Native mobiele toepassing: 2 case studies om je ideeën te geven
Laatst geüpdate op 16 mei 2022 om 03:09 pm
De wereld van de mobiele toepassingen groeit snel. Wie zijn eigen mobiele applicatie nog niet ontwikkeld heeft, loopt achter. Een native mobiele toepassing is een must!
DUS: De tijd is gekomen om die ontbrekende applicatie voor jouw bedrijf te bouwen. Om je te inspireren, hebben we twee apps geselecteerd die volgens ons een grote impact hebben: McDonald’s NL app en CitizenM Hotels een Nederlandse en vooral revolutionaire hotelketen.
Lees onze beoordeling van deze twee native mobiele applicaties en neem vervolgens contact op met onze experts, zodat zij je in contact kunnen brengen met de beste ontwikkelaars van mobiele applicaties in Nederland.
Native mobiele toepassing nummer 1: McDonald’s app, een hamburger eten is nooit makkelijker geweest!
Je bent waarschijnlijk wel eens bij Mc Do geweest voor een hamburger, toch? Maar heb je de mobiele app van McDonald’s al gebruikt om je favoriete snack te halen?
Native mobiele toepassing: applicaties = continu updaten!
De voorgaande versies van de applicatie hadden enkele tekortkomingen, vooral wat het gebruik van smartphone-functies betreft. Als gevolg daarvan waren sommige diensten die de onderneming had kunnen aanbieden, niet beschikbaar.
Door af en toe te veranderen van toepassing kan McDonald’s zijn merkimago regelmatig herzien en het meer “cool” maken. Dat doen ze met een app op het snijvlak van technologie die perfect voldoet aan de behoeften / verlangens van klanten.
Wat is het doel van de mobiele toepassing?
Het doel van deze de McDonald’s mobiele app is om de gebruiker, naast gewoon eten bestellen, een extra beleving en daardoor meerwaarde te bieden.
De app maakt het onder andere mogelijk om:
- Het dichtstbijzijnde restaurant te vinden dankzij geolocatie-functie
- Sneller je favoriete food bestellen dankzij je bestelgeschiedenis;
- De laatste nieuwtjes van McDonald’s rechtstreeks ontvangen dankzij pushmeldingen
Geo-localisatie en pushmeldingen zijn twee belangrijke functies die op smartphones en tablets zijn ontwikkeld. Het Amerikaanse bedrijf gebruikt ze nu via zijn app, wat het voor hun mogelijk maakt om:
- Informatie verzamelen over het gebruik van klanten
- De locatie van toekomstige restaurants af te stemmen
- Blijf in contact met hamburgerfans en promoot gemakkelijk producten.
Wat is de optimalisatiestrategie?
Het gaat er gaat verder dan enkel de redactionele inhoud van de applicatie te optimaliseren. We hebben te maken met een bedrijf dat bekend staat over heel de wereld en alleen de bestmogelijke toepassing wil aanbieden aan zijn klanten/gebruikers. Om op die manier zijn merkimago voortdurend te verbeteren en zijn producten te promoten.
Voor McDonald’s draait het allemaal om de technologie die wordt gebruikt om de applicatie te verbeteren die beschikbaar is in de Apple en Google stores. En blijkbaar werkt het, want de beoordelingen van de app zijn zeer goed.
Werk samen met een mobiele applicatie develope bureau
Ontdenk hier de meest relevante agencies voor je project gebaseerd op jouw specifieke vereisten.
Is het een succes?
Het is zeker een succes, aangezien de gebruikers tevreden lijken te zijn over de toepassing. Dat is de beste manier om te oordelen, is het niet? De laatste toevoeging aan de app zijn de games die het bedrijf in zijn app heeft gelanceerd. De toepassing is interactief, leuk en vooral een goede manier om de verkoop te stimuleren!
De applicatie blijft dan ook keer op keer eruit springen en staat kan zich goed weren in de hitlijsten tussen andere grote voedingsketens.
Native mobiele toepassing 2 : Citizen M
Citizen M is een iets minder bekend bedrijf, maar wél van Nederlandse bodem. En wat doet deze keten het goed op vlak van technologie en beleving! Citizen M een Nederlandse hotelketen opende in 2008 zijn eerste hotel in Amsterdam Schiphol. Ondertussen groeide het bedrijf uit tot een ware disruptor in de hotelsector en onderscheid de keten zich met technologie waaronder zijn applicatie.
Laten we eens kijken naar de redenen van dit Nederlandse succesverhaal!
Wat is het doel van de mobiele toepassing?
De mobiele applicatie van Citizen-M is echt goed ontworpen. Het stelt gebruikers in staat hun hotelervaring van A tot Z te plannen, van de lichtbediening van de kamer tot een aantal aangename lokale eettenten.
De gebruikerservaring is goed doordacht, het is heel gemakkelijk om door de applicatie te navigeren. Je kan zonder problemen van bestemming veranderen. Daarnaast heb je ook tabbladen waarmee je van bestemming kunt veranderen en rechtstreeks kunt een hotelkamer boeken.
Je ontvangt meldingen via de app en per e-mail, waarin je wordt geïnformeerd over bepaalde acties en uitgedaagd wordt om nieuwe bestemmingen te verkennen en daarbij gebruik te maken van Citizen M. In minder dan 5 klikken, kun je al een hotel boeken, het is zeer intuïtief.
Bovendien is de applicatie mooi, de ontwerpen zijn praktisch. Citizen M is bijna verslavend. Je zou elke dag het discover tablad openen om zo te zien wat hun top picks zijn op bepaalde plekken in de wereld. Elke dag een beetje reizen! Dat betekent dat Citizen M een volledig succes is geweest.
Wat is de optimalisatiestrategie?
Hier is het, net als bij McDonald’s, een zeer interessant geval omdat de geschreven inhoud van de beschrijving niet is geoptimaliseerd. In feite is dit niet de hefboom die het bedrijf gebruikt. Het is zo bekend in Frankrijk dat het niet aan trefwoorden te danken is dat het erin slaagt elke maand duizenden gebruikers aan te trekken.
Tot op heden scoort de applicatie zeer goed. Dit resultaat is te danken aan het aantal downloads, een hoge waardering, de beoordelingen en uiteraard de wekelijkse updates.
De beschrijving van de applicatie is uitgebreid en engageert om de app te downloaden. Het informeert gebruikers over de inhoud van de toepassing en de laatste nieuwe toepassingen van de app.
Het is duidelijk, het wekt nieuwsgierigheid, je zult onvermijdelijk willen klikken. In tegenstelling tot McDonald’s heeft Citizen M besloten geen videopresentatie op te nemen, maar alleen 4 perfect ontworpen beelden die de voordelen van de applicatie presenteren. Dat maakt dat je het écht wilt downloaden.
Is het een succes?
Ja, zoals we al hebben gezegd, de native mobiele applicatie van Citizen M is een succes. De hotelketen verovert op een mum van tijd de ene na de andere stad.
En we kunnen zeggen dat de mobiele applicatie veel te maken heeft met dit ongelooflijke succes.
Native Mobiele Toepassing: Conclusie
Als je ook een groter marktaandeel in je vakgebied wil veroveren dankzij een mobiele applicatie van hoge kwaliteit, bekijk zeker de verschillende agencies. Ze zullen je behoeften begrijpen en een app van hoge kwaliteit leveren!