Certificaten van The Conversion Department

Marketingbureau gecertificeerd door Sortlist

Marketingbureau gecertificeerd door Sortlist

Profiel geverifieerd door de eigenaar

Profiel geverifieerd door de eigenaar

Vestiging van The Conversion Department

Laat adres zienSint-Jobsweg 30, 3024 EJ Rotterdam, Netherlands
The Conversion Department locatie

Talen gesproken door The Conversion Department

EngelsNederlands

Diensten (3) aangeboden door The Conversion Department

Contactgegevens voor The Conversion Department

Sociale media op The Conversion Department

Teamleden (2) op The Conversion Department

Ruurd Boehlee
Wouter Besters

Branches waarin The Conversion Department heeft gewerkt

  • Energie en Olie
  • Energiebedrijven
  • Industriële Goederen en Diensten
  • Media
  • Retail
  • Vastgoed
  • Vervoer
  • Voedsel
Omslagfoto The Conversion Department

The Conversion Department

Over ons The Conversion Department

De digitale wereld heeft invloed op iedereen, ook op jouw business. Wat betekent dit daadwerkelijk voor je omzet?

Wij zijn The Conversion Department - jouw eigen online marketing afdeling. Dankzij onze ervaring weten we precies hoe we online marketing in moeten zetten. Wij maken van jouw website ee...

De digitale wereld heeft invloed op iedereen, ook op jouw business. Wat betekent dit daadwerkelijk voor je omzet?

Wij zijn The Conversion Department - jouw eigen online marketing afdeling. Dankzij onze ervaring weten we precies hoe we online marketing in moeten zetten. Wij maken van jouw website een leadgenerator, we creëren naamsbekendheid en we zorgen voor hogere scores in zoekmachines zoals Google. Maar bovenal zijn we realistisch, als we geen kansen zien vertellen we het ook, zo houden we grip op je budget.

See more

Diensten (3) aangeboden door The Conversion Department

Social media

From €1000

Social Media Advertising Maar liefst 96% van de Nederlandse bevolking is actief op minimaal 1 social media kanaal. Met alleen organische (onbetaalde) social media berichten, bereik je maar een klein deel van jouw volgers. Met social media advertising kan een advertentie heel specifiek worden uitgezet onder jouw doelgroep - en niet alleen je volgers. Waarom social media advertising? Social media advertising is bijna onmisbaar in een goede online marketingstrategie. Wanneer je jouw potentiële klanten wilt bereiken via social media, kun je twee kanten op; organisch bereik of bereik via campagnes. In de praktijk is het meestal een combinatie van die twee. Het optimaal inzetten van social media begint onder andere met een doelgroep analyse. Op basis van die analyse ontwikkelen wij een online marketing strategie, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen social media content en social media advertising. Social media content zetten we in om bestaande volgers en fans te bereiken, terwijl de social media campagnes gericht zijn op het bereiken (en laten converteren) van potentiële klanten. Social Media Content Het plaatsen van een social media bericht kan iedereen, toch? Het plaatsen van goede en effectieve social media berichten is daarin tegen een vak apart. Social media is één van de snelst veranderende kanalen; wat vandaag trending is, is morgen oud nieuws. Hoe zorg je dat jouw posts opvallen tussen al het contentgeweld? En dan is het eigenlijk ook wel handig als je snapt hoe de algoritmes van de kanalen in elkaar steken én hoe je daar op inspeelt. Het vormgeven van jouw contentstrategie Allereerst kijken we naar wat het doel is om social media voor jouw bedrijf in te zetten. Vervolgens bedenken we hier een passende content strategie voor; Welke kanalen gaan we inzetten? Hoe vaak gaan we een bericht plaatsen? Op welk tijdstip kunnen we het beste plaatsen voor de meeste interactie? Wat wordt de tone-of-voice? Uiteindelijk wordt er nog een contentkalender gemaakt. De strategie en de contentkalender zorgen samen voor het startpunt voor de professionalisatie van jouw pagina’s! Aan de hand van de strategie en de contentkalender, kunnen wij volledig zelfstandig jouw pagina’s onderhouden. We maken de posts op, plaatsen de posts én we reageren op vragen en opmerkingen die binnenkomen. Geen omkijken meer naar jouw social media pagina’s, zodat jij je kunt focussen op de core van jouw bedrijf!

Lees meer
Social MediaSocial Media AdvertisingSocial AdvertisingSocial Media MarketingSocial Media Strategysocial media promotionSocial Media ServicesSocialSocial Media BrandingSocial Media Campaignsocial media consultantSocial Media Designsocial media growthSocial MarketingSocial SellingFacebook MarketingFacebook Advertisingfacebook reach optimizationContent CreationContent StrategySocial ContentSocial Media Contentinstagram marketingB2B Social medialinkedin marketingLinkedin AdvertisingPinterest MarketingTwitter Marketingsocial media optimizationLinkedInFacebooktwitter advertisingTwitterSocial Media ManagementDigital StrategyMarketing StrategyVideo{{ skills.collapsed ? ("Show more" | translate) : ("Show less" | translate) }}

Online Advertising

From €1000

Zoekmachine Adverteren (SEA) Binnen no-time hoog in zoekmachines Zeg je online adverteren, dan zeg je SEA. Met online adverteren in zoekmachines (SEA) kun je de vindbaarheid van jouw website verbeteren. Je kunt deze advertenties herkennen aan ‘Adv’ of ‘Advertentie’. Wil jij snel een top-of-mind positie bereiken, meer klikken naar de website genereren of meer producten verkopen? Dan is SEA jouw weg naar de top (in zoekmachines). Officieel Google Ads Partner Door de juiste SEA strategie sta je in korte tijd hoog in de zoekmachine van Google. Door middel van Google Advertenties - oftewel Google Ads (vroeger AdWords) - is het mogelijk om relevante advertenties te tonen aan mensen die actief op zoek zijn naar jouw informatie, producten of diensten. De aankoopintentie is in vergelijking met andere vormen van adverteren hoger, omdat mensen gericht op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Het is ook nog eens mogelijk om de advertenties te targeten op een specifieke doelgroep. Display advertising Van naamsbekendheid tot conversie Banners zijn geschikt uitermate geschikt om de bekendheid van jouw bedrijf of merk te vergroten. Herhaling speelt een grote rol bij het verkrijgen van top of mind awareness bij jouw doelgroep, oftewel je moet zorgen voor een hoge exposure van jouw bedrijf op merk. Met display advertising is het gemakkelijk om een hoge exposure te realiseren. Wat is display advertising? Display adverteren is online reclame maken met banners om je doelgroep te bereiken. Veel mensen vergelijken display adverteren met een traditionele banner in de krant of een vakblad. Met een visuele uiting probeer je de potentiele klant tot een actie over te laten gaan. Display adverteren kan op diverse manieren worden ingezet. Mogelijkheden Display Advertising Display adverteren kan voor verschillende doelstellingen worden ingezet; van naamsbekendheid tot conversie. Er zijn netwerken waarbij websites zijn aangesloten om advertentieruimte aan te bieden. Een voorbeeld hiervan in het Google Display Netwerk, waar grote websites als YouTube onderdeel van zijn. Dan hebben we het nog niet eens over het aantal verschillende formaten welke ingezet kunnen worden. Van statische afbeelding tot video (animatie). Hoewel de visuele uiting vanaf de buitenkant redelijk simpel lijkt is de manier van ‘targetten’ erg complex.

Lees meer
SEASearch MarketingSearch Engine Advertisingsearch engine rankingsearch engine optimization marketingSearch Engine Marketingwebsite trafficSearch Engine OptimizationSearch Engine OptimisationAdvertisingOnline Marketingonline marketing campaigngoogle adwordAdWordsGoogle Optimizemarketing enginebingbing advertisingGoogle Ads PartnerSEA strategyGoogle AdsGoogle AdWordstarget group definitionDisplay AdvertisingRetargetingbanner advertisingconversion trackingConversion Rate OptimizationYouTube AdsYoutube marketingYouTube Advertisingseo advertisingVideo{{ skills.collapsed ? ("Show more" | translate) : ("Show less" | translate) }}

Digital Strategy

From €1000

Alles wat we online doen, begint bij een strategie Een duidelijke strategie geeft focus en houvast; het geeft richting aan keuzes en activiteiten. Jij hebt een visie voor jouw bedrijf, wij kijken welke online doelen hierbij passen en samen bepalen we de online marketing strategie. Jouw bedrijfsdoelstellingen in een online strategie Een online marketing strategie wijkt niet veel af van de bedrijfsstrategie. Met een online marketing strategie bepalen we jouw doelstellingen op lange termijn. Een eenduidige strategie zorgt ervoor dat je weloverwogen keuzes maakt uit de ontelbare mogelijkheden die online marketing biedt. Het inschatten van de online potentie voor jouw bedrijf Voor aanvang van online marketing trajecten, is online research van belang. Alleen zo is het mogelijk om de online potentie in te schatten en reële KPI’s op te stellen. Afhankelijk van het vraagstuk zijn diverse analyses mogelijk: - Huidige prestaties online - Doelgroeponderzoek - Customer Journey analyse - Concurrentie analyse Het vormgeven van de online marketing strategie Nu we exact weten wie je doelgroep is en wat jouw online potentie is, kunnen we een scherpe strategie definiëren. We maken concrete doelstellingen in de vorm van KPI’s. Dit zijn indicatoren die het succes van online trajecten richting geeft. We bepalen met welke inzet aan middelen (en budget) we aan de slag gaan. Online marketing omvat vele kanalen. Daarom is het van belang de juiste keuzes te maken hoe we jouw doelgroep gaan bereiken, op welk moment en met welke boodschap. In de fase van online marketing strategie identificeren we deze kanalen en zetten we een concreet plan op om doelstellingen te behalen.

Lees meer
Brand StrategyDigital MarketingMarketingBrand Marketingintegrated digital marketingMarketing CommunicationsPerformance MarketingDigital Roadmapuser activationUser JourneyDigital BrandingDigital AdvertisingDigital Campaignmarketing and advertisinginternet advertisingonline digital marketingPositioningb2b brandingb2b marketingb2b advertisingb2b ecommercedigital adStrategic MarketingStrategic PlanningDigital Designmarketing designdigital onlineOnline Advertisingonline marketing strategy{{ skills.collapsed ? ("Show more" | translate) : ("Show less" | translate) }}

Projecten (9) van The Conversion Department

BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik door The Conversion Department
BAR-Afvalbeheer - Een maximaal bereik30 juni 2020
NXXT - De beste rijschool op social media door The Conversion Department
NXXT - De beste rijschool op social media16 juni 2020
IVG Libilé - Meer kwalitatieve leads door The Conversion Department
IVG Libilé - Meer kwalitatieve leads16 juni 2020
Red Point Alloys - SEA 20% extra conversies door The Conversion Department
Red Point Alloys - SEA 20% extra conversies16 juni 2020
Lauwaars NVM Makelaars - 156% groei website bezoek door The Conversion Department
Lauwaars NVM Makelaars - 156% groei website bezoek16 juni 2020
LensOnline - 6.000.000 weergaven in 3 maanden door The Conversion Department
LensOnline - 6.000.000 weergaven in 3 maanden16 juni 2020
Charlotte Labee - 3000 e-book downloads per maand door The Conversion Department
Charlotte Labee - 3000 e-book downloads per maand16 juni 2020
Haust - Toast op… mooie online resultaten! door The Conversion Department
Haust - Toast op… mooie online resultaten!16 juni 2020
Clima Direct - + 140% nieuwe aanmeldingen door The Conversion Department
Clima Direct - + 140% nieuwe aanmeldingen16 juni 2020
{{ works.collapsed ? ("Show more" | translate) : ("Show less" | translate) }}

Klanten (9)

BAR-Afvalbeheer

Heeft samengewerkt met The Conversion Department in 30 juni 2020

NXXT

Heeft samengewerkt met The Conversion Department in 16 juni 2020

IVG Libilé

Heeft samengewerkt met The Conversion Department in 16 juni 2020

Red Point Alloys

Heeft samengewerkt met The Conversion Department in 16 juni 2020

Lauwaars NVM Makelaars

Heeft samengewerkt met The Conversion Department in 16 juni 2020

LensOnline

Heeft samengewerkt met The Conversion Department in 16 juni 2020

Charlotte Labee

Heeft samengewerkt met The Conversion Department in 16 juni 2020

Haust

Heeft samengewerkt met The Conversion Department in 16 juni 2020

Clima Direct

Heeft samengewerkt met The Conversion Department in 16 juni 2020
{{ clients.collapsed ? ("Show more" | translate) : ("Show less" | translate) }}

Recensies (4) gegeven aan The Conversion Department

5/5
Jay BusselaarJay Busselaarcheck_circle_outlineDeze gebruiker is door Sortlist geverifieerd

Mede-eigenaar Oosterom & Verhagen bij Oosterom & Verhagen Makelaars

business Onbekende industrie

people Onbekend formaat

2 maanden geleden

Alles voor conversie. Een klantvriendelijke, deskundige, meedenkende en resultaatgerichte houding zorgt voor een constructieve en succesvolle samenwerking. Zeer tevreden.

Algemene beoordeling
5/5
Martijn van WijkMartijn van Wijkcheck_circle_outlineDeze gebruiker is door Sortlist geverifieerd

Eigenaar webshop bij Olijfoliestore.nl

business Onbekende industrie

people Onbekend formaat

2 maanden geleden

Door constant met nieuwe ideeën en updates te komen, blijven we voorop lopen in Google en Social Media.

Algemene beoordeling
5/5
Sanne VethSanne Vethcheck_circle_outlineDeze gebruiker is door Sortlist geverifieerd

Marketing Manager bij Coors

business Onbekende industrie

people Onbekend formaat

2 maanden geleden

We zijn als team goed op elkaar ingesteld. TCD is een verlengde van onze marketing afdeling.

Algemene beoordeling
5/5
Miriam van der Kooij – HurkmansMiriam van der Kooij – Hurkmanscheck_circle_outlineDeze gebruiker is door Sortlist geverifieerd

Brand Manager bij Continental Bakeries (Haust) B.V.

business Onbekende industrie

people Onbekend formaat

2 maanden geleden

Verantwoordelijkheden en doelstellingen worden helder gecommuniceerd. Overzichtelijk en to the point.

Algemene beoordeling
5/5