Over


The Conversion Department cover
The Conversion Department logo

The Conversion Department Rotterdam, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.
11 mensen in hun team
Spreekt Engels, Nederlands
9 projecten in hun portfolio
Werkt op afstand over de hele wereld
Sortlist lid sinds 2020
Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door The Conversion Department

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving

    Social Media Advertising Maar liefst 96% van de Nederlandse bevolking is actief op minimaal 1 social media kanaal. Met alleen organische (onbetaalde) social media berichten, bereik je maar een klein deel van jouw volgers. Met social media advertising kan een advertentie heel specifiek worden uitgeze...

    Skills in Social media (37)
    Pinterest Marketingfacebook reach optimizationsocial media growthsocial media consultantB2B Social mediaLinkedin Advertisingsocial media promotiontwitter advertisinglinkedin marketingsocial media optimization+27
    Projecten in Social media (7)
    BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik - Social media
    NXXT - De beste rijschool op social media - Social media
    IVG Libilé - Meer kwalitatieve leads - Social media
    LensOnline - 6.000.000 weergaven in 3 maanden - Social media
    Klanten in Social media (7)
    BAR-AfvalbeheerEnergiebedrijven | regional
    HaustVoedsel | national
    NXXTVervoer | national
    Clima DirectIndustriële Goederen en Diensten | national

    Meer informatie over Social media


  • Beschrijving

    Zoekmachine Adverteren (SEA) Binnen no-time hoog in zoekmachines Zeg je online adverteren, dan zeg je SEA. Met online adverteren in zoekmachines (SEA) kun je de vindbaarheid van jouw website verbeteren. Je kunt deze advertenties herkennen aan ‘Adv’ of ‘Advertentie’. Wil jij snel een top-of-mind posi...

    Skills in Online Advertising (33)
    SEA strategySearch Engine OptimizationOnline MarketingGoogle AdWordsRetargetingYouTube AdsSEAVideoAdvertisingSearch Marketing+23
    Projecten in Online Advertising (6)
    BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik - Online Advertising
    NXXT - De beste rijschool op social media - Online Advertising
    Red Point Alloys - SEA 20% extra conversies - Online Advertising
    Lauwaars NVM Makelaars - 156% groei website bezoek - Online Advertising
    Klanten in Online Advertising (6)
    Clima DirectIndustriële Goederen en Diensten | national
    Lauwaars NVM MakelaarsVastgoed | regional
    Red Point AlloysIndustriële Goederen en Diensten | international
    BAR-AfvalbeheerEnergiebedrijven | regional

    Meer informatie over Online Advertising

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag The Conversion Department om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

9 projecten uitgevoerd door The Conversion Department

BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik
BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik

Project gemaakt voor BAR-Afvalbeheer in de Energiebedrijven industrie voor een B2C publiek.Een maximaal bereik onder de 43.000 inwonersDe NV BAR-Afvalbeheer is dé beleids- en uitvoeringsorganisatie voor het duurzaam inzamelen en verwerken van huishoudelijk afval in de gemeenten Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk. Op 1 januari 2020 is het nieuwe afvalsysteem van start gegaan. Om hier meer aandacht voor te vragen, zijn wij ingeschakeld.Van eenmalige campagne naar volledige strategieWat begon met een eenmalige social media campagne, is in het afgelopen jaar uitgegroeid tot een volledige social media strategie. Dit was noodzakelijk om de volledige doelgroep te bereiken. Het liefst ook meerdere keren, om echt bewustwording van het nieuwe afvalsysteem te creëren. De combinatie van social media content, social media advertising én display advertising heeft gezorgd voor een groot bereik op de verschillende kanalen.

Online AdvertisingSocial media
Meer lezen
NXXT - De beste rijschool op social media
NXXT - De beste rijschool op social media

Project gemaakt voor NXXT in de Vervoer industrie voor een B2C publiek.De beste rijschool op social mediaNXXT positioneert zichzelf als de beste rijschool van Nederland. Daar hoort dan natuurlijk ook de beste social media strategie bij. Daar komen wij bij kijken! De vraag vanuit de klant was om het bereik op social media en om het aantal volgers te verhogen – middels het plaatsen van organische tijdlijnberichten, dus zonder de inzet van budget.Een passende/gepaste social media strategieAllereerst hebben wij onderzoek gedaan naar de manier waarop NXXT zelf social media inzet. Vanuit deze analyse en de vraag van de klant, hebben wij een verbeterplan opgesteld én uitgevoerd voor de professionalisatie van de social media kanalen. Door middel van een contentkalender en het regelmatig posten van snackable en interactieve content - volledig afgestemd op de doelgroep - is het bereik van NXXT op social media vergroot en groeit daarmee het aantal volgers.Lokale campagne voor meer inschrijvingenOok kregen wij vanuit NXXT de vraag of wij konden helpen bij het verkrijgen van nieuwe inschrijvingen in de regio Doetinchem en Groningen. De inschrijvingen in deze regio liepen terug. Wij hebben voor dit conversie-doel lokale social media campagnes geactiveerd en ervoor gezorgd dat de aanvragen voor proeflessen weer opliepen.

Online AdvertisingSocial media
Meer lezen
IVG Libilé - Meer kwalitatieve leads
IVG Libilé - Meer kwalitatieve leads

Project gemaakt voor IVG Libilé in de Energie en Olie industrie voor een B2B publiek.Meer kwalitatieve leads voor de salesafdelingIVG Libilé is een gespecialiseerde leverancier van ondergrondse infra – en industriële rubberslangen. IVG Libilé klopte met hele concrete vragen bij ons aan: Hoe kunnen wij door middel van online marketing de naamsbekendheid in Noord Europa vergroten? Hoe kunnen wij meer kwalitatieve leads verzamelen? En hoe kunnen wij er tegelijkertijd voor zorgen dat de resultaten inzichtelijk worden gemaakt voor de salesmedewerkers?Salesmanagers aan de slag met online marketingEen potentiele klant die al een bepaalde interactie met jouw bedrijf heeft gehad, is ‘warmer’ dan een klant die je als salesmanager zomaar opbelt. Met de juiste online marketing strategie kun je deze eerste interactie laten plaatsvinden én inzichtelijk maken. Met name het inzichtelijk maken is van groot belang voor de salesafdeling, zodat zij de vervolgstappen kunnen uitvoeren om de potentiële klant om te zetten naar een echte klant.

Social media
Meer lezen
Red Point Alloys - SEA 20% extra conversies
Red Point Alloys - SEA 20% extra conversies

Project gemaakt voor Red Point Alloys in de Industriële Goederen en Diensten industrie voor een B2B publiek.SEA zorgt voor 20% extra conversies per maandRed Point Alloys is wereldwijd toonaangevende producent en leverancier van afsluiters. Om door middel van online marketing meer kwalitatieve leads te verzamelen, zocht Red Point Alloys een ervaren partner die kon helpen met deze internationaal georiënteerde vraag.Succesvolle campagnes door gerichte geotargetingOm meer kwalitatieve leads te verzamelen, wilde Red Point meer inzicht in het gedrag van de websitebezoekers en de prestaties van de campagnes. Naast Google Ads wilde Red Point nog een extra kanaal inzetten om meer kwalitatieve websitebezoekers te genereren. Al snel kwamen wij tot de conclusie dat LinkedIn het beste kanaal was hiervoor. De focus van de LinkedIn campagnes lag voornamelijk op het bereiken van potentiële klanten en leadgeneratie. Om de doelgroep snel te kunnen bereiken, is er gebruik gemaakt van gerichte geotargeting.

Online Advertising
Meer lezen
Lauwaars NVM Makelaars - 156% groei website bezoek
Lauwaars NVM Makelaars - 156% groei website bezoek

Project gemaakt voor Lauwaars NVM Makelaars in de Vastgoed industrie voor een B2B / B2C publiek.156% groei in het aantal websitebezoekersLauwaars NVM Makelaars uit Rotterdam is één van de vele makelaars in Rotterdam. In een krappe arbeidsmarkt en huizenmarkt, wilde Lauwaars toch een sterke markpositie bemachtigen door middel van een compleet online marketing strategie.Een sterke marktpositie in een krappe marktHet uiteindelijke doel van social media advertising en Google Ads campagnes was om meer aanmeldingen voor de aankoop of verkoop van een woning te genereren. Bij Google Ads ligt de focus op zichtbaarheid, door de vele concurrentie in de regio. Op social media ligt de focus op leadgeneratie. Door consistent de funnel te doorlopen (bereiken, interactie en uiteindelijk conversie), verzorgen we een continue stroom van warme leads.

Digital StrategyOnline Advertising
Meer lezen
LensOnline - 6.000.000 weergaven in 3 maanden
LensOnline - 6.000.000 weergaven in 3 maanden

Project gemaakt voor LensOnline in de Retail industrie voor een B2C publiek.6.000.000 weergaven in een periode van 3 maandenLensOnline is de grootste contactlenzensite van de Benelux en is de enige speler die actief samenwerkt met een netwerk van opticiens. De Belgische speler heeft de ambitie om uit te groeien tot een van de grootste e-commercebedrijven in Europa. Om zowel de naamsbekendheid binnen de Benelux verder uit te breiden en om nog meer opticiens aan het netwerk toe te voegen, was een online doorvertaling van de marketing strategie noodzakelijk.Omzetstijging door dynamische advertentiesWij waren onderdeel van een al bestaand marketingteam, een soort externe collega. Wie LensOnline wilde bereiken en met welke boodschap was al duidelijk. Aan ons de taak om deze boodschap onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Door het inzetten van onder andere (dynamische) advertenties hebben wij een maximaal bereik gegenereerd onder de lenzendragers. Dit resulteerde in interactieve content, een groei in volgers en meer aankopen op de website.

Social media
Meer lezen
Charlotte Labee - 3000 e-book downloads per maand
Charlotte Labee - 3000 e-book downloads per maand

Project gemaakt voor Charlotte Labee in de Media industrie voor een B2B / B2C publiek.3000 e-book downloads per maandBrain balance expert Charlotte Labee heeft onze hulp ingeschakeld om de bekendheid rondom haar unieke aanpak te vergroten. Het overkoepelende doel was om meer conversie via social media te genereren in de vorm van inschrijvingen, (e-book) downloads en ticketverkoop voor haar events.Een effectieve strategie en uitverkochte eventsDe doelstelling was dus om de doelgroep zo goed mogelijk te bereiken en uiteindelijk om te zetten naar een volger van Charlotte Labee. Door meer inzicht te creëren in de statistieken van de bestaande social media kanalen, konden we een effectieve strategie bepalen.

Digital StrategySocial media
Meer lezen
Haust - Toast op… mooie online resultaten!
Haust - Toast op… mooie online resultaten!

Project gemaakt voor Haust in de Voedsel industrie voor een B2C publiek.Toast op… mooie online resultaten!Haust is al sinds 1870 een gevestigd merk in Nederland. Echter had het merkt nog geen online strategie. Daarnaast wil Haust een jongere doelgroep bereiken, zodat ook bij deze ‘boodschappers’ een top of mind awareness ontstaat voor Haust. Met de jarenlange groei in naamsbekendheid door offline media, was het hoogtijd om het merk ook online op de kaart te zetten. Een mooi vraagstuk.De online strategie ontwikkelen en uitvoeren voor een gevestigd merkVanuit de online marketing strategie hebben we bepaald welke online kanalen en middelen bij zouden dragen aan het uiteindelijke doel. Voor Haust hebben we meerdere expertises in de strategie verwerkt. Per kanaal zijn doelstellingen bepaald, de kanalen zijn goed ingesteld en alle online inspanningen zijn meetbaar gemaakt. Vooral dat laatste is essentieel voor het monitoren en blijven verbeteren van de strategie.Met SEA hebben we voor een betere vindbaarheid in Google gezorgd. We hebben displayadvertising ingezet voor de introductie van een nieuw (offline) product. Dit hebben we heel lokaal ingericht, om mensen aan te sporen naar hun lokale supermarkt te gaan. De combinatie van social advertising en social content versterkt elkaar en zorgt voor een zeer effectieve social media strategie. Verder waarborgen wij de online huisstijl van onze klanten en was het door alle vernieuwingen voor Haust tijd om de website aan te pakken. Wij hebben het design gerealiseerd, de realisatie gemanaged en een prachtige nieuwe website voor Haust opgeleverd.

Digital StrategyOnline AdvertisingSocial media+1
Meer lezen
Clima Direct - + 140% nieuwe aanmeldingen
Clima Direct - + 140% nieuwe aanmeldingen

Project gemaakt voor Clima Direct in de Industriële Goederen en Diensten industrie voor een B2B publiek.+ 140% nieuwe aanmeldingen voor de webshop in 2 maandenWij hebben ons voor Clima Direct verdiept in de wereld van airconditioners, warmtepompen en ventilatie. De vraag vanuit de klant was om online naamsbekendheid te vergroten en een top of mind awareness te creëren als groothandelaar in klimaatsystemen. Aan ons de vraag dit te realiseren.Hoe bereik je zo’n specifieke B2B-doelgroep online? De grootste uitdaging was hoe wij installateurs via online kanalen konden bereiken. Door middel van een doelgroeponderzoek konden we een strategie bepalen. Wij zagen kansen in het inzetten van Google Ads, LinkedIn Advertising en Facebook Advertising. En met succes! Het uitgangspunt was het ontwikkelen van een online betrokken community, te meten door bijvoorbeeld het aantal nieuwe volgers. Dit alles moet bijdragen aan groei in reputatie en online conversie.

Online AdvertisingSocial media
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag The Conversion Department om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in The Conversion Department's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met The Conversion Department's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

The Conversion Department heeft 0 awards gewonnen


Reviews

4 reviews voor The Conversion Department

5/5
(4 reviews)
Jay BusselaarMede-eigenaar Oosterom & Verhagen at Oosterom & Verhagen Makelaars
5/5

Alles voor conversie. Een klantvriendelijke, deskundige, meedenkende en resultaatgerichte houding zorgt voor een constructieve en succesvolle samenwerking. Zeer tevreden.



Martijn van WijkEigenaar webshop at Olijfoliestore.nl
5/5

Door constant met nieuwe ideeën en updates te komen, blijven we voorop lopen in Google en Social Media.



Sanne VethMarketing Manager at Coors
5/5

We zijn als team goed op elkaar ingesteld. TCD is een verlengde van onze marketing afdeling.



Miriam van der Kooij – HurkmansBrand Manager at Continental Bakeries (Haust) B.V.
5/5

Verantwoordelijkheden en doelstellingen worden helder gecommuniceerd. Overzichtelijk en to the point.



Contact

Contact gegevens van The Conversion Department


Details


  • HoofdkantoorSint-Jobsweg 30, 3024 EJ Rotterdam, Netherlands

Sortlist logo

Sortlist is een onafhankelijk platform dat voor je op zoek gaat naar de meest relevante bureaus voor jouw project. Laat ons weten wat je zoekt, dan gaan wij aan de slag.

TwitterFacebookLinkedinInstagramYouTube
Sortlist
Voor klanten
Voor bureaus
  • 2021 © Sortlist | 
  • Alle rechten voorbehouden
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Hulpcentrum
  • Landen
  • Talen