Dit zijn de recente marketingfacts die je gemist hebt
Digital & Marketing Strategy

Dit zijn de recente marketingfacts die je gemist hebt

5,00/5(1)

De nieuwste digitale marketingtrends veranderen voortdurend. Het is dus belangrijk voor digitale professionals om op de hoogte te blijven meest recente trends op marketing gebied.

Hierdoor kun je ervoor zorgen, dat je niet alleen potentiële klanten aantrekt, maar ook je bedrijf online laat groeien, door bijvoorbeeld een unieke samenstelling van content te gebruiken. In deze blog worden de laatste marketingfacts en actuele onderwerpen het marketinggebeuren betreffende nader belicht.

De marketingfacts van de afgelopen 6 maanden

In deze sectie van het artikel gaan wij nader in op de laatste marketingfacts voor 2021-2022.

Fact 1 – Core Web Vitals werden geïntroduceerd

Een van de eerste marketingfacts is de Core Web Vitals. Deze is vanaf mei 2021 een belangrijke factor in de zoekresultaten van Google, een dagelijks geraadpleegde informatiebron. Het richt zich vooral op de gebruikerservaring (customer experience) en elementen van webpagina’s.

Fact 2 – Afrekenen met een klik is nu de norm

Afrekenen met één klik maakt e-commerce transacties eenvoudiger en veiliger. Ze zullen ook de conversieratio’s verbeteren en daarnáást besteden ze aandacht aan gegevensbeveiliging.

Gesproken zoekopdrachten zullen aan populariteit blijven winnen. Naarmate meer mensen spraakgestuurd zoeken gebruiken, moeten marketeers natuurlijke taal in hun inhoud opnemen. Daar zal men dus speciale aandacht aan moeten besteden.

Fact 3 – Sociale media blijft belangrijk

Dit is de tijd van het jaar waarin bedrijven, die zich richten op het creëren van een inclusieve en relevante omgeving, zich zullen onderscheiden van de rest. Het organische bereik op social media platformen zal verder afnemen. Om het meeste uit hun social-mediacampagnes te halen, moeten merken budget vrijmaken.

Fact 4 – Google en Yelp voor erkenning op het net

Om meer klanten aan te trekken, moeten kleine bedrijven ten opzichte van de grootste specialisten, als marketingstrategie hun lokale vermeldingen op Google Mijn Bedrijf en Yelp optimaliseren. Door je marketingstrategie aan te passen of bij te stellen, kan men meer potentiële klanten binnenhalen en voorkomen dat ze verdwalen in het toenemende aantal mobiele zoekopdrachten. Het is dus een vorm van duurzaam transformeren

Fact 5 – Content marketing blijft koning

Een van de belangrijkste marketingfacts waar aandacht aan besteed wordt is content marketing. In de digitale wereld van vandaag wordt content marketing de hoeksteen van elke digitale marketingcampagne. Hier zijn enkele belangrijke statistieken om je kennis over content marketing te vergroten.

  • De gemiddelde tijd, die nodig was om een ​​blog te schrijven in 2021 is 3,57 uur, dat is 65% meer dan in 2014.
  • 65% van de marketeers is van mening dat SEO de meest effectieve manier is om meer bezoekers te trekken, terwijl 51% van hen het ermee eens is dat het hergebruiken van bestaande content net zo effectief is.
  • Blogs behoren tot de meest gebruikte media voor content marketing.
  • In 2020 investeerde 62% van de bedrijven actief in het ontwikkelen van content marketingstrategieën, relevante trends dus.
  • 78% van de bedrijven heeft slechts één of drie content marketingexperts in hun team. De meest voorkomende rollen die mensen vaak vervulden, waren contentschrijver, socialmediamanager en SEO-specialist.

Fact 6 – B2B marketing werkt het best

De meeste B2B-marketeers gebruiken verschillende inhoudsmedia zoals e-mail nieuwsbrieven, bloggen en sociale media om hun bedrijf te promoten.

In 2020 gaf 70% van de marketeers aan dat hun content marketing succesvoller is dan een jaar geleden.

De meeste B2B-contentmarketeers maken steeds meer gebruik van visuele en audio-content. Dit komt vooral door de stijging van het digitale mediagebruik.

Video’s worden steeds populairder binnen inhoudsstrategieën omdat ze een verscheidenheid aan media-opties bieden voor het vertellen van verhalen. Lange artikelen met meer dan 3.000woorden krijgen meer verkeer en worden vaker op sociale media gedeeld dan korte artikelen.

De meeste marketeers, young professionals, maken content voor verschillende doelgroepen, wat meestal driedimensionale content is.

Facts over social media-marketing

Hier zijn enkele relevante statistieken, die de marketinginspanningen van je online bedrijven op sociale media kunnen stimuleren.

Welke social media platforms blijven relevant?

Met bijna 3 miljard maandelijkse actieve gebruikers is Facebook ’s werelds populairste social-mediaplatform. Twitter heeft maandelijks een groot aantal gebruikers van bijkans 340 miljoen. Daarnaast behoort TikTok wereldwijd tot een van de meest gedownloade applicaties.

👉🏾 Tegen 2020 besteedden marketeers meer dan 73 miljard € aan advertenties op sociale media. Tegen 2025 zal dat bedrag naar verwachting 127 miljard euro bedragen.

👉🏾 54% van de sociale browsers gebruikt sociale-mediaplatformen om producten te onderzoeken. De meeste van deze sites bezoeken de sociale-mediapagina van een merk en 16% van hen klikt op gesponsorde productlinks.

🎬. Video’s zijn effectiever dan afbeeldingen bij het genereren van meer interactie, en toch is 68,2% van de Instagram-berichten afbeeldingen. Ook krijgen posts op sociale media in het weekend meer interactie dan die tijdens de week.

Een goede klantenservice genereert leads

👩🏾‍💻 80% van de bedrijven vindt hun klantenservice uitzonderlijk, maar slechts 8% van hun klanten is het daarmee eens. Meer dan 95% van de mensen die een klacht hebben ingediend, krijgt geen reactie.

💬 Als het gaat om klantenservice, spreekt 34,5% van de klanten liever met een livechat-vertegenwoordiger dan met sociale media. 24,7% geeft de voorkeur aan e-mail.

📱 De opkomst van social media marketing heeft geleid tot een toename van het aantal mensen dat online naar goederen en diensten zoekt. Naar verwachting zal dit tegen 2023 647 miljard € bedragen.

📍 Pinterest is de grootste inspiratiebron voor online winkelen. Volgens consumenten helpt het hen om winkelbeslissingen te nemen en geld te besparen.

🌈 In 2018 werden sociale media het meest relevante advertentieplatform voor 48% van Gen Z en 60% van de millennials. In India is het aantal gebruikers sinds 2019 aanzienlijk toegenomen.

De grootste uitdaging waarmee marketeers voor sociale media worden geconfronteerd, is dat mensen privé gaan.

Marketingfacts over E-mail

📧 Hoewel e-mailmarketing misschien retro lijkt, is het nog steeds belangrijk voor bedrijven. Er zijn enkele belangrijke strategieën, die je zullen helpen aan de slag te gaan en je e-mailmarketing bedrijf te laten groeien.

👉🏾 73% van de millennials geeft er de voorkeur aan om via e-mail met merken en bedrijven te communiceren, en de meeste marketeers hebben dankzij hun e-mailcampagnes een hogere omzet gezien.

👉🏾 Meer dan 70% van de marketeers zegt dat de e-mailbetrokkenheid het afgelopen jaar is toegenomen. 

👉🏾 Op het gebied van content marketing is de e-mailnieuwsbrief de meest gebruikte vorm van content marketing voor B2B-marketeers.

📈 In 2019 bereikte het totale aantal verzonden e-mails wereldwijd 258 miljard. Verwacht wordt dat het tegen 2022 293 miljard zal bereiken met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 6,5%.

💰 In 2019 werden dagelijks bijna 258 miljard e-mails verzonden, en dit aantal zal naar verwachting in 2022 oplopen tot 293,5 miljard. Het gemiddelde rendement op e-mailmarketing is 37 €.

Mensen die zich zelden of nooit afmelden voor e-maillijsten, doen dit waarschijnlijk vanwege het aantal e-mails dat ze ontvangen. Hierdoor herkennen ze het merk niet meer.

Raadpleeg een Marketingfacts jaarboek

Als je meer te weten wil komen wat de laatste ontwikkelingen zijn op marketing gebied, dan kun je het best het marketingfacts jaarboek raadplegen. Dit jaarlijkse handboek behandelt elk jaar essentiëlethema’s en krijgt ook nog een jaarlijkse update. Hierbij worden de relevante statistieken meegenomen. 

Dit boek kunnen marketingprofessionals alsook ondernemers ter inspiratie handig gebruiken bij het vergaren van bijvoorbeeld informatie. Je komt ook best practices tegen en hottopics op het gebied van marketing waarbij  álle stappen aan de orde komen welke je moet doorlopen om succesvoller te zijn bij het plaatsen van een advertentie, genereren van leads en veel meer. 

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email