Marketing

Linkbuilding uitbesteden: dé manier om je organische vindbaarheid te verhogen!

5,00/5(1)

Hoe werkt linkbuilding en waarom linkbuilding uitbesteden? De paden van zoekmachine optimalisatie (SEO) en het beste linkbuilding traject veranderen voortdurend. Zoekmachines waarderen nieuwe linkbuilding technieken en SEO-strategieën beter dan vroeger. Het creëren van de meest effectieve linkbuilding strategie is tegenwoordig de sleutel geworden voor een optimale online groei. 

Inzicht in het linkbuilding ecosysteem is de eerste stap in het ontwikkelen van effectieve SEO-strategieën. In 2022 zijn SEO-strategieën heel anders dan die van een paar jaar geleden. Je leert in ons artikel alles wat je moet weten over linkbuilding en als linkbuilding uitbesteden voor je bedrijf zin heeft.

Wat is linkbuilding?

pixabay 

De linkbuilding strategie van je website omvat zowel inbound als outbound links. Via deze links bestaat de strategie uit het creëren van een samenhangend netwerk tussen website a en website b. Bij het aanklikken van deze links, of ze nu in ruwe tekst, hypertext of een knop staan, worden de organische bezoekers naar een nieuwe pagina gebracht. Deze nieuwe pagina kan intern zijn, en naar een andere pagina van je site verwijzen, of extern, in welk geval de bezoeker je site verlaat om naar een andere kwalitatieve websites te gaan die je gelinkt hebt met ijzersterke content.

Het ranking algoritme van Google wordt voortdurend verder ontwikkeld en verbeterd. Het is nu gemakkelijker voor Google om spam links op te sporen. Backlinks blijven een belangrijke ranking factor voor zoekmachines, dit volgens zoekmachine aanbieders. Omdat het actief opbouwen van links als manipulatie kan worden opgevat, verbieden de richtlijnen van Google het expliciet. Het doel van webmasters, volgens Google, moet zijn om verwijzingen van links te krijgen.

In de jaren na de Penguin update in 2012 werden veel websites bestraft voor het hebben van lage-kwaliteit, geautomatiseerde of betaalde backlinks. Veel ranglijsten van websites werden daardoor aangetast of uit de index van Google verwijderd. Het belang van kwalitatieve backlinks werd door deze update opnieuw benadrukt. In Webmaster Central bevat Google een instrument om de links die naar je website leiden te controleren.

Het is waar dat niet alle backlinks gelijk gesteld zijn. Sommige zijn veel kwalitatiever dan andere, terwijl andere beslist giftig zijn voor je SEO-inspanningen. Het aantal links naar je website verhogen van andere webpagina’s is mogelijk via verschillende methoden. Hieronder volgen de meest voorkomende methoden:

Er hoeft niets gedaan te worden, goede inhoud verkrijgt links van zijn gebruikers

Google beschouwt dit als de meest effectieve manier om links te genereren. Gebruikers zouden websites die nuttige informatie geven als backlinks naar hun eigen pagina’s moeten aanbevelen als de inhoud van de relevante website toegevoegde waarde heeft.

Vermeldingen in online adresboeken en artikelen

Link generatie was vroeger een eenvoudig en gratis handmatig, half geautomatiseerd, of geautomatiseerd proces. Omdat Google backlinks uit artikel directories herkent, is deze methode niet meer nodig omdat ze meestal genegeerd worden.

Link uitwisseling

Dit is een populaire en gratis aanpak die heel goed kan werken als hij goed doordacht is. Links worden tussen websites uitgewisseld op een gecoördineerde basis. Behalve dat je expliciet naar websites kunt zoeken waar je link gepubliceerd kan worden, kunt bepalen waar hij in de tekst komt te staan, en hem direct kunt opgeven. Het is gebruikelijk dat Google dit soort linkuitwisseling detecteert, vooral als het om wederzijdse links gaat.

Blog reacties

Het is gebruikelijk dat blogsystemen links naar webpagina’s toestaan in de commentaarsectie. Je kunt een cross link genereren van een blog commentaar naar de website van een commentator als je er een plaatst. In het verleden werd dit vooral gebruikt als spamtechniek, omdat het geautomatiseerde of handmatige blog commentaren opleverde die niet echt bijdroegen aan de zaak.

Links kopen

Linkbuilding is een dienst geworden die door veel website-eigenaars wordt aangeboden. Volgens Google werkt deze praktijk niet goed. Vooraf heeft Google gewaarschuwd dat alle linkkopers en -verkopers uit zijn zoekindex verbannen zullen worden.

Linkbuilding voorbeeld

pixabay

Merken zijn zich goed bewust van de waarde van linkbuilding voor hun merken. Het creëren van waardevolle en gezaghebbende links is het belangrijkste onderdeel van het creëren van interessante links voor gebruikers.

Als voorbeeld is werken met beïnvloeders een van de meest voorkomende strategieën om gezaghebbende links te verkrijgen als onderdeel van linkbuilding strategieën. Met deze strategie werken gebruikers samen met profielen van invloedrijke gebruikers.

Je moet iemand kiezen met wie je gebruikers zich kunnen identificeren, dit nadat je het publiekstype van je merk hebt bestudeerd. Ook blog posts, YouTube video’s en sociale netwerken kunnen allemaal samenwerkingsprojecten zijn.

Afhankelijk van de behoeften van beide partijen kan een samenwerking verschillende vormen aannemen. Het belangrijkste is dat de je boodschap overgebracht wordt. Daarom moet de beïnvloeder het idee voor de boodschap ontwikkelen. Maar waarom hij? Alleen hij weet hoe hij publicaties kan maken die zijn publiek zullen aanspreken.

tom-orrow-banner
Tom Orrow
Amsterdam, Netherlands
- aanbeveling
Creative & DesignBrandingMarketingDigital & Marketing StrategyE-CommerceMedia & Advertising
Ontdek het agentschaparrow_forward
greymen-banner
Greymen&Co
Amsterdam, Netherlands
5/5 - 3 aanbevelingen
BrandingCustom Software DevelopmentProduct DesignWeb DesignMarketingMedia & AdvertisingSocial MediaWeb & Software DevelopmentWeb Development
Ontdek het agentschaparrow_forward
megawatt-banner
Megawatt Group
Eindhoven, Netherlands
5/5 - 6 aanbevelingen
Creative & DesignBrandingWeb DesignMarketingDigital & Marketing StrategySocial MediaWeb & Software DevelopmentWeb Development
Ontdek het agentschaparrow_forward
drivvn-banner
Driivn
Amsterdam, Netherlands
5/5 - 13 aanbevelingen
Creative & DesignWeb DesignMarketingDigital & Marketing StrategyE-CommerceMedia & AdvertisingSocial MediaWeb & Software DevelopmentWeb Development
Ontdek het agentschaparrow_forward
schermafbeelding-2020-11-30-om-14-42-16
IM Lounge
Amsterdam, Netherlands
5/5 - 5 aanbevelingen
MarketingContent MarketingDigital & Marketing StrategyE-mail MarketingMedia & AdvertisingMobile MarketingSocial Media
Ontdek het agentschaparrow_forward
scherp-online
Scherp Online
Eindhoven, Netherlands
5/5 - 7 aanbevelingen
BrandingCustom Software DevelopmentMarketingDigital & Marketing StrategyWeb & Software DevelopmentSEOWeb Development
Ontdek het agentschaparrow_forward
schermafbeelding-2020-09-25-om-16-36-29
Endeavour
Haarlem, Netherlands
5/5 - 1 aanbeveling
BrandingMarketingDigital & Marketing StrategyMedia & AdvertisingSocial Media
Ontdek het agentschaparrow_forward
schermafbeelding-2020-09-25-om-14-39-15
Bright8
Haarlem, Netherlands
5/5 - 5 aanbevelingen
Creative & DesignBrandingGraphic DesignMarketingDigital & Marketing StrategyPR
Ontdek het agentschaparrow_forward
schermafbeelding-2020-09-25-om-16-47-55
Wirelab
Enschede, Netherlands
5/5 - 5 aanbevelingen
Creative & DesignBrandingGraphic DesignProduct DesignWeb DesignMarketingMedia & AdvertisingWeb & Software DevelopmentWeb Development
Ontdek het agentschaparrow_forward
schermafbeelding-2020-09-25-om-14-42-48
Counter Content
Zaandam, Netherlands
5/5 - 6 aanbevelingen
BrandingWeb DesignMarketingContent MarketingEventPRSocial Media
Ontdek het agentschaparrow_forward
schermafbeelding-2020-09-28-om-09-27-06
Novicom Marketing Group
Tilburg, Netherlands
5/5 - 9 aanbevelingen
BrandingGraphic DesignWeb DesignMarketingE-CommerceEventMedia & AdvertisingSocial Media
Ontdek het agentschaparrow_forward

Het belang van een goede linkbuilding strategie

pixabay

Het proces van linkbuilding heeft veel voordelen. Door de links die je in je website integreert, kun je met deze strategie een boomstructuur voor je website bouwen. Door deze links aan te brengen vergemakkelijk je het werk van de Google robots, en leid je ze zelfs in een logische volgorde die ze beter kunnen begrijpen. Linkstructuur stelt zoekmachines in staat de boomstructuur van je site met goed opgezette links beter te analyseren. De robots van Google zullen je inhoud snel en eenvoudig kunnen analyseren, wat tot een betere verwijzing voor jou zal leiden.

Interne links stellen je in staat je publiek langer op je website te houden. Als resultaat van linkbuilding kun je ook een interne link maken die je doelgroep in staat stelt van pagina naar pagina op je website te gaan. Het gebruik van een verkooptunnel, bijvoorbeeld, of het eenvoudigweg doorverwijzen van je prospecten naar andere artikelen die voor hen interessant kunnen zijn, is een zeer effectieve strategie.

Door je domein autoriteit meer zichtbaarheid te geven, is linkbuilding een winnende SEO strategie die de organische posities en de inkomsten van je bedrijf zal verhogen. Linkbuilding, aan de andere kant, helpt je relaties aan te knopen met beïnvloeders en de kwaliteit ervan, zodat je meer relevante zoektermen naar je website kunt verzamelen. Door je digitale strategie te consolideren via linkbuilding, kan je bedrijf zijn waarden laten gelden via kwaliteitsinhoud die je merkimago opbouwt. Hieronder enkele voordelen van Linkbuilding:

Bij het opbouwen van relaties

Link uitwisselingen met platforms in andere industrieën worden vooral gebruikt om de zichtbaarheid van je nieuwe inhoud te vergroten. De reden hiervoor is echter dieper dan dat. Het leggen van links met andere merken kan tot duurzame relaties leiden. Netwerken voor mogelijke toekomstige activiteiten kunnen ook vergemakkelijkt worden.

De belangrijkste beïnvloeders van je industrie kunnen via deze relaties bereikt worden. De bekendheid en de inkomsten van je bedrijf kunnen door deze relaties worden verbeterd.

Verwijzend verkeer krijgen

Het verkeer van een druk bezochte website kan ook verhoogd worden door een goede link. Het verkeer kan ook toenemen als de website relevant is. Als gevolg daarvan kan de verkoop verbeteren.

Met andere woorden, de waarde van een link wordt niet alleen afgemeten aan verwijzingen, maar ook aan het verkeer dat hij genereert. Links en gepubliceerde inhoud richten zich tot specifieke doelgroepen. Blootstelling aan een groot publiek geeft een andere ervaring dan blootstelling aan een kleiner, maar hoog gekwalificeerd publiek.

Een publiek dat gekwalificeerd is, is veel waardevoller dan een publiek dat geen belangstelling voor je merk heeft. Je krijgt een trouwe aanhang als je dit soort publiek bereikt.

Versterk het imago van je merk

Een goede linkbuilding strategie kan je helpen je identiteit en waarden als merk te laten gelden. Merken die links bouwen met kwaliteitsinhoud tonen hun persoonlijkheid.

Door inhoud te creëren die te maken heeft met creativiteit kun je gezien worden als een fris en dynamisch merk. Je zult vergeleken worden met gevestigde merken als je inhoud maakt die gebaseerd is op gegevens uit de industrie. Door te leren hoe je links bouwt, kun je dit probleem vermijden. Hoewel linkbuilding strategie belangrijk is voor SEO, is het nog beter als je het ook voor andere doeleinden kunt gebruiken.

Tussen natuurlijke backlinks en kunstmatige backlinks is het belangrijk het verschil te kennen. Dit is hoe ze van elkaar verschillen:

Laten we beginnen met natuurlijke backlinks. Onthoud dat je niet probeert deze links zelf te bouwen. Je wordt door redacteuren, bloggers, journalisten en andere schrijvers geciteerd voor de relevantie van je inhoud. Zoals nuttige informatie die je verstrekt.

Het is moeilijk om deze backlinks te krijgen, maar ze zijn vaak het meest effectief, omdat ze vaak heel consistent zijn. Dit is zeker een link die je tot stand brengt door je werk, je inhoud, en je merkimago. In zekere zin kun je het als verdiend beschouwen. De inhoud op je site en wat je aanbiedt moet opmerkelijk zijn en door X of Y mensen gedeeld worden, wil je op natuurlijke wijze backlinks krijgen. Met deze backlinks moet je geduld hebben!

Artificiële backlinks zijn het tegenovergestelde van natuurlijke backlinks. Je hebt links artificieel/opzettelijk gemaakt om je zichtbaarheid in zoekmachines te ontwikkelen en te manipuleren. Het creëren van relevante backlinks kan heel nuttig zijn (ook al worden ze door zoekmachines niet echt getolereerd) als je niet wilt investeren in tonnen online marketing (betaalde reclame, netwerken in de sociale media, enz. …).

Hier enkele tips om relevante backlinks te gebruiken:

Je moet je partners, leveranciers, en klanten identificeren

Een groot netwerk op het web creëren is gemakkelijk. Je kunt je linkbuilding behoeften bespreken met je partners of aanbieders als je regelmatig met hen samenwerkt. Google kan gemakkelijk cross-links opsporen, dus het gaat hier niet om het uitwisselen van links, maar eerder om het uitwisselen van goede praktijken. Je kunt bijvoorbeeld overwegen een aantal backlinks op hun website te krijgen in ruil voor een artikel of dienst, een korting op een bestelling of een blogbericht waarin je artikel of activiteit geprezen wordt.

Afhankelijk van je werkterrein kun je ook plaatselijke actoren benaderen (ambachtslieden, kleine bedrijfjes…), regionale telefoongidsen, en openbare instellingen zoals het gemeentekantoor, die je mogelijk met hen in contact kunnen brengen.

Vernieuw en creëer originele inhoud als het om linkbaiting gaat

Mediakanalen, beïnvloeders, en internetgebruikers zijn op zoek naar nieuwigheid. Je kansen op natuurlijke links vermenigvuldigen zich als je unieke, recente en kwaliteitsvolle inhoud maakt. Het is misschien geen gemakkelijke taak en kost veel tijd, vooral als je er media (video’s, foto’s, enz…) bij betrekt, maar het is de moeite waard!

Inhoud die voldoende pikant en fris is kan op grote schaal gedeeld worden op sociale netwerken en op verschillende websites. Aarzel daarom niet om met een vernieuwend inhoudsidee te komen dat alle kansen heeft om viraal te gaan.

Begin een blog over iets waarvan je goed op de hoogte bent

Veel SEO’s gebruiken blogs als onderdeel van hun SEO-strategieën. Het is een toegankelijk uitgangspunt voor je website autoriteit, want het is informeler en gemakkelijker te rangschikken in Google. Het maken van links naar commerciële pagina’s is altijd een grotere uitdaging voor e-commerce bedrijven. Bovendien kom je los van het commerciële aspect van je blog, waardoor je de nr.1 referentie in je branche wordt. Het is waarschijnlijker dat lezers je inhoud delen op sociale netwerken en naar je website linken.

Als je je blog pusht, geef je meer kracht aan de links die het terugstuurt naar je website, terwijl je je merkimago cultiveert.

Maak gebruik van sociale media in je voordeel

Direct dofollow links verwerven is niet mogelijk op sociale media. Niettemin kun je, door regelmatig met je volgers te interageren en buzz te genereren, je kansen op het op natuurlijke wijze ontvangen van backlinks maximaliseren. Als alternatief kun je sociale media gebruiken om beïnvloeders te bereiken en hen te vragen je inhoud te delen.

Het gebruik van sociale media is in je belang, want je website zal in aanmerking komen. Op natuurlijke wijze links krijgen zal gemakkelijker gaan als mensen over je gaan praten. Maar pas op voor negatieve buzz!

Schrijf een gastblog artikel om een link aan te maken

De oudste methode om backlinks te verkrijgen is door gastbloggen. Het ontleent zijn naam aan het feit dat het bestaat uit gastartikelen die gepubliceerd worden op blogs geschreven door bekende of minder bekende uitgevers.

Voor de uitgever is het belangrijkste voordeel de gratis beschikbaarheid van nieuwe inhoud. Jij profiteert van een steun om je te uiten terwijl je een natuurlijke backlink creëert terwijl je je bekendheid vergroot en sympathie bij de lezers wint.

Gebruik online platforms voor het kopen van links

Om te genieten van een efficiënte linkbuilding zijn link buying platforms erg populair geworden. Deze diensten kopen kwaliteitslinks zonder veel moeite en zonder het gedoe van het inhuren van een goed linkbuilding bureau, en zijn gemakkelijk te gebruiken en minder duur dan een linkbuilding bureau. Om niet in over optimalisatie en black hat te vervallen, wat een Google Penguin penalty kan uitlokken, vereisen ze geavanceerde kennis in linkbuilding.

Samenwerken met een linkbuilding bureau: de belangrijkste factoren

Het vergt verschillende vaardigheden om een link-building campagne op te zetten en te beheren, die zelden in één persoon te vinden zijn. Bovendien is er veel onderzoek en planning voor nodig.

pixabay

  • SEO expertise en kennis
  • Deskundigheid in digitale marketing
  • Het vermogen om projecten goed te beheren
  • Vaardigheden in het maken van inhoud die SEO-vriendelijk is
  • enz.

Je kunt profiteren van de expertise van een linkbuilding bureau dat een linkbuilding specialist dienst aanbiedt door samen te werken met een team van professionals die al deze vaardigheden al bezitten.

Linkbuilding specialisten

Zoekmachine optimalisatie steunt sterk op linkbuilding. Het is een van de belangrijkste ranking factoren. Als je beslist of je een linkbuilding bureau inhuurt of de linkbuilding specialist functie in huis haalt, bedenk dan dat Internaliseren van de SEO en linkbuilding functie impliceert dat je (minstens) :

  • Een projectmanager voor SEO
  • De kosten van schrijven (externe schrijvers)
  • Kosten verbonden aan het kopen van links
  • Analyse-instrumenten kosten geld
  • Het loon van een SEO manager ligt tussen 38.000 en 60.000 euro per jaar, volgens rekruteringsspecialisten

Als je linkbuilding uitbesteedt aan een gespecialiseerde dienst, zul je in staat zijn kwaliteitslinks te verkrijgen zonder je loonlijst te verhogen. Bovendien bespaar je op de verschillende kosten die met een linkbuilding campagne gepaard gaan.

Bespaar tijd

Er is een oud gezegde dat zegt dat “tijd geld is” en dit is waar als het om linkbuilding gaat. Het is inderdaad tijdrovend om vanaf nul te beginnen met digitale marketing of link acquisitie. Het kost tijd om links te bouwen. Er is een proces van zes tot twaalf maanden mee gemoeid.

Om je online concurrentie in te halen of voor te zijn, kun je tijd besparen door linkbuilding uit te besteden aan een gespecialiseerde dienst.

Profiteer van verschillende expertises

Om een linkbuilding campagne op te zetten en te beheren, moeten verschillende en specifieke vaardigheden verworven worden. Je moet bijvoorbeeld kennis hebben van:

  • Expertise in digitale marketing
  • SEO expertise en kennis
  • Vaardigheid in het maken van SEO-vriendelijke en kwalitatieve content
  • Een uitstekend begrip van projectmanagement
  • Vaardigheid in onderhandelen
  • enz.

Door samen te werken met een linkbuilding bureau, kun je profiteren van een team van deskundigen die al deze linkbuilding vaardigheden al bezitten.

Linkbuilding uitbesteden: de voordelen van een samenwerking met een linkbuilding specialist

pixabay

Het verwerven van externe links is een van de pijlers van natuurlijk referenceren en de meeste linkbuilding strategieën zijn geheel gebaseerd op het kopen van goede backlinks.

  • Hoeveel kost een linkbuilding campagne?
  • Wat is de prijs van relevante linkbuilding backlinks? 
  • Is er een goede prijs-kwaliteitverhouding wat betreft het kopen van waardevolle content?
  • Is een backlink van 500€ beter dan een link van 50€?
  • Wat is linkbuilding en waarom is het belangrijk in SEO?

Als je minstens één van deze vragen hebt, is je beste optie linkbuilding uit te besteden.

Een bedrijf dat gespecialiseerd is in backlink, zal je in staat stellen de verschillende kosten die met linkbuilding gepaard gaan te begrijpen, ze tegen de beste tarieven te verwerven en je linkbuilding campagnes te beheren.

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Door je linkbuilding strategie aan een gespecialiseerd bedrijf toe te vertrouwen, verkrijg je daarenboven:

  • een betere zichtbaarheid op je trefwoorden
  • linkbuilding specialisten om aan je linkstrategie te werken
  • een betere domeinautoriteit
  • doelgericht en kwaliteitsvol verkeer om je bezoekers beter in klanten om te zetten
  • de technische vaardigheden om het risico op een Google penalty te vermijden
  • Linkbuilding pakketten

Linkbuilding uitbesteden ligt voor de hand: grijp je kans!

pixabay

Een natuurlijke referentie berust op het verwerven van kwalitatieve links. Zulke investeringen kunnen vrij duur zijn. Om natuurlijke linkbuilding te winnen moet je een goede zichtbaarheid op zoekmachine resultaten combineren met een optimale omzetting van bezoekers in klanten, terwijl je de rentabiliteit van je investering in het oog houdt.

Om te slagen in een sterke linkbuilding strategie moet je een actieplan opstellen waarin je doelstellingen, budget, en wat een linkbuilding campagne inhoudt, uiteengezet worden.

Daardoor zul je in staat zijn over link prijzen te onderhandelen en juiste backlinks te verwerven die je online vindbaarheid in zoekmachine optimalisatie ten goede komen. Het is met een gespecialiseerd linkbuilding bureau, dat je begeleidt samen met linkbuilding specialisten en met een passende kwalitatieve linkbuilding strategie, dat je zeker de beste concrete doelen zult behalen. Linkbuilding uitbesteden met linkbuilding bureaus is dus zeker geen slecht idee om een goede vindbaarheid en een hogere ranking te behalen.

Commentaren (0)

Nieuwe reactie plaatsen


0/500

Jouw e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]