content marketingvoorbeelden
Content Marketing

6 baanbrekende content marketing voorbeelden die je niet mag missen!

5,00/5(1)

De zenuw van de oorlog in moderne web marketingstrategieën zoals inbound marketing is contentmarketing genoemd

Het lijdt geen twijfel dat de concurrentie op het web heviger is geworden. Het is tegenwoordig uitdagender is om je op een andere manier te positioneren in bepaalde sectoren. Je bent hiermee ook gemakkelijk terug te vinden in zoekmachines door deze inspanningen te maken in jouw vindbaarheid.

Precies in deze gevallen kan content creëren op verschillende kanalen via sociale media zeen cruciale rol spelen. Content is een manier om bedrijven te helpen hun potentiële klanten te ontdekken. Eenmaal dat je vindbaarheid door jouw contentstrategie werkt kan je dat als free publicity zien. Je kan zelfs blogs of events realiseren die de aandacht brengen op nieuwe producten.

Wat is Content marketing?

Door de verspreiding van kwalitatieve content bereik je mensen die je kunt omzetten in klanten en loyaliteit opbouwen

Daarom is content marketingstrategie een integraal onderdeel van een online marketing. Het is een uitstekende manier voor een bedrijf om zichtbaarheid te verwerven. Dit is mogelijk door een bepaald onderwerp aan gekwalificeerde potentiële klanten te delen.

Al je content:

Al deze vormen van content moeten van hoge kwaliteit zijn. Content moet een probleem oplossen waarmee alle of een deel van je doel prospecten te maken hebben.

Content marketing

Eenmaal gemaakt wordt de content verspreid via de gebruikelijke kanalen van het bedrijf: e-mail nieuwsbrieven, de blog, en sociale netwerken (LinkedIn, Facebook, Youtube, Instagram, enz.).

Merkinhoud of reclame moet het merk zelf versterken, maar content marketing doet dat niet. Daardoor is een content marketing strategie informatiever en kun je een vertrouwensrelatie met je aantal leads opbouwen.

In tegenstelling tot traditionele reclame levert content marketing resultaten op lange termijn op. Je natuurlijke referencering (SEO) zal verbeteren als gevolg van contentmarketing. Zo geniet je van een aanzienlijke boost in zoekmachine ranking.

Jezelf profileren als een expert op je gebied versterkt je merkimago. Je kunt gekwalificeerd verkeer naar je website genereren met de verspreiding van informatieve en boeiende inhoud, en je kunt je klanten behouden om de verkoop te verhogen.

Inspiratie kan je halen uit content marketingvoorbeelden ✨

Je geeft misschien niet hetzelfde bedrag uit om jouw naamsbekendheid te verhogen, maar met het gebruik van een goede content creatie met toegevoegde waarde kun je geweldige resultaten bereiken met kleine bedrijven op een manier die lijkt op die van grote merken.

Door de volgende content marketingvoorbeelden kun je al geweldige resultaten bereiken:

  • Zet jezelf in de schoenen van een marketeer en maak gebruik van je verschillende online gemeenschappen om online verkeer te genereren.
  • Het is belangrijk om relevante content te maken. Als je wilt dat je content marketing strategie door mensen leuk gevonden en gedeeld wordt, moet ze voor hen interessant zijn.
  • Voer een content marketingstrategie in waarin meetpunten zijn opgenomen om het rendement op de investering (ROI) te meten

Terwijl je dit artikel leest, zal je content marketingvoorbeelden ontdekken van content die bedrijven die bekend staan om hun sterke punten voor hun marketing.

Tasty: een ideaal recent voorbeeld van content marketing

"Tasty" als een content marketingvoorbeeld

Tasty’s YouTube kanaal is een van de beste voorbeelden voor videomarketing. Elke dag bereikt Tasty’s kanaal duizenden abonnees en krijgt het miljoenen views. Het Youtube kanaal heeft sinds zijn lancering bijna 3 miljard views gehad. Bovendien heeft het bijna 30.000 backlinks van meer dan 1.500 domeinen.

Het succes van Tasty’s content marketing campagne kan aan een paar factoren worden toegeschreven. Consistentie is daar de belangrijkste van, want het kanaal is ongelooflijk consequent in zijn postings. Volgers van Tasy weten precies wat ze elke week kunnen verwachten.

Het profiel van de Youtube kanaal als content marketingvoorbeeld

Bovendien maken de opvallende thumbnails een enorm verschil, want ze helpen de aandacht op de video’s te vestigen. Het succes van Tasty wordt ook toegeschreven aan het unieke videoformaat dat het gebruikt. Je denkt misschien dat dat laatste een hele opgave is, maar zelfs een klein gebaar kan je onderscheiden van je concurrenten als het om visuele content op Youtube gaat.

General Electric : een ouwe rot in de marketing als voobeeld

Het 130 jaar oude bedrijf gebruikt content marketing om zijn rijke historie via verschillende mediakanalen te vertellen. Forums behoren tot de content marketing strategieën van het bedrijf. Deze site is gewijd aan schone energie en duurzame infrastructuur en heet Ecomagination

Ecomagination is een tijdschrift met een directeur, hoofdredacteur, uitgever en een team van journalisten en redacteuren. Het delen van zijn content is een van de manieren waarop het succes van zijn content marketing gemeten wordt. Katrina Craigwel, directeur digitale marketing, legt uit:

“Als de gebruiker de content niet deelt met zijn vrienden en collega’s, is de content niet goed.”

Het bedrijf nodigde zowel bekende influencers als volgers van het bedrijf uit om deel te nemen aan wat ze de #GEInstaWalk noemden. Rondleidingen door hun productie-installaties met het uploaden, hashtags, en uploaden van foto’s maakten deel uit van deze activiteit.

Als resultaat van GE’s sterke sociale media campagne heeft hun Instagram account meer dan acht miljoen views gekregen.

Winabet : vertrouwen winnen met content marketing

Winabet poker software

Een van de populairste online wed- en pokersites Winabet is een pure speler wiens voornaamste zorg het is vertrouwen te wekken bij de Internet gebruikers. Door een tweedelige content marketingstrategie te gebruiken, heeft Winabet een vertrouwensband met zijn publiek geschapen.

Verscheidene content op de website van het bedrijf vermindert het door de internetgebruikers ervaren risiconiveau, zoals de FAQ of de gebruiksaanwijzing van de Winabet poker software.

Het doel ervan is alle mogelijke vragen te beantwoorden en alle problemen op te lossen die Internetgebruikers zouden kunnen tegenkomen.

Verder kunnen gebruikers maandelijkse limieten instellen voor hun weddenschappen of poker inzetten, waardoor de toegang op de site voor een bepaalde periode voor hen wordt opgeschort.

Het bedrijf plaatst hen in de positie van verantwoordelijke volwassenen die in staat zijn hun eigen grenzen te stellen, zonder hen daartoe zelf te dwingen, met het risico hen te infantiliseren. Ondanks een moeilijke uitdaging nam Winabet de taak met succes op zich.

Heineken: kunnen we gewoon niet vergeten als voorbeeld

"Steun je bar" campagne van Heineken

Als bedrijf heeft Heineken zeker ingezien dat ultrapersonalisatie en de wens dat elke winkelervaring een echte levenservaring is, nu de belangrijkste aandachtspunten zijn waarop digitale marketing moet inspelen.

Daarom hebben ze verschillende keren geïnnoveerd, door klanten via slimme bewerkingen digitale of cross-media elementen aan te bieden. Een daarvan was de “Steun je bar” campagne, een Internet wedstrijd waarbij consumenten stemden op hun favoriete bar die specifiek apparatuur konden winnen. 

Heineken is een van de eerste organisaties in de geschiedenis van de marketing die augmented reality in zijn marketingcampagnes gebruikt, en daarmee vervaagt de grens tussen het virtuele en het reële. In feite werd de klant, nadat hij de “Heineken Connect” app gedownload had en een fles gescand had, in een ongeziene virtual reality ervaring gekatapulteerd.

Content marketingvoorbeelden van Heineken

Doelgroep Heineken

Het is moeilijk een precieze marketingdoelstelling voor deze groep te bepalen. Bier richt zich immers op alle consumenten ouder dan 16 jaar. Het merk past zich aan de doelgroep aan door aangepaste aanbiedingen voor te stellen:

  • Er is een markt voor flessen van 15cl die meer vrouwelijke klanten aanspreekt
  • Blikjes aluminium voor de jongeren
  • De klassieke fles van 33cl is perfect voor een volwassen man 

Kraft: Heet ook altijd verassend goede content marketing

Het bedrijf Kraft leidt de content marketing voeding industrie. Het was het voedingsmerk dat My food and family lanceerde voordat content marketing populair werd en voordat veel van zijn concurrenten websites hadden. Het resultaat is dat consumenten nu via deze bron toegang hebben tot recepten, voedingsinformatie, en tot een interactie met de Kraft gemeenschap.

Julie Fleischer, CRM’s Directeur Content Strategie & Integratie, zei:

“De ROI op ons content marketing werk behoort tot de hoogste van al onze marketinginspanningen.”

General Mills: een ander ijzerstek voorbeeld

General Mills: Content marketingvoorbeeld

Op dezelfde manier meet General Mills de populariteit van zijn content door de betrokkenheid van de gebruikers te meten. Het bedrijf begrijpt dat kwalitatievecontent die gedeeld en geliked wordt, indirect tot meer verkoop leidt. General Mills houdt sociale netwerksites als Pinterest en Facebook in de gaten voor hun online receptenplatform,

In minder dan een jaar tijd zijn ze gegroeid van 15 volgers tot bijna 8.000.000, wat we op Pinterest als een succes kunnen beschouwen.

Wat onthoud je van deze content marketing voorbeelden?

Tasty, Winamax, General Mills, Heineken, GE en Kraft zijn merken die niets met elkaar gemeen hebben, en toch worden ze door hun contentsstrategieën in de categorie van “social media marketing” geplaatst. Zoals je ziet is content marketing strategie niet beperkt tot één bedrijfstak: het is aan jou om het aan te passen aan je bedrijf, om het uniek, vindbaar en waardevol te maken.

Aarzel niet om je te laten inspireren door deze voorbeelden van content marketing!

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email