Project gemaakt voor Lowlander Beer in de Dranken industrie voor een B2C publiek in 2020.Laten we het een keer proberenAls fanatieke borrelaars op de vrijdagmiddag was team Searchlab wel bekend met speciaalbierbrouwer Lowlander Beer. Deze botanische biertjes met mooi ontworpen etiketten drinken we eens in de zoveel tijd wanneer we in de zon op het terras zitten. Maar was het nou niet een leuk idee om ook eens te kijken of online marketing voor hen zou kunnen werken? Zo gezegd zo gedaan. We benaderden Lowlander Beer met een aantal ideeën om op kleine schaal eens te kijken of wij hun bier ook online zouden kunnen gaan verkopen. Al vrij snel waren Steffen en Annemieke van Lowlander Beer enthousiast en begonnen we met het opbouwen van de campagnes...
Project gemaakt voor Rijschool Snelle in de Vervoer industrie voor een B2C publiek in 2020.De rijscholenbranche is een klassieke branche met veel concurrentie, die veelal wordt gedomineerd door grote spelers. Wij werden door een kleine lokale speler benaderd om voor hun het online gedeelte op te pakken, namelijk een simpel webdesign en vervolgens de marketing. Het resultaat: voor nog geen €40 worden er momenteel leads binnengehaald. En met leads bedoelen we mensen die een gratis proefles afnemen, waarvan 9 van de 10 uiteindelijk klant wordt. Hiermee betalen we nog geen €45 per nieuwe klant.
Project gemaakt voor European Language Centre in de Onderwijs industrie voor een B2B / B2C publiek in 2019.Met een redelijk stabiele business kwam European Language Centre bij ons terecht. Er was flinke concurrentie van bijvoorbeeld de nonnen in Vught, maar het bedrijf timmerde redelijk aan de weg, alleen kon het allemaal nog een tandje sneller. In gesprek met ons bleek dat ze wel wat deden met online, maar dat er niet echt een strategie achter zat. Ons eerste doel was om dit op de juiste manier op poten te zetten, om vervolgens meer aanvragen binnen te krijgen. Gedurende onze samenwerking namen de organische leads toe met 25%, de leads via Google Ads met maar liefst 60%.
Project gemaakt voor Zwaan & Schouten in de Vastgoed industrie voor een B2C publiek in 2019.De druk op de huizenmarkt nam flink toe in 2018, met hogere prijzen en minder verkopen. Met veel andere lokale makelaars in dezelfde markt zorgde dit ervoor dat Zwaan & Schouten moest gaan nadenken over nieuwe manieren om met name hun aanbod te vergroten. Dat mensen dus hun huis via Zwaan & Schouten gingen verkopen, en niet via de concurrent.Online werd er nog niet zoveel gedaan, maar na gesprekken met ons team kwam hier snel verandering in. Door vol in te zetten op SEO, Google Ads en Facebook adverteren werden er op relatief korte termijn meer leads verzameld, waardoor de toekomst er weer wat beter uit begon te zien.
Project gemaakt voor Boccale in de E-commerce industrie voor een B2C publiek in 2020.Hoe je bezoekers bij jou laat kopen, en niet bij bedrijven als Bol.com, Amazon of Alibaba.Online verkopen kwamen direct op gang nadat de advertenties begonnen te lopen met een hogere conversieratio.We hebben ze allemaal nog wel ergens op zolder liggen. Een verzameling medailles van de avondvierdaagse, een cup met de grote oren van vroegere sportwedstrijden of een mooie beker van lokale dorpsspelen. Dit soort trofeeën worden door verenigingen of particulieren met regelmaat ingekocht, aan aanbieders daarom geen gebrek. Dit zorgt voor meer en meer krapte op de markt waarbij marges onder druk komen te staan. Hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat je de concurrentie een stapje voor blijft? En hoe kunnen we investeren in meer marketing waarbij elke euro effectief ingezet wordt en waarbij er meer euro’s voor terug komen? Deze uitdaging werd ons voorgelegd door Koen Zwaan, eigenaar van Boccale.
Project gemaakt voor Aviclaim in de Juridische diensten industrie voor een B2C publiek in 2020.Meer nodig dan alleen een Ads campagne“Is uw vlucht vertraagd? Dien uw claim en ontvang een vergoeding tot €600!”. Dit is een van de veel gebruikte teksten wanneer u online op zoek bent naar een vergoeding vertraagde vluchten.De markt is overvol met extreem veel concurrentie. Searchlab werkte al een tijdje samen met Aviclaim om hun online succes uit te bouwen, maar al snel merkten we dat er meer nodig was dan alleen een goede Google Ads campagne.
Deel je ervaring met ons.
Sortlist is een onafhankelijk platform dat voor je op zoek gaat naar de meest relevante bureaus voor jouw project. Laat ons weten wat je zoekt, dan gaan wij aan de slag.