Egon Gevaert - Storything
Marketing

[INTERVIEW] Maak kennis met Egon Gevaert van Storything

4,75/5(4)

Coderen is de passie van Egon Gevaert. Toen hij net 10 jaar oud was, leerde hij zichzelf na schooltijd coderen. Al snel nam zijn hobby een serieuze wending en begon hij websites te maken voor lokale bedrijven. De tevredenheid van zijn klanten motiveerde hem om zijn eigen bureau, Storything, op te richten zodra hij klaar was met de middelbare school. Nu hij 18 jaar oud is, is hij het jongste lid van Sortlist en zegt hij een uniek voordeel te hebben: Geen enkel ander bureau op de markt weet beter wat Generatie Z wil dan hij.

Van waar is die passie gekomen om  websites te creëren? 

Wat ik heel fascinerend vond, is wanneer je thuis een pagina maakte, dat je die duizenden kilometers verder ook kunt vinden. Dit heeft mij helemaal geprikkeld en zo is het begonnen. Ik heb mijn eerste blog gemaakt toen ik 10 jaar oud was, en sindsdien ben ik alles zelf gaan uitzoeken. Ik ben volledig autodidact en dat heeft mij de kans geboden om echt mijn eigen ding te doen. Momenteel ga ik informatica studeren omdat ik mij vooral wil verdiepen in technologie en zo mijn skills te verbreden en verbeteren. Mijn doel is vooral om beter te worden in het maken van  web applicaties. Allez, onder andere hé. 

Vertel eens Egon, hoe oud ben je en wanneer ben jij hieraan begonnen?

Ik ben 18 jaar en ik ben al heel lang bezig met technologie en het maken van websites. In het begin waren het meestal vrij eenvoudige websites. Aangezien ik er zo vaak mee bezig was, ben ik lokale bedrijven beginnen helpen door gratis websites te maken voor hen. De laatste jaren werden dat complexere websites en werden de opdrachten steeds meer serieus. Ik heb kort na mijn 18de verjaardag een vennootschap opgestart, namelijk Storything

Kan je ons iets meer vertellen over jouw eerste project?

De eerste website die ik maakte, zo’n 5 jaar geleden, was voor Kroeton, een soepbar hier in de buurt. Via een vriend van mijn ouders zijn ze zo bij mij terecht gekomen. Eerst heb ik een voorstel gemaakt en de inhoud overlopen met de klant. Daarna werd het beheer volledig in de handen van de klanten gelaten. Tot de dag van vandaag zijn ze nog steeds tevreden en kunnen ze altijd bij mij terecht voor aanpassingen of eventueel een volledig nieuwe website. 

Alle projecten die toe nu toe binnenkwamen, dat was dankzij mond-aan-mond reclame. Dankzij mijn ontdekking van Sortlist heb ik beslist om een volgende stap te zetten in de groei van Storything. 

Hoe sta je tegenover jouw jonge leeftijd? Is het soms een nadeel in de omgang met klanten/ potentiële klanten?

Naar mijn gevoel is mijn jonge leeftijd vaak een groot voordeel. Vooral wanneer het gaat om een website met een vrij jonge doelgroep, kan ik goed inschatten hoe we de user experience moeten verzorgen. Dit is bijvoorbeeld het geval met Land of Love. Een praktisch voorbeeld: voor deze site denken we deels “mobile first”. Qua design denken we dan eerst na over de mobiele versie, en dan pas over de versie voor desktop en grotere schermen. De jonge doelgroep kijkt voornamelijk op hun smartphone, waardoor dit van groot belang is bij dit project. 

De jonge leeftijd brengt ook wel wat nadelen met zich mee: er zal sneller een vraag worden gesteld bij onze ervaring. Al merk ik eigenlijk dat dit zelden wordt aangegeven door klanten. Vaak wordt jong geassocieerd met frisse ideeën en veel creativiteit, dat is dan wel een pluspunt!

Naar wie kijk jij momenteel naar op? 

De grotere marketingbureaus zijn degenen waar ik naar opkijk. In de toekomst hoop ik ooit op hetzelfde niveau te geraken als de huidige marketingbureaus. Daarnaast wens ik ook een speler te zijn op de markt door mijn inzet.

Hoe probeer jij je te onderscheiden van de concurrentie, behalve door je jonge leeftijd?

Iets waarin ik mij wil onderscheiden van de andere agencies is het uitgebreide proces om samen met de klant tot een resultaat te komen. Waar ik in wil uitblinken is flexibiliteit en communicatie. Dit zijn twee factoren die het onderscheid kunnen maken in de relatie met de klant. Zowel tijdens de onboarding, design, ontwikkeling, opvolging, … besteed ik hier veel tijd aan. Zeker flexibiliteit is vaak iets wat een log proces is bij grotere bureaus, dat is vaak een voordeel aan werken met kleinere agencies.

Ook afwerking vind ik ontzettend belangrijk, van animaties tot perfect optimaliseren voor tablets en smartphones.

Wat waren jouw challenges? 

In het middelbaar volgde ik Latijn-wetenschappen, dus het was moeilijk om dit  te combineren met de lopende projecten. Vaak moest ik contact opnemen met klanten na de lesuren. Dankzij de pandemie heb ik de kans gehad om meer met mijn hen bezig te zijn. Binnenkort begin ik weer met de lessen aan de universiteit en er zijn al heel wat meetings gepland. Aangezien het hoger onderwijs wat flexibele uren heeft lukt het beter om mijn tijd te organiseren. Het plannen en tijd maken voor mijn klanten is voor mij toch de ultieme uitdaging, zeker omdat ik het zo belangrijk vind ruim de tijd te nemen en reactief te zijn.

Welk project lanceerde je recent?

Net iets meer dan een week geleden werd de website van Hangar K gelanceerd. Hangar K is een co-creatiehub in Kortrijk, een heel fijne plek om mensen te ontmoeten en samen aan projecten te werken. In de zomervakantie gingen we samen van start om de nieuwe site van Hangar K te ontwikkelen. Het werd een aangename samenwerking waarvan het resultaat te vinden is via hun website.

Hangar K by Storything

Hoe heb jij over Sortlist gehoord? 

Als ik het mij goed herinner ging dat via een nieuwsbrief. Door zelf eens naar het platform te gaan heb ik mijn bedrijf Storything direct ingeschreven. Het is pas in Mei 2020 dat ik officieel member ben geworden omdat ik onlangs mijn vennootschap heb opgestart. Maar in feite ben ik  sinds februari al lid.

Waarom heb je de stap heeft gezet om lid te worden?

Bij de gratis membership kwamen er er interessante opportuniteiten die binnen. Na een paar gesprekken met Sortlist kreeg ik nog meer projecten en ben ik in contact gekomen met enkele klanten. Ze waren zeer enthousiast en we zijn nog aan het bespreken hoe het zal verlopen met hen. Ik heb al het vertrouwen in Sortlist dat de ROI er zal zijn.

Waar wil je staan in de nabije toekomst? Wat is je toekomstperspectief? 

In de toekomst wil ik natuurlijk vooruit gaan met ambitieuzere projecten en grotere klanten. Het doel is om groei te realiseren, en zo meer bedrijven te helpen in hun digitale communicatie..

Ik hoop dan ook snel iemand in dienst te kunnen nemen. Nu werk ik regelmatig al met freelancers voor fotografie, video en design. Vermoedelijk zal ik  eerst iemand deeltijds in dienst nemen om aan de vragen van nieuwe klanten te voldoen, en de support voor bestaande klanten te verzekeren. In een tweede fase is het dan bedoeling iemand vast aan het team toevoegen. Daarna is het de ambitie verder te groeien totdat we voor elke stap in ons proces een specialist in huis hebben..

Heb je een project en wens je contact op te nemen met Egon? Dat kan altijd via deze link.

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email