Hoeveel kost een website in 2022?
Web Design

Hoeveel kost een website in 2022?

5,00/5(1)

Twee jaar geleden hebben we een studie gepubliceerd over de digitale versnelling van het mkb. Vandaag bekijken we hoe de dingen zijn geëvolueerd, vooral de prijs van websites.

We stelden deze vragen en meer aan 6 Belgische bureaus: Eteamsys, Graviteit, Storything, Artimon Digital, Figure8 en Localisy Web Agency. 

Wij zullen deze vragen zo nauwkeurig mogelijk beantwoorden, zodat je een idee hebt van hoeveel een website kost. Natuurlijk doet elk bureau het anders en biedt het niet dezelfde prijs, maar de antwoorden die je in het artikel vindt, zijn in de eerste plaats goede aanwijzingen om een idee te krijgen. 

Hoeveel kost een website?

Een showcase-website

Een showcase website is een website die de producten en diensten van jouw bedrijf presenteert, zonder online te verkopen. Showcase sites geven een bedrijf dus de mogelijkheid om online aanwezig te zijn.

De prijs van een showcase site varieert sterk. Om te beginnen variëren de kosten naar gelang van de mate van maatwerk die je eraan wilt geven.

Minimalistische website

Het bijzondere van de vitrinesites is dat zij een vrij eenvoudig en rudimentair ontwerp hebben. Deze minimalistische websites hebben over het algemeen slechts een zeer klein aantal pagina’s (twee of drie, naast de startpagina en een contactformulier).

Het doel van dit type site is de essentiële informatie over een bedrijf te publiceren. Het doel van dit type site is de essentiële informatie over een bedrijf te publiceren en internetgebruikers uit te nodigen contact op te nemen met het bedrijf via het contactformulier. Het is dus niet meer en niet minder dan een online visitekaartje voor het bedrijf.

Dit formaat van showcase-site is perfect geschikt voor bedrijven die niet het budget hebben om te investeren in een site met een groot aantal pagina’s en met een rijke en hoog ontwikkelde inhoud. Het biedt een aanwezigheid op het web tegen een lage kostprijs.

Om een minimalistische website te maken, zijn er heel eenvoudige oplossingen, zie hieronder in deze gids!

Voor de creatie van een eenvoudige showcase site, reken tussen 0 en 2.000 euro. Het agentschap Figure8 bijvoorbeeld biedt zijn diensten aan vanaf 2000 euro. Artimon Digital, een webagentschap gevestigd in Elsene (Brussel), biedt de creatie van websites aan vanaf 1.800 euro. Zij zorgen voor alle belangrijke opties voor jouw site:

  • Zoekmachine optimalisatie, 
  • Sociale netwerken, 
  • Zijn conversietunnel, 
  • Hosting, 
  • Beveiliging, 
  • De creatie van jouw e-mail adressen… 
  • Etc.

Gepersonaliseerde website

Een showcase-site kan verder worden gepersonaliseerd, om beter aan te sluiten bij :

  • De identiteit,
  • De verkochte producten en diensten en,
  • De waarden van jouw bedrijf.

Om een gepersonaliseerde website te maken, is de werving complexer dan voor een minimalistische website. Dit komt omdat je de punten moet identificeren die je wilt benadrukken en benadrukken in de aanpassing van je website. Dit kan zijn het integreren van jouw grafisch charter in de website, aangepaste visuals… Met als doel ze te integreren in jouw website.

“Top of the range” gepersonaliseerde website

Dit type website maakt gebruik van dezelfde codes als de aangepaste websites, maar met een nog geavanceerdere aanpassingsbenadering. Het idee hier is om de site een voertuig te maken voor het imago van jouw merk.

De “high-end” showcase sites onderscheiden zich ook door de functionaliteiten die ze kunnen omvatten. Dit kunnen functies zijn in verband met de weergave van inhoud met animaties bijvoorbeeld.

Bedenk dat dit soort websites bedoeld zijn om zich te onderscheiden van concurrerende websites, om zo de specifieke kenmerken van het bedrijf en het merk te benadrukken.

Om je een idee te geven van de prijs van een showcase site, heeft het webagentschap Artimon Digital prijsklassen voorzien afhankelijk van de complexiteit van de site. 

Landingspagina

Een landingspagina is een pagina op jouw website die ontworpen is om bezoekers om te zetten in leads. De landingspagina verschilt van andere pagina’s op een website in die zin dat hij aan twee criteria moet voldoen:

  • Een formulier dat de informatie van een bezoeker vastlegt in ruil voor een gewenst aanbod.
  • Het belangrijkste doel van de pagina is bezoekers om te zetten in leads.

De landingspagina verschilt dus van een homepage door het doel dat zij dient. De homepage kan beperkt blijven tot een presentatie van de producten of diensten van een bedrijf. Een landingspagina wordt gebruikt om de bezoeker naar een pagina te brengen waar hij of zij een specifieke actie moet uitvoeren.


Wil je graag |

Uit 32.000 bureaus selecteren wij de bureaus die bij jou passen.

Geen verplichting, helemaal gratis.

Vind mijn agency!

Het is moeilijker om de prijs van een landingspagina in te schatten, omdat deze vaak deel uitmaakt van een meer globale prijs. Een landingspagina zal echter meestal meer kosten dan een enkele pagina, aangezien een marketingaanpak vereist is.

Een landingspagina kan daardoor 500 tot 1.000 euro kosten voor de meest uitgebreide.

Portaalsite

Webportaalsites zijn websites die in de eerste plaats bedoeld zijn om internetgebruikers een breed scala van bronnen en diensten met betrekking tot een thema aan te bieden. Merk op dat dit ook een beroep, een gemeenschap, een geografisch gebied, enz. kan zijn.

De op de hulpmiddelen site beschikbare middelen kunnen :

  • Redactionele inhoud ontwikkeld door het portaal
  • Links naar referentiesites van derden
  • Discussiefora
  • Blogs

Zoals je wel begrepen zult hebben, is de term portaal een goede metafoor om deze poorten naar een “eigen universum” te beschrijven.

Wees echter voorzichtig om portaalsites niet te verwarren met webdirectories, aangezien deze laatste niet alleen links bieden naar websites van derden in een categorie. En meestal bieden zij een registratiesysteem aan om de interface te kunnen aanpassen en gebruik te kunnen maken van de diensten van de website.

Portaalsites zijn qua complexiteit vergelijkbaar met showcasewebsites, behalve dat deze laatste regelmatig moeten worden bijgewerkt.

Dit leidt tot een groot aantal pagina’s die in de loop van de tijd moeten worden geproduceerd, bijgewerkt en gecreëerd. Evenals de mogelijkheid om gebruikersprofielen aan te maken, wat meer werk aan de back-end met zich meebrengt dan een showcase-site. Reken op een minimum van 5.000 euro voor zo’n project.

E-commerce website

E-commerce is een op het web gebaseerd verkoopplatform waar een handelaar de mogelijkheid heeft zijn producten aan een veel groter publiek bloot te stellen en een veel gerichter publiek te bereiken dan het publiek waarop hij zich in een echte winkel richt.

Dankzij zoekmachines, de belangrijkste generatoren van verkeer, is het immers waarschijnlijk dat miljoenen mensen de op een website beschikbare producten zullen vinden. Zo kunnen afstands- en taalbarrières gemakkelijker worden verminderd.

Om een e-commercesite te maken, zijn er veel oplossingen beschikbaar, maar je moet er een kiezen die aan je behoeften voldoet.

Er zijn veel proprietary Software As a Service (SaaS) oplossingen waarmee je een website kunt maken – of je nu een professional bent of niet. 

Onder deze oplossingen, zal je Shopify, WebFlow, WooCommerce, Prestashop, Wix vinden…

Deze softwarepakketten zijn ontworpen om snel en gemakkelijk een e-commerce website op te zetten. Wij raden je echter aan een webbureau in te schakelen om een website te maken die voldoet aan je behoeften, je wensen op het gebied van design en functionaliteit. En dat zal je toelaten om je te concentreren op de ontwikkeling van je zaak.

Het Storything agentschap biedt een e-commerce website aan vanaf 5500€. De prijs is afhankelijk van het aantal pagina’s, de hoeveelheid inhoud op elke pagina en het soort inhoud. Als er veel maatwerk is, zal de prijs hoger zijn. 

Terwijl eTeamsys je een e-commerce website aanbiedt vanaf 4500€. Om je een idee te geven van de prijs van een e-commerce website, heeft eTeamsys prijsklassen gegeven naargelang de complexiteit van de website.

Met WordPress

WordPress is een gratis, eenvoudig te gebruiken en zeer populair content management systeem (CMS). Geschat wordt dat ongeveer 30% van alle websites ter wereld draaien op WordPress. Bovendien heeft het platform een zeer actieve gemeenschap van ontwikkelaars, bureaus en freelancers.

Over het algemeen zul je een breed scala aan prijzen vinden. De dagtarieven variëren van 200 euro voor een jonge freelancer tot meer dan 1000 euro voor gestructureerde webagentschappen die alle nodige vaardigheden samenbrengen om van jouw project een succes te maken.

Op maat gemaakte sites voor WordPress

Zoals we eerder in deze gids hebben gezien, is de eenvoudige showcase-site perfect geschikt voor kleinere organisaties.

Een basiswebsite is echter niet echt geschikt voor grotere bedrijven.

Als gevolg daarvan zal het bedrijf een website nodig hebben met meer pagina’s, en met alle functies die nodig zijn om te verkopen en zich te onderscheiden van concurrenten.

De schattingen voor dit type website variëren van € 3.000 tot € 6.000, afhankelijk van het aantal pagina’s en de door de klant gewenste functies.

“High-end” aangepaste WordPress websites

Deze categorie websites omvat meestal een site die op maat van het bedrijf van de klant is gebouwd en een groot aantal pagina’s telt (meestal 10-50 pagina’s).

Dit is een type website dat geschikt is voor middelgrote bedrijven die een dichte inhoud of aanbod hebben. 

De combinatie met het WordPress CMS zorgt voor eenvoud in het publiceren en het constant bijwerken van de site. Dit type site wordt over het algemeen aanbevolen voor middelgrote bedrijven, of die met een groter budget, aangezien de initiële investering groter is dan de meer “eenvoudige” aangepaste sites.

De kosten voor het maken van een WordPress website variëren in dit geval sterk van project tot project – van € 5.000 tot € 20.000 plus BTW.

Met JavaScript

Javascript is aanwezig op bijna alle functionele websites en zorgt ervoor dat websites dynamisch en interactief kunnen zijn.

Het is een taal die door webontwikkelaars wordt gebruikt om websites te maken die reageren op opdrachten en bewegingen van de gebruiker. Javascript heeft dus de “macht” om de HTML- en CSS-code van een website aan te passen aan de commando’s van de gebruiker.

Javascript wordt voornamelijk gebruikt om :

  • Speel een animatie af wanneer de gebruiker naar beneden scrollt;
  • Laat een menu verschijnen wanneer de gebruiker op een toets van het toetsenbord drukt;
  • Maak een carrousel (mobiele fotogalerij), zodat gebruikers van de ene dia naar de andere kunnen gaan.

Daarnaast wordt het ook vaak gecombineerd met andere programmeertalen, zoals HTML voor opmaak en CSS voor styling.

In de meeste gevallen wordt bij het ontwikkelen van een website in JavaScript ofwel code toegevoegd via een CMS (zoals WordPress, waarbij het thema wordt gewijzigd) ofwel wordt de website gecreëerd door te coderen. Wij zullen de prijzen van agentschappen in het laatste geval bestuderen.

Localisy Web Agency biedt de creatie van een website vanaf 5000€. Ze helpen je om:

  • Ontwerp een site die effectief gevonden zal worden door Google in SEO
  • Ontwerp een site die in de lijn ligt van jouw grafisch charter en die een “wow”-effect geeft aan jouw prospecten
  • De juiste tracking opzetten om de return on investment van de site te meten

Welke factoren beïnvloeden de prijs?

Van agentschap tot agentschap kan de prijs door verschillende factoren worden beïnvloed. Hier volgt een selectie van elementen die de prijs kunnen beïnvloeden:

  • De gebruikte technologie en de complexiteit ervan (maatwerk) 
  • Ontwerpverwachtingen en functionaliteit
  • De tijd die het project in beslag zal nemen
  • Het aantal pagina’s, de inhoud en de omvang van het project
  • Het uurtarief van de persoon die met het project is belast (junior, medior of senior)
  • Internalisering
  • De link naar andere hulpmiddelen (e-mailinghulpmiddel)
  • De toevoeging van een online winkel
  • Verwijzing naar 
  • Interactieve elementen

Al deze elementen beïnvloeden de werktijd en dus de prijs. 

Wat zijn de extra kosten?

Kosten afhankelijk van de website

Applicaties: tussen 0€ en 100€ per maand

Elk systeem voor het maken van websites (WordPress, Shopify…) geeft je toegang tot een catalogus van applicaties en plugins waarmee je het beheer of de kwaliteit van je website kunt verbeteren.

Bij dit soort uitgaven hangt alles af van de plug-ins waarop je je abonneert.

Het is echter belangrijk te weten dat het mogelijk is een website te maken zonder te betalen voor plug-ins (op voorwaarde dat je offers brengt, natuurlijk!).

Deze kostenpost kan dus worden verminderd als hij voor jou niet nodig is! Het is aan jou om te bepalen wat je nodig hebt en om zo nodig de prijs te betalen.

Premium klantenondersteuning (optioneel): meer dan 10€ / maand

Sommige software voor het maken van websites bieden een premium optie om de snelheid en kwaliteit van hun klantenondersteuning te verbeteren.

Het kost doorgaans een paar euro per maand om van een dergelijke dienst gebruik te maken. Dit voegt iets meer toe aan de kosten voor het maken van een site.

Als je echter een webbureau gebruikt om je website te maken, is het mogelijk dat je datzelfde bureau weer gebruikt om de site bij te werken. Daarom hoef je je niet te abonneren op de optie klantenondersteuning.


Wil je graag |

Uit 32.000 bureaus selecteren wij de bureaus die bij jou passen.

Geen verplichting, helemaal gratis.

Vind mijn agency!

1️⃣ Kosten van technische elementen

Domeinnaam: tussen 0€ en 40€ / jaar

Deze kosten variëren naargelang de domeinnaam die u bezit. Sommige domeinnaamextensies zijn inderdaad duurder dan andere. Dit kan variëren van 8 tot 40€ per jaar (ook al ligt het gemiddelde rond de 15€ per jaar).

Om jouw domeinnaam te kopen, staan je verschillende opties ter beschikking.

Kopen via een register

In België is DNS Belgium verantwoordelijk voor de registratie en het beheer van alle .be-, .vlaanderen- en .brussels-domeinnamen. Hier kan je nagaan of de domeinnaam die je wil gebruiken beschikbaar is bij DNS.

Kopen bij een webhost

Hoewel webhosting en domeinnamen twee verschillende dingen zijn, bieden webhosts over het algemeen aan om domeinnamen te kopen wanneer je je abonneert op hun hostingdiensten.

Als je daarom je domeinnaam en webhosting bij hetzelfde centrum koopt, is het veel gemakkelijker om de diensten te beheren.

2️⃣ De kosten van de grafische elementen

Het is belangrijk om een goed budget uit te trekken voor het grafisch ontwerp. Want het is dit element dat jouw merk zal kenmerken. Veronderstel dat een grafisch charter alleen al minstens 500€ kost.

Daarbij komt nog de prijs van het logo, die voor een KMO over het algemeen tussen 250 en 800€ ligt. Voor een volledig grafisch charter is dus een budget nodig van 600 tot 10.000 euro (of meer). Dit hangt af van je verwachtingen en de omvang van je organisatie.

Vaak varieert het budget voor een grafisch charter naar gelang van twee criteria:

  • De omvang van jouw bedrijf
  • De documenten die je
  • het communicatiebureau vraagt voor te leggen

Hier zijn de verschillende niveaus, afhankelijk van de grootte van de onderneming:

  • KLEIN BEDRIJF: € 1.000-3.000 EXCLUSIEF BTW
  • MKB: 2 000-4 000€ HT
  • Grote onderneming: 4 000-10 000€ HT

Begroting voor aanvullende diensten (bij benadering):

  • Visitekaartje: 100-250
  • Flyers, A3 PDF-formaat: €150-400
  • Flyers, A4 PDF-formaat: € 200-500
  • Affiches: € 250-750

Daarom kan je de volgende budgetten verwachten, afhankelijk van het type website dat je hebt:

  • Showcase site: ongeveer € 1.500
  • E-shop en blog: ongeveer € 2.500
  • Responsive site, e-commerce: ongeveer € 3.000

Het Gentse bureau Graviteit creëert bijvoorbeeld jouw merkimago en grafisch ontwerp voor een prijs aangepast aan jouw noden en mogelijkheden. Met een budget vanaf ongeveer 2.000 euro kunnen zij je helpen je project van de grond te krijgen. Hun doel als communicatiebureau?

Om jouw bedrijf te onderscheiden van je concurrenten met hun vaardigheden in : 

  • Concept creatie
  • Branding
  • Grafisch ontwerp
  • Web design
  • Copywriting
  • Sociale netwerken

3️⃣ Kosten van marketingelementen

Een SEO opzetten

Dit is een aanzienlijke en bijna systematische uitgave wanneer je het verkeer van je website wilt verhogen.

Het optimaliseren van een website is duur, omdat het zeer regelmatig moet gebeuren. Een volledige ondersteuning gedurende één jaar voor een e-commerce website van een klein bedrijf kan tussen 1 000 € en 2 000 €/maand kosten. En het kan veel meer kosten voor complexe sites.

Het Luikse agentschap eTeamsys biedt bijvoorbeeld aan om je SEO te optimaliseren vanaf 1.000 euro:

  • Technische SEO audit
  • Technische opleiding inzake prestaties ter plaatse
  • Verzameling van de semantische kern en uitvoering van pijlerreeksen
  • Bewaking van positionering
  • Advies over hoe je je organische verkeer kunt verhogen
  • Audit en analyse van backlinks

Opzetten van betaalde zoekcampagnes

Het opzetten van een betaalde referencing-campagne is in veel opzichten complex. Adverteerders kiezen namelijk trefwoorden, die zij in hun advertenties opnemen. De beperking voor hen is dat zij zich moeten baseren op de zoekopdrachten die Internetgebruikers gebruiken wanneer zij naar de beoogde artikelen of diensten zoeken.

Het bedrijf achter de advertentie stelt dus “biedingen” in op deze trefwoorden.

Als de gebruiker op Google naar een trefwoord zoekt, de advertentie van het bedrijf verschijnt en de consument erop klikt, dan wordt het bedrijf aangeslagen. Dit is de reden waarom het cost-per-click (of CPC) facturering wordt genoemd. De kosten van betaald zoeken zijn afhankelijk van vier factoren:

  • De maximum kosten per klik biedingen ingesteld door de adverteerder voor elk trefwoord;
  • De kosten per klik voor een trefwoord op een bepaald tijdstip;
  • Het aantal kliks per maand;
  • Het maximale dagbudget dat door de adverteerder is vastgesteld.

De kosten per klik op een bepaald moment hangen af van de concurrentie van andere adverteerders in termen van biedingen. Immers, als een concurrent een hoger bod heeft uitgebracht dan de uwe, dan zal hij als eerste op de pagina van de zoekmachine komen.

Hoewel men schat dat de CPC bij Google Ads tussen 1€ en 2€ ligt, kan dit soms sterk naar boven variëren naar gelang van de sector van activiteit.

Met Google Ads-campagnes kan je je budget echter beperken. Het aantal kliks per maand wordt immers beperkt door het maximumbudget dat door de adverteerder is vastgesteld. Dit budget wordt berekend op basis van een gemiddeld dagbudget, vermenigvuldigd met 30,4. Dit is het gemiddelde aantal dagen in een maand.

Als het bedrijf dus kiest voor een budget van 750 euro per maand, d.w.z. 24,67 euro per dag, zal zijn maandelijkse factuur dit bedrag nooit overschrijden, ook al kunnen de dagelijkse uitgaven variëren.

Naast de vergoeding van Google is het echter sterk aan te raden een SEO-bureau in te schakelen om je te helpen de juiste zoekwoorden te vinden. Evenals het instellen van het trefwoord systeem in je Google console.

Advertenties op sociale netwerken

Reclamecampagnes op sociale netwerken genereren variabele financiële middelen.

De prijzen variëren inderdaad naar gelang van de bedragen die automatisch in de veilingen worden vastgesteld. Daarom bepaalt jezelf de prijs die je uitgeeft. Maar ook hier, net als bij de uitvoering van betaalde referencing campagnes, raden wij je sterk aan om je te laten begeleiden door een bureau.

Hoe zit het met onderhoud? Hoe wordt het gefactureerd?

Na de creatie van een website, komt het onderhoud ervan. Dit kan zowel door de cliënt zelf als door het bureau worden gedaan. Dit hangt af van het budget en de behoeften van de klant. Bijvoorbeeld, bij Storything, als de klant dingen wil veranderen, kunnen ze bijna alles zelf veranderen. Indien zij specifieke hulp wensen, zal de vergoeding afhangen van het aantal uren dat voor die behoefte nodig is. 

In het andere geval biedt het agentschap Artimon Digital een jaarabonnement aan dat hosting, onderhoud en een hele reeks tools en diensten omvat die de werking van de applicatie of website optimaliseren. Ze geven de klant totale vrijheid, hun contracten zijn vrijblijvend.

Zij zorgen voor het onderhoud, afhankelijk van het gereedschap, op wekelijkse, maandelijkse of jaarlijkse basis. En voor de hosting, het is een jaarlijkse facturering.

Wat zijn de nieuwe noden van de klant?

De vraag is gericht op :

  • CRO optimalisatie, 
  • UX, 
  • Inkomend, 
  • Volledig ontvankelijk, 
  • Toegankelijkheid, 
  • SEA klaar, 
  • CRM-integratie, 
  • Eco design,
  • Automatisering

Bij eTeamsys is er een gemeenschappelijke wens van alle klanten om een ultra-gepersonaliseerde gebruikerservaring te hebben. Om met de klant te kunnen interageren vóór het contact, gebruikersruimten of gepersonaliseerde clubs. Wat de gepersonaliseerde club betreft, zou Linea Ceramica graag de mogelijkheid hebben dat degenen die hun keuken of badkamer hebben gemaakt, ambassadeurs worden, met een puntensysteem, exclusieve inhoud, de mogelijkheid om naar de showroom te komen…

Wat SEA ready betreft, gaat het om het creëren van sites die echt klaar zijn om reclamecampagnes te hosten. Het agentschap Eteamsys is een agentschap dat over het algemeen een wereldwijd ecosysteem creëert voor zijn klanten. Zij zorgen voor de natuurlijke verwijzingen en de campagnes. Bijvoorbeeld met landingspagina’s die 100% geoptimaliseerd zijn om verkeer te ontvangen.

Een ander punt dat met het agentschap Artimon Digital is besproken, is de ecologische bezorgdheid. Zij hebben meer vragen over ecologische aspecten. Er zijn veel acties op de website die het mogelijk maken de ecologische voetafdruk te verkleinen:

  • Verkort de laadtijd van de pagina zo veel mogelijk (video foto)
  • Het laden van video’s uitstellen of vertragen
  • De keuze van servers en hulpmiddelen
  • Wees zo licht mogelijk

Bij Localisy Web Agency, is een van de meest gevraagde behoeften automatisering. Bedrijven willen zo weinig mogelijk tijdrovende taken hebben. Zij willen bepaalde taken automatiseren met tools, zoals het versturen van facturen of het najagen van leads. Bedrijven willen het beheer van taken met een lage toegevoegde waarde verbeteren. 

Tenslotte, bij Graviteit zien ze 2 soorten klanten. Sommigen willen alle functionaliteit van de site in handen houden van het agentschap, met volledige controle over hun site en alle aanpassingen, groot en klein, door het agentschap laten doen.

Maar aan de andere kant zien zij ook klanten die liever de vrijheid hebben om hun website zelf te ontdekken. Deze cliënten willen een brede toegang tot het CMS. Deze behoefte van cliënten om aan hun eigen website te werken toont aan dat er een groeiende belangstelling is voor de digitale wereld en een verlangen om inhoud te creëren en te verspreiden. Dit was ook het geval voor Storything, dat bij hun klant de wens ziet om de eenvoudige taken in eigen handen te kunnen nemen.

Conclusie

Er zijn veel verschillende soorten websites, of het nu gaat om een storefront, e-commerce, enz. Maar ook verschillende manieren om ze te ontwikkelen via CMS zoals WordPress. Of het ontwikkelen van een website door deze te coderen.

Deze verschillende soorten websites bestaan omdat ze allemaal beantwoorden aan specifieke behoeften. Afhankelijk van de grootte van uw bedrijf, het gebruik en het budget.

Ten slotte varieert de kostprijs van een website enorm naargelang het aantal pagina’s, de ontwikkelingstechniek, het aantal mensen dat aan het project werkt… Hou er rekening mee dat de kleinste websites ongeveer 2000€ kosten om te bouwen. Terwijl de grootste tienduizenden of zelfs honderden kosten voor zeer grote bedrijven.

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email