The Conversion Department (+ 4 reviews) | Sortlist

Over


The Conversion Department cover
The Conversion Department logo

The Conversion Department Rotterdam, Nederland

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.
De digitale wereld heeft invloed op iedereen, ook op jouw business. Wat betekent dit daadwerkelijk voor je omzet?

Wij zijn The Conversion Department - jouw eigen online marketing afdeling. Dankzij onze ervaring weten we precies hoe we online marketing in moeten zetten. Wij maken van jouw website een leadgenerator, we creëren naamsbekendheid en we zorgen voor hogere scores in zoekmachines zoals Google. Maar bovenal zijn we realistisch, als we geen kansen zien vertellen we het ook, zo houden we grip op je budget.

Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door The Conversion Department

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Social Media Advertising Maar liefst 96% van de Nederlandse bevolking is actief op minimaal 1 social media kanaal. Met alleen organische (onbetaalde) social media berichten, bereik je maar een klein deel van jouw volgers. Met social media advertising kan een advertentie heel specifiek worden uitgezet onder jouw doelgroep - en niet alleen je volgers. Waarom social media advertising? Social media advertising is bijna onmisbaar in een goede online marketingstrategie. Wanneer je jouw potentiële klanten wilt bereiken via social media, kun je twee kanten op; organisch bereik of bereik via campagnes. In de praktijk is het meestal een combinatie van die twee. Het optimaal inzetten van social media begint onder andere met een doelgroep analyse. Op basis van die analyse ontwikkelen wij een online marketing strategie, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen social media content en social media advertising. Social media content zetten we in om bestaande volgers en fans te bereiken, terwijl de social media campagnes gericht zijn op het bereiken (en laten converteren) van potentiële klanten. Social Media Content Het plaatsen van een social media bericht kan iedereen, toch? Het plaatsen van goede en effectieve social media berichten is daarin tegen een vak apart. Social media is één van de snelst veranderende kanalen; wat vandaag trending is, is morgen oud nieuws. Hoe zorg je dat jouw posts opvallen tussen al het contentgeweld? En dan is het eigenlijk ook wel handig als je snapt hoe de algoritmes van de kanalen in elkaar steken én hoe je daar op inspeelt. Het vormgeven van jouw contentstrategie Allereerst kijken we naar wat het doel is om social media voor jouw bedrijf in te zetten. Vervolgens bedenken we hier een passende content strategie voor; Welke kanalen gaan we inzetten? Hoe vaak gaan we een bericht plaatsen? Op welk tijdstip kunnen we het beste plaatsen voor de meeste interactie? Wat wordt de tone-of-voice? Uiteindelijk wordt er nog een contentkalender gemaakt. De strategie en de contentkalender zorgen samen voor het startpunt voor de professionalisatie van jouw pagina’s! Aan de hand van de strategie en de contentkalender, kunnen wij volledig zelfstandig jouw pagina’s onderhouden. We maken de posts op, plaatsen de posts én we reageren op vragen en opmerkingen die binnenkomen. Geen omkijken meer naar jouw social media pagina’s, zodat jij je kunt focussen op de core van jouw bedrijf!
    Skills in Social media (37)
    Social Media Marketingfacebook reach optimizationsocial media growthsocial media consultantB2B Social mediaLinkedin Advertisingsocial media promotiontwitter advertisinglinkedin marketingsocial media optimization+27
    Projecten in Social media (7)
    BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik - Social media
    NXXT - De beste rijschool op social media - Social media
    IVG Libilé - Meer kwalitatieve leads - Social media
    LensOnline - 6.000.000 weergaven in 3 maanden - Social media
    Klanten in Social media (7)
    Charlotte LabeeMedia | national
    BAR-AfvalbeheerEnergiebedrijven | regional
    IVG LibiléEnergie en Olie | international
    LensOnlineRetail | national

    Meer informatie over Social media


  • Beschrijving
    Zoekmachine Adverteren (SEA) Binnen no-time hoog in zoekmachines Zeg je online adverteren, dan zeg je SEA. Met online adverteren in zoekmachines (SEA) kun je de vindbaarheid van jouw website verbeteren. Je kunt deze advertenties herkennen aan ‘Adv’ of ‘Advertentie’. Wil jij snel een top-of-mind positie bereiken, meer klikken naar de website genereren of meer producten verkopen? Dan is SEA jouw weg naar de top (in zoekmachines). Officieel Google Ads Partner Door de juiste SEA strategie sta je in korte tijd hoog in de zoekmachine van Google. Door middel van Google Advertenties - oftewel Google Ads (vroeger AdWords) - is het mogelijk om relevante advertenties te tonen aan mensen die actief op zoek zijn naar jouw informatie, producten of diensten. De aankoopintentie is in vergelijking met andere vormen van adverteren hoger, omdat mensen gericht op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Het is ook nog eens mogelijk om de advertenties te targeten op een specifieke doelgroep. Display advertising Van naamsbekendheid tot conversie Banners zijn geschikt uitermate geschikt om de bekendheid van jouw bedrijf of merk te vergroten. Herhaling speelt een grote rol bij het verkrijgen van top of mind awareness bij jouw doelgroep, oftewel je moet zorgen voor een hoge exposure van jouw bedrijf op merk. Met display advertising is het gemakkelijk om een hoge exposure te realiseren. Wat is display advertising? Display adverteren is online reclame maken met banners om je doelgroep te bereiken. Veel mensen vergelijken display adverteren met een traditionele banner in de krant of een vakblad. Met een visuele uiting probeer je de potentiele klant tot een actie over te laten gaan. Display adverteren kan op diverse manieren worden ingezet. Mogelijkheden Display Advertising Display adverteren kan voor verschillende doelstellingen worden ingezet; van naamsbekendheid tot conversie. Er zijn netwerken waarbij websites zijn aangesloten om advertentieruimte aan te bieden. Een voorbeeld hiervan in het Google Display Netwerk, waar grote websites als YouTube onderdeel van zijn. Dan hebben we het nog niet eens over het aantal verschillende formaten welke ingezet kunnen worden. Van statische afbeelding tot video (animatie). Hoewel de visuele uiting vanaf de buitenkant redelijk simpel lijkt is de manier van ‘targetten’ erg complex.
    Skills in Online Advertising (33)
    SEA strategySearch Engine OptimizationOnline MarketingGoogle AdWordsRetargetingYouTube AdsSEAVideoAdvertisingSearch Marketing+23
    Projecten in Online Advertising (6)
    BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik - Online Advertising
    NXXT - De beste rijschool op social media - Online Advertising
    Red Point Alloys - SEA 20% extra conversies - Online Advertising
    Lauwaars NVM Makelaars - 156% groei website bezoek - Online Advertising
    Klanten in Online Advertising (6)
    BAR-AfvalbeheerEnergiebedrijven | regional
    Clima DirectIndustriële Goederen en Diensten | national
    HaustVoedsel | national
    Lauwaars NVM MakelaarsVastgoed | regional

    Meer informatie over Online Advertising

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag The Conversion Department om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

9 projecten uitgevoerd door The Conversion Department

BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik
BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik

Project gemaakt voor BAR-Afvalbeheer in de Energiebedrijven industrie voor een B2C publiek.Een maximaal bereik onder de 43.000 inwonersDe NV BAR-Afvalbeheer is dé beleids- en uitvoeringsorganisatie voor het duurzaam inzamelen en verwerken van huishoudelijk afval in de gemeenten Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk. Op 1 januari 2020 is het nieuwe afvalsysteem van start gegaan. Om hier meer aandacht voor te vragen, zijn wij ingeschakeld.Van eenmalige campagne naar volledige strategieWat begon met een eenmalige social media campagne, is in het afgelopen jaar uitgegroeid tot een volledige social media strategie. Dit was noodzakelijk om de volledige doelgroep te bereiken. Het liefst ook meerdere keren, om echt bewustwording van het nieuwe afvalsysteem te creëren. De combinatie van social media content, social media advertising én display advertising heeft gezorgd voor een groot bereik op de verschillende kanalen.

Online AdvertisingSocial media
Meer lezen
NXXT - De beste rijschool op social media
NXXT - De beste rijschool op social media

Project gemaakt voor NXXT in de Vervoer industrie voor een B2C publiek.De beste rijschool op social mediaNXXT positioneert zichzelf als de beste rijschool van Nederland. Daar hoort dan natuurlijk ook de beste social media strategie bij. Daar komen wij bij kijken! De vraag vanuit de klant was om het bereik op social media en om het aantal volgers te verhogen – middels het plaatsen van organische tijdlijnberichten, dus zonder de inzet van budget.Een passende/gepaste social media strategieAllereerst hebben wij onderzoek gedaan naar de manier waarop NXXT zelf social media inzet. Vanuit deze analyse en de vraag van de klant, hebben wij een verbeterplan opgesteld én uitgevoerd voor de professionalisatie van de social media kanalen. Door middel van een contentkalender en het regelmatig posten van snackable en interactieve content - volledig afgestemd op de doelgroep - is het bereik van NXXT op social media vergroot en groeit daarmee het aantal volgers.Lokale campagne voor meer inschrijvingenOok kregen wij vanuit NXXT de vraag of wij konden helpen bij het verkrijgen van nieuwe inschrijvingen in de regio Doetinchem en Groningen. De inschrijvingen in deze regio liepen terug. Wij hebben voor dit conversie-doel lokale social media campagnes geactiveerd en ervoor gezorgd dat de aanvragen voor proeflessen weer opliepen.

Online AdvertisingSocial media
Meer lezen
IVG Libilé - Meer kwalitatieve leads
IVG Libilé - Meer kwalitatieve leads

Project gemaakt voor IVG Libilé in de Energie en Olie industrie voor een B2B publiek.Meer kwalitatieve leads voor de salesafdelingIVG Libilé is een gespecialiseerde leverancier van ondergrondse infra – en industriële rubberslangen. IVG Libilé klopte met hele concrete vragen bij ons aan: Hoe kunnen wij door middel van online marketing de naamsbekendheid in Noord Europa vergroten? Hoe kunnen wij meer kwalitatieve leads verzamelen? En hoe kunnen wij er tegelijkertijd voor zorgen dat de resultaten inzichtelijk worden gemaakt voor de salesmedewerkers?Salesmanagers aan de slag met online marketingEen potentiele klant die al een bepaalde interactie met jouw bedrijf heeft gehad, is ‘warmer’ dan een klant die je als salesmanager zomaar opbelt. Met de juiste online marketing strategie kun je deze eerste interactie laten plaatsvinden én inzichtelijk maken. Met name het inzichtelijk maken is van groot belang voor de salesafdeling, zodat zij de vervolgstappen kunnen uitvoeren om de potentiële klant om te zetten naar een echte klant.

Social media
Meer lezen
Red Point Alloys - SEA 20% extra conversies
Red Point Alloys - SEA 20% extra conversies

Project gemaakt voor Red Point Alloys in de Industriële Goederen en Diensten industrie voor een B2B publiek.SEA zorgt voor 20% extra conversies per maandRed Point Alloys is wereldwijd toonaangevende producent en leverancier van afsluiters. Om door middel van online marketing meer kwalitatieve leads te verzamelen, zocht Red Point Alloys een ervaren partner die kon helpen met deze internationaal georiënteerde vraag.Succesvolle campagnes door gerichte geotargetingOm meer kwalitatieve leads te verzamelen, wilde Red Point meer inzicht in het gedrag van de websitebezoekers en de prestaties van de campagnes. Naast Google Ads wilde Red Point nog een extra kanaal inzetten om meer kwalitatieve websitebezoekers te genereren. Al snel kwamen wij tot de conclusie dat LinkedIn het beste kanaal was hiervoor. De focus van de LinkedIn campagnes lag voornamelijk op het bereiken van potentiële klanten en leadgeneratie. Om de doelgroep snel te kunnen bereiken, is er gebruik gemaakt van gerichte geotargeting.

Online Advertising
Meer lezen
Lauwaars NVM Makelaars - 156% groei website bezoek
Lauwaars NVM Makelaars - 156% groei website bezoek

Project gemaakt voor Lauwaars NVM Makelaars in de Vastgoed industrie voor een B2B / B2C publiek.156% groei in het aantal websitebezoekersLauwaars NVM Makelaars uit Rotterdam is één van de vele makelaars in Rotterdam. In een krappe arbeidsmarkt en huizenmarkt, wilde Lauwaars toch een sterke markpositie bemachtigen door middel van een compleet online marketing strategie.Een sterke marktpositie in een krappe marktHet uiteindelijke doel van social media advertising en Google Ads campagnes was om meer aanmeldingen voor de aankoop of verkoop van een woning te genereren. Bij Google Ads ligt de focus op zichtbaarheid, door de vele concurrentie in de regio. Op social media ligt de focus op leadgeneratie. Door consistent de funnel te doorlopen (bereiken, interactie en uiteindelijk conversie), verzorgen we een continue stroom van warme leads.

Digital StrategyOnline Advertising
Meer lezen
LensOnline - 6.000.000 weergaven in 3 maanden
LensOnline - 6.000.000 weergaven in 3 maanden

Project gemaakt voor LensOnline in de Retail industrie voor een B2C publiek.6.000.000 weergaven in een periode van 3 maandenLensOnline is de grootste contactlenzensite van de Benelux en is de enige speler die actief samenwerkt met een netwerk van opticiens. De Belgische speler heeft de ambitie om uit te groeien tot een van de grootste e-commercebedrijven in Europa. Om zowel de naamsbekendheid binnen de Benelux verder uit te breiden en om nog meer opticiens aan het netwerk toe te voegen, was een online doorvertaling van de marketing strategie noodzakelijk.Omzetstijging door dynamische advertentiesWij waren onderdeel van een al bestaand marketingteam, een soort externe collega. Wie LensOnline wilde bereiken en met welke boodschap was al duidelijk. Aan ons de taak om deze boodschap onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Door het inzetten van onder andere (dynamische) advertenties hebben wij een maximaal bereik gegenereerd onder de lenzendragers. Dit resulteerde in interactieve content, een groei in volgers en meer aankopen op de website.

Social media
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag The Conversion Department om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in The Conversion Department's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met The Conversion Department's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

The Conversion Department heeft 0 awards gewonnen


Reviews

4 reviews voor The Conversion Department

5/5
(4 reviews)
Jay BusselaarMede-eigenaar Oosterom & Verhagen bij Oosterom & Verhagen Makelaars
5/5
Alles voor conversie. Een klantvriendelijke, deskundige, meedenkende en resultaatgerichte houding zorgt voor een constructieve en succesvolle samenwerking. Zeer tevreden.


Martijn van WijkEigenaar webshop bij Olijfoliestore.nl
5/5
Door constant met nieuwe ideeën en updates te komen, blijven we voorop lopen in Google en Social Media.


Sanne VethMarketing Manager bij Coors
5/5
We zijn als team goed op elkaar ingesteld. TCD is een verlengde van onze marketing afdeling.



Contact

Contact gegevens van The Conversion Department


Details


  • HoofdkantoorSint-Jobsweg 30, 3024 EJ Rotterdam, Netherlands