Adwords uitbesteden aan specialisten
SEA

Adwords uitbesteden aan een specialist levert enkel voordelen op!

5,00/5(1)

Elke ondernemer, of je nu een webshop of adviesbureau bezit, komt vroeg of laat in aanraking met advertenties voor zijn producten of diensten. Het is cruciaal dat je doelgroep je kan vinden via deze advertenties. Overweeg daarom om google adwords uitbesteden te overwegen, zodat je op de meest effectieve manier adverteert en je doelgroep bereikt.

Tegenwoordig komt het steeds vaker voor dat advertenties vooral online geplaatst worden. 

Dit omdat de meeste mensen heel wat tijd doorbrengen op het internet. Het zijn juist deze personen die je wilt bereiken middels je online advertenties. Wil je daarbij je online zichtbaarheid vergroten? Dan zul je onder andere de positie van je website in onder andere de Google zoekmachine moeten verbeteren.

Je kunt hiervoor het best je SEA optimaliseren. Google AdWords is een tool, die hierbij goed van toepassing komt. In dit artikel kom je dan ook meer te weten over Google ads uitbesteden, Google ads campagnes en veel meer.

Google Adwords : wat is het?

Voordat we ingaan op de voordelen van Adwords en het uitbesteden hiervan is het natuurlijk van belang om te weten wat wordt verstaan onder Google AdWords.

Als je de online marketingstrategie van je onderneming naar een hoger niveau wil tillen, dan zul je op gegeven moment het adverteren op Google moeten overwegen.

Dit kan je helpen om een grotere doelgroep te bereiken enerzijds en anderzijds krijg je ook meer naamsbekendheid. Hiermee kun je ook je conversieratio’s een boost geven.

Om succesvol te adverteren op Google, is het aanmaken van een Google AdWords account een goede eerste stap. Via dit platform kun je advertenties creëren die op Google worden getoond. Overweeg ook google adwords uitbesteden voor een geoptimaliseerde campagne en betere resultaten.

Dit programma is bijzonder populair. Sommige ondernemers gaan zelf aan de slag met Google AdWords en weer anderen kiezen voor Google ads uitbesteden. In beide gevallen zal er een Google ads campagne opgezet moeten worden om je doelgroep op het internet te bereiken.

Wat leveren Google Ads op?

Nu je bekend bent met Google AdWords, wil je wellicht ook inzicht in de voordelen ervan. Of je nu zelf kiest om Google ads te beheren of overweegt de adwords uitbesteden kosten voor professionele hulp, beide routes bieden diverse advertentiemogelijkheden.

Zoekmachine marketing

Bij het analyseren van Google advertenties merk je al snel dat zoekmachine marketing dominant is in het online adverteren. Wanneer je kiest voor google ads beheer voor je campagne, zullen jouw advertenties prominent bovenaan of onderaan de lijst met Google zoekresultaten verschijnen. Doorgaans worden de eerste drie en de laatste drie resultaten op de pagina gereserveerd voor Google ads, vanwege hun hoge klikfrequentie.

Verhuur je auto’s en heb je google gebruikt om meer bekendheid te werven voor de diensten, die je te bieden hebt, zul je je autoverhuur campagne terug zien in het autoverhuur- gedeelte van Google. Het voordeel van dit soort advertenties is dat gebruikers van Google direct de foto, naam en prijs van je product of dienst zien.

Ze hoeven niet eens op je advertentie te klikken. Dit is fijn, want je betaald per klik. Personen die echt op je advertenties klikken zullen in de meeste gevallen ook overgaan tot kopen van een goed of afnemen van een dienst. Het leidt dus tot conversie.

Een ander voordeel van deze vorm van online marketing is dat een gebruiker je product al bekeken heeft. Als ze op je advertentie klikken, dan wil dat zeggen dat hij of zij geïnteresseerd is in je product.

Wat is de taak van een Google Adwords specialist?

Na een Google ads account aangemaakt te hebben kun je overwegen om eventueel met adwords specialisten in zee te gaan. Deze zullen dan de verschillende shopping campagnes voor je in elkaar zetten. Zo een specialist zal bij het maken van advertenties steeds de juiste zoekwoorden in de advertentie moeten verwerken. Het gaat om zoekwoorden waarop men vaker terugvalt bij het zoeken naar goederen of diensten op het internet. 

Google adwords

Google ads specialisten houden zich maandelijks onder andere bezig met het in elkaar zetten van goede ads, identificeren van verschillende kanalen en optimalisatie van biedingen en biedstrategieën. Om de online aanwezigheid te vergroten dient de specialist zoekwoorden toe te voegen of juist te verwijderen. De positie van je organisatie op Google wordt frequent gemonitord alsook de gebruikservaring.

Wat kost een Adwords specialist? 

Uiteraard brengt online marketing, het plaatsen van advertenties op het internet en inhuren van adwords specialisten kosten met zich mee. De prijzen van specialisten verschillen en een vast bedrag kan niet genoemd worden. Probeer wel een ads bureau in de arm te nemen, die je een vast bedrag per maand vraagt en die geen rare constructies hanteert om op een bepaald bedrag te komen.

Je betaald de specialist onder andere om je Google ads account te managen en het toevoegen van producten of diensten op de website. Hiervoor wordt er meestal een google adwords budget apart gezet door bedrijven. Hieruit betaal je Google ook voor het aantal kliks, vertoning op het internet en conversies.

Uitbesteden aan een Google AdWords bureau

Wil je Google ads specialisten inhuren voor je online marketing campagne, dan kun je ervoor kiezen om je Google Adwords campagnes uit te besteden aan een speciale adwords bureau. Dit bureau zal onder andere aandacht besteden aan de ROAS oftewel Return on Ad Spend. Dit wordt berekend door de opbrengsten van de campagne af te trekken met de kosten van de ads campagne.

Naast de ROAS zorgen bureaus er ook voor, dat je meer rendement haalt uit het beschikbare google adwords budget. Dit wordt mede mogelijk gemaakt vanwege het feit dat er bij een bureau meerdere ads specialisten tegelijkertijd werken aan je ad campagnes. Hierdoor kun je het maximale rendement halen uit je investering.

Bij het overwegen van google adwords uitbesteden aan een ads bureau, draait alles niet alleen om zichtbaarheid, maar ook om daadwerkelijke conversie. Na het lanceren van je google ads campagne is het natuurlijk geweldig om klikken te zien, maar het echte succes meet je aan de hand van wat deze klikken daadwerkelijk opleveren. Je betaalt per klik, dus het is essentieel dat deze ook tot resultaat leiden. Een gespecialiseerd bureau weet precies hoe potentiële klanten over te halen met effectieve advertenties, waardoor je conversieratio aanzienlijk kan stijgen.

Het beste wat je kunt doen is Google ads uitbesteden aan een bedrijf, die bekend staat als een van de Google partners oftewel een Google ads bureau. Deze partners hebben de goedkeuring van Google om te adverteren omdat hun handelingen in lijn zijn met de richtlijnen van de organisatie. Bij sommige bureau’s kun je zelfs een korting krijgen op advertentiekosten voor bijvoorbeeld Google shopping.

Waarom Google Adwords uitbesteden? 

Bij het opzetten van je online marketing programma zal er een moment komen waarbij je echt moet overwegen of je Google AdWords moet uitbesteden. Je zult je daarbij afvragen of het handig is om met een ads specialist in zee te gaan of juist met een google ads bureau.

Niet elke organisatie beschikt namelijk over de nodige kennis, middelen en inzicht om Google AdWords te managen. Als je besluit toch zelf je huidige google ads campagne op te zetten, dan is de kans groot, dat je dan niet het onderste uit de kan zal kunnen halen bij de uitvoering van je campagne. Dit terwijl deze vorm van adverteren ook super geschikt is voor het krijgen van meer naamsbekendheid voor jouw bedrijf.

Een ander gevolg kan zijn dat je je niet optimaal zal kunnen bezighouden met het inrichten en monitoren van je ads campagne met als gevolg hoog oplopende kosten en minder conversie. Als je AdWords beheerst en de nodige aandacht aan besteed, dan kun je veel meer bereiken dan alleen maar klikjes en een paar nieuwe klanten.


Maak de juiste keuze met vertrouwen

Ontdek de meest relevante bureaus voor jouw project op basis van jouw specifieke vereisten.

Vind jouw bureau nu!

Als je dus echt resultaat wil boeken, dan zou je echt aan Google ads uitbesteden moeten doen. het bedrijf aan wie je uitbesteed zal meehelpen denken om enerzijds kostenbesparend te zijn en anders maximale rendement te behalen.

Heb je al je AdWords campagne uitbesteed, maar merk je dat het bedrijf niet meegaat met de nieuwste ontwikkelingen of dat de advertenties niet bij het juiste doelgroep terechtkomen, dan moet je overwegen over te stappen naar een andere AdWords bureau. Sommige bureau’s maken een quickscan van je lopende Google ads campagnes en adviseren je op basis van de resultaten wat verder te doen.

Adverteren via Google is een vak op zich. Je zult je echt erin moeten verdiepen als je het onderste uit de kan wil halen. Er zijn steeds nieuwe ontwikkelingen op de markt, er worden nieuwe beta’s uitgerold en steeds meer bedrijven maken gebruik van adverteren via Google. Als je dus een campagne hebt lopen waarin weinig tijd en aandacht besteed wordt, dan is de kans groot dat andere bedrijven, die hun Google als uitbesteden, je voor zullen zijn. Het directe gevolg is dat je onderaan de lijst komt te staan in de zoekmachines. Je zult dan ook niet of nauwelijks klikjes ontvangen.

Er zijn voldoende bedrijven die gebruik maken van Google AdWords, campagnes starten, maar op gegeven moment onvoldoende aandacht daaraan besteden. Dan is je investering eigenlijk zomaar geweest. Daarnaast is de kans ook groot, dat je een aantal potentiële klanten op die manier misloopt. Je hebt dan ook minder omzet en potentiële klanten zullen dan ook eerder geneigd zijn om de overstap te doen naar de concurrent, die het voor wat betreft AdWords campagnes veel beter doet. Dit is uiteraard niet wat je wil bereiken met Google AdWords.

Google Ads campagnes laten beheren

Bij AdWords gaat het niet alleen om het beheren van advertenties, het is veel meer omvattend. Deze vorm van marketing biedt een aantal advertentiemogelijkheden waarmee ondernemingen hun doelgroep kunnen bereiken in het Google zoek- en displaynetwerk.

Voor bedrijven die kiezen voor adwords uitbesteden, is het duidelijk te zien dat hun advertenties op de zoekresultatenpagina van Google verschijnen. Veel webshops benutten de kansen die Google Shopping advertenties bieden. Met de Google Merchant Center tool kunnen ze eenvoudig deze vorm van adverteren toepassen. Om campagnes verder te stroomlijnen, kan ook gebruik gemaakt worden van de geavanceerde tooling die partner Channable te bieden heeft.

Google Ads uitbesteden aan Google Premier Partner bureau

Je staat er niet bij stil, maar het het displaynetwerk van Google bestaat thans uit miljoenen websites. Hierdoor heb je een groter bereik. Je kunt al gauw denken aan een bereik van maar liefst 85% van alle internetgebruikers. Display netwerk is een geschikte kanaal om onder andere meer naamsbekendheid te genereren. Dit is vooral van toepassing als je je in de See-fase van je digitale marketing strategie bevindt.

De mogelijkheid bestaat ook om met behulp van Youtube video’s te adverteren. Deze vorm van adverteren kan in alle fases van de klantreis. YouTube kan echter ook ingewikkeld zijn. Dit omdat er diverse advertentie mogelijkheden zijn. Door voor Google AdWords uitbesteden te kiezen loop je minder kans op verkeerde instellingen ingesteld te hebben.

De mogelijkheid bestaat ook om gebruik te maken van App marketing campagnes. De meeste mensen zijn tegenwoordig in het bezit van een Smartphone. Bedrijven spelen hierop in door speciale apps te ontwikkelen. Deze kun je downloaden en in contact blijven met het bedrijf en het bedrijf omgekeerd met de klant. De vraag blijft natuurlijk hoe je je app het best kunt promoten. Je kunt dit doen door gebruik te maken van de Universal App Campaign via Google.

Waarom moet je letten bij Google ads uitbesteden

Als je eenmaal het besluit hebt genomen om Google ads uit te besteden, dan zijn er toch nog enkele zaken waar je de aandacht op moet vestigen.

Investering versus kosten

Allereerst zul je moeten kijken naar de investering die je doet ten opzichte van de kosten. Sommige google ads campagnes zijn zo intensief dat je echt moet overwegen een ads specialist in dienst te nemen. Je dient daarbij wel rekening ermee te houden dat het inhuren van iemand ook kan betekenen, dat de persoon voor een korte of een langere tijd ziek kan zijn. Hierdoor kan het dat je campagne niet de aandacht krijgt, die het zou moeten krijgen. 

Je moet je ook afvragen of je iemand voltijds nodig hebt of als je een deeltijd kracht nodig hebt voor je AdWords campagnes. Ga na of het wel rendabel is om iemand in dienst te nemen om de AdWords campagnes voor je te trekken. Als het antwoord nee is, dan kun je het best je Google ads uitbesteden. In het laatste geval heb je de zekerheid, dat ongeacht of een specialist ziek is of niet, de werkzaamheden worden voortgezet omdat het bedrijf meerdere ads specialisten in dienst heeft.

Grip

Google ads uitbesteden kan spannend zijn. Als ondernemer wil je grip houden. Kies een ads bureau dat je regelmatig informeert over je campagnes. Vertrouw op duidelijke rapportages, een vast contactpersoon en genoeg contactmomenten.

Laat het bureau zich bewijzen

Als je ervoor eenmaal hebt gekozen voor AdWords uitbesteden, dan zul je het bedrijf ook de tijd moeten geven om zich te bewijzen. In ons land zijn er een aantal bureau’s waar je terecht kunt voor google ads uitbesteden. Uiteraard rijst de vraag daarbij ook welk bureau je het best kun belasten met je google ads beheer. Als je eenmaal een bedrijf hebt geïdentificeerd, dan kun je hen vragen wat ze voor je campagnes kunnen doen en wat verbetering behoeft. Sommige bedrijven zullen je dan aanbieden om een gratis Ads adverteren quick scan te doen.

Google Adwords uitbesteden welke voordelen levert het op?

Als ondernemer zoek je de pluspunten van Google Ads uitbesteding. Via Google AdWords beoordeel je de resultaten van je acties. Je merkt bij iedere klik en transactie welke reclames slagen en welke aanpassing nodig hebben.

Er zijn ook advertentieprogramma’s waar je pas bij het uitgeven van een minimumbedrag kunt adverteren. Gelukkig is er bij het Google AdWords programma geen minimumbedrag van toepassing. Je kunt je budget voor AdWords dus beheersbaar houden.

Je Google Adwords campagne uitbesteden: voor wie is het?

Google AdWords uitbesteden is eigenlijk voor elke ondernemer bestemd, die de juiste doelgroep op het internet wil bereiken. Daarnaast zorgt deze vorm van marketing er ook voor, dat je meer naamsbekendheid krijgt. Het meest belangrijk is dat je middels het uitbesteden van AdWords wil dat je beter scoort in de verschillende branches en online zoekmachines.

Hoe beter je scoort, hoe meer kliks, hoe meer conversie en uiteindelijk meer naamsbekendheid en winst. Als je dit wil, dan kun je het best gebruik maken van de mogelijkheden die het uitbesteden van Google Adwords te bieden heeft.

Conclusie: Je Google Adwords uitbesteden of zelf doen?

Je zult merken dat de meeste ondernemers gebruik maken van AdWords om onder andere meer leads te genereren, omzet en klanten. De hamvraag blijft natuurlijk of je Google Adwords zelf zal beheren of als je het toch moet uitbesteden aan een Google AdWords bureau, die voldoende specialisten en kennis in huis heeft om het maximale rendement uit je investering te halen.

Bij het overwegen dien je er ook rekening mee te houden dat het zelf bouwen en onderhouden van je AdWord campagnes niet alleen de nodige kennis vereist, maar ook tijd en moeite kosten. Heb je de tijd niet, dan kun je het best een Google partner bureau inschakelen die de nodige expertise en ervaring ter beschikking heeft.

Als je dus merkt dat je misschien ondanks je campagnes minder omzet maakt en de kosten alleen blijven oplopen, dan wordt het misschien tijd voor het aantrekken van een AdWords bureau. Dat is ook van toepassing als je merkt dat je concurrent het steeds beter doet in de Google zoekmachine en je eigen bureau niet meer doet wat ze zeggen te doen.

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email