E-mail marketing uitbesteden: wat zijn de voordelen en hoe pak je het aan?
Laatst geüpdate op 11 juni 2024 om 11:39 am
Vrijwel elke marketeer is bekend met het concept van e-mail marketing en het opzetten van e-mailcampagnes. Uiteraard kun je als ondernemer niet tegelijkertijd bezig zijn met het marketinggebeuren binnen de organisatie en ook nog de bedrijfsvoering. Je e-mail marketinguitbesteden is dan wel het overwegen waard. In deze blog meer hierover.
Wat is e-mail marketing?
Het eerste wat je je kunt afvragen is natuurlijk wat wordt bedoeld met e mailmarketing. Bij deze vorm van marketing staat het direct versturen van berichten via e-mail naar de ontvanger, de consument of potentiële klant centraal. Niet zomaar wordt deze vorm van van marketing ook wel directe marketing genoemd.
Het doel!
Er zijn verschillende doelen, die je middels deze vorm van marketing wil bereiken.
Allereerst wil je je klanten overtuigen. Je wil dat ze producten van je afnemen en klant worden, een vorm van klantenbinding. Dat kun je onder andere doen door potentiële klanten te informeren.
Je kunt ze aanzetten tot het ondernemen van actie en je kunt aan relatiebeheer doen. Dat allemaal middels het versturen van e-mails.
Je kunt bijvoorbeeld op gezette tijden een nieuwsbrief sturen naar potentiële klanten waarin je ze informeert over de voorraad aan producten die je bijvoorbeeld hebt. Daarnaast kan je aanbiedingen toesturen. Die zal ze motiveren om producten bij je te kopen en je kunt hiermee het contact met je klanten onderhouden.
E-mail marketing automation
Bij online marketing wordt ook gesproken over email automation. Het is vergelijkbaar met het concept waarbij er automatisch e mails verstuurd worden naar verschillende e mailadressen.
Een marketing automation tool biedt je de mogelijkheid om de boodschap van je e mail aan te passen naar specifieke interesses van de ontvangers. Het gaat over zaken die ze eerder op de een of andere manier aan jou te kennen hebben gegeven.
Hoe kan een extern bureau helpen?
Wil je op effectieve wijze aan e mail marketing doen? Dan kan je overwegen om gebruik te maken van de diensten van een e mail marketing bureau. De meeste van deze bureaus maken gebruik van MailChimp. Een e mail marketing software, die het effectiefst lijkt te zijn.
Marketing bureaus kunnen deze software op snelle, betrouwbare en geautomatiseerde wijze overgaan tot het opzetten van e mail campagnes.
Stuur de juiste mail met zelfvertrouwen.
Ontdek hier de meest relevante agencies voor jouw project gebaseerd op je eigen specifieke vereisten.
Het versturen van e mails en nieuwsbrieven naar een grotere groep gaat ook veel makkelijker. Daarnaast biedt deze software het bureau ook de mogelijkheid om analyses voor je uit te voeren.
Op basis van de resultaten kun je eventueel je marketing strategie aanpassen. Daarnaast biedt zo een uitbesteding je ook de mogelijkheid om sneller je doelgroep te bereiken. Je kunt ook een duurzame relatie opbouwen met bestaande klanten opbouwen en veel meer.
De 5 voordelen van e-mail marketing uitbesteden opgelijst:
1. Directe mails versturen
Allereerst is het versturen van een e mail een makkelijkere methode om je doelgroep te bereiken. Het voordeel van deze vorm van online marketing is ook dat een e mail direct in de e mailbox van je potentiële klant terecht komt.
De kans dat zo een e mail niet gelezen wordt is dan ook klein. Je dient binnenkomende berichten van klanten wel snel op te pakken, anders heb je snel een overvolle inbox.
2. Persoonlijk karakter
Deze vorm van online marketing maakt het ook mogelijk om e mails te personaliseren. Vooral als je weet wat de behoefte van je doelgroep is, kan je relevante content op het juiste moment naar ze toe sturen.
3. Laagdrempelig karakter
Klanten die een e mail adres moeten opgeven om diverse aanbiedingen via e mail te ontvangen, vinden dat laagdrempeliger dan wanneer ze bijvoorbeeld zelf een offerte moeten aanvragen.
4. Resultaten zijn te meten
Een online marketing bureau kan op eenvoudige wijze de resultaten van een marketing campagne meten. Op basis hiervan je kun je je marketing strategie aanpassen. Je kunt ook overwegen andere email marketing pakketten bij het bureau af te nemen. Je kunt ook je website optimaliseren aan de hand van het afgenomen pakket.
5. Voordelig
E mail marketing is goud waard , het is niet alleen zeer voordelig, ook zijn de kosten aan de lage kant.
Email marketing uitbesteden wat is de beste aanpak?
Het beste wat je kunt doen bij e-mail marketing uitbesteden is een drietal bureaus identificeren. Je kunt deze met elkaar vergelijken en ook online reviews doornemen. Op basis van de informatie, kan je dan een besluit nemen met welk online marketing bureau je in zee gaat.
E mail marketing uitbesteden: de conclusie
Wil je op snelle en effectieve wijze meer leads genereren, dan kun je het best gebruik maken van de diensten van een e mail marketing bureau.
Dit bureau kan het hele traject voor je uitzetten en op basis van diverse tools en software binnen een korte tijdsbestek meer leads voor je genereren. Je hoeft je dan niet druk te maken met het uitzetten van een online marketing campagnes, je kunt je focussen op de bedrijfsvoering.