Over


C2B cover
C2B logo

C2B Amsterdam, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.
16 mensen in hun team
Spreekt Engels, Nederlands
13 projecten in hun portfolio
9 samenwerkingsverbanden begonnen op Sortlist
Werkt op afstand over de hele wereld
Sortlist lid sinds 2017
Opgericht in 2010
8 awards gewonnen

Diensten

4 diensten aangeboden door C2B

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving

    We manage the day to day content development and management of some of the most engaging social media accounts. - Social media strategy - Content creation (design, fotography, video, new technologies) - Newsjacking (Inhakers) - Community management - Social media activations and campaigns - YouTube...

    Skills in Social media (25)
    Content creatieSocial Media PlanningSocial media onderhoudSocial Media AdsSocial Media MarketingContent StrategyContent CreationCommunity ManagementMeasure Social ROISocial Media+15
    Projecten in Social media (6)
    D-reizen; #1 travel agent boosts her social media - Social media
    Zuivelhoeve: ONMEUIG LEKKERE CONTENT - Social media
    Spar: het grootste winkelmandje van Nederland - Social media
    D-Jacht (D-Hunt) - Social media
    Klanten in Social media (6)
    Vitaflo, (Nestlé Heath Science)Farmaceuten & Biotech | international
    ZuivelhoeveVoedsel | national
    SparHuishoudelijke Diensten | national
    D-reizenReizen & Vrije tijd | national

    Meer informatie over Social media


  • Beschrijving

    We make high-end or snacky engaging video content for a diverse pallet of clients. Some clients are: D-reizen, PFZW, Amsterdam, BIC lighters /BIC pens...

    Skills in Film (26)
    productiescommercialsdocumentariesclipscinematicanimatiesdocumentairesbedrijfsfilmsvideoproductiesvideo’s+16
    Projecten in Film (5)
    Campaign: Bijenkorf Bee&Bee - Film
    PFZW: How a pension funds engaged youngsters - Film
    D-Jacht (D-Hunt) - Film
    Hoe borrelt Nederland? - Film
    Klanten in Film (5)
    Vitaflo, (Nestlé Heath Science)Farmaceuten & Biotech | international
    BijenkorfKleding & Accessoires | national
    D-reizenReizen & Vrije tijd | international
    PFZWBanken & financiële instellingen | national

    Meer informatie over Film


  • Beschrijving

    We make strategies and do the execution of big campaigns or for small campaigns with niche target markets. Some clients in this field: Connexxion, Coca-Cola and The Hague....

    Skills in Online Advertising (29)
    Social Media PlanningSocial Media AdsSocial Media MarketingOnline CommunicationSocial MediaOnline MarketingOnline VideoSocial & Viral VideosSocial Media ManagementSocial Video+19
    Projecten in Online Advertising (3)
    D-reizen; #1 travel agent boosts her social media - Online Advertising
    Bamigo: ONGOING CAMPAGNES - Online Advertising
    Launching PKU Sphere, een proteine substituut - Online Advertising
    Klanten in Online Advertising (3)
    BamigoE-commerce | national
    Vitaflo, (Nestlé Heath Science)Farmaceuten & Biotech | international
    D-reizenReizen & Vrije tijd | national

    Meer informatie over Online Advertising


  • Beschrijving

    C2B delivers award-winning campaigns. Our aim: engage consumers in ways they have been been engaged before. - strategy - 360degrees campaigns - Branded content - online activations - Video marketing / online video formats - Influencer marketing - Content marketing and storytelling...

    Skills in Reclame (34)
    Online ReclameSocial Media AdsSocial Media MarketingCreative ConceptContent CreationSocial MediaFacebook Video MarketingVideo & Film ProductionSocial & Viral VideosFacebook Ads+24
    Projecten in Reclame (6)
    Campaign: Bijenkorf Bee&Bee - Reclame
    Spar: het grootste winkelmandje van Nederland - Reclame
    D-Jacht (D-Hunt) - Reclame
    BIC® 4 COLOURS - THE SMART PEN - Reclame
    Klanten in Reclame (6)
    BICRetail | international
    Vitaflo, (Nestlé Heath Science)Farmaceuten & Biotech | international
    BijenkorfKleding & Accessoires | national
    D-reizenReizen & Vrije tijd | international

    Meer informatie over Reclame

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag C2B om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

13 projecten uitgevoerd door C2B

D-reizen; #1 travel agent boosts her social media
D-reizen; #1 travel agent boosts her social media

Project gemaakt voor D-reizen in de Reizen & Vrije tijd industrie voor een B2C publiek in 2019.D-reizen is a well-known travel agency that helps travelers compare all possible trips and holidays.

Branding & PositioneringContent StrategyDigital Strategy+2
Meer lezen
Zuivelhoeve: ONMEUIG LEKKERE CONTENT
Zuivelhoeve: ONMEUIG LEKKERE CONTENT

Project gemaakt voor Zuivelhoeve in de Voedsel industrie voor een B2C publiek.SOCIAL MEDIA MANAGEMENT: ONMEUIG LEKKERE CONTENTAl enkele jaren ontzorgen we Zuivelhoeve volledig van hun social media management. Ieder jaar is de briefing: hoe moeten we onszelf online neerzetten, en hoe kunnen we met de achterban engagen? Zuivelhoeve heeft jaarlijks nieuwe productintroducties die gepromoot moeten worden, maar ook 50 winkels met ambachtelijke delicatessen.

Branding & PositioneringContent StrategyOnline Advertising+2
Meer lezen
Campaign: Bijenkorf Bee&Bee
Campaign: Bijenkorf Bee&Bee

Project gemaakt voor Bijenkorf in de Kleding & Accessoires industrie voor een B2B publiek.Campaign: Bijenkorf Bee&BeeEnjoy the Bijenkorf all by yourself for one night, including a personal shopper, a king size bed and a private breakfast made by the well known ‘pastry chef’: this all became reality for a group of very fortunate people. Within 24 hours after the announcement, the Bee&Bee went viral and donations to save the bees from extinction came pouring in.

Branding & PositioneringContent StrategyFilm+2
Meer lezen
Spar: het grootste winkelmandje van Nederland
Spar: het grootste winkelmandje van Nederland

Project gemaakt voor Spar in de Huishoudelijke Diensten industrie voor een B2C publiek.ACTIVATIE SPAR: HET GROOTSTE WINKELMANDJE VAN NEDERLANDOm te vertellen dat SPAR overal in Nederland bezorgd, gingen we op de gekste manier een bezorging doen, en heel Nederland kon op de livestream kijken en participeren. Met een luchtballon, waarvan de mand helemaal gevuld was met allerlei boodschappen, stegen we op. Raad jij waar hij landt? Dan win je alles in die mand!

Branding & PositioneringContent StrategyDigital Strategy+4
Meer lezen
PFZW: How a pension funds engaged youngsters
PFZW: How a pension funds engaged youngsters

Project gemaakt voor PFZW in de Banken & financiële instellingen industrie voor een B2B / B2C publiek in 2019.Your pension. This is something that a lot of young people don’t think about yet. 84 percent of the people with ages varying from 18-27 don’t feel the need to receive information about his or her pension.

Branding & PositioneringContent StrategyDigital Strategy+4
Meer lezen
Bamigo: ONGOING CAMPAGNES
Bamigo: ONGOING CAMPAGNES

Project gemaakt voor Bamigo in de E-commerce industrie voor een B2C publiek.ONGOING CAMPAGNES VOOR BAMIGOBamigo groeide snel uit tot een van Nederlands’ snelst groeiende webwinkels. Bij de start hebben wij de online branding en het online converteren van nieuwe doelgroepen. Na maandenlang testen op verschillende doelgroepen, met verschillende boodschappen en designs blijven we optimaliseren tot zeer aantrekkelijke CPConversies die ver onder de prijs lag van de gemiddelde marge op een bestelling. Zo kon er flink geïnvesteerd worden in de groei die Bamigo zo succesvol maakt.

Online AdvertisingReclameSocial media
Meer lezen
D-Jacht (D-Hunt)
D-Jacht (D-Hunt)

Project gemaakt voor D-reizen in de Reizen & Vrije tijd industrie voor een B2B publiek.Video format D-Jacht: How 4 livestreams got the Netherlands under our spell.The concept was simple: to win a holiday abroad, you would first have to travel through our own country, in search for a big orange button placed somewhere in the country. Every Saturday, we sent out the competition via a livestream, and this exciting format attracted almost 100.000 viewers! With a media buy-in of only 6.000 euros, it is a low-budget campaign, with the success of a bigger campaign.

Branding & PositioneringContent StrategyFilm+2
Meer lezen
Hoe borrelt Nederland?
Hoe borrelt Nederland?

Project gemaakt voor HEKS'NKAAS in de Voedsel industrie voor een B2C publiek.One of the Netherlands’ first branded YouTube-series about a new cream dip that became the market leader. HEKS’NKAAS® is the cream cheese to have with your ‘borrel’ (= casual drinks with snacks). ‘Borrelen’, which cannot be translated into English, is what us Dutch people do in our own way. Gamers, famous Dutch people and students: they all ‘borrel’ differently. With a 10-part series, we delivered a YouTube-series which had TV-like results, with only a fraction of the budget!

FilmReclameSocial media
Meer lezen
BIC® 4 COLOURS - THE SMART PEN
BIC® 4 COLOURS - THE SMART PEN

Project gemaakt voor BIC in de Retail industrie voor een B2C publiek in 2017.Om de BIC4Kleurenpen populair te maken voeren we een interactieve meerjarenstrategie uit. De input van de lanceringscampagne in 2014 (winnaar DIA ‘beste campagne’) was de basis voor de 2015 campagne, die nog succesvoller bleek. Het leidde tot een interactieve on- én offlinecampagne (actiewebsite met online games en roadshow langs 12 scholen).

ReclameSocial media
Meer lezen
Villa Pardoes Donatiecampagne, Stichting Efteling
Villa Pardoes Donatiecampagne, Stichting Efteling

Project gemaakt voor Villa Pardoes in de Entertainment & Events industrie voor een publiek.

Branding & PositioneringFilmOnline Advertising+2
Meer lezen
Launching PKU Sphere, een proteine substituut
Launching PKU Sphere, een proteine substituut

Project gemaakt voor Vitaflo, (Nestlé Heath Science) in de Farmaceuten & Biotech industrie voor een B2B / B2C publiek in 2018.Vitaflo, onderdeel van Nestlé Health Science, is een voorloper in het ontwikkelen en aanbieden van dieetvoeding voor patiënten met zeldzame aandoeningen, waaronder PKU.In de eerste fase is er een community voor patiënten met PKU opgezet om enerzijds binding te realiseren met de patiënten (en met professionals, al zaten deze niet in de community zelf) en anderzijds om inzichten in te winnen waar de patiënten behoefte aan hebben.Er zijn toen waardevolle inzichten uitgekomen welke gebruikt zijn in de R&D en in de communicatie erna naar de patiënten toe. Tevens zorgde het voor een betere band en gespreksstof met specialisten (diëtisten en doctoren en onderzoekers).Eerst is er een nieuwe lijn geïntroduceerd welke revolutionair is. Het betreft een voedingssupplement voor proteïne, welke in smaak vele malen neutraler is dan wat er nu in de Europese markt te verkrijgen is. De lancering start in de Benelux en zal daarna Europees zijn. C2B heeft een campagne ontwikkeld om patiënten ervoor te enthousiasmeren, en om specialisten ervan op de hoogte te brengen.Onderdeel van de campagne was:- positioneren van nieuwe productlijn- groots PR diner onder alle specialisten (met een proeverij en internationale sprekers)- ontwikkelen communicatie materiaal voor specialisten- groots event met activiteiten speciaal voor patiënten (voor 2,5% van alle patiënten uit de Benelux)- ontwikkelen van een kookprogramma voor en door PKU patiënten- sampling actie via een direct mail- activaties tijdens beurzen

Branding & PositioneringContent StrategyFilm+3
Meer lezen
SPAR kerstbomenactie
SPAR kerstbomenactie

Project gemaakt voor SPAR in de Voedsel industrie voor een B2C publiek.De jaarlijks terugkerende ophef rondom Sinterklaas heeft ons geïnspireerd. Ieder jaar liggen, volgens een groot deel van de consument, de pepernoten weer te vroeg in de supermarkten. Maar nooit werden kerstartikelen “belachelijk” vroeg aangeboden. Een ideaal scenario voor C2B om een stunt voor het 85-jarig jubileum van SPAR in te zetten. Want waarom heeft iedereen alleen gedurende december een kerstboom in huis? Het is toch gezellig om het hele jaar door van deze mooie boom te kunnen genieten!?

Branding & PositioneringContent StrategyPublic Relations (PR)+2
Meer lezen
Gamma (social media content)
Gamma (social media content)

Project gemaakt voor Intergamma in de Bouw industrie voor een B2C publiek in 2017.Voor Gamma maken we content en inhakers voor hun social media en nieuwsbrieven.Een recent succesvol voorbeeld van een inhaker die viral ging was de 1 April grap.We zeiden dat Gamma met een nieuwe verf uitkwam: Geurverf met Zwitsal-geur.Direct ging het bericht viral.Met PR wisten we AD, nu.nl, NOS, METRO, RTL Nieuws, lifestyle bladen (LINDA nieuws, Libelle, Mamaliefde, VK Mag, etc) lokale kranten en vakpers (na bekendmaking zoals BesteSocialmedia.nl, Dutch Cowboys, etc).Op 1 april vertelde we met een sympathieke video dat het een grap was.Ook Zwitsal lieten we aanhaken en deed een like and win actie rondom de bekendmaking.

Social media
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag C2B om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in C2B's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met C2B's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

C2B heeft 8 awards gewonnen

Emerce Top100: #1 Agency Online Campagne2020-03-31
Fonk50, Red Alert: #1 Best Digital Agency2018-10-31Mid-sized
LinkedIn Talents Award2018-09-30Best Employer Brand
Emerce Top100: #1 Agency of the Netherlands2018-03-31Online Campaigns
Platform Innovatie and Marketing2015-12-31Winner Best Marketing Book of the Year
Adveo2016-05-31Winner Best Fair
DIA2014-04-30Winner Best Campaign
DIA2015-04-30Nomination Best campaign

Reviews

3 reviews voor C2B

5/5
(3 reviews)
Nick AlvaresOwner at Muze
ServiceBranding & Positionering
SectorAuto
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

Opzetten en uitvoeren van een strategie voor het op de markt zetten van een Electrische scooter.

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

Contact loopt heel soepel en wordt goed meegedacht.

Zijn er verbeterpunten?

Op dit moment niet

Nick Alvares beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering
SectorAuto

Nienke HolwerdaCommunity Manager at Klm
ServiceContent Strategy
SectorLuchtvaart en ruimtevaart
Team10001 - 10002
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?

Content Strategy interne communicatie kanaal.

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?

C2B is een zeer bekwaam bureau met grote expertise in social media. Het is altijd prettig samenwerken met hun. Ze leven hun High Five approach echt na. Creatief, nauwkeurig, flexibel en enthousiast team.

Nienke Holwerda beveelt dit bureau aan


ServiceContent Strategy
SectorLuchtvaart en ruimtevaart
Team10001 - 10002

Richard van den HeuvelStrategic Marketing Communication at PostNL
5/5

Na onze kennismaking een aantal jaren geleden inmiddels al vele campagnes vanuit regie PostNL met dit bureau doorlopen. De aanvullende kracht op onze interne kennis van C2B zit met name in de creatieve media aanpak. Met welke boodschap en mediastrategie krijgen we de beoogde doelgroep(en) in beweging? Hierin is C2B telkens van toegevoegde waarde gebleken in onze campagnes voor omroepen, financiële instellingen, uitgevers en Retail.



Contact

Contact gegevens van C2B


Details



  • HoofdkantoorLinnaeusstraat 35, 1092 CL Amsterdam, Netherlands

  • Rotterdam, Netherlands

  • Utrecht, Netherlands

Sortlist logo

Sortlist is een onafhankelijk platform dat voor je op zoek gaat naar de meest relevante bureaus voor jouw project. Laat ons weten wat je zoekt, dan gaan wij aan de slag.

TwitterFacebookLinkedinInstagramYouTube
Sortlist
Voor klanten
Voor bureaus
  • 2021 © Sortlist | 
  • Alle rechten voorbehouden
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Hulpcentrum
  • Landen
  • Talen