Je online marketing uitbesteden: alle mogelijke redenen om nu de stap te zetten
Laatst geüpdate op 2 mei 2022 om 01:43 pm
De bloeiende markt van het internet brengt ook de groei van commerciële toepassingen met zich mee. Online adverteren werd al snel een felbegeerd werkmiddel voor het online marketingbureau. Professionals pasten zich aan in no-time. Daar komt bij dat sommige bedrijven hulp gaan vragen en bekijken hoe ze hun online marketing kunnen uitbesteden.
De online marketeer is een specialist van succesvolle campagnes en oplossingen met de nodige kennis van informatica. De belangrijkste bezigheden van die marketeer zijn zijn dagelijkse werkzaamheden.
Laten we samen te weten komen wat die online marketingspecialisten ons kunnen bijleren. En nog meer belangrijk en antwoord vinden op de volgende vraag: Hoe kan je best je online marketing uitbesteden?
Wat zijn nu online marketing activiteiten en waarom online marketing?
Voor we hier volledige uiteenzettingen over online marketing gaan houden, willen we je eerst even duidelijk maken wat online marketingbureaus precies doen en wat online marketing eigenlijk is.
Het hoofddoel van wie online marketing wilt uitbesteden, is het verhogen van de conversie op de site van de klant. Dat betekent, dat meer bezoekers zullen overgaan tot een effectieve aankoop.
Met de juiste zoekmachine optimalisatie lok je meer bezoekers naar je site. Gebruik daarbij de juiste online marketing en zet je bezoekers om in conversies. En dat zijn de meetbare resultaten van internet marketing.
Als je onlinemarketing wilt uitbesteden kijk dan uit naar een bureau, dat zowel je naamsbekendheid als je conversies kan verhogen.
Wat moeten goede online marketeers in huis hebben?
Taalvaardigheid:
Als een marketeer campagnes voor een klant uittekent is het van groot belang, dat taal een van zijn sterktes is. Grammaticaal onberispelijk. Het online succes van die campagne zal vallen of staan met het gebruik van de juiste woorden. Hij kan de beste tools gebruiken, maar gebruikt hij de verkeerde zoekwoorden, dan slaat hij de bal mis over je hele marketing actie.
Online marketing uitbesteden? Zoek een bureau met inlevingsvermogen
Een online marketeer moet over een gezonde dosis empathie beschikken. Hij moet zijn potentiële klanten kunnen aanvoelen. Bedrijven moeten met een gerust hart hun marketing plan kunnen uitbesteden aan online specialisten. Pas als een klant zich bij de externe partner gerust voelt, zal een bedrijf de online marketing uitbesteden aan een marketingbureau.
Kleur ook eens buiten de lijntjes
Een goede marketeer zal pas succesvolle online campagnes kunnen plannen als hij over verschillende specialiteiten beschikt. Die kennis moet zich uitstrekken over meerdere disciplines. Deze experts zullen de nodige research moeten doen om de beste resultaten te behalen. Via verschillende kanalen de specifieke activiteiten en wensen van zijn klant ontdekken. Daarnaast is het ook hun taak om de verschillende afdelingen van een bedrijf tot een geheel samen te smelten.
Het is van het grootste belang, dat de online marketing activiteiten gelinkt worden aan de activiteiten van de potentiële klanten.
Analyseer de behoeften van de klant
De activiteiten van de klant zijn meestal complexer dan op het eerste zicht. Online marketing zorgt ervoor, dat alle aspecten een plaatsje krijgen. Het rendement verhogen is de eerste taak van online marketing. Wie is nu precies de doelgroep? Het is belangrijk om de juiste mensen te bereiken.
Online marketing specialisten moeten weten welke social media advertising te gebruiken. Die verschillende media worden door verschillende gebruikers bezocht. Het is aan het bureau van de online marketeer om hier zijn expertise te tonen en de juiste kanalen te kiezen.
Wees de architect van de online marketing strategie en maak een plan!
Een online marketeer start niet holder-de-bolder aan een nieuwe marketing opdracht. Begin met het internbespreken van de online campagnes. Teken vervolgens een werkmethode uit waarmee het strategischniveau van je online marketing het niveau van traditionele marketing overstijgt.
De optimalisatie van dit plan kan enkel bewerkstelligd worden door nauwe samenwerking met bedrijven, die de online marketing uitbesteden. Laat de klant op eigen tempo de nodige informatie over zijn product verschaffen. Hou hem op de hoogte van de ontwikkelingen.
Durf je mening te uiten, en nee te zeggen.
Het uitbesteden van online marketing is voor sommige bedrijven een wat moeilijke stap. Ze willen wel graag een verhoging van de conversie op hun site, maar geven niet graag het roer uit handen.
Hier is het de taak van het marketingbureau hen te overtuigen om voor jouw online marketing te kiezen. Ervaren specialisten kunnen namelijk een hogere conversie genereren. Het is dus belangrijk om de klant ervan te overtuigen dat online marketing specialisten hun omzet vele malen kunnen verhogen.
Maar durf ook je eigen grenzen te bewaken. Het uitbesteden van online marketing is voor bedrijven een belangrijke beslissing. Bezit jij of je bureau niet over de nodige experts om online resultaten te garanderen, durf dan de opdracht te weigeren.
Sommige online marketeers zijn experts in specifieke bedrijfstakken. Adviseer de klant liever om bij hen de marketing uit te besteden.
Enkele tips & tricks voor online adverteren en optimalisatie van je conversie bij marketing
De nieuwe communicatiemiddelen zoals het internet gaven een nieuw dimensie aan marketing en adverteren. Webwinkels zorgen vandaag voor een omzet waar veel land-based bedrijven jaloers op zijn. Een hele nieuwe industrie ontwikkelde zich. Pientere marketingbedrijven misten deze boot niet en stapten aan boord. Deze schijnbare onuitputbare poel aan nieuwe klanten opende de deuren naar nieuwe inzichten over adverteren.
Google, het lijkt wel wat op Goochelen ✨
Gaat een bedrijf online marketing uitbesteden, dan denken ze in de eerste plaats aan de zoekmachine optimalisatie. Er zijn verschillende methoden om via zoekmachine marketing je site onder de aandacht van je doelgroep te brengen.
Google is zonder enige twijfel de meest gebruikte robot. Veel surfers hebben hun startpagina hierop ingesteld staan. Want zeg nu eerlijk, iedereen van ons voert regelmatig zoekacties via Google.
Bovenaan het zoekresultaat staan de advertenties. Als een bedrijf beslist om zijn marketing uit te besteden zal er dikwijls een budget beschikbaar zijn voor het zoekmachine adverteren. Dat betekent, dat bij zoekmachine adverteren je resultaten boven de organische zoekresultaten gaan staan.
Als je jouw online marketing gaat uitbesteden zal dat bureau ook werken aan zoekmachine optimalisatie. Dat wil onder andere zeggen, dat de teksten op je website een aantal termen zullen bevatten, die gedetecteerd worden door de SEO. Search Engine Optimalisation. Een systeem dat je ranking in een zoekresultaat sterk kan beïnvloeden. In online marketing een veel gebruikte tool.
Online marketing tot in de supermarkt
Het is tegenwoordig geen rariteit meer, dat je een supermarktklant met zijn GSM als scanner ziet winkelen. De meeste ketens hebben eigen applicaties. Die ze dan ook weer voor online marketing uitbesteden. Hier zijn de mogelijkheden om omzet te verhogen legio. Via de gratis quickscan, beter gekend als “QR” kan je al je aankopen inscannen bij het shoppen.
Aan de kassa toon je het resultaat en je rekent af. Kan het makkelijker en vooral sneller? Tijdens het winkelen krijg je dan voorstellen over producten, die je kunnen interesseren. De zogenaamde leads. Al snel ga je meer besteden dan je eigenlijk wilde. De supermarkt werkt hier nauw samen met het online marketingbureau. Die samenwerking zorgt voor de hogere omzet. De app voor de gratis quickscan kan de klant eenvoudig via de Apple-store of Goole Play downloaden.
Email marketing “leads” the way
Nog een van de online kanalen is de e mailmarketing. Bezoekers laten hun gegevens achter op een site. Clevere online marketingbureaus zullen die kans met beide handen aangrijpen. We krijgen allemaal wel mails waarvan de meesten rechtstreeks naar de prullenmand gaan. Maar soms loont de online inzet, en wordt je aandacht toch getrokken en ga je erop in. Hier ook is de samenwerking tussen marketing en klant duidelijk merkbaar.
Sociale media hand in hand met online adverteren
Internet marketingspecialisten merkten al gauw het succes op van sociale media van providers als Facebook, Twitter, Instagram en dergelijke. Websites van klanten krijgen nu ook een Facebookpagina. Via Facebookgroepen worden doelgroepen aangesproken. Hier is niet veel gespecialiseerde kennis vereist. Adverteren op sociale media kan al vanaf heel democratische prijzen. En uitbesteden is niet altijd nodig. Behalve wanneer het deel zou uitmaken van het complete plan van een online marketingbureau.
Online marketingbureaus, doen we het, of doen we het niet?
Het is een business die voor veel bedrijven onmisbaar is geworden. Marketing uitbesteden is niet nieuw. Internet campagnes zijn een vast onderdeel van ons dagelijks online ritueel geworden. Soms irriteren ze, soms toveren ze een glimlach op onze lippen. En geloof het of niet, beide reacties zijn opzettelijk door de marketeers bedoeld.
Destijds huurden bedrijven reclamebureaus in voor de traditionele marketing. De opkomst en het succes zorgden voor een verschuiving van die traditionele marketing naar het inhuren van online marketingspecialisten.
Heb je het budget en heb je hoge aspiraties van het adverteren online. Dan adviseren we je om ook al is het vrijblijvend, contact op te nemen met een van de vele online marketingbureaus.