GRRR - Creative Digital Agency (+ 4 reviews) | Sortlist
Sortlist


Sortlist
GRRR - Creative Digital Agency cover
GRRR - Creative Digital Agency logo

GRRR - Creative Digital Agency Amsterdam, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.
Wij zijn een creatief digitaal bureau voor Zinnige Zaken Volgens ons kan de wereld schoner, eerlijker en inclusiever. Daarom combineren we de kracht van strategie, design en tech met Zinnige Zaken. Zo ruimen we plastic op in plaats van troep te verkopen. Maken we theater net zo hot als Beyoncé. En wordt een website of app opeens een taalbuddy of emancipatieplatform.  We doen dat door samen onze tanden te zetten in conventies. Zo komen we tot eigenzinnig design dat aantoonbaar werkt. Prijswinnend? Zeker. Maar belangrijker vinden wij de impact die we maken met ons werk.
25 mensen in hun team
Spreekt Engels, Nederlands
14 projecten in hun portfolio
Werkt op afstand over de hele wereld
Sortlist lid sinds 2014
Opgericht in 2003
14 awards gewonnen
4.54/5

Diensten

2 diensten aangeboden door GRRR - Creative Digital Agency

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Jouw visual identity en branding door GRRR

    Een specifieke doelgroep aanspreken? Of vraagt jouw nieuwe strategische koers of fusie om een nieuwe visuele identiteit? Voor ons is een visual identity een proces van analyseren, keuzes maken en zo ontdekken wie je bent. Een goede huisstijl laat jou in de spiegel kijken – en de gebruiker in je hart.

    Design laat zien wie je bent
    Voor we ook maar iets vormgeven, willen we je leren kennen. Wij zijn als bureau niet alleen gespecialiseerd in digitaal ontwerp en alle front-end en back-end techniek om jouw interactieve ontwerp mogelijk te maken. Maar vooral ook in merkstrategie. Daarom moeten we eerst begrijpen wat jouw organisatie uniek maakt. Grote kans dat je dat al scherp hebt. En anders onderzoeken we dat samen.Wat drijft je, wat is je merkpersoonlijkheid en met wie heb je te maken in jouw branche? Bij GRRR maken we je huisstijl met een fundament én een ziel.

    Design dat converteert
    Jij wil je organisatie onderscheidend maken. En je weet dat ngo’s, private purpose ondernemingen en (semi-)overheidsorganisaties specifieke doelgroepen hebben. Die vragen om op maat gemaakte communicatiemiddelen. Als designers met een digitaal hart ontwerpen wij middelen die even goed online als offline werken. Van je website tot je pand, van je brochures tot video’s: we zorgen ervoor dat je klaar bent om overal jezelf te zijn. En dat design effect heeft.

    Huisstijl laten ontwerpen door GRRR
    De ene keer kiezen we voor een typografische oplossing, de andere keer werken we abstract. De ene keer werken we met steengoede fotografie en de andere keer met film, of animaties. Elke opdracht vraagt om een andere creatieve benadering. Voor elke aanpak hebben wij de juiste mensen paraat. Alleen de besten, uiteraard.
    Skills in Branding & Positionering (14)
    Back-End DevelopmentOffline marketinginteractiepersuasive communicationInteractionBrandingDesignVisual IdentityBrand StrategyBrand Identity+4
    Projecten in Branding & Positionering (11)
    APG - Branding & Positionering
    Waarzitwatin - Branding & Positionering
    iktoon - Branding & Positionering
    Volkskrant Zorgspecial - Branding & Positionering
    Klanten in Branding & Positionering (11)
    APGBanken & financiële instellingen | national
    iktoonKunst & Ambacht | national
    WaarzitwatinNon-profit | national
    Gemeente HaarlemOverheid | regional

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    Digital solutions volgens GRRR

    Jij hebt een plan waarin je gelooft. En je wil een website, app of digitale oplossing laten maken waar je klanten gek op zijn. We combineren design en technologie om te komen tot duurzame resultaten, die over vijf jaar nog net zo actueel zijn.

    Focus op zinnige zaken
    Jij wil je organisatie onderscheidend maken. En je weet dat ngo’s, private purpose ondernemingen en (semi-)overheidsorganisaties specifieke doelgroepen hebben. Die vragen om op maat gemaakte websites, apps en andere digitale oplossingen. GRRR werkt al meer dan 15 jaar specifiek voor onder meer ministeries, gemeenten, goede doelen en bedrijven die een maatschappelijke doelstelling nastreven.

    Van vraag naar plan
    Achter je eerste vraag ligt vaak een andere. En daarachter soms nóg een. Samen vragen we net zo lang door tot we de essentie te pakken hebben. Als je zelf al scherp hebt wat je doel is, gaan we direct aan de slag. En als je een plan hebt, maar wij denken dat je er nóg meer uit kan halen, nemen we graag de ruimte om jou te verrassen.

    Van plan naar prototype
    Designers en developers zijn bij ons even belangrijk. Daarom werken onze oplossingen technisch net zo goed als ze eruit zien. Elke digitale oplossing die we ontwikkelen, draait om je gebruikers. We willen weten wat ze ervan vinden, hoe ze ‘m gebruiken, wat ze missen en denken dat er beter kan. Daarom prototypen we alles eerst in een testomgeving.

    Van prototype naar productie
    Gebruikers blij? Dan gaan we serieus bouwen. Niet alles in een keer maar in slimme stappen die we ook weer testen. Zo bouwen we de digitale producten waar je gebruikers op zaten te wachten.

    Van lancering naar groei
    Na de livegang begint het eigenlijk pas. Want jouw website of digitale oplossing is niet alleen je visitekaartje maar ook je marketing tool. Door samen scherp te blijven, zorgen we ervoor dat je digitale oplossing groeit en van waarde blijft. Dat doen we door te meten wat je gebruikers doen, te vragen wat ze willen en scherp te blijven op wat er in de wereld gebeurt. Zo zorgen we ervoor dat je digitale oplossing van optimale waarde blijft.
    Skills in Website Creatie (21)
    nodeCustom CMSnetlifyserverlessgulpHeadless CMSEleventyHugoTwigSvelte+11
    Projecten in Website Creatie (10)
    APG - Website Creatie
    Waarzitwatin - Website Creatie
    iktoon - Website Creatie
    Gemeente Amsterdam: Schoolwijzer - Website Creatie
    Reviews in Website Creatie (2)
    Yrthe van der Wolf
    Jochem de Klein
    Klanten in Website Creatie (10)
    FastnedLogistiek & Supply Chain | national
    KRO-NCRVMedia | international
    Stedelijk MuseumKunst & Ambacht | international
    iktoonKunst & Ambacht | national

    Meer informatie over Website Creatie

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag GRRR - Creative Digital Agency om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

14 projecten uitgevoerd door GRRR - Creative Digital Agency

APG
APG

Project gemaakt voor APG in de Banken & financiële instellingen industrie voor een B2C publiek.Innovatietraject in de veranderende wereld van pensioenenProblemen oplossen met strategie, design en techAPG is de pensioenuitvoerder voor overheids- en onderwijsmedewerkers in Nederland. Met meer dan 2,8 miljoen deelnemers en een beheerd vermogen van € 344 miljard is het een van de grootste pensioenfondsen in Nederland en een van de vijf grootste pensioenfondsen ter wereld.APG vroeg ons om een pensioenapp te maken. Die app kwam er niet, wel werd Kandoor geboren. Een organisatie die straks 800.000 Nederlanders van gratis financieel advies voorziet. Bij een innovatietraject is het belangrijk dat je aannames snel test. Je bedenkt een pensioenapp, maar zitten je potentiële gebruikers daar ook op te wachten?Bij GRRR hanteren Service Design en Design Thinking als methodes om te zorgen dat we in een innovatietraject nooit de eindgebruiker uit het oog verliezen. Als je samenwerkt met APG heb je die eindgebruiker vrij snel in het oog. Als je maar goed genoeg kijkt; APG is uitvoerder van 30% van alle Nederlandse pensioenen. Dus je hoeft maar de straat op te lopen en je hebt 30% kans om je doelgroep aan te spreken. Zo gezegd zo gedaan. Daarvan leerden we dat:websites eenzijdige informatie bieden;financieel adviseurs vaak niet onafhankelijk zijn;veel mensen zelf geen financiële expertise hebben én geen experts kennen.Veel mensen gaven wel aan zich zorgen te maken over hun financiële situatie en hun pensioen 🤷‍♂️.Onze aanpakDesign Thinking op de GRRR-manierDesign Thinking is een cognitief, strategisch en praktisch proces om problemen op te lossen. Door te werken vanuit het model van de zogenoemde double diamond zorg je dat je steeds de eindgebruiker, voor wie je het uiteindelijk allemaal doet, centraal stelt in je proces. Als je de methode goed uitvoert is er sprake van een combinatie van empathie, creativiteit en rationaliteit. Dat blijkt vaak een succesvolle mix te zijn.Deze werkwijze is ontstaan in de designsector maar wordt tegenwoordig ook door vrijwel alle grote consultancy firms en multinationals toegepast. Bij GRRR passen we hem op onze eigen manier toe, waarbij we de eindgebruiker centraal stellen maar ook goed rekening houden met hoe jouw organisatie eruit ziet en welke specifieke omstandigheden daar gelden.Nu genieten maar zonder pensioenzorgenPensioen is als die kast die je liever niet open doet omdat er teveel rommel in ligt. Als je dan tóch een keer opruimt blijkt het vaak mee te vallen. Veel mensen kunnen na een paar relatief eenvoudige antwoorden op pensioenvragen zonder zorgen weer door. Daarom maakten we Kandoor. Op het online platform Kandoor.nl geven financiële experts gratis 1-op-1 advies aan iedereen die het nodig heeft. Ze helpen je om je vraag scherp te stellen. Want vaak weet je nog niet eens precies wat je wil vragen.KanbotArtificiële intelligentieArtificiële intelligentie zorgt ervoor dat veelgestelde vragen door het platform zelf beantwoord worden. Dat maakt het platform schaalbaar en voor iedereen toegankelijkheid. Zo maakten we APG 21th century proof: als er straks open concurrentie is tussen pensioenfondsen loopt dit fonds mijlenver voor op de concurrentie.

Branding & PositioneringDigital StrategyOntwerp+1
Lees meer
Waarzitwatin
Waarzitwatin

Project gemaakt voor Waarzitwatin in de Non-profit industrie voor een B2C publiek.Eindelijk onafhankelijke en betrouwbare informatie over chemische stoffen in consumentenproducten|Publiek en privaat bij elkaar brengen met focus op de eindgebruikerEr bestond geen centraal punt met onafhankelijke en betrouwbare informatie over chemische stoffen in consumentenproducten. Best gek eigenlijk als je je bedenkt dat er in heel veel producten chemische stoffen zitten. Er is nieuwe Europese regelgeving waarin staat dat informatie over chemische stoffen in consumentenproducten voor alle Nederlanders beschikbaar moet zijn.In opdracht van VeiligheidNL en RIVM, en met ondersteuning van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I & W) is GRRR met deze uitdagende vraag aan de slag gegaan. Met onze Service Design aanpak is een concept ontwikkeld waarin de (enigszins tegengestelde) belangen van producenten, consumentenorganisaties en overheid zijn samengebracht in een platform dat consumenten op een laagdrempelige en begrijpelijke manier koppelt aan waardevolle informatie.UitdagingAls burgers door de Nederlandse overheid worden ingelicht over chemische stoffen dan gaat daar uitgebreid proces aan vooraf. Een groot aantal private en publieke partijen hebben inspraak en vaak tegengestelde belangen. Om vanuit het perspectief van de eindgebruiker dit proces vlot te trekken is GRRR aangehaakt. Vanuit een gezamenlijke focus konden we starten met het creëren van een strategie en de bijbehorende communicatiemiddelen.ResultaatWaarzitwatin is een website waar Nederlanders terecht kunnen voor betrouwbare en praktische informatie over chemische stoffen in en rond het huis. We zijn er trots op dat we drie ministeries, een Rijksinstituut, de NVWA en alle private bedrijven als Mattel, LEGO en AkzoNobel binnen beoogde termijn en budget op een lijn hebben gekregen.

Branding & PositioneringMotion DesignOnline Advertising+1
Lees meer
iktoon
iktoon

Project gemaakt voor iktoon in de Kunst & Ambacht industrie voor een B2B / B2C publiek.6 miljoen amateur kunstenaars inzetten voor een bottom up campagneCampagne van 6 miljoenNederland kent 6 miljoen amateurkunstenaars. Waarom is dat niet zichtbaarder? Die vraag stelden wij ons ook. Daarom kwamen we met een logische strategie en campagne: laat kunstenaars hun krachten bundelen! Samen maakten we van juni 2016 de maand van de amateurkunst.Inmiddels is de Iktoon amateurkunstmaand een landelijk bekend jaarlijks fenomeen. Op meer dan duizend locaties in meer dan 150 gemeenten wordt er van kunst genoten. Van rappen, koren, vloggen tot toneel en beeldhouwen, in allerlei gedaantes kon je iktoon tegenkomen. Het doel is om de waardering voor de kunsten te vergroten.Met marketing inspelen op Customer JourneyWe creëerden een huisstijl en diverse merkuitingen waarmee Iktoon jaarlijks de maand van de amateurkunst aftrapt. Met deze uitingen zorgen we dat Iktoon op alle stappen in de klantreis herkenbaar is en dat zo duurzaam aan de naamsbekendheid en het bereik van Iktoon gebouwd wordt. Zoals nu in 2020 je de huisstijl terugziet via de influencer campagne met artiest Thijs Boontjes en influencer Mandy Woelkers.Bottom up campagneLKCA (Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst) en Stichting WAK Nederland (Week van de Amateurkunst) kozen voor GRRR en PR bureau De Wolven door de DIY aanpak die we voorstelden: een website als campagne-centrum en plek waar kunstenaars tools vinden om zelf campagne te voeren. Vandaar ook de naam ‘iktoon’. De kunstenaar staat centraal en branding heeft een dienende functie. Het idee is dat we met ruim 6 miljoen mensen genoeg power hebben om zelf de aandacht te trekken, geen dure abri-campagnes nodig dus!Uitgaan van eigen krachtWe hebben zes (groepen) kunstenaars in beeld gebracht, échte kunstenaars, geen modellen. Op de website vertellen zij meer over hun passie. We praten vanuit een wij-gevoel zonder daarbij de individuele uitingen tekort te doen. Door kleuren, typografie en een roze loper waarmee we de kunstenaars letterlijk op een podium zetten creëren we eenheid en herkenbaarheid terwijl we ook de kunstenaar in de schijnwerpers zetten. Zachte kleuren ogen zowel energiek als vriendelijk, dat maakt de uitingen benaderbaar wat past bij amateurkunst.

Branding & PositioneringOnline AdvertisingWebsite Creatie
Lees meer
Volkskrant Zorgspecial
Volkskrant Zorgspecial

Project gemaakt voor Volkskrant in de Entertainment & Events industrie voor een B2C publiek.Een innovatieve storytelling strategie voor journalistiek zwaargewichtInnovatie en journalistieke inhoud gaan hand in hand bij deze special over de veranderingen in de Nederlandse zorg. We bedachten de ‘flexread’ als een nieuwe journalistieke vorm. In de flexread lees je de verhalen zoals je dat wil. Door op onderdelen in te zoomen die je interessant vindt krijg je extra achtergrondinformatie. Zo wordt een short-read een long-read met de flexreadContent als commercialDe Volkskrant wil zich graag positioneren aan de hand van inhoud. Dit soort journalistieke specials dragen hierin bij. De zorgspecial was onderdeel van deze campagne, in samenwerking met KesselsKramer.

Branding & Positionering
Lees meer
Gemeente Amsterdam: Schoolwijzer
Gemeente Amsterdam: Schoolwijzer

Project gemaakt voor Gemeente Amsterdam in de Onderwijs industrie voor een B2C publiek.Ouders en kinderen kiezen hun beste school met datavisualisatie en infographicsEnorme veel data omzetten in één handige toolJaarlijks onderzoekt de Gemeente Amsterdam de prestaties van haar basisscholen, om zo aan te sporen tot verbetering van de kwaliteit. De kwaliteit verbetert natuurlijk alleen als ouders deze onderzoeken ook gebruiken bij de schoolkeuze voor hun kinderen. De enorme hoeveelheid aan data was er al. Maar deze was niet nog bruikbaar voor die Amsterdammers die deze gegevens het beste kunnen gebruiken: ouders en kinderen die een school moeten kiezen. Schoolwijzer helder ontwerp en duidelijke infographics helpen wij Amsterdamse ouders om die data te gebruiken.Voor kinderen die een middelbare school kiezen bestaat ook de VO-keuzegids, de beelden uit die gids herken je aan de karakteristieke rode pijl.Sfeer moet je proeven, kwaliteit kun je metenEn dat helpt. Ouders geven aan dat ze Schoolwijzer waarderen als hulpmiddel om de juiste schoolkeuze te maken voor, en vaak ook samen met, hun kind. Zoals een ouder met ons deelde: “Sfeer moet je proeven, kwaliteit kun je meten. Door Schoolwijzer hebben we nu toegang tot die kwaliteitsdata die altijd al gemeten werd”.De Schoolwijzer past in het intensieve programma dat de gemeente startte in 2008 om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren: het programma ‘Kwaliteitsaanpak Basisonderwijs Amsterdam’ (KBA). Binnen dit programma ontwierpen wij al eerder de Kwaliteitswijzer en het praktijkboek Goed Onderwijs.

OntwerpWebsite Creatie
Lees meer
Fastned
Fastned

Project gemaakt voor Fastned in de Logistiek & Supply Chain industrie voor een B2C publiek.Een groot verhaal eenvoudig vertellenDag benzine, hallo Fastned.We ontwierpen de website voor dit internationale netwerk van laadstations voor elektrische auto’s. Door middel van onze ontwerp en technische skills wisten wij het verhaal van deze jonge onderneming drastisch te versimpelen.Fastned bestaat sinds 2013 en had eind 2015 al meer tankstations aan de snelweg dan Shell. Hiermee nemen ze de range anxiety weg: de angst om met een lege accu te stranden. Hiermee maken ze de weg vrij voor de doorbraak van het elektrisch rijden. We zijn super trots dat we onderdeel zijn van deze revolutie.Super simpelSamen met Fastned maakten wij de overstap naar elektrisch rijden zo eenvoudig mogelijk.Fastned kreeg van ons een rijk uitgerust CMS waar de eindredactie zelf pagina’s kan vormgeven aan de hand van door ons ontworpen uitingsvormen. Het eindresultaat is een flexibele website waar Fastned veel controle heeft maar ook zonder ontwerpers hele mooie dingen kan maken.We zijn er daarnaast in geslaagd de website te koppelen met systemen die Fastned al in gebruik had, zoals MailChimp, ZenDesk, Zopim Chat en Pipedrive. Automatisering hiervan neemt een hoop dubbel werk weg voor de content managers.Het resultaat is een website en een app die uitblinken in gebruiksvriendelijkheid en eenvoud.Een heldere illustratie stijlWe verrijkten de Fastned huisstijl met iconische illustraties. Deze worden op de website toegepast en zijn ook geschikt voor drukwerk.

Branding & PositioneringOnline AdvertisingWebsite Creatie
Lees meer
Heb je een soortgelijk project?

Vraag GRRR - Creative Digital Agency om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

25 leden in 's team

GRRR - Creative Digital Agency cover
Neem gemakkelijk contact op met 's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

GRRR - Creative Digital Agency heeft 14 awards gewonnen

Ad World Masters- Agency of the Year2018-12-31Silver
European Design Award2015-12-31Gold
The Lovie Awards2018-12-31Silver, Peoples Lovie

European Design Award2018-12-31Finalist
European Design Award2017-12-31Gold

European Design Award2017-12-31Bronze
Dutch Interactive Award2018-12-31Finalist
SpinAward2018-12-31Gold, Best Website
Glami Award2017-12-31Finalist

Awwwards2017-12-31Honorable Mention

Dutch Creativity Award / ADCN2005-12-31Silver
Webby Award2008-12-31Official Honoree
Awwwards2016-01-01Honorable Mention
ThinkQuest2001-12-311st Prize

Reviews

4 reviews voor GRRR - Creative Digital Agency

4.54/5
(4 reviews)
Yrthe van der WolfProduct Owner/Marketeer bij Stichting Koninklijke Defensiemusea
ServiceWebsite Creatie
SectorNon-profit
Team51 - 200
4.38/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Our objective was to renew the websites. Sustainability, scalability and flexibility were the starting points. As a result, we now have four sturdy, solid and easy to maintain websites.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
We really enjoyed the process we went through. From strategy, to design, to development. It all came together and we are really proud of the result.

Yrthe van der Wolf beveelt dit bureau aan


ServiceWebsite Creatie
SectorNon-profit
Team51 - 200

Jochem de KleinDigital Marketing Consultant bij VeiligheidNL
ServiceWebsite Creatie
SectorNon-profit
Team51 - 200
3.75/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Grrr helped us with designing and developing the waarzitwatin.nl website. Now the agency acts as a partner for the continiously improvement of the platform, both from technical and (service) design perspective.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Grrr suprises, triggers and challenges us on the strategic and design side, but is a very reliable and steady / predictable partner on the tech side. This is exactly what our organizations needs.

Jochem de Klein beveelt dit bureau aan


ServiceWebsite Creatie
SectorNon-profit
Team51 - 200

Iris Casteren van CattenburchCommunications strategist bij Connekt
ServiceContent Strategy
SectorVervoer
Team11 - 50
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Create a digital campaign for the launch of an innovative project
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Accurate, flexible, professional and creative people

Iris Casteren van Cattenburch beveelt dit bureau aan


ServiceContent Strategy
SectorVervoer
Team11 - 50

Gewerkt met GRRR - Creative Digital Agency?

Deel je ervaring met ons.

Een review plaatsen


Contact

Contact gegevens van GRRR - Creative Digital Agency

Details


https://www.grrr.nl

  • HoofdkantoorSint Antoniesbreestraat 16, 1011 HB Amsterdam, Netherlands

Sortlist logo

Building great business stories.

Sortlist is een onafhankelijk platform dat voor je op zoek gaat naar de meest relevante bureaus voor jouw project. Laat ons weten wat je zoekt, dan gaan wij aan de slag.

TwitterFacebookLinkedinInstagramYouTube
Voor klanten
  • Hoe het werkt
  • Ontdek
  • Krijg advies
  • Zoeken
Voor bureaus
  • Hoe het werkt
  • Prijzen
  • Ik heb een bureau
Middelen
  • Blog
  • Hulp en ondersteuning
Bedrijf
  • Over
  • Contact opnemen met
  • Jobs
  • 2022 © Sortlist - Alle rechten voorbehouden
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid