The Conversion Department
Diensten
21 diensten aangeboden door The Conversion Department
Beschrijving Online groeien met een doelgerichte strategie
In deze digitale tijd is het als ondernemer ontzettend belangrijk om online zichtbaar te zijn. Een duidelijke online strategie geeft focus en houvast; het geeft richting aan keuzes en activiteiten. Jij hebt een visie voor jouw bedrijf, wij kijken welke online doelen hierbij passen en samen bepalen we de online strategie.
Online research:
- Huidige prestaties online
- Doelgroepanalyse
- Customer Journey analyse
- Concurrentie analyse
Met online research komen we tot inzichten. Dit is een essentieel onderdeel van een sterk, met data onderbouwde online strategie. Met de verkregen data en inzichten, gaan we een doelgerichte online strategie opstellen. Met een succesvol ontwikkeld strategisch model bepalen we welke online middelen voor jouw bedrijf ingezet gaan worden en hangen daar doelstellingen en KPIâs aan vast. Vervolgens bepalen we het mediabudget dat nodig is om deze online doelstellingen te behalen.Skills in Digital Strategy (51) digital adGeĂŻntegreerde MarketingLead-AcquisitionMarketing CommunicatieCommunicatieReputatie ManagementDigitalData AnalyseZoekmachine MarketingLead-Generatie+41Projecten in Digital Strategy (12) Reviews in Digital Strategy (2) AndrĂ© JansenSanne VethKlanten in Digital Strategy (12) HaustRetail | nationalClima DirectIndustriĂ«le Goederen en Diensten | nationalRed Point AlloysIndustriĂ«le Goederen en Diensten | internationalVan Oosterom en VerhagenVastgoed | regional
Meer informatie over Digital StrategyBeschrijving đąđ»đčđ¶đ»đČ đđ±đđČđżđđ¶đđ¶đ»đŽ đ±đ¶đČđ»đđđČđ»:
- Zoekmachine Adverteren (SEA)
- Display advertising
- Social Advertising
Zoekmachine Adverteren (SEA)| Groei in websitebezoekers dankzij een prominente plek binnen zoekmachines
Zeg je online adverteren, dan zeg je SEA. Met online adverteren in zoekmachines (SEA) kun je de vindbaarheid van jouw website verbeteren. Wil jij snel een top-of-mind positie bereiken, meer klikken naar de website genereren of meer producten verkopen? Dan is SEA jouw weg naar de top (in zoekmachines).
Officieel Google Ads Partner
Door de juiste SEA strategie sta je in korte tijd hoog in de zoekmachine van Google. Door middel van Google Advertenties - oftewel Google Ads (vroeger AdWords) - is het mogelijk om relevante advertenties te tonen aan mensen die actief op zoek zijn naar jouw informatie, producten of diensten. De aankoopintentie is in vergelijking met andere vormen van adverteren hoger, omdat mensen gericht op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Het is ook nog eens mogelijk om de advertenties te targeten op een specifieke doelgroep.
Display advertising | Online zichtbaarheid zijn onder jouw doelgroep.
Display Advertising is online reclame maken met banners om je doelgroep te bereiken. Het kan voor verschillende doelstellingen worden ingezet; van naamsbekendheid tot conversie.
Banners zijn geschikt uitermate geschikt om de bekendheid van jouw bedrijf of merk te vergroten. Herhaling speelt een grote rol bij het verkrijgen van top of mind awareness bij jouw doelgroep, oftewel je moet zorgen voor een hoge exposure van jouw bedrijf op merk. Met display advertising is het gemakkelijk om een hoge exposure te realiseren.
Social Advertising | Je doelgroep bereiken via Social Media Advertising
Social media advertising is bijna onmisbaar in een goede online marketingstrategie. Maar liefst 96% van de Nederlandse bevolking is actief op minimaal 1 social media kanaal. Met alleen organische (onbetaalde) social media berichten, bereik je maar een klein deel van jouw volgers. Met social media advertising kan een advertentie heel specifiek worden uitgezet onder jouw doelgroep â en niet alleen je volgers.
Adverteren op Social Media platformen
- Facebook Advertising
- Instagram Advertising
- LinkedIn Advertising
- TikTok Advertising
- Snapchat Advertising
- Pinterest AdvertisingSkills in Online Advertising (52) LinkedIn AdsFacebook AdvertisingDisplay AdvertisingSearch Engine MarketingSearch Engine AdvertisingPerformance MarketingAdWordsSearch MarketingAdvertisingSEA+42Projecten in Online Advertising (15) Reviews in Online Advertising (6) Jesse van EkerenRoxenne van EijkJay BusselaarJacqueline van SarkKlanten in Online Advertising (15) HaustRetail | nationalNXXT VerkeersscholenVervoer | nationalClima DirectIndustriële Goederen en Diensten | nationalHaustRetail | national
Meer informatie over Online AdvertisingBeschrijving Je doelgroep bereiken via Social Media (betaald en organisch)
Maar liefst 96% van de Nederlandse bevolking is actief op minimaal 1 social media kanaal. Met alleen organische (onbetaalde) social media berichten, bereik je maar een klein deel van jouw volgers - maar wel hele trouwe volgers. Met social media advertising kan een advertentie heel specifiek worden uitgezet onder jouw doelgroep.
Social media advertising is bijna onmisbaar in een goede online marketingstrategie. Wanneer je jouw potentiële klanten wilt bereiken via social media, kun je twee kanten op; organisch bereik of bereik via campagnes/advertenties.
In de praktijk is het meestal een combinatie van die twee. Het optimaal inzetten van social media begint onder andere met een doelgroep analyse. Op basis van die analyse ontwikkelen wij een social media strategie, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen social media management en social media advertising. Social media management zetten we in om bestaande volgers en fans te bereiken, terwijl de social media campagnes gericht zijn op het bereiken (en laten converteren) van potentiële klanten.
Het grootste voordeel van social media advertising is dus dat je (een groot deel van je) potentiële doelgroep bereikt. Door het instellen van campagnes met verschillende doelen begeleiden we de doelgroep door de customer journey.
Voordelen van Social Media Advertising:
- Inzetbaar voor elke doelstelling
- Verkrijgen van interactie en volgers
- Opvallende en relevante advertenties
- Direct inzicht in kosten en resultaat
- Warme leads omzetten in klanten
- Perfecte combinatie met Social Media Management / Community Management
Adverteren op verschillende social media kanalen
- Facebook Advertising
- Instagram Advertising
- LinkedIn Advertising
- TikTok Advertising
- Snapchat Advertising
- Pinterest AdvertisingSkills in Social media (38) sociale media marketingsocial media betrokkenheidmarketing en reclameconceptsocial media reclamesociale reclamesociale marketingsociale media reclamesociaal netwerksociaal+28Projecten in Social media (14) Reviews in Social media (3) Miriam van der Kooij â HurkmansPim KievitMartijn van WijkKlanten in Social media (14) NXXT VerkeersscholenVervoer | nationalRed Point AlloysIndustriĂ«le Goederen en Diensten | internationalVan Oosterom en VerhagenVastgoed | regionalCoorsAnderen | national
Meer informatie over Social mediaBeschrijving Een relevante website voor een hogere positie in Google
Slechts 0,78% van de mensen die een zoekopdracht doen via Google klikt op een resultaat dat op de tweede pagina staat. Een plekje op de eerste pagina (en het liefst nog in de top 3) is dus van grote waarde! Om hier een plekje te bemachtigen moet jouw website aan een aantal eisen voldoen.
SEO bestaat uit 3 belangrijke onderdelen
- Techniek
- Content
- Autoriteit
Tijdens een uitgebreide SEO-audit achterhalen we waar de optimalisaties doorgevoerd moeten worden om de vindbaarheid van je website te verhogen. Je kunt de audit zien als een soort nulmeting. We kijken naar de technische optimalisaties, maken een zoekwoordenanalyse en checken de autoriteit van je website. In de audit staan de resultaten, de te verrichten optimalisaties, prognoses en strategie.
We bespreken de audit en adviseren welke optimalisaties doorgevoerd dienen te worden âzo komen we tot de definitieve SEO-strategie. In het vervolgtraject werken we deze strategie stapsgewijs uit en geven we maandelijks een update van de optimalisaties die zijn doorgevoerd Ă©n de behaalde resultaten.Skills in SEO (29) search marketingseo beheerseo dienstensearch engine reclamesearch engine marketinggoogle seoseo marketingseo kennisseo webdesignseo reclame+19Projecten in SEO (6) Review in SEO (1) Chris PetersKlanten in SEO (6) FIRSTT RijopleidingOnderwijs | nationalNXXT VerkeersscholenVervoer | nationalLieshout ServiceTechnology Hardware & Equipment | nationalCP CoachingPersoneelszaken | regional
Meer informatie over SEOBeschrijving Strategische keuzes om jouw bedrijf sterk in de markt te zetten
Waar staat jouw merk voor? Sterke merken hebben een duidelijke positionering en bijbehorende beeldtaal. Met gebruik van de juiste beelden zorgen we ervoor dat je verhaal wordt verteld. Je bent onderscheidend, herkenbaar, uniek en relevant voor de doelgroep.
Voor de realisatie van de beeldtaal werken wij volgens een aantal stappen. Dit begint bij een analyse van de huidige huisstijl. Dankzij de analyse kunnen wij de opdracht definiĂ«ren en concretiseren. Vervolgens gaan we over tot het ontwikkelen van de beeldtaal â waarin alle onderdelen van de huisstijl worden meegenomen.
Als de beeldtaal staat, nodigen we je uit om de beeldtaal aan je te presenteren. De keuzes worden onderbouwd en je wordt meegenomen in het gedachtegoed. Tijdens de presentatie wordt het beeldtaaldocument opgeleverd!Skills in Branding & Positionering (16) Digitale BrandingBrand Designbranding marketingb2b brandingb2c brandingbrand designbrandingdesignbrand awarenessbedrijfs branding+6Projecten in Branding & Positionering (4) Klanten in Branding & Positionering (4) Lieshout ServiceTechnology Hardware & Equipment | nationalWoondossierSoftware & Computer Services | nationalTopsiteSoftware & Computer Services | nationalCoorsAnderen | national
Meer informatie over Branding & PositioneringBeschrijving Doelgroepen raken met content die aanzet tot actie
Content is onmisbaar in een succesvolle online strategie. Het is van belang dat jouw content onderscheidend, relevant en waardevol is voor de doelgroep. Weet jouw doelgroep te triggeren en te inspireren.
Content creatie is het creĂ«ren en delen van relevante en waardevolle content â met als doel het binden van potentiĂ«le klanten aan jouw merk of organisatie. Content creatie is een erg breed begrip en bestaat uit veel verschillende vormen. Een blog, social media berichten, nieuwsbrieven, maar ook videografie en animaties vallen onder content creatie.
Content creatie kun je zien als onderdeel van de strategie. Met de juiste strategie én uitwerking heeft content een grote impact op je online zichtbaarheid en resultaten. Door relevante content te creëren, beantwoord je vragen en behoeftes van jouw doelgroep. Je laat zien dat je betrouwbaar bent, over de juiste kennis beschikt en weet wat er speelt onder jouw doelgroep.
- Relevante content voor jouw doelgroep
- Consistentie in stijl, boodschap en tone-of-voice
- Meer leads en conversies genererenSkills in Content Strategy (20) digitale animatiemerk strategiecreatieve marketingweb contentcontent marketingmedia contentContent Marketingcreatieve grafische vormgevingcreatie van engaging contentCreatieve afdeling+10Projecten in Content Strategy (9) Klanten in Content Strategy (9) Clima DirectIndustriële Goederen en Diensten | nationalLieshout ServiceTechnology Hardware & Equipment | nationalWoondossierSoftware & Computer Services | nationalRoxenne NailsSchoonheid | national
Meer informatie over Content StrategyBeschrijving Weet jij jouw websitebezoekers binnen 3 seconden te boeien?
Dat is namelijk de tijd die je hebt voor een bezoeker beslist of hij jouw website verder wilt ontdekken. Een website die moeilijk te navigeren is, er niet betrouwbaar uitziet of niet onmiddellijk zijn waarde aantoont, zal er dus voor zorgen dat je een potentiële klant misloopt. Om het meeste uit je websiteverkeer te halen, moet je website dus geoptimaliseerd zijn voor conversie.
Een converterende website
Je wilt, of sterker nog, mĂłet je bezoekers dus binnen 3 seconden kunnen boeien, om alleen al de kans te krijgen om je bezoeker daarna te kunnen âbegeleidenâ naar het gewenste doel. Het optimaliseren van deze begeleiding noemen we conversie optimalisatie. Of dit nu het doen van een aankoop in een webshop is, of het invullen van een contactformulier â de website moet ingericht zijn op het behalen van deze conversies. Het is belangrijk om de juiste balans te vinden tussen design en functionaliteit. Met een goed design Ă©n een duidelijke structuur zet je je websitebezoekers aan tot actie.
Maak van jouw websitebezoekers klanten
Conversieoptimalisatie begint met het achterhalen van het huidige gedrag van de websitebezoekers. Waar haken ze af en waarom? Vallen de buttons wel genoeg op? Weten ze hoe ze contact kunnen opnemen? En zo zijn er nog een tal van factoren waar wij de website op kunnen beoordelen. Door deze te analyseren komen we tot een verbeterplan om de website conversievriendelijk in te richten. Denk hierbij aan aanpassingen in het design van je website, maar bijvoorbeeld ook tekstuele of technische aanpassingen (bijvoorbeeld in het geval van een SEO-traject).Skills in Website Creatie (14) Ecommerce WebsiteWeb DevelopmentWebsite MarketingWebshop DevelopmentWebsite Creationwebsite SEOwebsite redesignweb sitewebsite trafficwebsite optimization+4Projecten in Website Creatie (5) Klanten in Website Creatie (5) FIRSTT RijopleidingOnderwijs | nationalCoorsAnderen | nationalHaustRetail | nationalCP CoachingPersoneelszaken | regional
Meer informatie over Website CreatieBeschrijving Met data inzicht krijgen in het gedrag van je doelgroep
Het mooiste van online marketing is dat (bijna alles) meetbaar is. Je weet daardoor precies hoeveel mensen je hebt bereikt met een campagne, hoeveel klikken je hebt gegenereerd vanuit Google Ads en hoeveel websitebezoekers je in een week hebt. Je resultaten Ă©n je besteedde budget zijn tot op de eenheid nauwkeurig.
Datagedreven marketing is het gebruikmaken van verkregen data om zo een beter beeld te krijgen van je doelgroep en hun gedrag. Je baseert je marketingactiviteiten op de feiten die je uit data haalt, door middel van het maken van analyses.
Data wordt verkregen door tracking- en meetvariabelen in te stellen. Deze houden het gedrag van je bezoeker bij; waar ze vandaan komen (Google, Facebook, een nieuwbrief), op welke paginaâs ze naar informatie zoeken en waar ze â eventueel â afhaken.
Uit de verkregen data worden analyses gemaakt. De informatie uit de analyses kun je gebruiken voor het uitzetten van relevante campagnes en het maken van relevante content.
Komt er veel websiteverkeer binnen op een mobile device, maar haken ze al snel af? Neem dan eens de mobiele versie van je website onder de loep. Komen er geen bezoeker vanuit je verstuurde nieuwsbrief? Dan kan het zijn dat je nieuwsbrief interessanter en relevanter moet zijn.
Voordelen van data insights
- Strategische keuzes maken op basis van harde cijfers
- Een nauwkeurig beeld van je doelgroep krijgen
- Relevante en succesvolle invulling van de Customer Journey
- Efficiënte en effectieve verdeling van het marketingbudget
Maandelijks verzamelen wij enorm veel data. Belangrijkste data verzamelen wij in een op maat gemaakt dashboard. Het dashboard geeft de resultaten overzichtelijk weer in grafieken, tabellen en diagrammen. Hoe het dashboard is ingesteld, is afhankelijk van de opgestelde KPIâs in de online strategie. We maken in het dashboard koppelingen tussen verschillende kanalen, zodat we alle gegevens op Ă©Ă©n overzichtelijke plek kunnen monitoren.
Dashboards
Wij sturen onze klanten maandelijks een dashboard met de belangrijkste resultaten van de afgelopen maand. Dit is een real-time dashboard dat 24/7 toegankelijk is. Je hebt volledig inzicht in wat er in jouw website en kanalen gebeurt.Skills in Web analytics / Big data (14) website analyticsMarketing Servicesdata analyseweb analysesgoogle analyticsanalyticsdata drivenbig datadatadata consulting+4Project in Web analytics / Big data (1) Klant in Web analytics / Big data (1) VBOVastgoed | national
Meer informatie over Web analytics / Big dataBeschrijving Van klanten ambassadeurs maken met e-mailmarketing
âE-mail werkt niet meerâ â Een hardnekkige opvatting binnen de online marketing. Tegelijkertijd is het juist Ă©Ă©n van de meest effectieve vormen van online marketing. Van het versturen van een (eenmalige) nieuwsbrief tot het instellen van een volledige funnel; e-mailmarketing zorgt ervoor dat je de doelgroep bindt aan jouw merk.
E-mailmarketing is een effectieve manier om je doelgroep te informeren, het contact te onderhouden en te overtuigen. Het is een persoonlijke vorm van communiceren met je doelgroep.
Voordelen van e-mailmarketing
- Je communiceert met een relevante doelgroep â ze hebben immers zelf hun e-mail adres bij je achtergelaten.
- Eenmalig instellen voor langdurig resultaat (geautomatiseerde marketingfunnel)
- Continu onder de aandacht van de doelgroep
- Consistente contactmomenten
- Meer omzet uit bestaande klanten
- Lage kostenSkills in E-mail Marketing (11) e-mail marketing automationemail marketinglead generationlead nurturinge-mailinge-mail reclamee-mail marketing campagnee-mail ontwerpmail automatiseringbulk email+1Project in E-mail Marketing (1) Klant in E-mail Marketing (1) FIRSTT RijopleidingOnderwijs | national
Meer informatie over E-mail MarketingBeschrijving Geen beschrijving opgegeven voor deze service.
Skills in Copywriting (5) Artikel SchrijvenWebsite CopywritingSEO CopywritingTechnisch SchrijvenDigitale Copywriting
Meer informatie over Copywriting
Team
10 leden in The Conversion Department's team
Prijzen
The Conversion Department heeft 6 awards gewonnen
Reviews
Reviews
Goed bedrijf met prettige, vakkundige medewerkers. Door hun kennis ook met goede oplossingen komen op gebied van online marketing.
Hele fijne samenwerking met het team van The Conversion Department. Ze denken integraal vanuit verschillende specialismen mee waardoor je echt op korte termijn stappen kan zetten met de groei van je bedrijf. Fijne korte lijnen en hele duidelijke communicatie! Top.
TCD heeft in korte tijd mooie resultaten geboekt met de online vindbaarheid van onze 4 bedrijven. Maar misschien is het juist âde manier waaropâ wat wij zo waarderen; daadkrachtig, meedenkend en ze komen altijd hun afspraken na. Ook is het prettig dat we ons eigen team hebben die onze bedrijven goed kennen.
Deel je ervaring met ons.
Contact
Contact gegevens van The Conversion Department
Details
- HoofdkantoorWillem Buytewechstraat 45, 3024 BK Rotterdam, Netherlands
- Ontdek
- Krijg advies
- Hoe het werkt
- Prijzen
- Kom op de lijst te staan
- Blog
- Data Hub
- Hulp en ondersteuning
- Over
- Contact opnemen met
- Jobs
- 2025 © Sortlist -Â
- Alle rechten voorbehouden -Â
- Voorwaarden -Â
- Privacybeleid