder advertising vooral social advertising en Google Ads verstaan. 

Een uitgekiende marketingstrategie, een nieuwe SEO-structuur voor op je website, scherpe social mediamarketing of iets heel anders: wij regelen het voor je. We zijn van alle markten thuis. En dat wordt ook bevestigd door ons brede scala aan klanten. Zo werken we voor onder andere:

  • WePayPeople
  • BTC
  • SUNT food
  • AMS Advocaten
  • Ditjes & Datjes
  • Tarot
  • Dutch Umbrella Company
  • Hallie & van Klooster
  • Bookabus
  • Wijzeroverdebasisschool.nl 
  • Trusted Media
  • TGS lime tree
  • NIRPA
  • De Unie
  • En nog veel meer

Zoals je ziet, zijn we actief voor een heel gevarieerd arsenaal aan klanten. En voor elke klant doen we weer andere dingen. Waar de een behoefte heeft aan een effectieve socialmediastrategie in combinatie met social advertising en SEO-onderhoud, heeft de ander baat bij een nieuwe website met scherpe teksten, duidelijke infographics en een vette bedrijfsvideo. En omdat wij al geruime tijd voor zulke diverse klanten werken, weten we precies welke tone-of-voice bij jouw onderneming past. 

Om een lang verhaal kort te maken: we hebben gewoon zin om aan de slag te gaan. En het liefst met jou. 

Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door Performance Department

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Contentmarketing en -strategie − Door continu kwalitatieve en relevante content te maken en te delen, zet je je doelgroep uiteindelijk om in fans. Waar BLØF verkondigt dat alles liefde is, verkondigen wij dat alles content is. Want content vind je overal − online en offline. Blogs, video’s, infographics of een Facebookpost van je broers bakkerij. Allemaal content. En al die content bestaat uit verschillende elementen: tekst, beeld of geluid. Contentmarketing vs. traditionele reclame De vorm van marketing die hierbij hoort is contentmarketing: jouw product of dienst aan de man brengen via al die content. Maar niet op een reclame-achtige manier. Want waar traditionele reclame “KOOP MIJ, IK BEN DE BESTE” schreeuwt, zorgt content dat het je doelgroep informeert, emotioneert of raakt. Zo bereik je uiteindelijk hetzelfde als met traditionele reclame: winstgevende klanten. Alleen is er één groot verschil: via contentmarketing komt de doelgroep bij jou omdat je content goed is. Niet omdat ze bestookt worden met advertenties. Want alle reclame is content, maar niet alle content is reclame. Houd geen salespitch, maar vertel een verhaal Schreeuwen dat je de beste bent is anno 2019 niet meer de nummer één manier om je doelgroep te overtuigen. Je moet inzetten op een band met je doelgroep. Dat doe je door via content een oprecht en relevant verhaal te vertellen. Want als jij je doelgroep een reden geeft om jou te blijven volgen, zullen ze uiteindelijk fan worden. En díé fans zullen na verloop van tijd een deel van jouw reclame-uitingen overnemen. Met tekst, beeld of geluid bouw jij dus aan je eigen fanbase en kun je jouw ideale doelgroep zoveel meer bieden dan alleen je product of dienst. Of dit nu voor je website, social media of offline communicatie is, wij kunnen het voor je creëren. Tekstueel Copy is overal: op websites en social media, maar ook in tijdschriften en langs de snelweg. Je kunt er niet omheen. En ook al wordt video steeds belangrijker, copywriting is nog steeds een essentieel element binnen goede (content)marketing. Waarom zouden er anders nog boeken uitkomen en niet alleen maar films? Goede copywriting kan een boodschap op unieke en overtuigende wijze overbrengen. En dan maakt het niet uit wat die boodschap precies is. Welke tone-of-voice − de stijl waarin je als bedrijf communiceert met je doelgroep, klanten en volgers − je hanteert, zal afhangen van de markt waarin je je bevindt. Zo zal een smoothiebar op een andere manier communiceren dan een advocatenkantoor. Maar of je nu formeel of informeel wilt communiceren, wij kunnen je helpen. Onze teksten zijn wervend en zetten aan tot actie. Kortom: ze vertellen een verhaal. En ons maakt het niet uit met welke tone-of-voice we jouw verhaal moeten vertellen. Echt niet. Correcte en formele teksten trachten wij zo spoedig mogelijk voor u te bewerkstelligen middels ons uitmuntende arsenaal aan vakjargon en ons exorbitante grammaticale compendium. Of misschien wil je wel wat Mokumse branie in je teksten verwerken. Makkie. Kunnen we gewoon voor je fiksen, pik. Opzouten met die museale teksten, da’s toch geen porem meer? Of je nu op zoek bent naar copywriters voor je webteksten, blogs of je andere communicatievormen, bij ons ben je aan het juiste adres. We pennen moeiteloos een engagerend verhaal voor je offline campagnes, maar ook online staan we ons mannetje. Of vrouwtje. Onze tekstschrijvers werken op het gebied van online copy nauw samen met ons SEO-team. Zo doen onze SEO-specialisten onderzoek naar de zoekwoorden waarop jouw website, blog of artikel kan worden gevonden, waarna onze tekstschrijvers aan de haal gaan met deze zoekwoorden. Zo zorgen we dat je tekstuele content lekker leest, de boodschap overbrengt en goed wordt gevonden in de Google zoekresultaten. Copy that? Visueel Iedere organisatie heeft een verhaal. Via beeld is zo’n verhaal prachtig over te brengen op jouw doelgroep. Een videoserie over de herkomst van jouw product, interviews op straat waarin je deelnemers vragen stelt over jouw dienst of grappige sketches waarin je ‘life-hacks’ met jouw product uitvoert. En vergeet fotografie en design niet. Social media De hierboven beschreven zaken kunnen wij allemaal delen via het kanaal waar jouw doelgroep actief is. Maar naast het plaatsen en onderhouden van jouw social media, kunnen we ook een gerichte strategie voor jouw socialmediamarketing maken. Uniek beeldmateriaal met overtuigende teksten en toffe designs. Of misschien wel een advertentiecampagne gericht op jouw doelgroep. (Lees meer in het hoofdstuk over socialmediamarketing.)
    Skills in Content Strategy (18)
    Creative CopywritingOnline & Offline Content CreationContent CreationCopywritingContent StrategyGraphic DesignSocial Media MarketingSEO tekstenSEO ContentBlogging+8
    Projecten in Content Strategy (2)
    Contentcreatie & SEO-strategie voor WePayPeople - Content Strategy
    Copy-, Content- en SEO-strategie voor De Unie - Content Strategy
    Klanten in Content Strategy (2)
    WePayPeoplePersoneelszaken | international
    Vakbond De UniePersoneelszaken | national

    Meer informatie over Content Strategy


  • Beschrijving
    De lijstaanvoerder in de Google ranking zijn, dat is de droom. Maar doordat elke organisatie er zo druk mee in de weer is, lijkt het vrijwel onmogelijk. Maar niets is wat het lijkt. Het enige dat je nodig hebt zijn de juiste ingrediënten. En dat zit bij ons wel snor. Door een harmonieuze samenwerking tussen de SEO-specialisten en de tekstschrijvers, zorgen wij dat jij een hoge positie binnen de organische zoekresultaten van Google weet te veroveren. De kans is groot dat je het begrip SEO de afgelopen tijd wel voorbij hebt horen komen. SEO staat voor Search Engine Optimization en draagt bij aan een stijging van kwalitatief webverkeer. Hierdoor is een juiste SEO-strategie onmisbaar voor een goede website. Vooral omdat zo’n 70 procent van de Google-gebruikers klikt op onbetaalde zoekresultaten − ook wel organische zoekresultaten genoemd. En jouw vindbaarheid in deze organische zoekresultaten wordt, je raadt het al, bepaald door je SEO. Een uitgebalanceerde SEO-strategie die zorgt voor een effectieve, en vooral langdurige vindbaarheid. Dat gaan we voor je regelen. En dat doen we aan de hand van een aantal essentiële SEO-pijlers. En omdat wij geen geheimen voor je hebben, gaan we je vertellen welke pijlers dit zijn: content, techniek en linkbuilding. De uitleg per pijler vind je hieronder: Content: we zorgen dat jouw content zo is geschreven dat zoekmachine-gebruikers je site goed kunnen vinden. Techniek: een technisch goed werkende website zal je positie binnen Google versterken. Linkbuilding: sterke links van en naar jouw website laten Google zien dat je een autoriteit bent binnen jouw markt, waardoor een hogere ranking wordt gerealiseerd. Content, techniek en linkbuilding. Het klinkt allemaal mooi, maar wat gaan we nu precies voor je doen als we een SEO-traject met elkaar aangaan? Belangrijk om te weten is dat SEO geen eenmalige actie is, maar een proces voor de lange termijn. Dus hopelijk heb je geen bindingsangst. Enfin, allereerst onderzoeken we de huidige status van de SEO-pijlers: we kijken hoe goed je website gevonden wordt, wat de technische aspecten van je website zijn en hoe de linkearning in elkaar steekt. Nadat we een helder beeld hebben gekregen over hoe jouw site scoort op de drie SEO-pijlers, kunnen we concreet voor je aan de slag. En aan de slag betekent dat onze SEO-specialisten gaan: - Onderzoeken welke zoekwoorden voor jouw onderneming, dienst of bedrijf relevant zijn, waarna onze tekstschrijvers met deze zoekwoorden aan de haal gaan. - Zorgen dat jouw site technisch perfect op orde is. Laadt de site snel genoeg? Is de navigatiestructuur van de site helder? En worden alle pagina’s door Google gelezen zodat je vindbaar bent op alle relevante content? zijn vragen die we onszelf stellen. - Zorgen dat er links op relevante blogs en sites worden geplaatst, zodat je bezoekers krijgt die ook echt wat met jouw merk hebben. Door continu inkomende en uitgaande links van jouw site in de gaten te houden, bouw je een krachtig zogeheten linkprofiel op. Het spreekt voor zich dat SEO een continu proces van optimalisatie is, waarbij structurele vindbaar van jouw site ons doel is. En omdat SEO niet het meest simpele onderdeel binnen online marketing is, snappen we heel goed dat je nog het een en ander wilt weten. Dus, heb je vragen, ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen of hebben we je al overtuigd? Neem contact met ons op, dat vinden we leuk.
    Skills in SEO (10)
    Search Engine OptimizationSEO copywritingInternational SEOKeyword ResearchOff-Page SEOLinkbuildingTechnical SEOSEO AuditOn-Page SEOLocal SEO
    Projecten in SEO (2)
    Contentcreatie & SEO-strategie voor WePayPeople - SEO
    Copy-, Content- en SEO-strategie voor De Unie - SEO
    Klanten in SEO (2)
    Vakbond De UniePersoneelszaken | national
    WePayPeoplePersoneelszaken | international

    Meer informatie over SEO

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Performance Department om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

3 projecten uitgevoerd door Performance Department

Contentcreatie & SEO-strategie voor WePayPeople
Contentcreatie & SEO-strategie voor WePayPeople

Project gemaakt voor WePayPeople in de Personeelszaken industrie voor een B2B / B2C publiek in 2019.Wij werken al erg lang samen met WePayPeople en verzorgen vrijwel al hun marketingactiviteiten, zowel online als offline. Denk bij deze werkzaamheden aan contentcreatie voor dienstenpagina's, blogstrategieën, how-to's, interviews, vacatures en social media. Waar mogelijk geoptimaliseerd voor de zoekmachines, uiteraard. WePayPeople is een payroll- en backoffice-dienstverlener en heeft meer dan 10.000 mensen op de payroll staan. Omdat payroll de afgelopen jaren veel 'populairder' is geworden onder werkgevers, was de opdracht om een autoritaire en marktaanvoerende partij te worden. Door een uitgekiende socialmedia-, SEO- en contentstrategie te bedenken en uit te voeren, is dit gelukt. Mede dankzij onze contentstrategieën, SEO-onderzoeken en socialmediamarketing behaalde WePayPeople vorig jaar zijn achtste FD Gazellen-award voor een van de snelst groeiende bedrijven van heel Nederland.

Content StrategyCopywritingSEO+1
Meer lezen
Copywriting & bloggen voor Frankwatching
Copywriting & bloggen voor Frankwatching

Project gemaakt voor Frankwatching in de Marketing & Reclame industrie voor een B2B / B2C publiek in 2019.Omdat wij op het gebied van SEO, contentmarketing, copywriting ontzettend veel kennis in huis hebben, schrijven wij artikele voor de grootste marketingplatform van Nederland: Frankwatching. Hier schrijven wij samen met zo'n 600 andere professionals geregeld blogs, artikelen en diepgaande onderzoeken, zodat anderen onze kennis kunnen gebruiken om verder te komen. Onze artikelen zijn hier te lezen: https://www.frankwatching.com/archive/author/imgerd-friso/

Copywriting
Meer lezen
Copy-, Content- en SEO-strategie voor De Unie
Copy-, Content- en SEO-strategie voor De Unie

Project gemaakt voor Vakbond De Unie in de Personeelszaken industrie voor een B2C publiek in 2019.Om beter vindbaar te worden in Google, Unie-leden te voorzien van relevantere informatie en een jongere doelgroep aan te spreken, hebben wij de website van Vakbond De Unie voorzien van nieuwe teksten. Op basis van een uitgekiend zoekwoordenonderzoek, toegespitst op alle relevante sectoren, hebben wij pakkende en overtuigende teksten geschreven. Deze SEO-teksten zorgen voor een betere click-through-ratio en realiseren meer organisch bereik vanuit de zoekmachines. Ook zijn wij bezig met een consistente blogstrategie. We deden diepgaand onderzoek naar de onderwerpen waar wel- en niet-leden geinteresserd in zijn, om vervolgens (op basis van relevante zoekwoorden) relevante blogs te schrijven. Ook onderzochten wij naar welke onderwerpe de jongere generatie op zoek is, zodat we op basis van deze uitkomsten nieuwe blogs konden schrijven. Hierdoor wordt er via de zoekmachines veel organisch verkeer, bestaande uit de beoogde jongere doelgroep, binnengehaald. Op dit moment zijn wij de FAQ-pagina aan het optimaliseren. Deze werd eerst niet door Google geïndexeerd, waardoor er veel organisch verkeerd werd misgelopen. Door het uitbreiden van de veelgestelde vragen en deze te voorzien van unieke webpagina's, zorgen wij dat de website van De Unie een baken van antwoorden wordt. Hierdoor versterken we de autoriteitspositie en realiseren we meer organisch verkeerd, wat daaropvolgend weer tot aanzienlijk meer inschrijving leidt.

Content StrategyCopywritingSEO
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Performance Department om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

13 leden in Performance Department's team

Performance Department cover
Neem gemakkelijk contact op met Performance Department's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Performance Department heeft 0 awards gewonnen


Reviews

1 reviews voor Performance Department

5/5
(1 reviews)
Laura HooglandBrand Manager bij SUNT
5/5
Fijne partij om mee samen te werken. Hebben ons erg geholpen met het optimaliseren van de webcontent t.b.v. SEO waardoor we al snel veel meer kwalitatieve leads via de website genereerden en op de juiste zoekwoorden bovenaan te vinden zijn in Google. Jonge club met bewezen verstand van (online) zaken.


Contact

Contact gegevens van Performance Department


Details


  • HoofdkantoorDonauweg 10, 1043 AJ Amsterdam, Netherlands