Kumpany, Amsterdam | Sortlist

Over


Kumpany cover
Kumpany logo

Kumpany Amsterdam, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Kumpany, opgericht in 1999, was één van de eerste gespecialiseerde activatie bureau's.  Het bureau (25 FTE) beschikt over een sterke basis van in-huis strategie, creatie en productie. We zijn gespecialiseerd in offline en online merkactivatie en alles wat we bedenken produceren we zelf.  We bedenken en produceren rond de 150 activaties per jaar met een brede variëteit van live evenementen tot traditionele campagne middelen en video/social content.  Onze campagnes en events zijn altijd onderscheidend en effectief.  We werken voor BtoC en BtoB klanten van start-up tot gevestigde corporate. Tot onze klanten mogen wij onder andere NS, Vodafone/Ziggo, Holland Casino, Adecco, Nespresso, Mobiel.nl , Wereldhave, NOC*NSF en TOTO rekenen.

Kumpany, founded in 1999, was one of the first specialized brand activation agencies.  The agency (25 FTE) has a strong basis off in-house strategy, creativity and production. We are specialized in offline and online brand activation.  We create and produce around 150 concepts per year with a variety from all kind of live events and activations till traditional campaign materials and video/social content.   Our campaigns and events are always distinctive and effective.  We work for both BtoC and BtoB clients in all kind of sizes. Our main clients are NS, Vodafone/Ziggo, Holland Casino, Nespresso, Mobiel.nl, Adecco, Hilton, Wereldhave, NOC*NSF and TOTO.

Nog geen reviewsWees de eerste om er een te schrijven
Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door Kumpany

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Kumpany is al ruim 20 jaar een toonaangevend en full-service offline en online activatiebureau. Onze creatieve concepten ontwikkelen we altijd vanuit een doordachte strategie. Concepten die we van start to finish in eigen huis realiseren. Van live events tot online activaties, tot de productie van campagnes en videocontent. Altijd met de drive om de doelstellingen van onze klanten te overtreffen. We werken voor klanten als Nespresso, Ziggo, NS, Holland Casino, VodafoneZiggo, ANWB, Mobiel.nl en Wereldhave. Maar komen net zo hard ons bed uit om MKB bedrijven te helpen groeien.
    Skills in Branding & Positionering (27)
    marketing designBrand PromiseDesignMarketingStorytellingLogo DesignCommunication StrategyActivationBrand IdentityPR+17
    Projecten in Branding & Positionering (5)
    ZIGGO | Buikschuifbaan - Branding & Positionering
    Videoland by RTL | Temptation Island Vips - Branding & Positionering
    Staatsloterij | Droomexperiment - Branding & Positionering
    NS | Rembrandt - Branding & Positionering
    Klanten in Branding & Positionering (5)
    ZIGGOInternet | national
    ZIGGOMedia | national
    StaatsloterijHuishoudelijke Diensten | national
    VideolandEntertainment & Events | national

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    Top notch creatie mag je sowieso van ons verwachten. Onderscheidende concepten die je nauwelijks hoeft toe te lichten en waar effectiviteit en creativiteit altijd in balans zijn. Doorvertaald naar gelikte vormgeving en pakkende teksten. En we nemen je als klant altijd mee in alle fases van het creatieve proces.
    Skills in Reclame (13)
    Content campagnescampagnescampaignsEventsBranded ContentRetailPrintOutdoorAdvertisingContent creatie+3
    Projecten in Reclame (11)
    ZIGGO | Buikschuifbaan - Reclame
    Videoland by RTL | Temptation Island Vips - Reclame
    Staatsloterij | Droomexperiment - Reclame
    NS | Rembrandt - Reclame
    Klanten in Reclame (11)
    RabobankBanken & financiële instellingen | national
    AsicsSport | international
    Van dobbenVoedsel | national
    StaatsloterijHuishoudelijke Diensten | national

    Meer informatie over Reclame

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Kumpany om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

15 projecten uitgevoerd door Kumpany

ZIGGO | Buikschuifbaan
ZIGGO | Buikschuifbaan

Project gemaakt voor ZIGGO in de Internet industrie voor een B2B / B2C publiek.Hoe word je als hoofdsponsor van Ajax voor de derde keer op rij onderdeel van de conversatie rond de belangrijkste competitiewedstrijd van het jaar? Nou zo:Na een overnachting in een tiny house in de Johan Cruijff ArenA, en huisgenoot mogen zijn van Jari Litmanen, konden Ajax-fans en VodafoneZiggo klanten dit jaar tijdens de Klassieker exclusieve plekken winnen……op de Buikschuifbaan.Que……? Een hilarische juich experience in de hoek van het stadion, geïnspireerd op de fameuze buikschuiver van Marc Overmars. We trapten de campagne af met een suggestieve advertentie in De Telegraaf, en kopten ‘m daarna in met twee very funny video’s.Kumpany was samen met Glasnost PR verantwoordelijk voor de gehele campagne (concept, productie, PR).BetterMatter was verantwoordelijk voor creatie en productie van de video’s.

Branding & PositioneringEvenementReclame
Meer lezen
NS | STATIONSLAB
NS | STATIONSLAB

Project gemaakt voor NS in de Vervoer industrie voor een B2C publiek.Op NS stations valt steeds meer te halen dan je trein. Er gebeurt van alles, er wordt van alles georganiseerd en er is van alles te koop. En NS blijft die beleving alsmaar verbeteren.Om dit onder de aandacht te brengen, bedachten we voor NS het StationsLab: een popup tijdens het Weekend van de Wetenschap, waar we elk jaar samen met UvA-studenten een ander stationsbelevings-thema onderzoeken. Met de reiziger als proefkonijn. Na de onderzoeksvragen ‘Wat doet wachten met je brein en je hart?’ en ‘Hoe weet je brein waar je moet zijn?’, vroegen we ons in 2019 af ‘Hoe kan een ruimte jouw wachten verzachten?’.Kumpany is verantwoordelijk voor concept, creatie en productie van het Stationslab en de bijbehorende campagne

Evenement
Meer lezen
Videoland by RTL | Temptation Island Vips
Videoland by RTL | Temptation Island Vips

Project gemaakt voor Videoland in de Entertainment & Events industrie voor een B2C publiek.Elk jaar is het weer een van die grote geheimen in TV land: wie zijn de deelnemers en verleiders van Temptation Island Vips?! Het populaire exotische reality avontuur dat sinds kort exclusief online is te volgen via Videoland by RTL.Om de campagne rond de serie kracht bij te zetten, hebben we voor hen op de release datum een verleidelijke ‘trompe l’oeil’ neergelegd in station Utrecht Centraal. Als je jouw foto van deze bedrieglijk realistische schildering op social deelde maakte je ook nog kans op een platte prijs.De trompe l’oeil is ontwikkeld in samenwerking met digital visualiser Jasper Schreurs.Kumpany was verantwoordelijk voor de ontwikkeling, productie en hosting van de 3D street art painting.

Branding & PositioneringReclame
Meer lezen
Staatsloterij | Droomexperiment
Staatsloterij | Droomexperiment

Project gemaakt voor Staatsloterij in de Huishoudelijke Diensten industrie voor een B2C publiek.Iedereen kent het gevoel: vanaf het moment dat je een Staatslot op zak hebt, begint de voorpret en kan je dromen over wat je met een grote geldprijs gaat doen. Wij vroegen ons hardop af: zijn de dromen die je noemt ook de dromen waar je hersens op aanslaan? Dus haalden we voor deze campagne de neuroheadsets en EEG-apparatuur uit de kast.Je kunt tenslotte maar beter weten wat jouw ultieme droom is, want de 10e kan het gebeuren!Kumpany was verantwoordelijk voor concept, creatie en gehele productie (i.s.m. BetterMatter videobureau)

Branding & PositioneringReclame
Meer lezen
NS | Rembrandt
NS | Rembrandt

Project gemaakt voor NS in de Reizen & Vrije tijd industrie voor een B2C publiek.In het Rembrandtjaar 2019 wilden NS, NBTC en een aantal grote musea de krachten bundelen om treinreizigers te prikkelen meer te willen weten over Rembrandt en de Gouden Eeuw en eens naar een museum af te reizen…met de trein. Om vooral ook de minder-kunstminnende reiziger aan te spreken, bedachten we een campagnethema met een extra lage instap. ‘Wordt Rembrandtkenner in sneltreinvaart’ werd een campagne o.b.v. leuke en saillante weetjes die je kon snacken via abri’s, een reizende live-activatie en een mobile first swipe site, waarin je ook combi-tickets kan kopen.Een superleuke ‘wachtverzachter’ voor in de trein en op station dus, die subiet je kennis vergroot en je interesse wekt.Kumpany was verantwoordelijk voor strategie, concept, creatie en productie van het gehele concept.

Branding & PositioneringReclame
Meer lezen
ZIGGO | De Klassieker
ZIGGO | De Klassieker

Project gemaakt voor ZIGGO in de Media industrie voor een B2C publiek.Kumpany begeleidt en activeert het Ajax sponsorship van Ziggo in de volle breedte. Met activaties die klanten fan maken, en fans klanten. Met de klassieker Ajax-Feyenoord als ultiem moment.Maar hoe val je als hoofdsponsor nog op tijdens de meest besproken wedstrijd van het jaar? Voor het tweede jaar op rij gaven we twee fans het Klassiekerweekend van hun leven. Inclusief overnachting in een Ziggo huisje in de ArenA, met dit keer legend Jari Litmanen als huisgenoot…Kumpany was verantwoordelijk voor de creatie en de productie van de campagne (i.s.m. Glasnost PR) en de promovideo’s (ism. BetterMatter), en voor de gehele productie en begeleiding van de ‘Klassiekerweekend’-experience (incl. het tiny house).

Branding & Positionering
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Kumpany om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in Kumpany's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met Kumpany's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Kumpany heeft 7 awards gewonnen

Esprix Award 2020 "Ziggo Buikschuifbaan" (2x)2020-06-01Category 1 : Business to consumer Category 2 : media , entertainment and communications

SponsorRing 2019 "Ziggo De Klassieker "2019-09-30Sport

SponsorRing 2017 "NS Tijd voor Lezen "2017-09-30Kunst & cultuur
SponsorRing 2016 "WK Dammen" (2x)2017-10-31Category 1 : event marketing Category 2 : smart budget

Dutch PR Award 2015 "NS Lost & Found pop up store" (2x)2015-05-31Category 1 : duurzaamheid Category 2 : beste PR
Cannes Lions 2015 "Microsoft, telefoon van Britt"2015-04-30product innovation
Spin Award 2014 "Microsoft , telefoon van Britt"2014-04-30Innovation

Reviews

Nog geen review voor Kumpany


Contact

Contact gegevens van Kumpany


Details


  • HoofdkantoorDanzigerkade 13, 1013 AP Amsterdam, Netherlands

  • Rotterdam, Netherlands