Bedrijfsnaam bedenken: strategieën voor het bedenken van unieke bedrijfsnamen
Branding

Bedrijfsnaam bedenken: strategieën voor het bedenken van unieke bedrijfsnamen

5,00/5(1)

Als je een nieuw bedrijf opricht dan heb je ook een pakkende naam nodig. Het is een cruciale stap in het vormen van de identiteit van je bedrijf. Een goede bedrijfsnaam kan je helpen om meer klanten te trekken, blijft goed hangen en het geeft ondernemers een voorsprong op de concurrent.

Ontdek hier het antwoord op de vragen, hoe bedenk je een bedrijfsnaam? En wat is een goede bedrijfsnaam? In dit artikel leggen we uit wat de stappen zijn die je moet ondernemen om je naam vast te leggen en waar je rekening mee moet houden in dit proces. 

Key takeaways:

  • Een pakkende bedrijfsnaam is essentieel bij het oprichten van een nieuw bedrijf, omdat het de identiteit van je onderneming vormt en klanten aantrekt.
  • De naam van je bedrijf is de eerste indruk die klanten krijgen en moet dus aansprekend en passend zijn.
  • Een goede bedrijfsnaam maakt deel uit van je merkidentiteit.
  • Een krachtige naam blijft hangen, onderscheidt je van concurrenten en zorgt voor herkenbaarheid, wat kan leiden tot loyaliteit van klanten.

Het belang van een goede bedrijfsnaam

Het eerste wat een klant ziet als ze bij je bedrijf terechtkomen is de bedrijfsnaam. Die moet aansprekend zijn, passen bij het bedrijf en een goede indruk maken. Maar dat is niet de enige reden dat je een sterke bedrijfsnaam nodig hebt. Dit zijn de belangrijkste redenen om een sterke naam te zoeken voor je onderneming.

  1. De eerste indruk – De naam van je bedrijf is het eerste wat klanten te weten komen over je bedrijf. Een pakkende bedrijfsnaam wekt interesse en geeft een positief gevoel.
  1. Onderdeel van je merkidentiteit – De naam van je bedrijf is onderdeel van je identiteit. Dat wil zeggen dat je naam iets prijs geeft over je missie, visie en waarden. Op basis hiervan zullen potentiële klanten zich al dan niet tot je merk aangetrokken voelen.
  1. Herkenbaarheid – Een krachtige naam blijft hangen en is makkelijk te onthouden. Als men de naam vaker ziet kan dat positieve invloed hebben op de verkoop. Blijft je naam in eerste instantie niet hangen, dan zul je leads mislopen. 
  1. Onderscheid jezelf – Een unieke bedrijfsnaam kan je helpen om de aandacht van potentiële klanten te trekken. 
  1. Zorgt voor loyale klanten – Een sterke naam blijft hangen en zorgt dat klanten weer terugkomen

Stappen om te nemen voor het kiezen van een bedrijfsnaam

Een sterke bedrijfsnaam kiezen is een zeer belangrijk onderdeel van het opbouwen van je bedrijf en mag dan ook niet onderschat worden. Om uiteindelijk met een goede naam te komen kun je het beste het volgende stappenplan volgen. Dit stappenplan helpt je om alle belangrijke aspecten van het kiezen van een krachtige bedrijfsnaam te doorlopen.

Stap 1. Bepaal de identiteit van je bedrijf

Voordat je overgaat op het bepalen van je naam is het van belang om de identiteit van je bedrijf te bepalen. De identiteit is de manier waarop je bedrijf over komt op mogelijke klanten. Dit gaat zowel om visuele aspecten zoals logo’s en hoe je producten eruit zien, maar het gaat ook om een bepaald gevoel dat klanten krijgen bij je naam.

De identiteit wordt onder andere bepaald door het product of dienst dat je aanbiedt. Onderdeel van de merkidentiteit zijn ook de merknaam, de slogan, huisstijl en de manier waarop je adverteert. Dit zijn echter punten die je pas aanpakt als je eenmaal een bedrijfsnaam hebt. 

Wat voor stap één belangrijk is zijn de kenmerken die je bedrijf en de producten of diensten uniek maken. Een bedrijf kan bijvoorbeeld exclusief, persoonlijk en betrouwbaar zijn. Je moet je normen en waarden bepalen en vastleggen in een visie en missie. 

  • Visie – Het toekomstbeeld van je onderneming. Hierin geef je aan waar je je bedrijf over een paar jaar ziet. LinkedIn heeft bijvoorbeeld als visie om economische kansen te creëren voor werkenden van over de hele wereld. 
  • Missie – Datgene wat je bedrijf uit wil dragen naar de wereld. Hierin omschrijf je wat het bedrijf is en wat de activiteiten van je onderneming zijn. Daarnaast laat je je een intentie zien en komen je normen en waarden tot uitdrukking. Een voorbeeld is bijvoorbeeld LinkedIn die als missie heeft om professionals over de hele wereld met elkaar te verbinden. 
Missie, visie en strategie pyramide
Bron: Beleidsplanning

Een goede manier om je visie en missie te bepalen is door een lijstje te maken met korte zinnen en woorden die je bedrijf beschrijven. Denk hierbij aan de doelen die je hebt, wat wil je de klant bieden en wat zijn dingen die je belangrijk vindt. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een individuele aanpak, snelle service, beter zijn dan andere bedrijven, innovatieve functies en veilig handelen. 

Stap 2. Bepaal je doelgroep

Goede potentiële merknamen sluiten goed aan bij je doelgroep. Hiervoor moet je wel precies weten wie je potentiële klant is. Als je klantengroep vooral bestaat uit jongeren kies je een andere naam dan wanneer je vooral diensten of producten levert aan ouderen. Het is dan ook aan te raden om hier eerst onderzoek naar te doen. Stel jezelf hierbij een aantal vragen:

  • Wat is de gemiddelde leeftijd van je klanten?
  • Waar zijn je klanten woonachtig? 
  • Wat is hun dagbesteding? Werken ze, studeren ze, of zijn ze gepensioneerd?
  • Hebben je klanten kinderen?
  • Wat voor opleidingsniveau hebben je klanten?
  • Wat doen je klanten in hun vrije tijd?
  • Wat zijn de interesses van je klant?

Stap 3. Brainstormen voor een pakkende bedrijfsnaam 

Nu je weet wat de identiteit van je bedrijf en je klanten is, kun je een goede naam bedenken. De makkelijkste manier om tot een goede naam te komen is brainstormen. Ben je een eenmansbedrijf dan is het verstandig om een vriend of familielid hierbij te betrekken. Belangrijk om te onthouden bij brainstormen is dat er geen slechte ideeën zijn. Een naam die je uiteindelijk niet kiest kan je alsnog inspiratie geven voor de juiste naam. 

Een pakkende bedrijfsnaam bedenken, een paar tips

Om je brainstormproces op gang te brengen hebben we een paar tips die je kunnen helpen om een pakkende naam voor je bedrijf te bedenken.

  1. Schrijf verschillende woorden op die jouw product, dienst of werk beschrijven.
  2. Vertaal een gevonden woord ook naar het Engels en eventueel andere talen. 
  3. Schrijf een woord op die het probleem beschrijft dat jij oplost met je product. 
  4. Kijk ook naar de woorden die je in je missie en visie hebt gebruikt. 
  5. Schrijf een paar bijvoeglijk naamwoorden op zoals snelle, innovatieve, professionele, efficiënte, duurzame en dynamische. 
  6. Zoek synoniemen op voor een woord dat je opgeschreven hebt.
  7. Denk ook eens aan plaatsnamen, locaties of gebieden. 
  8. Je mag ook fictieve namen bedenken. Een voorbeeld hiervan is Sony. 
  9. Je kunt ook je eigen naam of achternaam gebruiken of verwerken in de naam. 
  10. Overweeg ook afkortingen zoals HEMA (Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam).

Probeer uiteindelijk 5 tot 10 namen te verzinnen die je aanspreken. Leg die even weg en kijk er de volgende dag weer naar. De kans is groot dat je heel anders tegen de zaken aankijkt en misschien wel nieuwe ideeën hebt. 

Stap 4. Controleer het taalgebruik

Een stap die veel bedrijven overslaan is checken of de naam goed overkomt. Daarbij is het van belang dat je naam niet per ongeluk een vervelende betekenis heeft of op een gekke manier geïnterpreteerd kan worden. Stel jezelf de volgende vragen:

  • Is de naam door iedereen goed uit te spreken?
  • Lijkt de naam op een woord waar men een vervelende associatie mee heeft?
  • Heeft de naam in een andere taal een andere betekenis?
  • Is de naam makkelijk te verwarren met een andere bedrijfsnaam?

Stap 5. Controleer of de naam voldoet aan de juridische regels 

Als het gaat om een nieuwe naam dan moet je ook rekening houden met de juridische regels. Zo mag je geen namen gebruiken die lijken op bestaande bedrijfsnamen en de naam mag niet misleidend zijn. Al deze regels staan vast in de Handelsnaamwet. Dit zijn de regels in het kort:

  • Gebruik geen misleidende bedrijfsnaam – Je mag geen dingen zeggen die niet kloppen. Zo mag je geen Koninklijk gebruiken of een belofte den die je niet waar kunt maken, dat is misleiding en dus geen goed idee.
  • Gebruik geen namen van anderen – Als je een persoonsnaam gebruikt mag die niet van iemand anders zijn, tenzij je het bedrijf onder die naam overneemt. 
  • Gebruik geen titels van beschermde beroepen – Er zijn een aantal beroepsgroepen die beschermd zijn. Je mag die titels en namen niet gebruiken als je niet de juiste diploma’s hebt. Denk hierbij aan artsen, advocaten en accountants. 
  • Gebruik geen bestaande merknaam – Je mag de naam van andere bedrijven, of namen die erop lijken niet gebruiken.

Stap 6. Controleer of de bedrijfsnaam beschikbaar is 

Weet je nog dat we aangaven dat je vijf tot tien namen op moet schrijven? Dat deden we vanwege deze stap. In Nederland alleen zal zijn 2,3 miljoen bedrijven. Dat betekent dat er ook 2,3 miljoen bedrijfsnamen zijn geregistreerd. Kortom, je moet controleren of je naam nog beschikbaar is. 

Je naam moet in ieder geval beschikbaar zijn bij de Kamer van Koophandel (KvK). Daarnaast wil je van de naam een domeinnaam maken en social  media kanalen aanmaken. Controleer de volgende zaken:

KVK naamcheck
Bron: KVK
  • Controleer je naam bij de KvK – De KvK heeft een naamchecker om te controleren of je naam al staat geregistreerd in het handelsregister en merkenregister. 
  • Google de bedrijfsnaam – Ook al is de handelsnaam beschikbaar bij de KvK, bedrijven kunnen alsnog deze naam gebruiken in het dagelijks leven. Google de naam en check of de gewenste domeinnaam niet al door anderen wordt gebruikt.
  • Check social media – Kijk of de naam nog beschikbaar is op social media kanalen zoals Instagram, Facebook en YouTube. Dit is ook van belang als je niet van plan bent om een bepaald kanaal te gebruiken. Dingen kunnen in de toekomst veranderen en bovendien wil je verwarring voorkomen.
  • Controleer of de domeinnaam beschikbaar is – Ga naar de website van SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland) en controleer of je naam nog beschikbaar is als domeinnaam voor een website. Een domeinnaam  is het internetadres voor je website. Is de domeinnaam nog beschikbaar dan moet je die eerst registreren. De SIDN raad hiervoor een aantal organisaties aan die getoond worden nadat je een domeinnaam opzoekt. 

Stap 7. Test de naam 

Je hebt nu een aantal mogelijke bedrijfsnamen vastgesteld. Tijd om te kijken hoe anderen op deze namen reageren. Doordat je zelf continu bij het proces betrokken was is het soms moeilijk om afstand te nemen. 

Iemand die er van buitenaf naar kijkt kan hele andere associaties bij de naam hebben dan jijzelf. Test de naam door die voor te leggen aan verschillende mensen. Denk hierbij aan mensen die in hetzelfde werkveld zitten, maar natuurlijk ook klanten of mogelijke klanten. 

Stap 8. Leg de naam vast

Heb je een passende bedrijfsnaam gevonden dan is het zaak om die vast te leggen. Die heb je niet alleen nodig voor marketingdoeleinden, maar bijvoorbeeld ook om een zakelijke rekening aan te vragen. 

Om officieel de eigenaar te worden van deze naam moet je je als bedrijf inschrijven bij de KvK. Dit is sowieso noodzakelijk als je een eigen bedrijf wil oprichten. Heb je al een bedrijf en wil je de naam veranderen dan kun je die kenbaar maken bij de KvK door een wijzigingsformulier in te dienen.

Domeinnaam vastleggen

Heb je een naam dan is de volgende stap om de bijbehorende domeinnaam vast te leggen. Leg de naam vast bij een registrar. Dit is een bedrijf dat domeinnamen verkoopt. Je kunt je naam al vanaf een paar euro per jaar claimen. Kies je voor een .nl naam dan moet je het domein ook registreren bij SIDN. Is de domeinnaam bezet dan zullen ze een aantal alternatieven geven. Een andere optie is om voor een .com adres te gaan. 

Vind een webhost en maak een website

De volgende stap is om een webhost te vinden waar je een website aan gaat maken. Dit bedrijf zorgt ervoor dat je website in de lucht blijft en zichtbaar is voor internetgebruikers. De prijs is een paar euro per maand. 

Daarna moet je nog een website maken of laten maken. Wil je het zelf doen dan kan dat onder andere met WordPress of Wix. Op WordPress kun je kiezen voor gratis templates of gebruikmaken van betaalde premium templates. Dat is ideaal voor startende ondernemers die net een bedrijf starten of een eenmanszaak. 

Vraag hulp van een professional

Wil je dat je website er professioneel en goed verzorgd uitziet dan kun je het maken van een website het beste uitbesteden aan een professional. Op Sortlist vind je deskundige websitemakers die je hierbij kunnen helpen. 

E-mailadres aanmaken

Vergeet ook niet om een e-mailadres voor je bedrijf aan te maken. Het ziet er professioneler uit als je een info@bedrijfsnaam.nl e-mailadres hebt dan een bedrijfsnaam@gmail.com adres. Je kunt dit e-mailadres vaak aanmaken bij de webhost waar je ook je domein laat hosten. 

Claim je social media kanalen

Vergeet tot slot ook niet om bedrijfsaccounts aan te maken op verschillende social media kanalen. Misschien wil je niet alle kanalen gebruiken, maar het is aan te raden om deze kanalen toch te claimen. Hiermee voorkom je dat de concurrenten ze claimt of dat er ooit verwarring ontstaat. Bovendien is er een kans dat je de kanalen in de toekomst wel wil gebruiken.  

Stap 8. Gebruik je naam 

Gefeliciteerd, je hebt een bedrijfsnaam. Nu is het tijd om de gekozen bedrijfsnaam ook te gaan gebruiken. Maak een logo, kies een huisstijl en verwerk die op je website, sociale media en in je e-mail. Het maken van een logo en een huisstijl is iets wat je ofwel zelf kunt doen of kunt uitbesteden. Als beginnende ondernemer kun je bijvoorbeeld gratis een logo maken op Canva. 

Je moet hiervoor wel een beetje creatief zijn en je weg weten met een ontwerpprogramma. Je wil ook in dit geval zeker weten dat het logo en huisstijl goed zijn, ook dit is een visitekaartje voor je bedrijf. Als je niet zeker weet dat je dit kunt doen kun je op Sortlist contact opnemen met een professional die je hierbij kan helpen. 

Voorbeelden van goede bedrijfsnamen van bekende bedrijven

Je weet nu wat je moet doen om een jouw bedrijfsnaam te creëren, maar wat zijn nu eigenlijk echt goede bedrijfsnamen. Bij deze een lijstje van bedrijfsnamen die zeer succesvol zijn gebleken.

  • Apple – Door de eenvoud en herkenbaarheid van dit merk kun je er niet omheen. Ondertussen staat het logo met de appel voor innovatie, creativiteit en gebruiksvriendelijkheid. Bovendien blijft het bedrijf de concurrentie al jaren voor. 
  • Amazon –  Amazon heeft zijn naam geleend van de Amazone rivier in Zuid-Amerika. Het is een van de grootste rivieren ter wereld die door meerdere landen stroomt. Je kunt dus zeggen dat de rivier op veel plekken komt, net zoals het bedrijf Amazon. 
  • Nike – Nike is de Griekse godin van de overwinning. De naam is kort, krachtig en straalt snelheid en succes uit, net zoals de schoenen en kleding van Nike. Ze laten dit ook vaak in hun reclame terugkomen. 
  • Netflix – De naam Netflix is één woord die een samenvoeging is van ‘net’ uit internet en een variant op film, ‘flixs’. 
  • Tony Chocolonely – Ondanks dat de naam van dit Nederlandse chocolademerk moeilijk is uit te spreken blijft hij toch goed hangen. Tony verwijst naar de oprichter Teun van der Keuken en Chocolonely naar hoe hij de eenzame strijd tegen de cacao-industrie aan ging. 

Hoe weet je of een bedrijfsnaam al bestaat?

Er zijn een aantal eenvoudige manieren waarop je kunt checken of een bedrijfsnaam al bestaat. De makkelijkste manier is door je nieuwe bedrijfsnaam in te voeren in de naamchecker van de KvK. Je zult dan zien of de naam al in het handelsregister en merkenregister voorkomt. Een tip is om naast je beoogde naam ook namen die erop lijken in te voeren. 

Staat je naam niet in het handelsregister of merkenregister, dan is dat overigens nog geen garantie dat de naam niet al gebruikt wordt. Sommige bedrijven gebruiken een andere naam. Je kunt op verschillende manieren te checken of de originele bedrijfsnaam al gebruikt wordt:

  • Domeinchecker van SIDN voor .nl domeinnamen.
  • Google 
  • Social media 
  • Domeinchecker van je webhost voor .com en andere domeinnamen

Tools die je kan gebruiken

Het bedenken van een aantrekkelijke bedrijfsnaam is best een klusje. Gelukkig zijn er heel wat tools die je op weg kunnen helpen. Er is zowel een bedrijfsnaam generator voor het bedenken van een bedrijfsnaam als voor het bekijken of de naam beschikbaar is en zelfs het maken van een logo en huisstijl.

Domain name generator
Bron: domainwheel
  • Wordoid – Naam generator 
  • Shopify  – Naam generator 
  • BrandBucket – Naam generator
  • DeepL – Vertaal je bedrijfsnaam
  • Synoniemen.net – Synoniemen voor je bedrijfsnaam
  • SIDN – .nl domeinnaamchecker
  • Bluehost – .com domeinnaamchecker 
  • KVK – Check de naam in het handelsregister en merkenregister
  • Looka – Logo maker
  • Canva – Logo’s en huisstijl maken

Alles waar een bedrijfsnaam aan moet voldoen

Goede bedrijfsnamen voldoen aan een aantal criteria. Niet alleen klinken deze bedrijfsnamen goed en zijn ze makkelijk uitspreekbaar, ze zijn memorabel en wekken positieve associaties op. Dit is waar goede bedrijfsnamen aan moeten voldoen:

  • Uniek –  De naam moet uniek zijn en niet te verwarren met andere bedrijven. Het zorgt voor een onderscheidend vermogen tegenover andere ondernemingen.  
  • Relevant – Bedrijfsnamen moeten relevant zijn voor het product of dienst die je levert. Het moet verband hebben met je bedrijf en wat je uit wil stralen. 
  • Memorabel – Korte, pakkende bedrijfsnamen zoals Sony, Nike, Puma en Apple blijven makkelijker hangen dan lange namen. Voorkom daarbij een saaie naam, ook die blijft niet hangen. 
  • Goed uit te spreken – Een sterke naam is niet alleen een leuke naam, maar ook goed uit te spreken. Je wil merknamen vermijden die niet uit te spreken zijn en waar verwarring over kan ontstaan. 
  • Spelling moet voor zich spreken – Een goede handelsnaam is een naam waarvan de spelling voor zich spreekt. Dit is verwarrend en kan je klanten kosten omdat ze je niet kunnen vinden op Google. 
  • Roept positieve associaties op –  Als je een bedrijfsnaam vastlegt kun je het beste kiezen voor een originele bedrijfsnaam die positieve associaties oproept. Vermijd namen die politiek zijn of associaties hebben met aandoeningen en ziektes. Ook gegenereerde namen die iets anders betekenen hebben kun je beter vermijden.  
  • De merknaam is schaalbaar – Een goede handelsnaam is een naam die nog jaren meegaat en altijd bij je bedrijf past, dus ook als je uitgroeit tot een groot bedrijf. 

Leuke bedrijfsnamen: Laat je bedrijf opvallen met creatieve en pakkende bedrijfsnamen

Op zoek naar een pakkende naam voor jouw onderneming? Een goede bedrijfsnaam kan het verschil maken tussen opvallen en vergeten worden. Hier zijn enkele suggesties die creativiteit toevoegen aan je merk:

  1. BlijeBakkerij: Voor een bakkerij die niet alleen heerlijke broodjes serveert, maar ook een glimlach op het gezicht van klanten tovert.
  2. KwispelendeKunsten: Een creatieve naam voor een dierenwinkel die kunstige producten aanbiedt voor onze harige vrienden.
  3. KoffieKanjers: Een koffiebar waar alleen de beste barista’s werken en waar elke kop koffie een meesterwerk is.
  4. GroeneGadgets: Voor een winkel die duurzame en milieuvriendelijke gadgets verkoopt die zowel functioneel als trendy zijn.
  5. LachendeLaptops: Een winkel die niet alleen laptops verkoopt, maar ook een vriendelijke en behulpzame klantenservice biedt die ervoor zorgt dat klanten altijd met een glimlach vertrekken.
  6. Smaakexplosie: Een restaurant dat bekend staat om zijn verrassende smaakcombinaties en culinaire hoogstandjes die de zintuigen prikkelen.
  7. AvontuurlijkeApps: Een softwarebedrijf dat innovatieve apps ontwikkelt voor avonturiers en reisliefhebbers die altijd onderweg zijn.
  8. KnuffeligeKinderopvang: Een kinderdagverblijf waar liefdevolle zorg en speelse activiteiten samenkomen om een veilige en gezellige omgeving te creëren voor kinderen.

Of je nu een café, winkel, of tech-startup begint, het kiezen van een passende bedrijfsnaam kan een inspirerende stap zijn op weg naar succes.

Conclusie: Een bedrijfsnaam, het visitekaartje voor je organisatie 

Een zorgvuldig gekozen handelsnaam is een belangrijk element. Het is het visitekaartje van je bedrijf en laat in het kort zien waar je voor staat. Het is een krachtig middel om je identiteit, missie en visie tot uiting te laten komen. 

Door de tijd te nemen om over je bedrijfsnaam na te denken zorg je ervoor dat de naam ook echt iets zegt. Het is een naam die je doelgroep aanspreekt en je organisatie onderscheid van concurrenten. 

Volg de stappen die we hier beschreven hebben om tot een goed doordachte bedrijfsnaam te komen. Vergeet niet om alle stappen te doorlopen, zodat de bedrijfsnaam niet alleen leuk klinkt, maar ook beschikbaar is, aan alle regels voldoet en aansluit bij je klant. Gebruik het als het als een handige checklist. 

Vind je het bedenken van een bedrijfsnaam of alle andere zaken die erbij komen kijken lastig, dan kun je dit ook uitbesteden. Zowel voor het bedenken van een bedrijfsnaam, als het maken van een website en het ontwikkelen van een logo kun je een professional inhuren via Sortlist. 

Veelgestelde vragen over een bedrijfsnaam verzinnen 

Vind hier het antwoord op de meest gestelde vragen over leuke bedrijfsnamen. Hoe verzin je een goede bedrijfsnaam? Hoe weet je of een bedrijfsnaam al bestaat? En nog veel meer. 

Hoe bedenk je een bedrijfsnaam?

Om een bedrijfsnaam te bedenken moet je eerst bepalen wat je identiteit is en wie je klanten zijn. Heb je daar een goed beeld bij dan kun je gaan brainstormen. Bedenk woorden die bij je te binnen schieten als je denkt aan je organisatie, de branche en wat je als bedrijf te bieden hebt aan je klanten. 

Speel met de woorden, maak combinaties, gebruik andere talen en uit je creativiteit. Nadat je een creatieve bedrijfsnaam hebt bedacht is het tijd om te kijken of de naam nog beschikbaar is en of hij aanslaat bij je potentiële klant. Pas als je die stappen doorlopen hebt ga je over tot het lanceren van je naam. 

Hoe weet je of een bedrijfsnaam al bestaat?

De makkelijkste manier om te ontdekken of een bedrijfsnaam al bestaat, is door die op te zoeken in de naamchecker van de KvK. Staat je naam hier niet in dan is het aan te raden om te kijken of er al een website en social media is met die naam. Of er al een website met .nl aan het einde is kun je controleren op de website van SIDN. 

Wat is je wettelijke bedrijfsnaam?

Je wettelijke bedrijfsnaam is de naam die je bij de KvK vastlegt op het moment dat je je bedrijf inschrijft. Wil je uiteindelijk toch een andere bedrijfsnaam dan moet je een wijzigingsformulier invullen. 

Wat is een mooie bedrijfsnaam?

Een herkenbare bedrijfsnaam is een naam die kort maar krachtig is. Het is een naam die laat zien om wat voor bedrijf het gaat, goed te onthouden is en bovendien origineel is. 

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email