Brandingbudget voor dummies
Branding

6 tips om jouw brandingbudget optimaal op te bouwen!

5,00/5(1)

De meeste mensen kunnen bepaalde merken alleen aan een logo herkennen. Denk aan grote namen als Nike, Starbucks of Walt Disney. Deze merken zijn erin geslaagd een jaloersmakend effectief merkimago op te bouwen

Maar branding is veel meer dan dat…

Branding is een systematische inspanning om in de hoofden van potentiële klanten een gewenste perceptie van uw gevestigde bedrijf te creëren

Zo’n concrete visuele identiteit zet hen om van prospects naar kopers.

Een merkstrategie is de kunst om vorm te geven aan hoe potentiële klanten uw organisatie zien om hun interesse te wekken en hen te verleiden meer over u te weten te komen

Wat mensen over u weten, bepaalt uw merkidentiteit en persoonlijkheid. Branding geeft vorm aan hoe potentiële klanten uw organisatie zien om hun interesse te wekken en hen te verleiden meer over u te weten te komen. Wat mensen over u weten, bepaalt uw merkidentiteit en -persoonlijkheid.

Maar van welke andere aspecten van branding moeten we ons bewust zijn in uw bedrijfsstrategie? Wat zijn de verschillende kostencomponenten? En hoe moet uw brandingbudget voor branding eruit zien om uw branding te laten slagen?

Hoeveel kost branding? Wat is een brandingbudget?

U vraagt zich vast af: hoeveel kost branding? De missie, visie en bedrijfsdoelstellingen van uw merk bepalen de identiteit ervan. Het creëren van een tagline voor uw bedrijf kan net zo eenvoudig zijn als uw merknaam.

Hoewel dit een eenvoudige activiteit lijkt, als we het over de profs hebben, is het vaststellen van een unieke merkidentiteit de bondgenoot van een brandingbureau.

De meeste branding diensten kosten per uur voor creatieve en strategische hulp bij uw branding plan. De kosten voor branding kunnen overal tussen de €150 – 300 per uur liggen.

Wat zijn de basis branding pakketten en hun kosten

De prijzen van brandingpakketten kunnen, net als de prijzen van websites, variëren van 5.000 tot 30.000+, afhankelijk van of u vanaf nul moet beginnen of hier en daar een paar wijzigingen moet aanbrengen.

Het omvat het brainstormen over ideeën voor uw kleine bedrijfsnaam, tagline, merkpositionering, merkverhaal en berichtgeving. Deze procedures kosten gewoonlijk tussen 1.000 en 5.000 vanwege de strategische aanpassingen die ze proberen te vinden om bij uw doelstellingen en merkpersoonlijkheid te passen.

Verschillende elementen van een brandingbudget

Bijna elk merk omvat dezelfde merkkenmerken:

  • Logo
  • Kleurenpalet,
  • Een bepaalde gebruikerservaring
  • en meer

Het brandingbudget in rekening gebracht door een ervaren competent branding bureau kan sterk variëren.

Veel dingen zullen de prijs beïnvloeden, waaronder de niche, de grootte van de organisatie, de leeftijd van het bedrijf, de algemene marketingstrategie, de doelgroep, de concurrentie, de marktvolatiliteit en het dienstenpakket.

Dat laatste is van cruciaal belang bij het bepalen van de prijs van branding

De waarheid is dat branding veel verder gaat dan visuele identiteit. Terwijl het vroeger voldoende was om alleen een mooi logo en een pakkende slogan te hebben, is dat in de huidige omgeving niet langer voldoende om u in het winkelschap te onderscheiden van de concurrentie.

Er is veel meer nodig om alle bovengenoemde voordelen te benutten en uw bedrijf om te vormen tot een krachtige en concurrerende concurrent.

Deze merkaspecten vormen samen een merkidentiteit, die ontwerpers vervolgens gebruiken om aantrekkelijke, aantrekkelijke merkontwerpen te maken. Hier is alles wat u moet weten over merkelementen en hun kosten.

Logo-ontwerp

Een logo-ontwerp is (of zou dat in ieder geval moeten zijn) een beeld dat de hele persoonlijkheid van een merk samenvat. Het is vaak de eerste keer dat u met een merk in contact komt; het beeld dat u bijblijft roept herinneringen op (goede, slechte of onverschillige) over het merk wanneer u het opnieuw tegenkomt.

Het logo van uw merk verschijnt op vrijwel elk onderdeel van uw bedrijf: visitekaartjes, website, goederen, sociale mediasites, alle merksjablonen die u gebruikt en al het reclame- en marketingmateriaal. Daarom moet uw logo uw merk symboliseren en de kern van uw identiteit weergeven.

Uw logo definieert uw merknaam. Het presenteert het imago van uw bedrijf op een zo aantrekkelijk mogelijke manier door gebruik te maken van tekst, foto’s en symbolen.

Een uitstekend logo ontwerp helpt bij het creëren van een eigen identiteit, de herinneringswaarde van uw bedrijf en het vertrouwen van de klant. Het helpt ook om uw merk herkenbaarder te maken voor uw doelgroep

Logo ontwerpbureaus rekenen vaak tussen de 2.500 en 8.000 voor hun diensten, maar u kunt ons volledige uitgebreide artikel over logo ontwerp prijs lezen om u een beter idee te geven van de kosten die een logo kan maken.

Website ontwerp

U hebt een solide website nodig, ongeacht de aard van uw bedrijf. Het is de belangrijkste speler in SEO en, in de meeste omstandigheden, waar u klanten overhaalt om uw product te kopen

Webdesign is vaak inbegrepen in de pakketten van brandingbureaus, wat u het leven gemakkelijker kan maken. Er zijn echter verschillende websites, variërend van eenvoudige brochuresites tot complexe e-commerce platforms, en elk heeft zijn eigen kostenplaatje.

Geef bijvoorbeeld voorrang aan webdesign en -ontwikkeling als u informatie over uw bedrijf, product of dienst wilt presenteren. Het is het eerste contactpunt voor iedereen die meer wil weten over uw aanbod

Het is ook een van de duurste fasen omdat er zoveel factoren meespelen bij het ontwikkelen van een moderne en gebruiksvriendelijke website (d.w.z. responsief ontwerp, zoekmachineoptimalisatie, mobiele compatibiliteit).

Wat in deze prijsklasse is inbegrepen, wordt bepaald door de technische expertise die nodig is om uw merk te creëren en de hoeveelheid tijd die u wilt besteden aan het leren van nieuwe vaardigheden

Sommige klanten willen een eenvoudige site die relatief eenvoudig te bedienen is, zoals WordPress, terwijl anderen de voorkeur geven aan complexere oplossingen die aangepaste codering vereisen, zoals Shopify.

De prijs van webdesign varieert ook naargelang het type website dat u nodig hebt

  1. Websites met informatie kunnen worden gebouwd voor minder dan 10.000.
  2. Zakelijke websites variëren in prijs van 10.000 tot 35.000.
  3. eCommerce websites kunnen wel 50.000 of meer kosten, omdat de hoogte van de inventaris dit voornamelijk bepaalt.
  4. Websites met grote databases of complexe webapps kunnen in prijs variëren van 10.000 tot 100.000.

Solliciteer naar een baan als junior UX designer.


Wil je |

Ontdek de meest relevante agencies voor jouw bedrijf!

Vind een agency!


Merkpositionering

Merkpositionering is de praktijk om een merkaanbod zo op te bouwen dat het een speciale plaats en waarde inneemt in het hoofd van de beoogde klant.

Merkpositionering is een element van de identiteit en de waardepropositie van een bedrijf dat actief moet worden gecommuniceerd naar de doelmarkt en een concurrentievoordeel moet opleveren.

Succesvolle merkpositionering begint met het onderscheiden van uw product of dienst van de concurrentie en de markt. Het zou helpen als u verwoordt hoe uw product of dienst beter, sneller of goedkoper aan de wensen of verlangens van uw klanten voldoet dan uw concurrenten.

Toch kunt u er zeker van zijn dat de concurrentie werkt aan methoden om u te overtreffen, net zoals u hen overtreft.

Daarom gaan gedenkwaardige bedrijven er bovenuit met een positionering die resoneert met hun doelmarkt(en), en leveren zij een duidelijke differentiatie met hun merkberichten. Zij spreken klanten aan door relevantie, geloofwaardigheid, geloofwaardigheid en onderscheidend vermogen.

De meeste van uw zakelijke beslissingen zouden moeten worden gedreven door merkpositionering, dus het is de moeite waard om het goed te doen. De geschatte kosten voor merkpositionering liggen tussen 5000-20.000 (voor freelancers en kleine bedrijven) en 30.000-80.000 (voor grotere bedrijven).

Verwacht dat ontwerpteams met een hoger brandingbudget meer onderzoek en concurrentieanalyse uitvoeren, wat resulteert in deliverables zoals een communicatieplan en voice/tone-richtlijnen voor uw marketingteam

Een consultant met een beperkter brandingbudget kan een paar dagen doorbrengen met de leiding van uw bedrijf om erachter te komen wat uw belangrijkste overtuigingen zijn en hoe die moeten worden overgebracht.

Merkstrategie

Merkstrategie is een van de belangrijkste onderdelen van de bedrijfsstrategie omdat het een concurrentievoordeel op lange termijn oplevert. Branding stelt een bedrijf in staat zijn producten en diensten te onderscheiden van zijn concurrenten.

De interneteconomie heeft het voor kleine bedrijven gemakkelijker gemaakt om toegang te krijgen tot branding professionals en branding effectief in te zetten.

Dit komt omdat onze wereld een transformatieperiode doormaakt waarin bedrijven innovaties en technologieën omarmen om met succes contacten te leggen en hun klanten te bedienen.

Het punt van onderscheid tussen bedrijven die vechten voor online aandacht is hun branding en digitale marketing methoden.

Een merkstrategie is noodzakelijk omdat deze het concurrentielandschap, de marktpositie en de verwachtingen van de klant verklaart. Merkstrategie valt vaak binnen de prijsklasse van 12.000 tot 25.000, afhankelijk van uw merkeisen

Het is essentieel om efficiënte marketingstrategieën te ontwikkelen en marketingboodschappen af te stemmen op de merkbehoeften. Dit helpt het concurrentievermogen te vergroten en sterke merken op te bouwen.

Visuele stijlgids en grafisch charter

Een grafisch charter combineert logo-ontwerp, typografie en merkkleuren. Het kan ook ontwerpcomponenten en richtlijnen voor fotografie bevatten. Het opstellen van visuele stijlrichtlijnen kost doorgaans tussen de 2500 en 5000 euro.

Redactionele stijlgids

De berichtgeving van uw bedrijf is het onderwerp van redactionele stijlgidsen. Meer specifiek, de stem en toon van uw merk, evenals hoe het communiceert met het publiek in verschillende media

Een redactionele stijlgids kan bijvoorbeeld van invloed zijn op uw houding/persoonlijkheid op sociale media versus e-mailmarketing en uw bedrijfswebsite.

Deze details zijn essentieel om vast te leggen, zodat uw bedrijfscommunicatie consistent blijft terwijl u groeit. Het helpt u communicatieproblemen te voorkomen en uw klanten te verbijsteren met ongelijke toon, formulering en merktaal.

Een redactionele stijlgids kost tussen de 1.500 en 4.000. Overweeg een brandingbureau of een professionele branding copywriter in te huren om u te helpen bij het ontwikkelen van deze cruciale set berichtgevingsstandaarden.

Factoren die een brandingbudget beïnvloeden

Het ontwikkelen van een merkidentiteit is een grote taak, zelfs voor een klein bedrijf. Klanten vragen vaak hoeveel branding kost en wat het doet

Veel factoren beïnvloeden de omvang van het project en uiteindelijk de waarde ervan

Bedrijfsgrootte

De grootte van het bedrijf beïnvloedt de waarde van een merk. Een groter bedrijf heeft meestal meer belanghebbenden die tevreden moeten worden gesteld, meer regels en normen waaraan moet worden voldaan, en moet een groter intern publiek aanspreken.

Door hun aard hebben grotere bedrijven de neiging een breder scala aan diensten en reclameplatforms aan te bieden, waardoor de factoren waarmee rekening moet worden gehouden bij het gebruik van een merk worden vermenigvuldigd.

De schaalvoordelen betekenen dat een groter bedrijf meer profijt heeft van een merk. Een aanzienlijk breder consumenten- en werknemersbestand vermenigvuldigt de voordelen van branding, waardoor de waarde van het merk op termijn toeneemt.

Projectomvang

Brandingprojecten kunnen sterk variëren wat betreft het eindproduct. Kleinere projecten kunnen bestaan uit het aanbieden van een verzameling logobestanden en instructies voor het gebruik ervan. Bij grotere projecten kan het gaan om het maken van sjablonen voor alle promotiematerialen en richtlijnen voor het maken van nieuwe.

De merkstandaarden kunnen in bepaalde projecten worden geconstrueerd als een bewerkbare web-based wiki, terwijl ze in andere projecten kunnen worden gepubliceerd in een gedrukte handleiding

Het formaat van de uiteindelijke deliverables varieert sterk, afhankelijk van de behoeften van het bedrijf, maar het beïnvloedt de waarde van het project.

Diepte van de betrokkenheid

De diepte van de betrokkenheid hangt samen met de omvang van het bedrijf. Een merk is een essentieel onderdeel van de cultuur, methoden en manier van zakendoen van uw bedrijf. Daarom begint het bij het allereerste begin: met uw visie, doel en waarden.

Deep branding-engagementen houden in dat een bedrijf op directieniveau wordt bijgestaan om deze kwesties vanaf de basis te verwerken

Wanneer de belangrijkste elementen goed gedefinieerd zijn, worden ze in een ondieper engagement visueel behandeld.

Hoe groter de mate van interactie, hoe gunstiger de branding engagement.

Werken met een branding agency met kennis over het brandingbudget

Het is geen geheim dat samenwerken met een branding agency een van de beste manieren is om uw bedrijf een goede start te geven.

  • Maar hoe gaat dat in de praktijk?
  • Waarom zijn professioneel ontworpen logo’s beter dan iets dat u zelf zou kunnen ontwikkelen?
  • En waarom heb je überhaupt een merkpersoonlijkheid nodig?

U begrijpt uw product al beter dan wie ook.


Kies de juiste branding agency |

Kies JOUW relevante branding agency.

Ik wil een branding agency!

We kunnen slechts enkele van onze geheimen prijsgeven omdat mensen eerder reageren op emoties en doelgerichtheid dan op mooie graphics.

Maar laten we iets verder gaan.

Door met een brandingbureau samen te werken om uw merk te ontwikkelen voordat u enige vorm van reclame of marketing toepast, zorgt u ervoor dat u uw concurrentievoordeel, uw berichtgeving en uw grafische vormgeving op orde hebt voordat iemand de kans krijgt om zijn eerste indruk van u te vormen.

Wat is het punt van concurreren voor de aandacht van uw klant als je niet iets zinvols te bieden als je het krijgt? Nadat u dit proces hebt voltooid, kunt u erop vertrouwen dat uw bedrijf de middelen heeft die het nodig heeft om de markt te betreden, zich te ontwikkelen en uiteindelijk te bloeien.

Conclusie: Een brandingbudget is onmisbaar

U kunt een van ’s werelds beste brandingbureaus in dienst nemen of u kunt een familielid hebben die een deskundige ontwerper is en bereid is u een geweldig koopje te doen voor uw brandingbudget.

Echter, ongeacht met wie u kiest om samen te werken, merkstrategie is een belangrijk onderdeel van uw bedrijf dat u zal helpen begrijpen en overbrengen wie u bent.

Uw identiteit is gebouwd op uw merk. Het versterkt uw bedrijf en maakt het aantrekkelijker voor uw doelgroep. Het moet ongetwijfeld een onderdeel zijn van uw marketingplan en met het juiste brandingbudget kan je de beste resultaten bereiken!

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email