De 10 beste Evenementen Bureaus in Breda - 2025 Reviews

Beste Evenementen Bureaus in Breda

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
22 bureaus
Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget
Ontdek de beste evenementenbureaus in Breda, klaar om uw droomevenement tot leven te brengen. Onze zorgvuldig samengestelde lijst presenteert ervaren professionals in eventplanning en -organisatie. Verken de portfolio's en klantervaringen van elk bureau om een weloverwogen keuze te maken. Of u nu een zakelijk evenement, productlancering of feestelijke bijeenkomst plant, u vindt hier specialisten die uw visie kunnen realiseren. Met Sortlist kunt u ook uw projecteisen delen, waardoor Bredase evenementenbureaus u kunnen benaderen met op maat gemaakte voorstellen die aansluiten bij uw specifieke wensen. Laat de creatieve geesten van Breda uw volgende evenement tot een onvergetelijke ervaring maken.

Alle Evenementen Agencies in Breda

  • 5
    (8 reviews)

    Crafting Tomorrow's Memories.

    Aanbevolen
    Top bekroond
    Hello! Welcome to TC Productions, your destination for cutting-edge event experiences. We specialize in crafting unforgettable gatherings that push the boundaries of creativity. With our expert team and innovative approach, we bring your vision to life with precision and flair. From immersive brand activations, dance events to corporate gatherings and galas, we're here to elevate your event to the next level. Let's Craft Tomorrow's Memories.
    16 projecten in Evenementen
    Gevestigd in Amsterdam, Nederland (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Evenementen
    Ervaring in Kleding & Accessoires (+8)
    Spreekt Engels, Duits(+2)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    Ontwerp van betekenis: Identiteit. Huisstijl. Branding. Campagnes. Infographics. Duurzaam. Innovatie

    Mooie dingen van de grond krijgen. Stappen zetten die er echt toe doen. Ontwerp van betekenis. Dat is waar we warm van worden. YURR.studio houdt van opdrachtgevers die nieuwe wegen inslaan en initiatieven die publiek verdienen. Projecten met een duurzaam of cultureel karakter ontvangen we met open armen. In leven en werk zoeken we eerlijkheid, verbinding en plezier, om zo bij te dragen aan omgevingen die goed voelen en ervaringen die vertrouwen geven in de toekomst.
    3 projecten in Evenementen
    Gevestigd in Breda, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Ervaring in Vastgoed (+2)
    Spreekt Engels, Nederlands
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    WE CONNECT FOR REAL

    Top bekroond
    OVAL is a creative communication agency that puts real-life experience in the heart of campaigns. With a team of more than 130 experts we work from our offices in Amsterdam, Antwerp, Brussels, Dusseldorf & Paris. We blend live, digital, content, social, technology, loyalty and media into remarkable internal and external campaigns and live events. We work with brands like Google, BMW, Proximus, Bol.com, ABVV, Nintendo, Adobe, SD Worx, Thuisbezorgd.nl, Randstad, AB Inbev, adidas and many others. OVAL is a member of IDEA, ACC Belgium and awarded third place in best event agency in Europe by BEA.
    16 projecten in Evenementen
    Gevestigd in Amsterdam, Nederland (+3)
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Ervaring in Software & Computer Services (+9)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    51-200 teamleden
  • 4.7
    (1 reviews)

    We bedenken het, we regelen het, we maken het. Allemaal.

    For English see below Wij zijn PRESSURE, het fullservice pr-bureau van Amsterdam. Fullservice pr betekent dat we alles voor je regelen, van strategie tot uitvoering en natuurlijk een uitgebreide rapportage. Goede contacten met de media, het schrijven van nieuwswaardige persberichten en bovenop het nieuws zitten zijn onze basis. Maar ons repertoire is breder dan dat. Creativiteit gaat daarbij hand in hand met haalbaarheid en commercieel resultaat. En gaat je aanvraag verder dan pr? Dan hebben we via ons fullservice-marketingbureau Bengelmedia nog veel meer in huis. Ons repertoire is breed. Als het past dan doen we het. Services waar veel klanten gebruik van maken zijn: Strategie Creatieve concepten Doorlopend pr-management Pr events Press trips Influencer samenwerkingen Corporate pr Activaties en joint promotions We are PRESSURE, the full-service PR agency of Amsterdam. Full-service PR means that we can arrange everything for you. Based on your request we come up with a strategy and propose the best activities. We write the required content and design the assets in our own studio. Subsequently, we arrange and coordinate all activities. We are always on top of it as PR does not lead to results automatically. Of course, you will receive a clear report afterwards. Because at the end of the day, commercial results are all that matters at PRESSURE. If your request entails more than only PR, we have a lot more to offer through our full-service marketing agency Bengelmedia. Furthermore, we have a Belgian partner with a quality standard that is just as high as ours. That partner is PR agency Wavemakers. Tell us more about your objectives for the Belgian market and we’ll bring Wavemakers on board. That is also full-service PR! Services that many clients use: Strategy Creative concepts PR retainers Press events Press trips Influencer collaboration Corporate PR Activations & joint promotions
    8 projecten in Evenementen
    Gevestigd in Schiphol-Rijk, Nederland
    Vanaf € 5.000 voor Evenementen
    Ervaring in Wijn & Sterke Dranken (+11)
    Spreekt Engels, Nederlands
    1-10 teamleden
  • 4.7
    (8 reviews)

    De deeltijd marketingafdeling voor MKB bedrijven

    Top bekroond
    Wij zien veel MKB bedrijven in de omvang van 10 tot 100 medewerkers stoeien met de invulling van de marketing. Het is nodig en gewenst, maar misschien nog niet professioneel ingericht. De deeltijd marketing afdeling van Creatie Maakt Alles is dan de oplossing. De specialist van Creatie Maakt Alles werkt op afstand of bij jou in het bedrijf en is nauw betrokken bij je team en bedrijfsontwikkelingen. Hij/Zij adviseert de best passende marketingstrategie zonder klakkeloos de trends te volgen. We hebben maar één doel: een zo groot mogelijk effect realiseren passend binnen het budget dat jouw bedrijf beschikbaar heeft. Van het opzetten en inzetten van een marketingplan, de consequente inzet van social media, het verzorgen van een campagne tot een effectieve opzet van de website. Passend binnen jouw budget en gericht op resultaat. Wij starten altijd met een goede inventarisatie over wat nodig en gewenst is binnen je bedrijf. Wie ben je, wat levert jouw bedrijf en vooral wat is een passende aanpak voor het bedrijf. Onze aanpak is begrijpelijk, betaalbaar en logisch, bij ons geen dikke plannen maar praktische programma's die we één voor één inzetten. Daarom biedt Creatie Maakt Alles zich ‘deeltijd’ aan. Een goede en structurele inzet van marketing gebaseerd op een tijdsinvestering die bij de opdrachtgever past.  Welke diensten leveren wij MKB marketing: deeltijd inzetbaar, uw marketing flowed en levert resultaat op. Creatie Maakt Alles is erop gericht om bij haar klanten tegen zo min mogelijk kosten een zo hoog mogelijk resultaat op het gebied van marketing en communicatie te realiseren, waarbij continuïteit is geborgd. Wij werken in een team van zo’n 25 collega’s die ieder hun specialisme hebben. Ieder is inzetbaar op basis van de behoefte of vraag van de klant. Met één aanspreekpunt heeft de klant toegang tot alle denkbare specialisaties binnen marketing & communicatie. Het voordeel? Alle specialisten binnen handbereik. Géén dubbele briefings meer naar verschillende freelancers of bureaus. Wij adviseren proactief in jouw marketing strategie. We zijn persoonlijk betrokken. We werken graag intern bij de opdrachtgever en werken vanuit co-creatie aan marketing. Op deze manier wordt marketing écht een onderdeel binnen het bedrijf en wordt het door medewerkers omarmt. Mooi om te zien hoe we op deze manier een vaste collega van de organisatie worden. Content creatie & Online redactie : ieder bedrijf heeft iets waardevols te vertellen Online marketing en online redactie is vandaag de dag niet meer weg te denken. Ieder bedrijf heeft er zijn eigen doelstelling(en) mee. Denk hierbij aan het vergroten van de naamsbekendheid, het imago versterken, leads genereren, het bedrijfsnetwerk vergroten enz. Wij werken op basis van een contentplanner, die we samen met de klant opstellen. Alleen relevante onderwerpen komen aan bod. U hoeft zelf niets te schrijven, als u daar geen zin of tijd voor heeft. Wij doen de interviews met u, uw medewerkers, klanten of leveranciers. Zo heeft u continue een waardevolle stroom aan berichtgevingen die uw doelgroep bereiken. Uw zichtbaarheid zal opvallen. De content wordt ingezet op uw website, social media, nieuwsbrieven en (online) presentaties. Altijd actueel! Online advertising & SEO : Voor het werven van aanwezigen bij een kennismakingslezig, voor het genereren van leads of voor het vergroten van een kwaliteit fanbase. Online advertising kan hier effectief aan bijdragen. Met de co-workers van Creatie Maakt Alles hebben we de juiste professionals in huis die alle laatste trends en ontwikkelingen beheersen. We hebben meerdere professionals in ons team verantwoordelijk voor: - Google Advertising - Social media Advertising - SEO optimalisatie (technisch en content) - Technisch correct instellen van alle toolings en dashboards voor perfecte metingen - Wekelijkse monitoring en maandelijkse rapportage Grafisch ontwerp : van elke uiting een sterk communicatie middel maken Een mooi ontwerp van uw bedrijfsfolder of digitale mailing is leuk. Het maakt u trots. Maar van complimenten kunt u niet leven. Een goed design moet vooral effectief zijn. Wanneer een uiting communiceert en de doelgroep aanspreekt heeft het zijn doel bereikt. Met meer dan 10 jaar ontwerp-ervaring is dat een sterke expertise. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- The part-time marketing department for SMEs Creatie Maakt Alles offers SME's support in marketing and promotion. From the design of a website, the consistent use of social media, taking care of a campaign to setting up and implementing a marketing plan. Fitting within your budget, fully planned and focused on results. It all starts with: a good inventory of what's needed and wanted within your company. Who are you, what do you do and especially how does your company wants to be presented to the world? A good and structural implementation of advertising and branding based on a realistic time investment! Creatie Maakt Alles works in a team of (± 25) co-workers, each with its own specialism (DTP, design, web design and development, content creation, social media and online editorial, marketing & communication etc.). Co-workers can be flexibly deployed based on the needs for a project, the click with the customer and the budget. Than we deliver results!
    1 project in Evenementen
    Gevestigd in Berlicum, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Ervaring in Sport (+16)
    Spreekt Nederlands, Engels
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (1 reviews)
     
    Op zoek naar projecten in Evenementen
    Gevestigd in Breda, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Nederlands
    11-50 teamleden
  • brainstorm en concept is een marketing- en reclamebureau uit Breda, voor ons is niets onmogelijk! Meer weten: info@brainstormenconcept.nl of 076 ­514 71 40
    Op zoek naar projecten in Evenementen
    Gevestigd in Breda, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Nederlands
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)
     
    Op zoek naar projecten in Evenementen
    Gevestigd in Breda, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Nederlands
    1-10 teamleden
  • High Profile Events bv is een multimediabedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in het verstrekken van nieuws en informatie over business events. Dit gebeurt via de portaal site Events.nl (voorheen Highprofile.nl), het magazine Events en de wekelijkse digitale nieuwsbrief, de EventFlash.
    Op zoek naar projecten in Evenementen
    Gevestigd in Breda, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Nederlands
    11-50 teamleden
  • TutchCommunication Reclamebureau - Marketing, Reclame, PR & Events. Praktisch & pragmatisch met resultaat voor uw bedrijf. Let's keep in Tutch.
    Op zoek naar projecten in Evenementen
    Gevestigd in Breda, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Nederlands
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    We organize innovation events and hackathons all over the globe.

    At Tailor Made Hackathon, we organize dozens of events worldwide each year, both online and offline, for a variety of audiences. From tailored advice to full event management, we offer comprehensive solutions that enhance efficiency, foster innovation, and strengthen collaboration. Whether it's tackling IT challenges, exploring AI, or addressing societal issues, our events empower organizations to achieve meaningful results. Get in touch and discover how we can support your organization.
    12 projecten in Evenementen
    Onbekende locatie
    Vanaf € 5.000 voor Evenementen
    Ervaring in Overheid (+6)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    Met persoonlijke aandacht maken wij van jouw event een groot succes!

    Met meer dan 10 jaar ervaring in de evenementenbranche biedt Events & Media een uitgebreid aanbod van diensten, van evenementenplanning en -ontwerp tot productie en uitvoering. Met de focus op persoonlijke aandacht worden er memorabele evenementen gecreëerd en uitgevoerd. Daarbij wordt er goed geluisterd naar de behoeften van de opdrachtgever om er voor te zorgen dat het evenement een blijvende indruk achterlaat en alle verwachtingen overtreft. Events & Media heeft opdrachten mogen uitvoeren voor o.a. CUPRA, Loyens & Loeff, BlackBerry, RTL Nederland, Rabobank, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
    12 projecten in Evenementen
    Gevestigd in Ede, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Ervaring in Auto  (+4)
    Spreekt Engels, Nederlands
    1-10 teamleden
  • 4.7
    (1 reviews)

    We make sure that You stand out...

    The Image Factory based in Rotterdam, is expert in de lifestyle en beauty branche. Wij zijn een full-service Marketing en Communication agency.
    7 projecten in Evenementen
    Gevestigd in Capelle aan Den IJssel, Nederland
    Vanaf € 5.000 voor Evenementen
    Ervaring in Schoonheid (+7)
    Spreekt Engels, Duits(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.6
    (9 reviews)
    Wij zijn een creatief en resultaatgericht branding bureau van Nederland. Voor onze opdrachtgevers bouwen namelijk wij aan de unieke positionering van hun merken, ontwikkelen wij creatieve campagnes en maken we kick-ass content.Wij hebben al mogen samenwerken met prachtige A-merken als Porsche, Gispen, Cliniclowns, Saris, Athlon en Burgers Zoo maar ook voor prachtige MKB bedrijven boeken wij iedere dag weer maximale creatieve resultaten. Met andere woorden, als je op zoek bent naar een bureau dat ervoor zorgt dat jouw merk het hart en hoofd van jullie doelgroep verovert, dan ben je bij Stratego Branding aan het juiste adres. Vertel ons wat je wil bereiken en daag ons gerust uit!   In English: We are a creative and result-oriented branding agency in the Netherlands. For our clients we build a unique positioning of their brands, we develop creative campaigns and we create kick-ass content. We have already collaborated with great brands such as Porsche, Gispen, Cliniclowns, Saris, Athlon and Burgers Zoo. But we also love creating the best and most createive results for small business owners. In other words, if you are looking for an agency that ensures that your brand conquers the heart and head of your target group, then you have come to the right place at Stratego Branding. Tell us what you want to achieve and feel free to challenge us!  
    Op zoek naar projecten in Evenementen
    Gevestigd in Tilburg, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Ervaring in E-commerce (+5)
    Spreekt Nederlands, Engels
    1-10 teamleden
  • 4.7
    (11 reviews)

    Een uitzonderlijk gewoon digitaal bureau

    Wij zijn een creatief digitaal bureau met één doel: het vinden van een antwoord op jouw vraag. Door strategie, design en techniek te combineren brengen we merken (digitaal) tot leven. We praten in begrijpelijke taal en bedenken idem oplossingen, passend bij het doel en de uiteindelijke doelgroep. We zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van unieke (digitale) experiences, die we tot leven brengen met behulp van sprekende designs en innovatieve technieken. We doen dit samen, met het team, met de klant en/of eventuele andere belanghebbenden. We hebben namelijk ook de tools in huis om een nieuwe stijl al in een vroeg stadium te kunnen toetsen bij andere (geselecteerde) belanghebbenden. Zo weet je zeker dat een nieuw concept ook gedragen wordt. Kortom: we zijn altijd op zoek naar manieren om de (digitale) wereld, mooier, makkelijker en nuttiger te maken. We volgen de laatste ontwikkelingen in ons vakgebied en houden van een uitdaging! Ook toe aan verandering? Bekijk onze cases en get in touch!
    3 projecten in Evenementen
    Gevestigd in Utrecht, Nederland
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Onderwijs (+6)
    Spreekt Nederlands, Engels
    1-10 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Wij creëren pakkende ervaringen, animaties en videos voor merken, bedrijven en artiesten.

    Opgericht in 2010, is Studio Rewind een productiebedrijf dat zich richt op het creëren, produceren en realiseren van visuele concepten voor merken, bureaus en muzikanten. We combineren animatie, design, visuele effecten en film om ons doel te bereiken: Het creëren van een boeiende, gedenkwaardige ervaring voor elk publiek. Gedurende de afgelopen 13 jaar hebben we uitgebreide ervaring opgedaan in het creëren van digitale media. We kunnen hele projecten beheren, van het initiële concept en brainstormen tot de productie en uiteindelijke oplevering. Of, inspringen aan het einde van de rit. Wij zijn 'creative geeks' en praten graag met je over jouw nieuwste project.
    Op zoek naar projecten in Evenementen
    Gevestigd in Rotterdam, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Ervaring in Accounting (+3)
    Spreekt Engels, Nederlands
    1-10 teamleden
  • The Media Outfit biedt adverteerders en communicatiebureaus écht geïntegreerde through-the-line mediacampagnes. In massamedia én via 1-op-1 marketing. In owned, earned en paid media. Wij zijn een persoonlijk mediabureau dat onze opdrachtgevers (wij zeggen eigenlijk liever: businesspartners) dagelijks met zeer ervaren media-experts op een pragmatische en transparante wijze voorziet van heldere en resultaat-gedreven media-adviezen. Wij kopen mediaplannen in tegen de scherpste tarieven en verzorgen ook de administratieve afhandeling van de mediacampagnes. Naast exposure voor merken via massamedia bouwen wij via direct marketing oplossingen aan directe relaties met klanten én prospects van onze klanten, o.a. via leadgeneratie. Onze full service en through-the-line benadering is een garantie dat wij een volledig middelenneutraal advies kunnen uitbrengen. Terwijl wij onze klanten ontzorgen op het gehele mediatraject, kunnen zij zich concentreren op de eigen core-expertise. Woorden die onze werkwijze typeren zijn: snel, flexibel, klantgericht, respectvol, doordacht, persoonlijk en “fun to work with”. Onze aanpak werkt! Al sinds 2009. The personal, no-nonsense media agency of Amsterdam for an integrated (mass) media advice and direct marketing solutions by experienced media experts. The media agency that works!  
    1 project in Evenementen
    Gevestigd in Amsterdam, Nederland
    Vanaf € 1.000 voor Evenementen
    Ervaring in Energie en Olie
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)
    Active Ants vervult alle e-commerce e-fulfilment diensten voor uw webwinkel: inslag, opslag, orderpick, inpakken, verzending en retourafhandeling.
    Op zoek naar projecten in Evenementen
    Gevestigd in Etten-Leur, Nederland
    Begroting op aanvraag
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Nederlands
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)
    De belevingen die we bij Barentzsen organiseren drukken de kracht uit van jouw organisatie en zetten je mensen in beweging. Ontdek Barentzsen!
    Op zoek naar projecten in Evenementen
    Onbekende locatie
    Begroting op aanvraag
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Nederlands
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    Wij zijn een Digital Agency gespecialiseerd in het creëren van portals en websites met impact.

    Wie zijn wij? Wij zijn een Digital Agency gespecialiseerd in het creëren van websites met impact. Onze denkers, doeners en durvers ontwikkelen gepersonaliseerde interactieve ervaringen. Wat doen we? Wij begrijpen de kracht van een relevante online presentatie. Onze websites passen zich aan naar de behoeften en voorkeuren van jouw bezoekers. In een wereld waarin “one-size-fits-all” niet langer voldoende is, is ons uitgangspunt de persoonlijke connectie met jouw doelgroep voor langdurige succesvolle relaties. Hoe maken wij het verschil? In een wereld waar digitale technologie en online marketing steeds meer impact hebben, helpen wij merken juist daar het verschil te maken. Wij geloven in de kracht van gepersonaliseerde interactie, waarbij wij constant experimenteren met betekenisvolle interactie en verbeteringen voor het beste resultaat. Waarom? Wij ademen interactie, dat is de drijvende kracht achter alles wat we doen. Onze missie is om doelgroepen te bereiken en te activeren. Kies voor een partner die verder gaat dan een bureau. Samen gaan we voor gepersonaliseerde interactie, met de focus op jouw doelgroep. We realiseren jouw digitale ambities en zorgen ervoor dat deze naadloos aansluiten op jouw doelgroep. Klaar om te groeien? Bel ons dan op 030 - 60 808 48 of stuur een mail naar info@getinteractive.nl.
    1 project in Evenementen
    Gevestigd in Nieuwegein, Nederland
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Onderwijs (+9)
    Spreekt Engels, Nederlands
    11-50 teamleden
12

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Inside Breda’s Event Scene: Insights from a Local Expert

In lively Breda, the realm of event planning and management showcases a vibrant and inventive approach that aligns perfectly with the city's charming ambiance. As a locale adorned with cultural heritage, Breda's event agencies have consistently raised the bar, delivering extraordinary experiences that are both memorable and impactful.

Awards and Recognitions

Breda's event agencies are not just about planning and execution; they excel in creativity and innovation, often rewarded by prestigious accolades. These recognitions not only underline their commitment to excellence but also reassure clients of their top-tier service quality. Their trophy cabinets proudly display various industry awards, which commend their ability to weave creative narratives with seamless logistics.

Noteworthy Collaborations

Event agencies in Breda have crafted incredible experiences for both local and international clients. From corporate giants to non-profit organizations, their portfolio includes tailored events that perfectly align with the clients' brand values and mission statements. These collaborations have not only led to overwhelmingly positive feedback but have also established long-term partnerships, demonstrating the agencies' dedication to client satisfaction and event success.

Budgeting for Success

Understanding Costs

When planning an event in Breda, understanding and anticipating costs is crucial. Here, you will find that investment levels can vary significantly based on the scale and complexity of the event. Generally, smaller, more intimate events can be managed effectively with modest budgets, whereas grander, more elaborate gatherings might necessitate a more substantial financial commitment.

Maximizing Your Investment

It’s advisable to engage with agencies that offer clear, transparent cost structures and can tailor their services to your budget. For effective budget management, always discuss potential additional costs or financial buffers to accommodate any unforeseen changes or last-minute details.

Moreover, most local event agencies are adept at maximizing your budget, ensuring every euro spent translates into tangible value, whether it’s through innovative technology use, unique venue sourcing, or exceptional catering services.

The key to a successful event in Breda is not just about spending more but spending smartly. Liaising closely with your chosen agency will provide you insights into how to strategically allocate your budget to achieve the best possible outcome for your event.

Final Thoughts

The event agencies of Breda offer a dynamic blend of creativity, efficiency, and meticulous attention to detail, making them your ideal partner in creating unforgettable events. With their award-winning track record and a robust portfolio of delighted clients, diving into the city’s event scene with the guidance of local experts is sure to elevate your next gathering to the next level.

Ray Baijings
Geschreven door Ray Baijings Sortlist Expert in BredaLaatst bijgewerkt op 22-01-2025

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Case branding campaign om |  nieuwe energie en A E

Case branding campaign om | nieuwe energie en A E

In-Beeld-Taal

In-Beeld-Taal

Corporate Family Event voor 1500p

Corporate Family Event voor 1500p


Veelgestelde vragen.


In de levendige evenementenscene van Breda onderscheiden uitzonderlijke evenementenbureaus zich op verschillende belangrijke punten van gemiddelde bureaus. Hier zijn de cruciale factoren die het verschil maken:

  1. Lokale expertise en netwerk: Topbureaus in Breda hebben diepgaande kennis van de lokale cultuur, tradities en voorkeuren. Ze onderhouden sterke relaties met lokale leveranciers, venues en autoriteiten, wat resulteert in soepelere uitvoering en unieke ervaringen.
  2. Innovatie en creativiteit: Uitzonderlijke bureaus blijven voorop lopen door innovatieve concepten en technologieën te integreren. Ze creëren onderscheidende ervaringen die resoneren met het Bredase publiek, zoals interactieve elementen die de rijke geschiedenis van de stad benadrukken.
  3. Flexibiliteit en aanpassingsvermogen: In een snel veranderende markt excelleren topbureaus door hun vermogen om zich aan te passen aan nieuwe trends en onverwachte situaties. Ze hebben bijvoorbeeld snel gereageerd op de vraag naar hybride evenementen na de COVID-19-pandemie.
  4. Duurzaamheid: Vooraanstaande evenementenbureaus in Breda zetten zich in voor duurzame praktijken. Ze werken samen met eco-vriendelijke leveranciers en implementeren afvalreductiestrategieën, wat aansluit bij de groeiende milieubewustheid in de stad.
  5. Datagedreven aanpak: Topbureaus maken gebruik van geavanceerde analyse en meettools om de ROI van evenementen te maximaliseren. Ze verzamelen en analyseren data om continue verbetering te garanderen en klanten meetbare resultaten te bieden.
  6. Persoonlijke touch en klantenservice: Uitzonderlijke bureaus onderscheiden zich door hun toewijding aan persoonlijke service. Ze begrijpen de unieke behoeften van elke klant en bieden op maat gemaakte oplossingen die de verwachtingen overtreffen.
  7. Multidisciplinair team: De beste bureaus hebben een divers team van experts, waaronder eventplanners, creatieven, technici en marketingspecialisten. Deze brede expertise stelt hen in staat om alle aspecten van een evenement intern te beheren.
  8. Technologische integratie: Vooraanstaande bureaus omarmen de nieuwste evenemententechnologieën, zoals virtual reality ervaringen of gepersonaliseerde event-apps, om de betrokkenheid van deelnemers te vergroten.

Een concreet voorbeeld van uitmuntendheid is hoe sommige topbureaus in Breda de jaarlijkse 'Breda Jazz Festival' naar een hoger niveau tillen. Ze combineren traditionele jazz-optredens met innovatieve digitale ervaringen, creëren duurzame pop-up venues, en gebruiken data-analyse om de programmering te optimaliseren voor maximale bezoekerstevredenheid.

Volgens recent onderzoek van de evenementenbranchevereniging CLC-VECTA, presteren bureaus die investeren in technologie en duurzaamheid gemiddeld 30% beter in klanttevredenheid en hebben ze een 25% hogere kans op herhaalopdrachten.

Door deze factoren te combineren, creëren uitzonderlijke evenementenbureaus in Breda niet alleen memorabele ervaringen, maar bouwen ze ook langdurige relaties op met klanten en versterken ze de reputatie van de stad als een topevenementenbestemming.



Succesvolle evenementenorganisatoren in Breda hebben geleerd om de balans te vinden tussen creativiteit en praktische uitvoerbaarheid. Hier zijn enkele strategieën die zij toepassen:

1. Lokale partnerschappen benutten

Door samen te werken met lokale leveranciers en venues kunnen organisatoren kosten besparen en tegelijkertijd een authentieke Bredase ervaring creëren. Bijvoorbeeld, het gebruik van de historische Grote Kerk of het moderne Chassé Theater kan een unieke sfeer toevoegen zonder exorbitante kosten.

2. Seizoensgebonden planning

Breda's evenementenkalender is gevarieerd, van het zomerse Breda Jazz Festival tot de gezellige winterse Kerstmarkt. Door evenementen slim te plannen rond seizoensgebonden thema's, kunnen organisatoren natuurlijke en kosteneffectieve decoratie-elementen benutten.

3. Technologie slim inzetten

Innovatieve technologieën zoals augmented reality of interactieve apps kunnen een wow-factor toevoegen zonder grote logistieke uitdagingen. Bijvoorbeeld, een historische stadswandeling kan verrijkt worden met AR-elementen die het verleden tot leven brengen.

4. Flexibele budgettering

Ervaren organisatoren in Breda werken vaak met een 70-20-10 budgetverdeling:

PercentageAllocatie
70%Kernonderdelen van het evenement
20%Flexibele uitgaven voor onvoorziene kansen of uitdagingen
10%Innovatieve elementen voor een unieke touch
5. Duurzaamheid als USP

Breda zet in op duurzaamheid, en evenementenorganisatoren spelen hierop in. Door te kiezen voor milieuvriendelijke opties, zoals herbruikbare decoraties of lokaal geproduceerd voedsel, creëren ze niet alleen een unieke ervaring maar besparen ze ook op lange termijn kosten.

6. Crowdsourcing en community-betrokkenheid

Het betrekken van de lokale gemeenschap bij de planning en uitvoering van evenementen kan zowel kosten besparen als een gevoel van eigenaarschap creëren. Dit is bijvoorbeeld succesvol toegepast bij het Breda Barst festival, waar lokale artiesten en vrijwilligers een cruciale rol spelen.

7. Modulaire en schaalbare concepten

Slimme organisatoren in Breda ontwikkelen evenementconcepten die gemakkelijk kunnen worden opgeschaald of verkleind afhankelijk van het budget en de locatie. Dit zorgt voor flexibiliteit en kostenefficiëntie zonder in te boeten op de kernervaring.

Door deze strategieën toe te passen, slagen Bredase evenementenorganisatoren erin om memorabele ervaringen te creëren die zowel praktisch uitvoerbaar als budgetvriendelijk zijn, terwijl ze de unieke charme van de stad benutten.



Evenementenbureaus in Breda en daarbuiten gebruiken verschillende methoden om het succes van hun producties te meten, die verder gaan dan alleen klanttevredenheid. Hier zijn enkele belangrijke indicatoren:

  1. Bezoekersaantallen en -engagement: Het aantal deelnemers en hun betrokkenheid tijdens het evenement zijn cruciale maatstaven. Bureaus kunnen dit meten door:
    • Ticketverkoop en check-ins
    • Interacties met activiteiten of stands
    • Gebruik van event-apps of sociale media hashtags
  2. Return on Investment (ROI): Voor zakelijke evenementen is ROI een belangrijke metric. Dit kan worden gemeten door:
    • Gegenereerde leads of verkopen
    • Nieuwe partnerschappen of contracten
    • Vergelijking van kosten met opbrengsten
  3. Media-aandacht en online bereik: De zichtbaarheid van het evenement wordt gemeten via:
    • Mediavermelding (lokaal, nationaal, internationaal)
    • Social media engagement (likes, shares, comments)
    • Website traffic en online vermeldingen
  4. Feedback en enquêtes: Naast klanttevredenheid wordt ook gekeken naar:
    • Deelnemerstevredenheid
    • Feedback van sponsors of partners
    • Evaluaties van medewerkers en vrijwilligers
  5. Operationele efficiëntie: Interne metrics zoals:
    • Budgetbeheersing
    • Tijdmanagement
    • Veiligheidsstatistieken
  6. Duurzaamheid en maatschappelijke impact: Steeds belangrijker wordende factoren:
    • CO2-voetafdruk van het evenement
    • Afvalvermindering en recycling
    • Lokale economische impact

In Breda, waar evenementen zoals Breda Jazz Festival en Breda Barst populair zijn, letten bureaus extra op de lokale impact en gemeenschapsbetrokkenheid. Ze kunnen bijvoorbeeld meten hoeveel lokale leveranciers betrokken waren of hoeveel bezoekers van buiten de regio zijn aangetrokken.

Door deze diverse metrics te combineren, krijgen evenementenbureaus een compleet beeld van het succes van hun producties. Dit helpt hen niet alleen bij het evalueren van individuele evenementen, maar ook bij het continu verbeteren van hun dienstverlening en het waarborgen van langdurig succes in de competitieve evenementenmarkt van Breda en omstreken.